Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4012
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:58

Jup, erg herkenbaar.
Ik heb waterdichte tassen bij de action gekocht, handig voor op de motor als we een weekend weg gaan.
ik heb ze alleen een beetje te goed opgeruimd. ik dacht nog, dan leg ik ze hier neer dan weet ik dat ze daar liggen als ik ze nodig heb.
meen je dat ik nou nog weet waar ik ze neergelegd heb, alle enigszins logische plekken afgezocht maar nog niet tegengekomen.
Inmiddels al een weekendje weg met de motor gehad. Slaapzak toen maar in een paar plastic zakken gedaan om het waterdicht te houden 8)7

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:04

Ooh zo herkenbaar dit! De eenzame sokken heb ik inmiddels opgelost door alleen nog maar zwarte sokken te kopen, hoef dus niet meer uit te zoeken welke bij elkaar horen want ze zijn toch allemaal t zelfde _O- Maar inderdaad, sleutels, tassen, agenda's, geld en nog zo veel meer, ik ben het al-tijd kwijt! En vind het pas terug als ik het niet meer nodig heb :\

Anoniem

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:19

Een tijdje geleden op het werk.
De speciale lepel van een van de cliënten was zoek.
Met vier collega's de hele keuken uitgekamd. Zelfs de twee lepelbakjes helemaal leeggehaald. Met zijn vieren tot de conclusie gekomen dat hij écht weg was.
Uit nood maar een andere lepel gepakt. Na het eten loop ik de keuken in, trek de bestek la open en de lepel ligt keurig bovenop de andere lepels.

Ik zei nog tegen een van de collega's; "Hee! Heb je hem weer gevonden? Waar was hij nou?" maar die was ook alleen maar verbaasd. De andere collega's hadden hem daar óók niet neergelegd. Ik was echt de eerste die hem vond :+

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:22

Ik ben 2 keer mijn auto kwijtgeraakt.. Bij het boodschappen doen.. Ik heb heel die parkeerplaats doorgezoekt.. Auto weg..

Op dat moment had ik gedacht, ik maak een afspraak met de dokter..

Auto is weer terug gevonden, ik had hem achteraan geparkeerd waar ik normaal nooit kom..

En met die sokken: mensen kijk in de rubber rand van jullie wasmaschine, en open het luik onder jullie wasmaschine. Daar vind ik meestal mijn sokken terug XD

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:34

Ik zoek al 20 jaar naar een sinterklaas kado voor mijn neefje,sokken met paarden er op gekocht.Ergens in mijn kledingkast gelegd onder mijn kleren,mijn kinderen mochten die natuurlijk niet vinden.Heel die sokken niet terug gevonden,tig keer die kast uitgeladen......
Na 20 jaar ,vraag ik me nog af waar die dingen gebleven zijn.

Verder ben ik wel vaker wat kwijt maar komt het wel weer terecht,verstopte pak koeken vind ik ze terug na verlopen datum,ook zonde :(

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:40

Voor vermiste sokken ed: houd ze bij elkaar (bijv. In een netje)

Ze blijven soms in de trommel plakken.
Check je rubbers, daar kunnen ze tussen gaan zitten.
Bij modellen waar daar het water wordt weggezogen-> kunnen ze mee de afvoer in gaan.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:54

Wauw herkenbaar dit!

Mijn tante had precies hetzelfde als jij, TS. Zij was alleen en was dus de enige in huis. Altijd alles weg en zomaar weer terug etc.
Totdat ze een vriend kreeg en die merkte dat zij slaap wandelde. In haar slaap zette ze van alles op de kop om vervolgens weer alles op een andere plek te leggen. Zo ging de handtas vanuit de kast in een andere kast, post ipv op de trap in de la en zo verstopte zij haar eigen spullen. En dan overdag weer mopperen want ze had toch echt de post op de trap gelegd.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:03

Indy_Mouse_9 schreef:
Ohja, de 'logische plek'. Die is funest voor spullen die je ooit terug wilt vinden...

Echt, dat is zo ongeveer de laatste plek waar je spullen moet leggen. Zo vaak als dat ik iets op 'een logische plek' neerleg en het vervolgens hopeloos kwijtraak. Het allerergste is dan nog dat áls ik het dan weer vind het op zich inderdaad een logische plek was :') .

