Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:09

Ik drink zelden tot niet.
Het losser, gezelliger, meer durven, etc. Heb ik mezelf aangeleerd en daar heb je altijd profijt van niet alleen na een paar drankjes. Als je drank daarvoor nodig hebt gaat er in mijn ogen iets niet goed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:15

dems75 schreef:
oh herkenbaar dit...ik snap de lol er ook niet van?
Wat ik nog het meest rare vind, is dat sommige mensen dan ook nog "trots" zijn dat ze kacheltjelam waren :?
Best bijzonder en zielig vind ik.

Hier in NH zijn de beruchte kermissen, waarbij menigeen om half elf (!) 's ochtends al laveloos op straat liggen. Zo bijzonder vind ik dat!
Roken is echt not done in deze maatschappij, dan ben je een soort van paria. Maar van roken wordt niemand vervelend of raar. Drinken daarentegen is stoer en wordt over het algemeen als "sociaal" gezien. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor.

Nog iets grappigs....het valt me op dat sommige mensen het zelfs "aanprijzen " binnen dit topic :')

Begrijp me niet verkeerd hoor, een biertje lust ik best, ook wel twee, maar daarna ben ik er meestal klaar mee

Rokers niet vervelend of naar? Mag jij eens in dezelfde ruimte zijn als m'n kennis wanneer haar peuken op zijn. :')

Ik vind een drankje erg lekker en fijn op z'n tijd. Maar zonder kan ik ook prima uitgaan.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 06-08-17 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:46

Ik merk dat mensen die zelf niet roken/drinken/uitgaan het vaak niet kunnen laten om mensen af te zeiken die dat wel doen, wat is dáár dan precies zo leuk aan? In dit topic en in dat andere topic wordt ook heel minachtend gedaan :')

LukieBradley

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:58

Toevallig dacht ik hier gisteren over na, was naar decibel geweest.
Een stamp festival waar menig alcohol en ander soort snoepjes etc gebruikt word.
Ik had mensen bij mij die continu bleven zeuren of ik echt geen drank wou of meer snelheid.
Nou nee ik vermaak mij prima zonder troep en mijn fles water.
Niet dat ik nooit iets drink maar zo'n langdurig festival hou ik makkelijker vol op water of redbull ofzo.
Ik ben geen wilde danser en vermaak mij makkelijker nuchter op mijn gemak.
Ja wat iedereen doet moet ie echt zelf weten maar als ik zie hoeveel mensen ... zeker meer naar het einde, zo laveloos waren of ver out denk ik.
Waarom? Wat is er de lol van?
Ben je trots om met ogen en uitstraling rond te lopen waar je u tegen zegt.
Daar kun je toch geen lol van hebben

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:59

jessdaniels schreef:
Ik merk dat mensen die zelf niet roken/drinken/uitgaan het vaak niet kunnen laten om mensen af te zeiken die dat wel doen, wat is dáár dan precies zo leuk aan? In dit topic en in dat andere topic wordt ook heel minachtend gedaan :')

Eigenlijk net zoals mensen die wel drinken IRL reageren op mensen die niet drinken? 'Jeetje zeg, doe eens niet zo saai!'
Laatst bijgewerkt door Polly op 21-08-16 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:59

Ik ben geboren en getogen in de horeca.er is echt een groot verschil tussen dronken,en wasted.ik maak in mijn omgeving weinig tot geen comazuipers mee.komt misschien omdat de doelgroep bij ons wat hoger ligt 30+

Wat er leuk is aan alchol..de muziek word beter,de avond gezelliger,de gesprekken dieper,....en sex misschien wat ongeremder.ik wil voor mijn partner nog weleens een striptease(lees sexydance :+ ) opvoeren als we thuis komen,iets waar ik nuchter gewoon niet echt tijd/zin voor maak.

