Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Maar voor iedereen is die balans anders.
De 1 wordt kriegel om de hele dag het huishouden te runnen, de ander vindt het heerlijk.
vonneke schreef:Brainless schreef:Maar voor iedereen is die balans anders.
De 1 wordt kriegel om de hele dag het huishouden te runnen, de ander vindt het heerlijk.
Ik vind het huishouden heerlijk en mijn kinderen ook.
Maar ik zou kriegel worden als ik geen gesprekken zou kunnen voeren op niveau.
Mijn kids zijn (uiteraard) geweldig maar zou niet goed worden als ik heel de dag tegen 2 vijfjarige zou moeten praten en verder geen gelijkgestemden zou spreken.
BloemBloem schreef:DebGizmo, dat heb jij goed gezien, ik denk nu ook te weten wie jij
bent overigens
) zaten we beide op de 'blauwe school' maar zat jij in de A groep en ik altijd in de B.
Fee_ schreef:Ik zit er ook wel eens aan te denken hoe ik dit moet gaan doen als wij kinderen krijgen. Mijn vriend en ik werken allebei in hetzelfde bedrijf, maar wel op een ander filiaal. Hij werkt 5x8 uur en ik werk 4x10 uur. Werktijden van 06.00 uur tot 03.00 uur en geen vast rooster dus elke week weer andere werktijden.
Geen familie of vrienden in de buurt die elke week willen oppassen. Ik zou echt niet weten hoe wij dat moeten gaan doen. Ik kan ook niet stoppen met werken. Misschien wel een dagje minder, maar stoppen wil ik ook zelf niet.
BloemBloem schreef:_Nadia_ schreef:Nou en? Wat maakt dat uit, als echtgenoot daar geen problemen mee heeft?
Helemaal niks, maar ik zou het niet kunnen!
Zou het ook niet eerlijk vinden tegenover mijn man, waarom zou alleen
hij het geld moeten verdienen? Nogmaals, ik wil niet afhankelijk zijn
Brainless schreef:[naam] schreef:
Ik vind het huishouden heerlijk en mijn kinderen ook.
Maar ik zou kriegel worden als ik geen gesprekken zou kunnen voeren op niveau.
Mijn kids zijn (uiteraard) geweldig maar zou niet goed worden als ik heel de dag tegen 2 vijfjarige zou moeten praten en verder geen gelijkgestemden zou spreken.
Dat deed ik ook niet hoor.
Had veel contact in de buurt,sprak regelmatig familie, ging met de paarden de hort op enz
Thuismoeder betekend niet dat je de hele dag binnen zit met je kinderen
Suzanne F. schreef:BloemBloem schreef:
Helemaal niks, maar ik zou het niet kunnen!
Zou het ook niet eerlijk vinden tegenover mijn man, waarom zou alleen
hij het geld moeten verdienen? Nogmaals, ik wil niet afhankelijk zijn
Buiten dat ik het niet zou willen vind ik het belangrijk dat een vrouw ook onafhankelijk kan zijn als zij alleen komt te staan. Dus altijd zorgen voor een goede opleiding ( een eigen bankrekening) als een soort backup. Je maakt jezelf zo afhankelijk van je man dat je zwaar in de problemen komt als het stukloopt.
Suzanne F. schreef:Buiten dat ik het niet zou willen vind ik het belangrijk dat een vrouw ook onafhankelijk kan zijn als zij alleen komt te staan. Dus altijd zorgen voor een goede opleiding ( een eigen bankrekening) als een soort backup. Je maakt jezelf zo afhankelijk van je man dat je zwaar in de problemen komt als het stukloopt.
Brainless schreef:Maar voor iedereen is die balans anders.
Majabeestje schreef:Klopt! De balans is voor mij goed op deze manier maar dat is idd heel persoonlijk.
Vrouwen kunnen elkaar wel wat meer steunen vind ik. We doen zo moeilijk soms, kunnen elkaar zo veroordelen.. Helemaal als het gaat over kinderen en opvoeding. Overal moet wel wat over gezegd worden. Begint al bij de zwangerschap en bevalling. En dan over wel of geen borstvoeding, wel of niet laten huilen, wel of niet werken etc. Iedereen doet het op haar eigen manier. Als deze manier werkt voor diegene, prima toch? Wie ben ik dan om daar wat over te zeggen.
Suzanne F. schreef:[
Buiten dat ik het niet zou willen vind ik het belangrijk dat een vrouw ook onafhankelijk kan zijn als zij alleen komt te staan. Dus altijd zorgen voor een goede opleiding ( een eigen bankrekening) als een soort backup. Je maakt jezelf zo afhankelijk van je man dat je zwaar in de problemen komt als het stukloopt.
Majabeestje schreef:Brainless schreef:Maar voor iedereen is die balans anders.
Klopt! De balans is voor mij goed op deze manier maar dat is idd heel persoonlijk.
Vrouwen kunnen elkaar wel wat meer steunen vind ik. We doen zo moeilijk soms, kunnen elkaar zo veroordelen.. Helemaal als het gaat over kinderen en opvoeding. Overal moet wel wat over gezegd worden. Begint al bij de zwangerschap en bevalling. En dan over wel of geen borstvoeding, wel of niet laten huilen, wel of niet werken etc. Iedereen doet het op haar eigen manier. Als deze manier werkt voor diegene, prima toch? Wie ben ik dan om daar wat over te zeggen.
Brainless schreef:Dan moet je trouwen onder huwelijkse voorwaarden, anders is jouw geld ook zijn geld.
Daarnaast kan dat evengoed "problemen" veroorzaken als je gezamenlijk een huis hebt en deze moet worden verkocht.
Tja, ik ben niet onafhankelijk (naar woord eigenlijk... want ik maak gewoon eigen beslissingen).
Maar daarnaast... soms heb je die keuze niet.
Ik raakte mijn goede baan kwijt toen ik (onverwacht) zwanger was.
Net een huis gekocht... en onze zoon autistisch bleek waardoor "even" oppas zoeken niet ging.
Gelukkig kom ik niet in problemen als het stukloopt.
Dat is allemaal al besproken en geregeld.
, je zult vast niet helemaal gepland bedoelen