Niet drinken, roken, uitgaan enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:35

Ik ben ook een lotgenoot.

Vind er niks aan dat stappen, ben angstig voor de bezopen personen om mij heen.

Bijkomend feit is dat je de hele zondag naar de filistijnen helpt. Ik mag zondags graag beginnen met een ochtendje paard. Maar die keren dat ik uit ging sliep ik bij een vriendin en was ik zondags pas weer erg laat thuis. Dat is echt niet mijn opzet van het weekend.

Geryon

Re: Niet drinken, roken, uitgaan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:43

Ik ben der ook zo een, nu 21 jaar oud. :+ drink alleen soms een drankje, ook pas sinds een jaar ofzo :')
Ik vind roken en drugs echt laag. En de sfeer met uitgaan te makkelijk/sletterig.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:56

Bijna lotgenoot , Nooit gedronken , gerookt , drugs gebruikt.
Maar eens in de zoveel tijd de kroeg in of een feestje pakken vind ik wel weer leuk. nieuwe mensen ontmoeten en praatje maken. Heb geen drank nodig om mij te vermaken eigenlijk :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:18

Sinds ik wat ouder ben en meer gesetteld, ga ik niet meer echt uit. Maar ik heb wel echt alles gedaan, feestjes, kroegen, drank, drugs. Het was fantastisch, maar nu ik tegen de 30 loop kan ik eenvoudigweg geen pillen meer slikken of GHB doen zonder een kater van een week en dat is het me nou net niet waard.

Maar het was magisch, mijn beste verhalen beginnen vaak met 'die keer op dat feestje' of 'die keer dat we ketamine kochten van een neger'.

En anderen mogen daarvan vinden wat ze willen. Het was leuk, ik heb genoten. :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:53

Jeej een heleboel bokkers zijn 'net als ik'

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 02:16

Ik ben 23 en drink ook (bijna) geen alcohol. Hooguit een keer per half jaar en dan maar één glas, en dan ben ik al zwaar aangeschoten :')

Roken vind ik ook vies.

Uitgaan vond ik ook nooit boeiend, maar sinds ik salsa dans ben ik verslaafd aan salsa feesten. Voordeel daarvan is dat niemand echt drinkt, want dan kan je niet meer dansen. Dus een aanrader als uitgaanshobby als je niet van drinken houdt :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 03:09

Hup ik ben er ook zo een :D
Ik hou totaal niet van uitgaan. En drinken doe ik ook niet. En roken ook niet. Ben erg blij dat mijn vriend ook zo is :))

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 03:12

Ik heb trouwens wel een tijdje gerookt, maar dat kwam vooral doordat al mijn vrienden rookte en ik daardoor nieuwsgierig werd naar wat er nou zo lekker aan was.. (En op dat moment schijnt er iets geweest te zijn wat ik lekker vond, maar als ik nu alleen al een rookgeur ruik walg ik er al van..)
Heb ook een tijdje geblowt en een periode gehad dat ik best vaak dronk (iets met beïnvloedbaar, makkelijk over te halen en verkeerde vrienden :P) maar in die tijd heb ik zoveel domme dingen gedaan en heb ik me zo vaak slecht gevoeld door alles dat ik er nu gewoon totaal geen behoefte meer aan heb.. Het maakt meer kapot dan dat het goed maakt..
En uitgaan naar een bar of discotheek, ja t zal ongetwijfeld gezellig zijn, maar ik krijg het altijd zo benauwd in die warme zweettenten en vind het gewoon geldverspilling... (+ dat er vaak mensen zijn die zich niet kunnen gedragen en de complete sfeer naar de rampestamp helpen)

Vind een avondje film kijken onder een dekentje veel leuker, en zeker nu ik zwanger ben geniet ik van rust en ga ik overdag liever lekker met m'n hondje naar het bos, kleedje mee en lekker zitten en nergens aan denken (en vaak heb ik dan ook nog gezelschap van m'n kat :+ )

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 06:59

ik ben 33, rook en drink nooit
en ben ook nog nooit uit geweest, ik heb het ook niet gemist ;)

ik erger mij altijd erg aan mensen die Ineens heel gezellig worden na een paar wijntjes op verjaardagen enzo..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:07

Hier 18 jaar en nog nooit een slok genomen. Hoef het niet.. Ga ook nooit uit en drugs hoef ik ook niet. :')
En roken? Dat doet mijn moeder en het stinkt.. En het is vreselijk duur.