En niet dat we nuchter geen diepe gesprekken voeren,maar met een drankje op bespreken we vaak dingen waar je het overdags gewoon minder vaak over praat,en het toch wel is fijn is om over te hebben zonder gelijk in een diep gat te vallen(oud zeer uit verleden e.d)

Tis heel simpel met alchol,zoals met alles in het leven...ken je grenzen!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:00

Ik denk niet dat iemand het leuk vindt om in je eigen kots op straat te liggen nee, en om helemaal laveloos te zijn en de volgende dag een mega kater te hebben. En natuurlijk heb je van dat soort mensen last, alhoewel je ook gewoon een blokje om kan gaan :D
Maar het is niet zo alsof iedereen die uitgaat en drinkt en dronken wordt zo is, als je vaker uitgaat dan zou je zien dat de meeste mensen gewoon vrolijk, blij en ronddansend veel meer kletsen en tsja soms een beetje irritant zijn maar dat is vaak ook wel grappig :')

Dat drinken wordt gezien als 'stoer' ervaar ik absoluut niet zo eigenlijk, maar misschien ligt dat eraan in welke situatie je zit? En van roken heb je zeker wel last als niet-roker; zuurstoftekort, hoesten, en het ruikt niet lekker :o

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:01

waar dan? jessdaniels? ik ga zeker uit, ik rook en ik drink af en toe een biertje. Maar straalbezopen ben ik nog nooit geweest. Ik vind dat inderdaad een beetje triest altijd om te zien. Laveloos in de goot liggen is niet echt waardig zeg maar....je doet het zelf toch? mag je daar dan niet minachtend over doen? en waarom eigenlijk niet? Is het stoer? gaaf? om lallend kotsend en helemaal van de wereld te zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:02

Ik drink niet en heb nog nooit gedronken, ik vind bezopen mensen vooral een beetje sneu. :) Ze zijn zowel tijdens als na feestjes vaak het doel van een hoop gespot en veel respect is daar niet bij. :)
Dan heb ik het niet over mensen die een glaasje gedronken hebben maar dus over écht bezopen. De dag er na niet meer weten wat ze gedaan hebben en daar nog trots op zijn ook. Dat type bezopen.

En eh, mensen die wel drinken zeuren bij mij genoeg als ik alcohol weiger. :+ En dat is ook zelden erg lief hoe men daar mee om gaat als je blijft weigeren.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:11

Polly schreef:
Eigenlijk net zoals mensen die wel drinken IRL reageren op mensen die niet drinken? 'Jeetje zeg, doe eens niet zo saai!'

Ayasha schreef:
En eh, mensen die wel drinken zeuren bij mij genoeg als ik alcohol weiger. :+ En dat is ook zelden erg lief hoe men daar mee om gaat als je blijft weigeren.

Grappig, dit heb ik nou echt nog nooit meegemaakt. Ik ga toch regelmatig uit maar drink zelden. Niemand die zich druk gaat maken om wat er in mijn glas zit hoor :+

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:23

Nou als ik gisteravond op het dorpsfeest elke keer spa blauw of sinas bestel kijken ze altijd wel heel even raar. Maar dat is het dan ook. Als je daarna gewoon lekker mee kan feesten!
Er zei er eentje tegen mij: is het gek als je jaloers bent op mensen die alleen cola drinken? Nou dan heb je toch een soort van probleem lijkt me.
Ik heb t prima naar m'n zin gehad en ben nu ook gewoon alweer wakker en fit terwijl niet veel mensen dat denk ik nu zijn.
Dat is het bij mij ook, ik vind het uber zonde van de volgende dag dat je brak uit je bed komt en er alweer een halve dag voorbij is!
T weekend is al maar zo kort!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:25

Ik kan best begrijpen dat iemand dronken wil worden,omdat de meeste dan gezelliger worden,losser en ze durven meer.Maar er zijn er ook bij die agressief en/of vervelend worden van drank.
Wat ik maar niet kan begrijpen is,dat iemand zich in Coma gaat zuipen. Wat is het nut hiervan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:28

jessdaniels schreef:
Polly schreef:

