Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
420BlazeIt schreef:Niet voor het een of ander, maar wat had je verwacht toen je de horeca in ging? Schelden en vloeken natuurlijk niet, maar de horeca staat bekend om de snelheid en druk.
Verder lijkt ontslag nemen mij de enigste oplossing als dit werk je niet bevalt.
Edit: Ik zie dat je 19 ben, je ouders zijn wettelijk nog verplicht om je financieel te helpen. Nu weet ik niet hoe je thuissituatie eruit ziet, maar bij een uitkering moet de gemeente daarmee helpen.
. Ik vind het trouwens altijd een beetje een poedersuiker smoes dat mensen in de horeca elkaar (of vooral hun ondergeschikte) als stront behandelen omdat het werk zo verschrikkelijk moeilijk is en ze allemaal zo gestrest zijn
. In mijn ervaring bij de horeca was het helemaal niet zo bijzonder moeilijk om te doen, behalve vanwege het feit dat er een sport van gemaakt wordt om onaardig tegen elkaar te doen. Dat is namelijk best lastig werken, een beetje eten serveren, afwassen, poetsen etc op aanpoot tempo vond ik helemaal niet verschrikkelijk moeilijk
Daantjuh88 schreef:Maar als je ontslagen bent bij je vorige baan heb je toch recht op uitkering? Ongeacht of je direct ergens weer aan het werk bent gegaan? Ik zou maandag het uwv even bellen, misschien kunnen ze je verder helpen met uitkering aanvragen en ander werk te vinden.
bontesok schreef:420BlazeIt schreef:Niet voor het een of ander, maar wat had je verwacht toen je de horeca in ging? Schelden en vloeken natuurlijk niet, maar de horeca staat bekend om de snelheid en druk.
Verder lijkt ontslag nemen mij de enigste oplossing als dit werk je niet bevalt.
Edit: Ik zie dat je 19 ben, je ouders zijn wettelijk nog verplicht om je financieel te helpen. Nu weet ik niet hoe je thuissituatie eruit ziet, maar bij een uitkering moet de gemeente daarmee helpen.
"U bent financieel aansprakelijk voor uw kind tot uw kind 18 jaar wordt. Daarna is uw kind financieel onafhankelijk. Hierdoor bent u niet meer aansprakelijk voor de schulden die uw kind vanaf de 18e verjaardag maakt."
Juridisch loket
Ineke2 schreef:Lalidan schreef:Proeftijd is er waarschijnlijk niet eens meer.... of TS moet meteen een jaarcontract hebben gekregen, dan kan het wel. Maar bij een half jaar contract kan geen proeftijd meer zitten.
Natuurlijk wel! Tegenwoordig geven ze je gewoon een 7 maanden contract en daarna 2x 8 maanden
purny schreef:Bij ieder eerste contract is er een proeftijd. Dit zou waarschijnlijk een maand zijn bij een half jaar.
@woofie: zelfs als ts ontslag zou nemen in haar proeftijd word het als verwijtbaar werkloos aangezien. Dus is er kans dat de ww word afgewezen. Grote kans

ik vond het altijd leuk. Geen idee waarom haha.
"
.
" .