Zo heb ik ook een tovertas. Er past van alles in maar dat verdwijnt dan ook even snel. En dan kun je alles er uit gooien, maar nee, dat wat je nodig hebt vind je mooi niet. Wel die sok die een half jaar spoorloos was, of al die verdwenen aanstekers, zelfs een statief teruggevonden die ik al een tijdje kwijt was, maar de portemonnee verdwijnt gewoon. En duikt een half uur later weer op in een zijvakje wat ik maar drie keer gecontroleerd heb. Zó niet goed voor mijn bloeddruk. >;)

Erg bizar was met een pot suiker. Een grote weckpot. Kan niet missen. Dus wel. Keuken ondersteboven gekeerd, zo'n pot verdwijnt niet, op de meest logische en vooral de meest onlogische plekken gekeken maar nergens suiker. Nah, dan maar de reserveklontjes in de koffie. Koffie gemaakt, klonten er in, draai me om...die pot suiker. Midden op het aanrecht. Volledig in het zicht. |o
Zelfde met een kat. Kat kwijt. Ik overal zoeken, zelfs achter de verwarming (dat had ie als kitten al eens geflikt - vraag niet hoe, dat weet ik ook nog steeds niet), maar geen kat. Hopeloos kwijt. Ik loop naar boven om me om te kleden, moet nog even wat uit de logeerkamer pakken en wie ligt daar diep in slaap midden op een bijzettafel? Juist, die kat. En hij lag er echt bij alsof ie al die tijd daar gelegen had, overduidelijk midden in de kamer en erg opzichtig rood.

Aan de andere kant ben ik dan ook wel weer een Vinder. Als iemand anders iets hopeloos kwijt is vind ik dat dan meestal weer, vaak ook op de meest simpele plekken. Bijvoorbeeld een schaar die bij iemand anders spoorloos verdwenen is maar gewoon midden op tafel ligt. En dan zou je toch zeggen dat zo'n ding met een oranje handvat op een zwarte tafel wel opvalt.

Ik blijf het bijzonder vinden...Of er bestaan echt zoiets als verstopspookjes of je hebt tijdelijk een soort blinde vlek voor dat wat je zoekt (maar waarom dan?), als iemand een plausibele verklaring heeft wil ik die wel graag horen. :j

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:11

Is zoiets niet hetzelfde als je telefoon zoeken terwijl je ermee aan het bellen bent?

Volgens mij heb je dan echt een soort blinde vlek. Zo stom.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:15

@Pluizebolpum: Maar katten kunnen dat, ergens nonchalant gaan liggen alsof ze er al uuuuren lagen, terwijl ze er hoogstens drie seconden hebben gezeten... :+ Niet intrappen hoor.

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:17

Een woord: Herkenbaar!

Zo had ik bijvoorbeeld net een nieuw boek wat ik mee genomen had op vakantie in een rugzak waar al mijn spullen inzaten. Vervolgens de dag van vertrek het boek in mijn handen gehad en in de rugzak gestopt ik weet het echt zeker :o Toen ik thuis kwam het boek gezien in de rugzak nog steeds present, maar toen ik hem twee weken later wilde pakken.. je raad het al.. spoorloos verdwenen en niet meer terug gevonden -O-

Laat ik verder maar vooral niet beginnen over de ( ontelbare) hoeveelheid handschoenen en sokken die ik ben kwijt geraakt.

lor1_1984

Berichten: 12089
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:23

Als ik iets kwijt ben en ik ga het zoeken dan vind ik het zelden, net alsof ik door de concentratie een soort blinde vlek ontwikkel oid en er gewoon overheen kijk.
Neem ik even rust dan vind ik het later vaak vlot weer.
Alles zoveel mogelijk op een vaste plek leggen helpt ook tegen het kwijtraken, idem voor spullen een dag vtv klaarzetten zodat ik het niet gehaast moet gaan doen en de helft vergeet of niet kan vinden.

Tymbalia

Berichten: 362
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:27

Ik had dat toen ik nog bij mijn ouders woonde maar achteraf als ik iets terug vond wist ik hoe het kwijt was geraakt, als mijn moeder dingen vind ruimt ze het op maar als je haar er naar vraagt zegt ze dat ze het nooit in handen heeft gehad.