Ayasha schreef:

Grappig, dit heb ik nou echt nog nooit meegemaakt. Ik ga toch regelmatig uit maar drink zelden. Niemand die zich druk gaat maken om wat er in mijn glas zit hoor :+

Wellicht wordt het een opvallend iets wanneer iemand altijd alcohol weigert ipv maar af en toe waardoor men er dan wel over begint. En dat is de ene keer simpelweg interesse en dat is geen enkel probleem, de andere keer is dat meer onder de vorm van "wat flauw" en "je weet niet wat leven is" en nog meer van dat soort kansloze opmerkingen. :) het is zelfs wel eens zover gegaan dat er stiekem alcohol in de drank gedaan wordt. (alsof je dat niet ruikt ... En sowieso valt die geur meer op als je nooit drinkt. :roll: )
Dus heus, omgekeerd gebeurt het ook. :) Ik heb er mijn mening over maar ik ga niemand verbieden om te drinken, dat mij dat meermaals "bij wijze van grapje" wel al eens opgedrongen werd, was ik behoorlijk pissig over.
Dat zijn overigens ook geen vrienden meer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:31

Hoewel ik vroeger best van een drankje hield, ben ik zelden echt dronken geweest en nooit zo ver dat ik me niets meer kon herinneren. En de kater en het kotsen van dat dronken worden waren meer dan voldoende om te leren dat ik dat niets vond.

Nu drink ik bijna nooit meer. Heel af en toe kan ik een glas rode wijn of hele goede whiskey waarderen, maar dan blijft het ook bij één glas.
Uitgaan doe ik al jaren niet meer. Het stompzinnige gepraat in een kroeg is niet aan mij besteed. Ik heb liever een goed gesprek tijdens een goede maaltijd.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:33

Ik werd behoorlijk chagrijnig gisteren van het gezeik waarom ik steeds niks pakte en of er echt geen speed geregeld moest worden :')
Des te standvastiger werd ik om helemaal niks te pakken qua alcohol.
Andere zooi sowieso niet.
Ieder voor zich maar mensen onder invloed zijn zeker zo rete vervelend :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:37

LukieBradley, fijne vrienden heb jij dan. Ik ben altijd nuchter op festivals en daar is echt nog nooit commentaar op geweest.

Verder vraag ik me hard af of ik nu zo afwijkend van de norm ben. Of hier alleen maar mensen reageren die dus niet drinken. Ik vind het geweldig om op z'n tijd eens een keer goed dronken te worden....

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:42

Dat vraag ik me nu ook af -O-

Nee even serieus, ik weet niet, maar als ik dronken ben lig ik iig niet in m'n eigen kots te rollen..

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom ik alcohol drink haha.
Het is lekker, je word er losser van.

En ja, ik ben ook wel eens veelste ver gegaan, tot ziekenhuis en alle toestanden aan toe.
Maar dat is echt niet van "en vanavond ga ik me even lekker lam zuipen"
Iets met grenzen verkennen. Die heb ik nou wel is ontdekt. :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:53

Hier tot mijn 21 nooit wat gedronken afgezien van een klein nipje wijn van mijn ouders om te proeven. Toen ging ik in de horeca werken en dronk ik af en toe weleens een wijntje of een biertje na werk. Ging altijd met de auto dus was altijd maar 1 drankje anders kon ik niet meer naar huis.

Met stappen was ik meestal de Bob dus dronk ik niks anders dan cola en spa-rood. Nooit vragen over gehad trouwens. Mijn vriendinnen vonden het wel handig dat ik altijd Bobte :+

Nu ben ik 29 en ik vind een wijntje of een biertje nog steeds heel lekker maar dronken worden echt vreselijk. Paar keer voorgekomen, ongemerkt net iets te veel van die lekkere wijn weggedronken bijv. en dat hoeft voor mij nooit meer. Maar, ik blijf een lekkere wijn bij het avondeten, een donker biertje na een herfstige boswandeling of een lekker koud witbiertje in de sneeuw met wintersport gewoon echt heel lekker vinden.

