Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:01

Iemand schreef vis.
Klopt is erg prijzig.

Toen zoon klein was (12 jaar geleden) betaalde je voor een pond kibbeling €5.
Tegenwoordig betaal je voor een pond kibbeling €7,75

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:01

moonsparkle schreef:
De afhaal Chinees :') voor dat geld kan ik ongeveer een week eten met 2 personen. Maar ik heb er wel trek in

Doe ik ook, ik eet er 1x direct van, en vries voor twee x in

Brittneyx

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:03

Ben en Jerry's ijs :')

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:04

In de stad waar ik woon, zijn veel middensegment-kledingzaken uit het winkelhart vertrokken. Blijven over de ubergoedkope zaken waar je de kleding bijna gratis krijgt, die je na een keer wassen kan weggooien. Zo goedkoop hoeft het voor mij ook niet, daar zit sowieso een fout luchtje aan. Of je kunt terecht bij de zaken waar een simpel t-shirt 75 euro kost. 75 euro voor een t-shirt! Hallo dan.

Met de stelling van Knuffeldier hierboven ben ik het eigenlijk wel ontzettend eens (behalve voor dat t-shirt dan, dat is over-the-top).

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:05

Bandmerch en DR. Martens :'). Voor de rest hoef ik bijna niets zelf te kopen (ik ben vijftien), dus ja..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:05

Ik vind het geinig dat mensen hier vooral primaire levensbehoeften (wc papier, tampons, eten etc) noemen, maar veel mensen kopen wel website telefoon, laptop of auto.
Toevallig las ik vandaag nog een artikel over dit 'mental budgetting'.
Maar weinig mensen klagen over de prijzen van dingen die we niet nodig hebben, maar kopen als luxe, omdat we het willen of leuk vinden.

Was ik vooral duur vind is de belasting die ik betaal. Verder valt het mee, de meeste producten die duur zouden zijn zijn luxe producten. Daar koop ik nooit veel van (kleding etc) dus ik hou veel geld over voor boodschappen. Omdat ik daar een ruim budget voor heb vind ik dat ook niet echt duur.
Ik eet zoveel mogelijk biologisch/duurzaam, dus dat is qua prijs wel pittiger dan bio-industrie oid. Maar tsja, gewoon niet naar de prijskaartjes kijken en altijd pinnen, dan voel je het niet zo;)
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 08-08-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:07

Loolotte schreef:
Schoolboeken := Dus probeer ze maar zo min mogelijk of tweedehands te kopen.

Jaa pff zeg dat,
2 maanden gezocht, bijna nieuwe gekocht voor 500€...
Kom ik een advertentie tegen, alles wat ik nodig heb 90€
Gelijk opgehaald.
410€ uitgespaard.

Hoop houden :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:09

Magrathea schreef:
LadyMadonna schreef:
Sowieso gezond eten... Een gerecht helemaal zelf maken betaal je meer voor dan uit een pakje

Kopen op de markt :)* of uit blik of uit de vriezer.

Ik vind het altijd raar wat basic hemdjes kosten -O- Het zijn twee lapjes stof dat door een machine aan elkaar genaaid kan worden, hoe duur kan dat nou helemaal zijn

Mwoah die basic hemdjes moeten alsnog wel door iemand in elkaar gezet worden, die machine doet het niet vanzelf.
Als je al een 10tje betaald voor zo'n hemdje uit Bangladesh, kan je nagaan wat de naaister betaald heeft gekregen ;)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:10

Flowery schreef:
Maandverband :') Sowieso veel drogisterij producten, ik haal eigenlijk alles zodra het in de aanbieding is bij de Kruidvat :+

Verder vind ik dierenvoer ook erg duur. Helemaal als ik zie wat mijn vriend betaalt voor zijn duivenvoer :P

bakkabouter schreef:
Tampons!

Met een menstruatiecup kan je daar flink op bezuinigen. Of wasbaar maandverband.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:11

Drinken/eten op het terras/kroeg/festivals/concertzaal etc. Betaalde laatst voor een raketijsje omgerekend €2,50 8)7 Een pizzapunt(je) kost rustig €9 8)7

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:13

Condooms zijn inderdaad echt schandalig duur. Laatst waren ze 2 = 1 bij de Etos, toen heb ik ze even ingeslagen :')

Verder vind ik (lekkere) kaas ook echt wel heel prijzig.

Verder vooral goed op de aanbiedingen letten, en zo verantwoord mogelijk proberen te kopen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:16

xMarieke schreef:
Met een menstruatiecup kan je daar flink op bezuinigen. Of wasbaar maandverband.

