Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:Ik zit zelf in de sociale sector, ik weet goed genoeg wat thuishulp inhoud, maar voor mijn vader is dat niet afdoende.
Mijn vader heeft nood aan structuur en regelmaat, iets wat hij moet volgen elke dag. In het ziekenhuis eet hij dus wel omdat, hij daar geen moeite voor moet doen en de tijden elke dag hetzelfde zijn.
Thuis kan er nooit heel de dag iemand bij hem zijn, op de momenten dat hij zijn medicatie moet nemen, moet eten, zich moet wassen.
Er kan wel 4 uur iemand komen en zij kan dan alles klaarzetten, maar dan moet hij uit de zetel komen, het zelf gaan halen, nemen,.... Iets wat hij fysiek en mentaal niet meer kan.
Denk niet dat er een dienst is die iemand op een dag 8 keer laat langskomen.
Ik neem het jullie niet kwalijk dat jullie het niet snappen, is ook moeilijk vanaf een computerscherm, jullie staan er niet midden in.
Een patiënt krijgt maximaal 3x/dag een verpleegkundige of zorgkundige over de vloer als dat nodig is. En dan mag je al heel blij zijn want om dat in hun strakke schema te puzzelen, da's niet niks. De organisatie waar ik thuiszorgstage bij liep hanteerde 12min/persoon, ongeacht de zorg. En dat is dan incl. de reistijd van persoon A naar persoon B, en het zal hun een zorg wezen dat die elk aan de geheel andere kant van het dorp wonen. VivaLaVida schreef:chanel1985 schreef:Ik zit zelf in de sociale sector, ik weet goed genoeg wat thuishulp inhoud, maar voor mijn vader is dat niet afdoende.
Mijn vader heeft nood aan structuur en regelmaat, iets wat hij moet volgen elke dag. In het ziekenhuis eet hij dus wel omdat, hij daar geen moeite voor moet doen en de tijden elke dag hetzelfde zijn.
Thuis kan er nooit heel de dag iemand bij hem zijn, op de momenten dat hij zijn medicatie moet nemen, moet eten, zich moet wassen.
Er kan wel 4 uur iemand komen en zij kan dan alles klaarzetten, maar dan moet hij uit de zetel komen, het zelf gaan halen, nemen,.... Iets wat hij fysiek en mentaal niet meer kan.
Denk niet dat er een dienst is die iemand op een dag 8 keer laat langskomen.
Ik neem het jullie niet kwalijk dat jullie het niet snappen, is ook moeilijk vanaf een computerscherm, jullie staan er niet midden in.
het is niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen, (als het zo overkomt!)
Ik werk zelf in de zorg, op gesloten afdeling, somatisch, gecombineerd psychiatrisch en nu in thuiszorg.
Bij ons is het zeker wel zo dat we cliënten helpen met eten, bij medicatie inname blijven, en ja soms 8 keer op een dag langs komen als dit nodig is! Daarom dacht ik dat je niet helemaal weet wat thuiszorg inhoudt.
verder geef je aan dat je vader heel koppig is, ook personeel in een verzorgingshuis kunnen jouw vader niet dwingen om te eten, vandaar mijn reactie.
Verder heb je vaak organisaties die vrijwilligers inzetten om mensen te helpen met overige taken, is dat niet een idee?
Die kant gaat het op in nederland en belgie nu, is rot, maar dat is nu eenmaal zo.
Ik heb hier overigens in mijn privesituatie ook mee te maken, dus ik weet wel dat het frustrerend is.
Ze weten goed genoeg hoe en wat hoor. Ga zeker ook polsen bij de gemeente, die hebben soms premies of tegemoetkomingen! Het nadeel met veel dingen is dat je er altijd zelf om moet vragen, er achteraan lopen en al die heisa.
Hoef je maar te scrollen naar de steden/locaties die je aanspreken en dan krijg je ze daar allemaal op een rijtje incl. website meestal. Op basis van hetzelfde document maar dan Oost-Vlaanderen heb ik een adreslijst kunnen maken van alle WZC binnen een straal van 10km van het wzc waar ik werk. Niet alleen ter vergelijking van aanbod bij "concurrenten", maar ook als hulpmiddel om mensen te kunnen doorverwijzen.
, heb er al gebruik van gemaakt.
.