Maar drinken om het dronken worden? Nee, nog nooit en zal ook nooit gebeuren.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:54

Ik was met een goeie vriendin die mijn grenzen wel kent en die was kalm :=
Maar waren met een jongen meegegaan en zijn vrienden.
De bewuste jongen werd ik ook compleet gestoord van en mijn genegenheid naar hem toe is ook wel ernstig gedaald :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 09:56

Laurapalmer: dat de muziek beter wordt... Dat hangt er denk ik nogal vanaf van wat voor muziek je houdt ;). Sowieso blijft de muziek hetzelfde, je ervaart het hooguit anders.

Angelique, gelukkig heb ik die behoefte om grenzen te verkennen nooit gehad, dat is ook iets wat ik niet begrijp, en dus een reden voor dit topic

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:57

Ik kan er wel van genieten hoor, feestje en wat drank. Lekker dansen, alles is wat losser, ff de rem eraf. Geeft een lekker ontspannen gevoel.
Dronken tot kotsen aan toe ben ik wel een paar keer geweest ja. En nee dat was vantevoren niet het doel ofzo. Viel verkeerd, kan gebeuren.

Als iedereen nu eens lekker van een feestje of whatever zou genieten op zn eigen manier. Zonder meteen wat van een ander te vinden, of ze nu wel of niet drinken. Let lekker op jezelf en geniet ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 09:58

Mars: dat laatste is vrij lastig als er dronken mensen lallend om je heen hangen....

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:04

LadyMadonna schreef:
Laurapalmer: dat de muziek beter wordt... Dat hangt er denk ik nogal vanaf van wat voor muziek je houdt ;). Sowieso blijft de muziek hetzelfde, je ervaart het hooguit anders.

Angelique, gelukkig heb ik die behoefte om grenzen te verkennen nooit gehad, dat is ook iets wat ik niet begrijp, en dus een reden voor dit topic

Ik bedoelde ook te zeggen dat ik me niet "bewust" laveloos dronk.
Maar toendertijd echt mijn grenzen moest leren kennen.

En zoals m'n moeder altijd zei, dat leer je alleen op de harde manier.
Dat heeft dus geholpen.

Ik denk dat niemand zich bewust het ziekenhuis indrinkt.
Als je teveel gedronken heb verlies je je rem.
Zo ook dus met door drinken..
Als je echt teveel gedronken heb, denk je echt niet "nou dit is me laatste hoor anders word ik té" dronken.
Daar denk je op dat moment niet eens aan :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:06

Tja genieten is ook moeilijk als het regent, sommigen gaan dan zeiken over regen, anderen pakken een paraplu en maken er alsnog een feestje van. Genietenis ook moeilijk zonder geld, de een gaat zeiken dat ie geen geld heeft om wat leuks te doen en de ander maakt het beste van wat ie wel heeft ;) Let niet zo op wat een ander doet, maak het leuk voor jezelf en op je eigen manier. Een ander doet toch wel wat ie doet, kun je om gaan chagerijnen maar het is toch echt veel leuker om de dingen een beetje lichter te zien en zelf te zorgen dat je t leuk hebt. Zelfs al zijn de omstandigheden niet optimaal op wat voor manier dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:09

Ik drink zelf nooit, en houd ook niet van feestjes, maar toch herken ik dat losse/makkelijke/alles is grappiger/knuffelige gevoel wel. Als ik heb met vrienden een avondje laat maak, met oud&nieuw bijvoorbeeld, dan ontstaat dat sfeertje echt wel ook al drinken niet.
Dat je 's avonds net wat meer durft, dat is met alcohol op vast nog eerder/heftiger maar het zal zeker niet alleen daaraan liggen, ligt ook gewoon aan laat naar bed gaan en de wat intiemere sfeer die je 's avonds vaak hebt.