Zelfde probleem met beide: dan zit je in een wchokje op je werk/school. En dan? :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:19

Medische zorg en een zorgverzekering.

Soms kan ik het niet nalaten om terug te rekenen in guldens en dan schiet ik echt in de lach als ik me bedenk: ik had vroeger echt NOOIT 6 gulden betaald voor een bepaald soort brood.
Of 30 gulden voor een pizza bij newyork :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:22

Stofzuigerzakken. Hier passen niet van die universele in :-|

Verf. We zijn de buitenboel aan het schilderen.
Oh...en tuinmeubelen. Nog duurder vaak dan voor binnen!

Wat iemand anders niet ook al zei, ledlampen/spaarlampen. En hier gaan ze toch nog gewoon stuk. Vraag me serieus af of wij het eruit halen.

En idd.. De zorgverzekering.. belachelijk met dat eigen risico.
Ooit betaalde ik 39 gulden!!! Ik was toen 16 jaar en ging werken. In 20 jaar is het dus echt belachelijk gestegen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:33

bakkabouter schreef:
xMarieke schreef:

Zelfde probleem met beide: dan zit je in een wchokje op je werk/school. En dan? :+

Cup hoef je niet zo vaak te wisselen. Als je toch liever wel verwisseld, kan je de cup ipv je laatste tampon van die dag gebruiken. Alle beetjes helpen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:34

bakkabouter schreef:
xMarieke schreef:

Dan heb je één tampon bij je (of twee voor mijn part) en de eerste keer dat je thuis bent pak je de cup.
Verder zal je ook wel ongeveer weten wanneer je ongesteld wordt dus dan kun je hem vast in je tas doen.

@Kaula, (gefeliciteerd trouwens *\o/* ) het ijkt me echt sterk dat in dit tijdperk er geen machines zijn voor dingen als hemdjes.. Kijk als de producent voor een hemdje van 10 euro zelf 8 terug wil zien, de winkel 1, dan blijft er inderdaad weinig over. Maar echt, ik kan me gewoon niet indenken dat dat zoveel moet kosten allemaal.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 08-08-16 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:37

Ik vind alles in NL sinds ik op Curacao woon heel goedkoop! Behalve pringles chips…die zijn hier goedkoper… Maar voor de rest. Ik schrok me rot van de Action en Primark, wat een prijzen %)
Maar ook de dagelijkse boodschappen vond ik erg goedkoop als ik zie wat ik er hier voor betaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:37

xMarieke schreef:

Ieuwl %)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:43

Lente schreef:
xMarieke schreef:

Ieuwl %)

Ik vind maandverband sowieso ieuw. Cup vind ik niet ieuw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:44

Een iPad. En een bankstelletje. En m'n vakantie was ook tamelijk aan de dure kant maar het is het waard

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:46

Paardenspul :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:49

Pizza van domino's en papa johns en zo, als je bedenkt dat het een beetje deeg met tomaat, kaas en salami is :+ Betaal je dan makkelijk £18 voor. Niet dat dat me tegenhoudt overigens. Oh en wijn hier in de UK!! Koop alleen de wijn die in de aanbieding is en dan vind ik £5 tegenwoordig ineens goedkoop... Meestal neem ik een voorraad mee uit Nederland.

Oh en thee bij Starbucks of Costa of zo... Minstens £2 voor water en een theezakje.

Maar ik moet zeggen dat ik bij de meeste dingen die ik overpriced vind even verontwaardigd ben en het dan alsnog koop :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:50

Oh ja Starbucks. 4 euro voor een overheerlijke caramel macciato

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:52

Ja maar bij een koffie heb ik dan nog het idee dat ik het zelf niet zo snel zou maken of zo, maar thee... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:54

Eulogy schreef:
Pizza van domino's en papa johns en zo, als je bedenkt dat het een beetje deeg met tomaat, kaas en salami is :+ Betaal je dan makkelijk £18 voor. Niet dat dat me tegenhoudt overigens. Oh en wijn hier in de UK!! Koop alleen de wijn die in de aanbieding is en dan vind ik £5 tegenwoordig ineens goedkoop... Meestal neem ik een voorraad mee uit Nederland.

Oh en thee bij Starbucks of Costa of zo... Minstens £2 voor water en een theezakje.

Maar ik moet zeggen dat ik bij de meeste dingen die ik overpriced vind even verontwaardigd ben en het dan alsnog koop :+

Dat. :') En dan wel iets goedkoops vinden en boos worden dat de kwaliteit ruk is.