Veel mensen vinden het maar raar? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:31

Vroeger dronk ik behoorlijk op feestjes, altijd veel lol, ongein en gekke dingen beleefd *\%/* . Het stappen dat begon bv donderdagavond en hield maandagmorgen weer op. We hadden dan bijna alle kroegen van de provincie ook wel gezien. De rest van de week was bijkomen om donderdag weer fris opnieuw te beginnen. Spijt? Nee, geen moment.
Gek genoeg dronk ik thuis eigenlijk nooit. Dat was echt een zeldzaamheid. Op een gegeven moment was ik wel klaar met de (s)tapperij en ben van de ene op de andere dag een geheelonthouder geworden. Ik drink en rook al jaren niet meer.

Wat mij echter wel opvalt is, dat als ik benoem dat ik geen alcohol drink dat ik menig maal de vraag krijg of ik mss een drankprobleem heb (gehad) of een alcohollist ben/was :?

Nou werkelijk, da's nooit aan de orde geweest, ik was er gewoon klaar mee. Je wordt ouder, krijgt andere interesses en werk. Raar vind ik het wel dat men er een ander kaartje aan hangt dan daadwerkelijk het geval is -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:40

Hier ook een lotgenoot :) Nooit gerookt, alcohol vind ik niet lekker (bier, yak :r ) en ik heb een hekel aan drukte. Ik ging wel eens uit, maar ik was altijd weer blij als ik thuis was.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:00

Ik ben 1 keer wezen stappen en snap totaal niet wat men eraan vind! Zuipen tot je naar huis gedragen moet worden en de volgende dag dood gaan van een kater.
Alcohol drink ik zelden tot nooit. Roken is buitengewoon goor en zonde geld.
Ik ga dan liever naar een concert van een band die ik echt leuk vind en geniet van de muziek en de show. Theater vind ik schitterend! Musicals wat minder. Daar ga ik dan 10000x liever naartoe als een avond moeten stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:17

Haha, heel herkenbaar!
Nooit gerookt, alcohol vind ik echt smerig en ik hou niet van drukte.
Ik heb me nooit ongemakkelijk gevoeld bij het feit dat ik hier niet van hield, waarom je ongemakkelijk voelen 'omdat het hoort'?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:22

Jaaa 28 jaar, nooit gerookt,gedronkenen uitgaan is ook niets voor mij. :))

Ik breng mijn vrije tijd wel heerlijk met de beestjes door!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:35

34 jaar nooit gerookt en nooit drugs gebruikt. Alcohol echt zeer zelden. Als ik dorst heb pak ik liever een glas water/fris/thee...
Uitgaan als in naar de discotheek heb ik nooit leuk gevonden. Voelde mij altijd maar ongemakkelijk daar.
Uit eten, bioscoop en naar het theater ofzo vind ik dan wel weer leuk.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:46

Mischa schreef:
Wel grappig dat met het woord uitgaan, ongeveer standaard de kroeg/discotheek oid wordt bedoeld. Terwijl ik, zoiets heb van, Hallo! waar valt een avondje theater/bioscoop/concert ect. dan onder!? Dat is voor mij net zo goed uitgaan.
Dus noem ik dat ook maar wat graag op wanneer iemand vraagt of ik uitga :)
Maar ik krijg natuurlijk net zo goed scheve gezichten wanneer ik uitleg dat de discotheek mij niet aanspreekt, ik geen alcohol drink (huh, wat drink je dan? Vraagt men verontwaardigd, alsof alcohol en leven enkel in een adem te noemen valt), ik geen vlees eet en ook geen melk drink... ik ben 28 en vrijgezel.. je snapt wel waarom natuurlijk.. :')

Voor mij is ''uitgaan'' inderdaad gewoon naar een kroeg of discotheek.
Als iemand me mee vraagt naar de bioscoop of uit eten oid dan zie ik dat niet als uit gaan. dat is gewoon naar de bioscoop of uit eten gaan :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:50

Ik ook! Ben in mijn jeugd nooit uit geweest en nu geef ik er helemaal niks om.

Ga af en toe naar een concert, drink ik een paar wijntjes of op een feestje maar daar blijft het bij.
Ik ben erg op mezelf dus ik mis het totaal niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:52

Ik vraag me af, de mensen die niks doen.... Beschouwen jullie jezelf als introvert?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:55

Jaa, heel herkenbaar!!
Ik ben dan nog niet zo oud als sommige anderen hier (17), maar ook ik heb nog nooit gedronken/gerookt etc. terwijl veel leeftijdsgenoten elk weekend zich lam zuipen.. Wel ben ik 1x mee uit geweest omdat het verplicht was met een uitwisseling :') Maar dat was dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Ik moet nog 1 jaartje dan begint het 'studentenleven' en sommige mensen vinden het toch maar vreemd dat ik niet van plan ben te gaan feesten :+ Denk niet dat ik ooit een feesttype wordt, ben liever zo snel mogelijk weer thuis altijd :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:58

lieveli schreef:
Ik vraag me af, de mensen die niks doen.... Beschouwen jullie jezelf als introvert?

