Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Liselot schreef:Oh ja, nog een tip; verstuur de geboorte kaartjes gewoon een dag of 2 later. Heb je net iets langer rust
Of verstuur ze helemaal niet als je goedbedoeld bezoek zo storend vind
lizzy1 schreef:Nu scheelt het denk ik ook of je borst- of flesvoeding geeft. Ik gaf nl. gewoon de fles tijdens de kraamvisites, dat is bij borstvoeding natuurlijk al een ander verhaal...
Sammie schreef:Het enige dat dit soort lijstjes veroorzaken is laat maar, het is toch nooit goed. negatief
Dit soort lijstjes maken het vaak ongemakkelijk voor bezoek, nagatiefwant ja je begint al een beetje te schuiven op je stoel als de koffie, thee of fris neer wordt gezet en dan moet je nog een beschuitje naar binnen werken of een gebakje en dan moet je maar weer snel wegwezen, want dat zei het lijstje. 'max. een uurtje'. nagatieve instellingEn dan moet je volgens ander protocol natuurlijk ook nog even baby in je armen geduwd krijgen.wordt nergens beschreven in het lijstje en is weer een nagatieve bewoording En vervolgens krijg je commentaar weer achter je rug..staat ook nergens en is weer nagatief nou die waren ook snel weg zeg..
Steevast als ik dit soort topic's doorlees vraag ik mij af waarom sommige vrouwen hier er aan begonnen zijn...negatief Ze weten het wel altijd beter, behalve bij de zwangerschap, de bevalling en tijdens kraambezoek. negatiefDan zijn een aantal compleet monddood en blijkbaar erg eenzaam. Praten tijdens en over die periode's ook alleen maar over ik ik ik egoïstisch(nu zijn er situaties waarbij het ook enkel ik is, maar vaders en kraamverpleegsters in die eerste dagen bestaan bij de Boktvrouwen massaal niet?) Er komt alleen maar drama voorbij over hoe zwaar het allemaal is. egoïstisch en gebrek aan inlevingsvermogen
Paulina schreef:Het woordenboek zegt er over dat egoïsme 'zelfzuchtig zijn' wil zeggen, sterk gericht op de eigen behoefte en geen rekening houdend met andere mensen. Handelt uit eigen belang en is slechts “ik-gericht”.
Je hele post is alleen maar vanuit jezelf gericht en niks naar de moeder toe.
Paulina schreef:Lees je eigen post nog eens door en stel je eens voor dat kraamvisite er zo in zou staan als jij net een bevallig van gemiddeld 12 uur hebt gehad.
Sammie schreef:Staat er ergens dat je als moeders maar te accepteren hebt dat er op de dag van de bevalling 10 man aan je bed staat? Nee! Dat staat er niet..
Paulina schreef:Wat veel mensen die zeggen: "nou ze moeten het maar leuk vinden dat ik er ben, ik ga me niet aan speciale regeltjes houden"
chanel1985 schreef:Ik denk dat men het ook niet kan inschatten als men het zelf niet of nog niet heeft meegemaakt. Waar ik waarschijnlijk wel commentaar op ga krijgen dat men het moe is om die reactie te krijgen, maar het is wel zo.
Als je juist bevallen bent is het ook gewoon zwaar, heb je last van je hormonen, gebrek aan slaap,... En ja, dan kan het zijn dat je op dat moment niet meer sterk genoeg bent om op je strepen te staan, alhoewel je dat ervoor wel kon.
Citaat:De lol gaat er toch al snel af na dit soort verplichte lijstjes. Nog even en je moet je ondergoed nog door een inspectie gooien eer je binnen mag komen.
Citaat:Joh, wees blij dat mensen de moeite nemen om te komen... ik vind al die regels van jullie nogal egocentrisch over komen eigenlijk.
Citaat:Maar misschien is dit ook wel een verrekte goede reden om gewoon niet meer op kraambezoek te gaanGewoon alleen een kaartje sturen wanneer iemand een belangrijke levensgebeurtenis meemaakt, omdat je niet aan de regels voldoet. Goed idee
Citaat:Of verstuur ze helemaal niet als je goedbedoeld bezoek zo storend vind
Citaat:Ik vind sommige moeders ook wel beetje overdreven.. Men komt voor jullie en je baby. Als je dat teveel moeite vindt of te zwaar of noem maar op verstuur dan idd maar niks..