vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:49

lelberse schreef:
Dat vind ik best erg dat hij dus dingen voor me verzwijgt om er geen ruzie over te krijgen. ..

Ik lees een heleboel reacties over waar rook is, is vuur en dat jou vriend niet goed bezig is. Maar elk verhaal heeft twee kanten. Jij geeft aan dat je op die stapavond al geïrriteerd was over een akkefietje de avond ervoor. Waarom is dat niet meteen uitgesproken i.p.v. blijven mokken? Daardoor wilde hij misschien niet nog meer amok en ruzie opzoeken. Als er daarna iedere keer gedonder is als die meid ter sprake komt, tja kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Niet dat er over liegen goed te praten is maar onzekerheid in een relatie en slechte communicatie is de allergrootste valkuil. Bedenk eerst eens wat jou eigen rol is geweest in het verhaal, dan kun je ook beter aan hem uitleggen wat het met je doet en hoe jullie daar samen aan kunnen werken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:00

Weet je TS, er is ook gewoon niet zoiets als één goed antwoord of één fout antwoord bij dit soort dingen, geen geldende norm. Je kan je wel afvragen wat voor jou werkt in een relatie, en of dat voor jouw vriend hetzelfde is. Want je kan er ook gewoon verschillend in staan, ook al kan niemand daar wat aan doen.

Kwanyin schreef:
Ik heb geleerd uit relaties, dat als je echt om elkaar geeft, je het rot vindt als de ander een slecht gevoel ergens over heeft en je er alles aan doet om dat gevoel weg te krijgen. Of dat gevoel er nu onterecht is of niet, je wilt dat je partner met een gerust hart kan slapen. Je wuift het niet weg met "ben je weer daar met je gezaag". Nee je erkent zijn of haar zorgen en je legt uit waarom ze zich geen zorgen moet maken, al moet je het 20 keer opnieuw doen. Maar ook mijn persoonlijke ervaring helaas is, als het liegen, verbergen en "je zaagt weer" wordt, de rook een brandhaartje heeft.....

Ik ken mijzelf nu goed genoeg om te eten dat dit voor mij bijvoorbeeld heel erg belangrijk is, terwijl een ander daar misschien anders over denkt en dat mag ook.

Casarell

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:04

Meid.. je alarmbellen rinkelen niet voor niets!

In een relatie is vertrouwen hebben in elkaar o zo belangrijk..
Maar vertrouwen krijg je niet, dat moet je geven.. en dat doet hij dus niet.
Imo is deze relatie dus gedoemd te mislukken, want jij zal je altijd af blijven vragen of hij liegt.

Niet wat je wilt horen, maar wel de waarheid.. :(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:05

lelberse schreef:
Nou zo heel rustig blijf ik er niet onder hoor. Heb al wel een paar nachten erover liggen piekeren..

Laat je niet gek maken door hier.
Praat met je vriend. Geef niet aan wat hij allemaal niet mag maar vertel wat het met jou doet.
Dat het voor jou gevoel als stiekem over komt en dat je daar onzeker van wordt omdat je hem niet kwijt wil.
Als hij aangeeft dat hij juist niks zegt omdat jij alleen maar zuur reageert bespreek dan wat jullie hier samen aan kunnen doen.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:08

Ik wil sowieso een goed gesprek met hem voeren. Maar ik vind het verder maar lastig allemaal. Hij vind dat ik te ver ga en dat ik me aanstel omdat er dus niks gebeurd is. Maar ik kan het niet van me af zetten.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:11

Rytir schreef:
lelberse schreef:
Dat vind ik best erg dat hij dus dingen voor me verzwijgt om er geen ruzie over te krijgen. ..

Ik lees een heleboel reacties over waar rook is, is vuur en dat jou vriend niet goed bezig is. Maar elk verhaal heeft twee kanten. Jij geeft aan dat je op die stapavond al geïrriteerd was over een akkefietje de avond ervoor. Waarom is dat niet meteen uitgesproken i.p.v. blijven mokken? Daardoor wilde hij misschien niet nog meer amok en ruzie opzoeken. Als er daarna iedere keer gedonder is als die meid ter sprake komt, tja kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Niet dat er over liegen goed te praten is maar onzekerheid in een relatie en slechte communicatie is de allergrootste valkuil. Bedenk eerst eens wat jou eigen rol is geweest in het verhaal, dan kun je ook beter aan hem uitleggen wat het met je doet en hoe jullie daar samen aan kunnen werken.