Zo was ik stoten/proppen/kalkoenen van mijn vorige pony kwijt en wist dat ik ze niet weg had gedaan, wist ook dat ze in een blauw tasje zaten, ik ben inmiddels 8 jaar de deur uit en was daar laatst toen ze de keuken aan het verbouwen waren en wat lag daar tussen het gereedschap van mn vader.... juist dat tasje met de proppen en allerlij moertjes etc. ja zegt mn moeder dacht dat het van je vader was want t zijn een soort van schroeven.... _-:(

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:33

Ik had het ook eens met mijn trouwring. Die doe ik 's avonds altijd af als ik ga douchen en leg hem dan in de badkamer op een rek.
Zo ook die avond. De volgende dag was mijn ring weg. Overal gekeken, maar niet meer te vinden. Een paar dagen later vonden we hem terug, naast mijn (vaste) stoel in de woonkamer, op de grond.

Kmbrly

Berichten: 1850
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:44

Jep, en oooohh wat heb ik toen gevloekt was een usb stick met mijn eindwerk voor school. Juist in de periode dat ik dat eindwerk geprint moest afgeven.
Ik wist precies waar die lag op het voetje van mijn televisie. Toen was hij nergens meer te bespeuren. Enkele avonden nachtwerk gedaan om alles opnieuw te maken.
Dag na mijn proclamatie zegt mijn vriend he lieverd , jij was die usb stick toch kwijt ?
Jaa why :')

Oh hij ligt gewoon hier op de voet van je tv...

Geloof me ik heb mijn vader en moeder ook laten zoeken en die lag daar niet :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:11

Aleeneh schreef:
@Pluizebolpum: Maar katten kunnen dat, ergens nonchalant gaan liggen alsof ze er al uuuuren lagen, terwijl ze er hoogstens drie seconden hebben gezeten... :+ Niet intrappen hoor.

Ja, dat doet mijn huidige kat. Die laat je naar buiten, dan loop je naar boven en dan ligt mevrouw languit op de grond haar buik te wassen in zo'n ontzettend oncharmant standje. Maar die verdwijnkat deed dat niet, dat was er een die je hoorde lopen. Iets met onhandig en zo. :')

En o, ja, handschoenen...Ik heb iets van zes paar maar ze zijn hopeloos gescheiden. Elke keer vind ik er eentje die ik dan bij de winterspullen leg. Als ik dan de ander vind is de één alweer verdwenen. Als het nou ooit nog eens echt winter wordt dan koop ik een nieuw paar, haak er een touw aan en dan gaat ze ouderwets als kinderwantjes door mijn winterjas. :D

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:35

Heel herkenbaar. Vorige week dacht ik nog dat m'n auto gestolen was. Terug proberen te denken wanneer ik hem voor het laatst had gebruikt en of ik toen nog geïrriteerd was dat ik geen plekje kon vinden en lang moest wachten, maar nee, ik herinnerde me dat ik juist blij was dat ik gelijk een plekje had gespot toen ik aan kwam rijden. Dus ik maar langs die rij auto's heen en weer lopen en ik zag hem echt niet... Stond hij in het vak haaks op de rij geparkeerd :')

Voor sleutels, paspoorten enz heb ik tegenwoordig een vaste plek en dat gaat dan ook goed. Wel een keer de olijfolie kwijt geweest in m'n studentenhuis, niemand kon hem vinden en we snapten er niks van want het was net een nieuwe fles. Week later vond iemand hem terug in de koelkast :P

En vorig jaar van m'n zus voor m'n verjaardag beenbeschermers gekregen, maar ze zijn al sinds vorig jaar augustus dus kwijt. Nooit gebruikt. We snappen allebei écht niet waar ze zijn en hopen dat ze inderdaad binnenkort zomaar weer ergens opduiken :P

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:55

Paar jaar geleden een onwijs mooi leren halster gekocht en niet goedkoop ook... Helaas is hij na een week spoorloos verdwenen en nooit meer terug gevonden. :(

En als ik verder wat kwijt ben vraag ik altijd aan mijn moeder of zei het heeft gezien. Moeders weten dat meestal :P

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:01

Mensen die geld kwijtraken: jullie tegenpool is hier! Ik VIND altijd geld :') Alle broekzakken die ik opentrek, jaszakken die ik navoel, of gewoon op straat loop; ik vind altijd geld :P Kan variëren tussen 0,50 of zelfs 30,-

