Wanneer aan kinderen beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:17

Ja nu kunnen we dat missen. We betaalde 350 per maand af aan de ouders en dat is nu klaar. Dus dat bedrag blijft over. Maar dan blijft er niets over om te sparen als bijvoorbeeld de wasmachine er ineens mee op houdt

Maar met de aflopende contracten dan ineens niet meer.

Pff vind t zo lastig. We willen het zo graag. Maar het is nu soms al alles eindjes aan elkaar knopen en dan kun je t een keer maken om niet af te betalen of vanaf nu even een maand niet te sparen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:29

Sizzle schreef:
Afgezien van de kdv vind ik het eigenlijk helemaal niet duur.
Een spaarrekenimg van 10.000 dat hebben heeeeeel veel mensen hun hele leven niet.
En je weet toch nooit hoe het loopt.
Zowel ik als mijn man raakte onze baan kwijt toen ik zwanger was 8)7
Uiteraard is alles gewoon goed gekomen ;)

Nee tuurlijk hebben heel veel mensen dat niet. Maar als er iets gebeurd, of als je kindje ziek wordt, of als je kindje niet gezond geboren wordt... Dan is het toch wel fijn om kosten noch moeite te hoeven sparen om er alles aan te doen dat het goed komt.

Ik denk ook niet dat het 'uiteraard' goed komt, dat is bij heel veel mensen gewoon niet het geval.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:33

x_Anne_x schreef:
Ja nu kunnen we dat missen. We betaalde 350 per maand af aan de ouders en dat is nu klaar. Dus dat bedrag blijft over. Maar dan blijft er niets over om te sparen als bijvoorbeeld de wasmachine er ineens mee op houdt

Pff vind t zo lastig. We willen het zo graag. Maar het is nu soms al alles eindjes aan elkaar knopen en dan kun je t een keer maken om niet af te betalen of vanaf nu even een maand niet te sparen.

Vergeet niet dat je met een lager inkomen ook nog een leuk bedrag aan kgb krijgt en je hebt natuurlijk de kinderbijslag nog. Bedrag aan kgb kan je uitrekenen op de toeslagen site van de belastingdienst.
De kinderbijslag zou je kunnen gebruiken om te sparen, dan heb je toch zo'n 750 euro per jaar gespaard.

x_Anne_x

Re: Wanneer aan kinderen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:35

Ja ik heb al beetje zitten kijken en met ons huidige inkomen zouden we zelfs maar 55 euro per maand kwijt zijn voor en dag kinderopvang.

En je hebt natuurlijk elk jaar nog je vakantiegeld :j

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:51

Ik ben er al jaren klaar voor, alleen vragen of de man ook wil :')
Waarom een donor eigenlijk, kan het niet op een natuurlijke manier ondanks dat je lesbisch bent. Ben bi, als ik een vriendin zou hebben zou ik het op de natuurlijke manier doen, scheelt ook nog veel geld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:55

Als je bi bent is de natuurlijke manier toch wat prettiger.

En ook als je voor natuurlijk gaat moet je een donor hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:04

Lekker makkelijk, op een man kruipen waar je je niet tot aangetrokken voelt. Zelfs als semi-hetero-seksueel open persoon doe ik dat voor geen goud.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:06

Euh nou nee...

Als het bij een hetero stel niet lukt om zwanger te worden dan duik je toch ook niet met een ander in bed?

We maken wel eens grapjes hoor. Dat we onszelf dronken gaan voeren en de kroeg in duiken.
Maar nee ik doe niet aan delen. MIJN! hahaha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:07

Ik zou ook echt niet even met een 'donor' het bed in huppen hoor :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:10

Overigens zei mijn vriend vandaag precies hetzelfde, Anne, toen ik hem over jullie situatie vertelde.

Hij: Maar dan gaat ze toch gewoon naar de kroeg, makkelijk scoren als vrouw.
Ik: Ja, maar dat is geen garantie dat je ook zwanger wordt. Kijk maar naar mij. *wenkbrauwwiebel*

En toen was het ineens niet meer zo'n goed idee. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:11

Ga er maar even voor liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:11

Wij zeggen altijd dat één van ons een vent neerslaat en de ander er bovenop gaat zitten :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:30

x_Anne_x schreef:

Aan de ene kant zou ik zeggen 'niet doen', als je nu nog niet eens een relatief laag bedrag als 900 euro kunt misschien. Aan de andere kant, stel dat het echt niet lukt, is wellicht tijdelijk bij ouders lenen weer een optie? Snap dat dat niet ideaal is, maar nood breekt wet.. Hoe staan jullie ouders daarin en ook belangrijk: Hoe is jullie baanperspectief op langere termijn? In welke branche werken jullie?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:39

Je hebt op tlc die docu van dat stel, Rosanna en nog wat. Zij zij getrouwd en willen een kindje en gaan bij andere stellen op bezoek om te horen hoe zij dat deden.
Ook al heb je niks met dat stel, die bezoekjes kunnen interessant zijn :)
Was ook een lesbisch koppel bij. Zij hadden een donor die z'n ding bij hen thuis deed en vervolgens hebben zij zichzelf daarmee bezwangerd zeg maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:17

Dat is natuurlijk mooi maar dan moet je wel een potentiele donor in je omgeving hebben. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:27

Lente schreef:
Dat is natuurlijk mooi maar dan moet je wel een potentiele donor in je omgeving hebben. :)