Klopt inderdaad. Ik wou ook eigenlijk niet komen toen naar dat feest omdat het niet uitsproken was. Maar hij wou graag dat ik wel kwam dus ben ik gegaan maar het is er toen alles behalve beter op geworden..
Hij heeft een bloedhekel aan ruzie en doet er alles aan om dat te vermijden

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:12

Als hij van je houdt en om je geeft vindt hij het vervelend dat jij je zo voelt, en zal hij er alles aan willen doen om dit uit de wereld te helpen.
Dat hij het gesprek niet eens met je aan wil vind ik niet echt getuigen van respect richting jou.

Als hij nou niet had gelogen hiervoor, zou ik zijn irritatie misschien kunnen begrijpen. Maar door het liegen heeft hij deze situatie zelf gecreerd, en zal deze dus nu ook moeten oplossen.

En bang zijn dat hij vreemd gaat hoeft misschien niet, maar angst dat hij verliefd op een ander wordt is ook vreselijk. Helaas zul je daar weinig aan kunnen doen. Alleen moet hij het lef dan hebben dat eerlijk tegen je te zeggen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:14

lelberse schreef:
Ik wil het er graag nog een keer rustig met hem over hebben maar als ik dat doe begint hij al gelijk te zuchten en chagarijnig te worden en zegt hij begin je er nou Alweer over! Hou daar toch eens over op!
Dan zegt hij dat er niks aan de hand is en dat jk me geen zorgen moet maken. En als ik dan vraag waarom hij erover gelogen heeft dan zegt hij dus om gezeik te voorkomen...

Dan is dit toch zo klaar als een klontje (klont!)?
Ongeacht het onderwerp, dat staat helemaal los van dit feit: jullie kunnen niet goed communiceren, als jij je unhappy voelt moet je niet zeuren en ophouden, en ipv je proberen te begrijpen gaat hij extra liegen om niks...

Lijkt mij geen ingrediënt voor extra aanvullend geluk bovenop je eigen leven TS

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:14

Tja moeilijk want als er echt niks aan de hand is kan het voor hem natuurlijk ook rot voelen.
Alsof jij hem niet vertrouwd terwijl hij wel te vertrouwen is. Dat voelt ook niet fijn natuurlijk. Soort van belediging voor hem.
Praat er over en geef jou gevoel aan en wat het met jou doet maar ook dat je het moeilijk vind.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:15

Hannanas schreef:
lelberse schreef:
Ik wil het er graag nog een keer rustig met hem over hebben maar als ik dat doe begint hij al gelijk te zuchten en chagarijnig te worden en zegt hij begin je er nou Alweer over! Hou daar toch eens over op!
Dan zegt hij dat er niks aan de hand is en dat jk me geen zorgen moet maken. En als ik dan vraag waarom hij erover gelogen heeft dan zegt hij dus om gezeik te voorkomen...

Dan is dit toch zo klaar als een klontje (klont!)?
Ongeacht het onderwerp, dat staat helemaal los van dit feit: jullie kunnen niet goed communiceren, als jij je unhappy voelt moet je niet zeuren en ophouden, en ipv je proberen te begrijpen gaat hij extra liegen om niks...

Lijkt mij geen ingrediënt voor extra aanvullend geluk bovenop je eigen leven TS

En dan er gelijk maar een punt achter zetten. Elke relatie heeft z'n momenten dat je er aan moet werken. Met niks doen heeft nog nooit iemand wat bereikt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:17

lelberse schreef:
Ik wil sowieso een goed gesprek met hem voeren. Maar ik vind het verder maar lastig allemaal. Hij vind dat ik te ver ga en dat ik me aanstel omdat er dus niks gebeurd is. Maar ik kan het niet van me af zetten.

Draai het nou eens om. Stel je nou voor dat hij jou beschuldigt van vreemdgaan. Terwijl jij dat niet doet. Zou je het leuk vinden om dat dagelijks aan te moeten horen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:21

Palmera schreef:
lelberse schreef:

Draai het nou eens om. Stel je nou voor dat hij jou beschuldigt van vreemdgaan. Terwijl jij dat niet doet. Zou je het leuk vinden om dat dagelijks aan te moeten horen?