Ik woon nu op mezelf dus aan mam vragen gaat niet meer. Ik probeer t nog wel eens voor de grap en daar moet ze dan hard om lachen maar over het algemeen raak ik nu minder kwijt dan vroeger :')

Sokkenwezen heb ik niet, ik paar mijn sokken niet meer. Die gaan gewoon los in een bak en ik zoek de juiste wel gewoon bij elkaar. Vroeger had ik veel weesjes dus heb maar besloten dat ik ze niet meer per paar opvouw :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 09:09

Ik heb ook sokken weesjes. Die gaan in een aparte bak. Eens in de zoveel tijd spit ik die door. En blijven er maar een paar weesjes over. Maar die zijn al jaren wees dus ben bang dat die geen tweeling broertje meer hebben.

Geld raak ik gelukkig niet kwijt maar vind het ook niet, iets eens verkeerd neerleggen gebeurd me ook wel. Maar juist van wege mijn chaotische hoofd ben ik vrij precies in vaste plekken. Visualiseer idd ook mijn bewegingen om te kunnen achterhalen waar ik ben geweest. Vind voor anderen om die reden ook vaak dingen terug.

Maar juist dit soort rare ik weet zeker dat ik er vaak gekeken heb en het lag er toen echt niet zaken maken me soms horendol. 8)7

Mijn moeder kan ik niet meer vragen ;( die is nu een jaar dood en daarvoor een lange tijd dementerend. En ja zij was inderdaad ster in dingen terug vinden. Omdat mijn vader en ik beiden warhoofdig zijn nogal. Maar ook zij had soms dingen die echt weg waren en later volledig in het zicht stonden te zwaaien.

Ik baal nu nog van mijn spijkerbroek. Nieuw gekocht alleen ietsje te lang. En nu is ie spoorloos. Weer alles nagezocht van de week omdat ik op zoek was naar een trui die ik na een vreemd verlopen weekend niet meer had gezien. Had al gebeld naar de plek waar ik gestrand was maar daar was die ook niet. Die dook uiteindelijk wel op op een gekke plek ook weer. Maar nog steeds geen spijkerbroek. :n

Minx2000

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-02-11
Woonplaats: Grunn

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:22

Extreem herkenbaar!
Ik heb het met heel veel dingen. En het is helemaal erger geworden sinds we in ons huidige huis wonen.
Een paar jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag een ring gekregen met het haar van mijn paard. Ik ben er enorm aan gehecht en raak volledig in paniek als hij weg is. In onze keuken staat een groot dressoir. In het middelste laatje doe ik altijd op een vaste plek de ring. Ik draag hem namelijk niet op mijn werk (horeca) of 's nachts. Wou ik mijn ring laatst weer om doen. Nergens te bekennen! Terwijl ik hem toch echt de nacht daarvoor in het laatje had gedaan. Het volledige laatje leeg gehaald. Alles er stuk voor stuk uitgehaald en bekeken. Nergens de ring! Volledig over de toeren. Mijn arme vriend de schuld geven. Die evengoed echt verbaast was en ook enigszins boos vanwege de beschuldiging. Geef ik mijn zoektocht na 2 week op. Wat vind ik op de vaste plek in het laatje?! Juist ja... Mijn ring! Precies in het zicht! Alsof hij nooit weg was geweest..

Tigress

Berichten: 8951
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:27

Zeer herkenbaar :j

Mijn bankpas is momenteel zoek...nu nog het moment afwachten dat 'ie weer spontaan opduikt :+

Maaaarije

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:29

Ik herken dit echt haha.

Ik was al 2 weken een zwarte broek kwijt, in alle kasten gekeken, ook waar we ze nooit neer leggen.
Aan het wasrek gekeken, in de wasmand, in de wasmachine.
Mn vriend nog gevraagd of die hem had gezien.

Loop ik gister mijn kleding kamer in, jahoor. Hij hangt gewoon aan het wasrek. :wow:

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:29

Bankpas en id kaart ook altijd kwijt. Meestal zitten ze in dat ene vakje van mijn tas waar ik nooit iets in stop. Of in dat ene jasje wat je maar 2 keer per jaar draagt. :')

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:33

Telefoonlader, oordopjes van de telefoon, sokken, bankpas, haarelastiekjes, alles verdwijnt...