future_vet schreef:Ik denk dat "probleem" eerder ligt bij het wel of niet trouwen. Ik zeg niet dat ieder stel met kinderen moet trouwen, of geregistreerd partners moeten zijn, maar t maakt t allemaal wel wat duidelijker.
Vind t nu net een strijd om welke naam het kind draagt met het idee dat jullie toch uit elkaar gaan? Misschien intepreteer ik t verkeerd maar zo lijkt t wel.
Nou nee, verder is onze relatie supergoed
. Geen klagen over
. Af en toe ergens niet over eens zijn is toch ook wel eens gezond?
. Wat mij betreft gelukkig dat we er over kunnen praten en discussiëren. En verfrissend om te horen wat Bokt denkt
In sommige gebieden zelfs nog standaard. Ik snap dan ook totaal het gevoel niet dat het raar is om een andere achternaam dan je kind te hebben. Dat is voor vrouwen dus gewoon wel normaal, omdat in zo'n 90% ofzo het kind altijd de achternaam heeft van de vader. En als je persé wil gebruik je zijn naam toch nu al gewoon. Ik word ook wel eens gebeld en dan vragen ze naar mevr. x (naam vl). Dan ga ik echt niet lopen brullen in de telefoon of via de e-mail neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! We zijn nog niet getrouwd, dus noem mij maar gewoon y.
De tweede krijgt de achternaam van het eerste kind mee, tenzij die vader natuurlijk een ander is.