Als je altijd eerlijk bent geweest is dit inderdaad niet leuk om van beschuldigd te worden. Maar hij heeft al gelogen, dan is de situatie toch wel anders.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:24

sorry hoor maar mijn relatie zou voor mij belangrijker zijn dan een vriendin op een feestje ontmoet.

Ik denk er het mijne van maar alleen tijd zal het leren

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:26

Maar dat wil niet zeggen dat hij is vreemdgegaan. ;)
Daarnaast: "heb jij meisje nog gesproken?" Sorry hoor, ik zou ook geen antwoord geven op zoveel bemoeizucht, zeker als ik weet dat het alleen maar méér vragen en gezeur gaat opleveren.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:28

lelberse schreef:

Heeft hij al eens gevraagd wat hij moet doen om dat gevoel bij je weg te halen??
Jij stelt je aan jij gaat te ver en al wat jij wil is dat hij je gevoel weg neemt. Dit soort situaties te vaak gezien. Ik zeg dwing een goed gesprek af en laat hem weten hoe hij je wantrouwen weg kan nemen. Dat gevoel zit er namelijk met een reden

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:32

Palmera schreef:
Daarnaast: "heb jij meisje nog gesproken?" Sorry hoor, ik zou ook geen antwoord geven op zoveel bemoeizucht, zeker als ik weet dat het alleen maar méér vragen en gezeur gaat opleveren.

Onvolwassen zeg.
Altijd kijken naar de oorsprong, samen.
Kinderachtig om alleen het eindproduct te bekijken: onzekerheid de ene en dan de ander gelieg / gedraai

Tuurlijk zijn er soms strubbelingen. Maar in een gelijkwaardige relatie respecteer en help je elkaar. Vraag je waarom je partner zich zo voelt, wat het met jou (beide partijen) doet en hoe jullie het samen kunnen regelen.

Iets wat ik in deze situatie van TS zeer zeker niet lees.

Als de vriend van TS geen toenadering gaat zoeken over dit euvel en alleen maar blijft hangen in voorkomen, gelieg en "zeik niet zo" dan zie ik idd het einde. Ik hoop althans dat TS zich meer gunt dan dat. Wat is hier anders nog voor extra's aan in het leven zo'n relatie zonder goede basis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:34

Monster_tos schreef:
Palmera schreef:
nou eens om. Stel je nou voor dat hij jou beschuldigt van vreemdgaan. Terwijl jij dat niet doet. Zou je het leuk vinden om dat dagelijks aan te moeten horen?

Als je altijd eerlijk bent geweest is dit inderdaad niet leuk om van beschuldigd te worden. Maar hij heeft al gelogen, dan is de situatie toch wel anders.

Niemand heeft gezeur op het wensenlijstje van een relatie.
Iedereen vermijdt gevoelige onderwerpen waarbij een ander van een mug een olifant maakt en kwali-tijd verkwist.
De taktiek van de verschroeide aarde maakt het gras verderop ECHT groener.

Geniet van de tijd samen en als jullie uit elkaar gaan om wat voor reden dan ook, heb je in ieder geval van kwalitijd genoten.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:55

tja dat hij zoiets geheim denkt te moeten houden zegt iets...wat dat iets is kunnen wij vanaf hier niet zien.
Maar er is dus iets mis in je relatie.
Ik snap dat je vetrouwen op dit punt nu ook wankelt omdat hij erover gelogen heeft. Maar hoe ben jij als je geïrriteerd bent over dingen? Zou je in zijn situatie misschien ook gezeur willen voorkomen?

aan de andere kant heb ik wel geleerd dat als ik het niet vertrouw dat mijn gevoel dan vaak klopt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:57

Hannanas schreef:
Palmera schreef:

Onvolwassen zeg.
Kinderachtig om alleen het eindproduct te bekijken: onzekerheid de ene en dan de ander gelieg / gedraai

Tuurlijk zijn er soms strubbelingen. Maar in een gelijkwaardige relatie respecteer en help je elkaar. Vraag je waarom je partner zich zo voelt, wat het met jou (beide partijen) doet en hoe jullie het samen kunnen regelen.

Als de vriend van TS geen toenadering gaat zoeken over dit euvel en alleen maar blijft hangen in voorkomen, gelieg en "zeik niet zo" dan zie ik idd het einde. Ik hoop althans dat TS zich meer gunt dan dat. Wat is hier anders nog voor extra's aan in het leven zo'n relatie zonder goede basis.