Nee, niet direct. Beetje er tussen in eigenlijk :) ik vind het heel leuk om met mensen te zijn, leuke gesprekken te hebben etc. Maar ik vind het gewoon eng als de rem eraf gaaf, dan kunnen sommige mensen echt bizarre/enge/gevaarlijke gaan dingen doen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:58

Hier nog 1 :j
ik heb er nooit behoefte aan gehad om te roken en te stappen. mag af en toe wel graag een drankje drinken maar word eigenlijk nooit dronken. ik weet heel goed wanneer ik moet stoppen met drinken.
Stappen vind ik maar niks. Veelste druk en al die dronken mensen en dan vooral mannen vind ik maar 10x niks.
ik kijk liever op de bank een filmpje of pak een bios. Een terrasje pakken vind ik ook altijd wel leuk, kan uren naar voorbij komende mensen kijken :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:00

Ben in m'n leven 2 keer uitgegaan ofzo.. Het trekt me niet zo, wat enerzijds ook wel jammer is, want je leert er wel veel nieuwe mensen door kennen. M'n zusje gaat twee keer per week uit en heeft een grote vriendengroep, die dichtbij woont en mijn vrienden ken ik via Bokt dus allemaal ver weg. Ik ga dan wel regelmatig naar de bios, maar de een vindt dat wel uitgaan en de ander niet. Wijntje neem ik op z'n tijd, meestal als ik uit eten ga en roken ga ik echt nooit van m'n leven aan beginnen. M'n zusje noemt me een saaie oma, maar ach, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:00

mignonne2403 schreef:
Jaa, heel herkenbaar!!
Ik ben dan nog niet zo oud als sommige anderen hier (17), maar ook ik heb nog nooit gedronken/gerookt etc. terwijl veel leeftijdsgenoten elk weekend zich lam zuipen.. Wel ben ik 1x mee uit geweest omdat het verplicht was met een uitwisseling :') Maar dat was dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Ik moet nog 1 jaartje dan begint het 'studentenleven' en sommige mensen vinden het toch maar vreemd dat ik niet van plan ben te gaan feesten :+ Denk niet dat ik ooit een feesttype wordt, ben liever zo snel mogelijk weer thuis altijd :j

Haha je mag ook nog niet drinken dus dat gaat goed :') :D

Ik kan me echt slecht voorstellen dat mensen het echt niet leuk vinden om uit te gaan. Lekker dansen op muziek die je zelf echt leuk vindt, mensen om je heen met wie je kan lachen, nieuwe mensen ontmoeten enzo.. Gaan jullie dan gewoon niet naar de minder goeie feestjes? Ik ga ook niet naar dancefeestjes oid
want die muziek en mensen liggen mij niet zo. En gaan jullie wel naar feestjes van vrienden/familie waarbij het 03.00/04.00/05.00 wordt?

Ieder zijn ding natuurlijk maar denken jullie nooit; mis ik niet iets? En dit bedoel ik allemaal echt niet alsof ik het veroordeel hoor ik ben oprecht benieuwd omdat ik het zelf wel enorm zou missen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:05

Citaat:
Ik kan me echt slecht voorstellen dat mensen het echt niet leuk vinden om uit te gaan. Lekker dansen op muziek die je zelf echt leuk vindt, mensen om je heen met wie je kan lachen, nieuwe mensen ontmoeten enzo.. Gaan jullie dan gewoon niet naar de minder goeie feestjes? Ik ga ook niet naar dancefeestjes oid
want die muziek en mensen liggen mij niet zo. En gaan jullie wel naar feestjes van vrienden/familie waarbij het 03.00/04.00/05.00 wordt?

Ieder zijn ding natuurlijk maar denken jullie nooit; mis ik niet iets? En dit bedoel ik allemaal echt niet alsof ik het veroordeel hoor ik ben oprecht benieuwd omdat ik het zelf wel enorm zou missen.

Ik heb er totaal geen behoefte aan en mis het ook helemaal niet :)
Verjaardagen ga ik altijd heen en vaak word dat ook nacht werk. Gister nog een verjaardag gehad, helaas moest ik wel optijd naar huis ivm met werken. maar was echt super gezellig. gister ook maar 1 shotje gehad verder geen drank, had er ook geen zin in. Heel af en toe ga ik wel eens stappen met vriendinnen maar vind bij een vriendin thuis drankje doen net zo gezellig vaak nog wel gezelliger eigenlijk.