Als ik het goed onthouden heb, hadden zij em via een datingsite. Maar dat kan ik mis hebben en iets door elkaar gooien :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:31

Ik wist heel snel al dat ik met mijn man kinderen zou gaan willen als we bij elkaar zouden zijn na een paar jaar. Toen was ik na 3 jaar zover dat ik er aan wilde beginnen, maar mijn man wilde per se eerst trouwen. Tja.. Daar moest ik dan maar op wachten :')
15 Maart zijn we getrouwd, en we zijn nu 16 weken in verwachting van ons eerste kindje. En ik weet zeker dat we het aankunnen. Ik heb een vast contract, mijn man helemaal niks. Die werkt in het onderwijs en vervangt overal en nergens dus daar is geen enkele vastigheid van. Maar we sparen lekker door, en als het kindje er is zien we alles vanzelf wel. De babykamer is goedkoop, omdat we heel veel hebben gekregen van mensen en ook overnemen. Dus dat is inderdaad maar net zo duur of zo goedkoop als dat je het zelf wilt hebben :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:37

dus eigenlijk zit het behalve de kosten vooral op de donor dingen, dat blijft lastig maar is idd onmisbaar zelf zou ik ook niet met een vreemde willen hoor dus dat snap ik best. maar welke andere opties lijkt jullie wel wat ( dat hoef je hier niet te antwoorden ,maar er zullen vast meer stellen zijn als jullie).zijn er geen bevriende stellen die ook dit pad bewandeld hebben en jullie kunnen adviseren?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 08:03

Het hoe zwanger worden willen we zeker weten via het ziekenhuis :j

We hebben een bevriend stel die het zelfde pad al bewandeld heeft en die kunnen niet wachten tot wij ook kindjes hebben :')

Maar mijn topic was eigenlijk niet zo zeer alleen bedoeld voor mijn situatie maar meer in t algemeen wanneer het voor andere was en ja nu kunnen we er voor gaan.

Maakt niet dat ik niet blij ben met jullie fijne en lieve reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:04

Als je hetero bent is dat toch simpeler denk ik. Dan kan je nog eens in een spontane bui besluiten om het onveilig te doen :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 08:06

Dan was er hier ook al wel een kindje geweest denk ik. Soms maar goed dat t niet vanzelf gaat
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 25-08-16 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:07

Herkenbaar :')
Hier werkt het ook wel eens frustrerend hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:21

Aan de ene kant is financiële veiligheid natuurlijk schijnveiligheid, je kunt altijd je baan of partner verliezen, een hoge kostenpost, een ongeluk, whatever. Fokken is gokken, ook bij mensen.

Hier geen ouders die 10.000 op de bank hadden, maar wel goed verdienen. En ik wil mijn kinderen toch wel een soortgelijke jeugd kunnen geven als ik had, dus minstens 2 sporten, een eigen pony, kampeervakanties, af en toe lekker winkelen.

En ik heb een schoonzusje met een kindje dat het een stuk minder heeft dan ik vroeger had, maar het is een heel gelukkig meisje. Dat zet me soms wel aan het denken, hoeveel heeft een kind echt nodig en hoeveel is echt luxe en in hoeverre wordt een kind daar gelukkig van?

Hier hebben we besloten het gewoon te proberen, we hebben een fijne spaarpot en mijn ouders kunnen altijd inspringen mocht de nood aan de man zijn. Hoewel dat iets is waar ik niet vanuit ga.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:27

Ook ik vind dat je financieel geen giga spaarpot hoeft te hebben. Dat je dat niet hebt wil niet zeggen dat je moeite hebt om maandelijks de eindjes aan elkaar te knoppen. En zelfs als je dat wel hebt, er zijn miljoenen mensen die geen vetpot hebben. En die kinderen worden ook met veel liefde groot gebracht. Stel dat je wacht op die vaste baan met een goed inkomen, en je moet nog 5 jaar wachten voordat je zwanger wordt omdat het niet in 1, 2, 3x wil lukken. Zonde van de tijd die je hebt laten liggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:28

Ik vraag mezelf dit ook al jaren af en ik kan elke keer wel iets bedenken om het niet te doen. Nou moet ik zeggen dat mijn eierstokken ook nooit echt klapperen, dan zou het misschien anders zijn. :+

Bedenk wel dat op het moment dat je vrouw/vriendin net een andere baan heeft het misschien niet heel bevorderlijk is voor een contractverlenging als ze kort daarna zwanger wordt. Hoe belachelijk ook, het gebeurt helaas maar al te vaak. Staar je daar dus niet op blind. Stel ze vind voor november een andere baan dan wil je toch eerst een paar maanden tot een jaar in dienst zijn om een beetje credits (en ervaring) op te bouwen lijkt me. Dus voor je het weet ben je anderhalf jaar verder en dan is er misschien wel weer iets anders op jullie pad.

Daarnaast is er niet gelijk volgende week een baby natuurlijk. Het duurt toch minimaal 9 maanden en in 9 maanden kan er veel veranderen. Jij kan in die tijd ook een andere baan vinden. En misschien duurt het wel maanden voordat jullie zwanger zijn.

Hebben jullie wel een stabiele woonsituatie en kunnen jullie in nood eventueel terugvallen op ouders of familie? En jullie hebben ook alle spullen? Dan lijkt het me dat je op zich een prima basis hebt en zou ik er gewoon lekker voor gaan!