De oorsprong is al bekeken en besproken. Vriend heeft aangegeven dat er niets aan de hand is. Ts blijft erover doorzeuren. En dat lijkt mij idd niet leuk voor vriend.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:02

Palmera schreef:
De oorsprong is al bekeken en besproken. Vriend heeft aangegeven dat er niets aan de hand is. Ts blijft erover doorzeuren. En dat lijkt mij idd niet leuk voor vriend.

Maar meneer liegt wel elke keer.
Bij elk gesprek komen er nieuwe dingen naar boven die hij eerst ontkende.

Natuurlijk blijft zei dan malen en is ze onzeker.
Als hij niks gedaan heeft verbergt bij de appjes niet.

En had hij alles netjes eerlijk verteld.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:09

Sunrise_ schreef:
Tja mijn ervaring is vrees ik niet heel positief. Ik ben heel open-minded en makkelijk. Appen met allerlei meiden, lunchen met vrouwelijke studiegenoten, no problem. Behalve met eentje, die klik daar had ik gewoon totaal geen goed gevoel bij en later bleek mijn intuïtie ook te kloppen. Mijn ervaring is hoe meer je de bal teruggekaatst krijgt ("je bent gewoon jaloers/onzeker") hoe groter de alarmbellen.

Hier hetzelfde. Hij heeft nooit iets met dr gedaan tijdens onze relatie, maar toen we uit elkaar gingen was zij de eerste met wie hij het bed in dook... ik had al een 'voorgevoel'.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:54

[/quote]

Onvolwassen zeg.

Als de vriend van TS geen toenadering gaat zoeken over dit euvel en alleen maar blijft hangen in voorkomen, gelieg en "zeik niet zo" dan zie ik idd het einde. Ik hoop althans dat TS zich meer gunt dan dat. Wat is hier anders nog voor extra's aan in het leven zo'n relatie zonder goede basis.[/quote]
De oorsprong is al bekeken en besproken. Vriend heeft aangegeven dat er niets aan de hand is. Ts blijft erover doorzeuren. En dat lijkt mij idd niet leuk voor vriend.[/quote]
Zo ziet hij het inderdaad. Gezegd dat er niks aan de hand is en dan moet het ook klaar zijn en wil hij het er niet meer over hebben. Hij doet nu ook totaal of er niks aan de hand is.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:56

japielover schreef:
Palmera schreef:

Maar meneer liegt wel elke keer.
Bij elk gesprek komen er nieuwe dingen naar boven die hij eerst ontkende.

Natuurlijk blijft zei dan malen en is ze onzeker.
Als hij niks gedaan heeft verbergt bij de appjes niet.

En had hij alles netjes eerlijk verteld.

Dat is ook het vervelendste dat ik er echt onzeker over blijf.. elke keer als hij naar zijn "vriend" ga dan zit ik met een vervelend rot gevoel terwijl hij haar vaak nieteens ziet zegt hij.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:01

Maar dat doe je, imo, jezelf aan. Je moet niet alles willen weten en controleren. Hij gaat naar zijn vriend? Prima. Neem gewoon aan dat dat zo is. Zoek niet overal wat achter. Jouw vriend heeft ook een eigen leven. En als jij je iedere keer rot gaat zitten voelen omdat hij iets voor zichzelf doet of een appje krijgt doe je imo iets fout.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:07

Palmera schreef:
Maar dat doe je, imo, jezelf aan. Je moet niet alles willen weten en controleren. Hij gaat naar zijn vriend? Prima. Neem gewoon aan dat dat zo is. Zoek niet overal wat achter. Jouw vriend heeft ook een eigen leven. En als jij je iedere keer rot gaat zitten voelen omdat hij iets voor zichzelf doet of een appje krijgt doe je imo iets fout.

Maar dat is het dus; in het begin heeft hij wel degelijk over het contact gelogen. Hij lijkt ook niet open te staan voor haar gevoelens en het er even over te kunnen hebben, wat misschien al wel een heel stuk zou kunnen helpen.

Maar bij dit soort dingen moet je denk ik gewoon iemand zoeken die bij je past, die het zelfde over dergelijke dingen denkt. Er is geen goed of fout.