Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:12

Kan je niet kijken om op een camping te blijven? Je zit net buiten het seizoen dus dan is de prijs ook mooi voordelig en je hoeft zelf nier veel te regelen qua aansluitingen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:47

Schuur_ schreef:
Kan je niet kijken om op een camping te blijven? Je zit net buiten het seizoen dus dan is de prijs ook mooi voordelig en je hoeft zelf nier veel te regelen qua aansluitingen

Goede tip. Ik weet dat er op Terschelling veel seizoenswerkers op campings wonen.

Ik weet niet in welke periode ze wat zoekt, maar veel campings zijn tussen de herfstvakantie en april gesloten. Maar kan wel een optie zijn om mensen te leren kennen en wat anders te zoeken natuurlijk.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 11:11

Pff jammer dat er veel mensen zo negatief doen en me een beetje de moed wegpraten...
Ja ik weet dat het allemaal duur is, ja ik weet dat mijn budget niet hoog is, ja ik weet dat het onmogelijk klinkt maar er moet toch een manier zijn? Ik heb al veel gezien wat zou kunnen, mijn moeder is nu op vakantie maar als ze terug is ga ik ook zeker reageren op locaties.

Ik mag trouwens nog van geluk spreken dat ik een stage vergoeding krijg, bij mijn opleiding is het helemaal niet verplicht en 9 van de 10 keer krijgen we ook daadwerkelijk geen stagevergoeding.

Maaaar, ik heb nog een hele tijd dus ik geef nog niet zomaar op! Suggesties die hier genoemd zijn ga ik zeker overwegen! Die van de campings zijn ook wel een goed idee alleen.. Januari... brr.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:58

Lekker kacheltje in je caravan en een extra slaapzak!
Als het geen 18 graden vriest, red je dat heus wel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:01

Als je voor een caravan gaat; zo'n oliekacheltje! Waar lampenolie in gaat. Hebben wij hier als extra in de woonkamer staan en geeft heel fijn warmte af! Als het goed is hebben wij hem tegen die tijd niet nodig dus mag je 'm gerust in gebruik nemen voor de time being :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:05

_xDyan schreef:
Ik heb een advertentie op de bokt markt geplaatst :j

Via de lokale supermarkt gaat lastig want ik kom er niet tot dat ik woonruimte heb. Marktplaats zou ik ook nog even doen :)

mingming schreef:
Ik weet niet waar je stage plek is, maar je kan ook via sites als kamernet ed zoeken. Verder inderdaad daar in de supermarkt een briefje ophangen en kijk eens of ze een facebook groep hebben van het dorp/stad?

Het is in Boven-Leeuwen, dat is ook gelijk het probleem.. Een heel klein plaatsje dus ze hebben ook geen facebook groep ofzo..

toch even ernaar toe? waarom zou je wachten tot je start om erheen te gaan.. ik zie er geen bezwaar tegen om een briefje daar op te hangen.

'ik ga per datum x stage lopen bij en zoek nog woonruimte/kostadres'.

ik zie dat je aangeeft 'gastgezin' 'kostgeld'.

maar dat betekent dat je op zoek bent naar die ene speld in de hooiberg die Nederland heet.. Want dat zou dus betekenen dat ze je gratis woonruimte geven en je alleen bijdraagt in de gezamelijke onkosten?

In de kost ergens, is normaal duurder dan een kamer huren.. Je betaalt namelijk huur + kostgeld. In de regel genomen neemt men de 'kostprijs' redelijk ruim (zij moeten immers de boodschappen doen, grootste deel van het huishouden, afschrijving van apparaten).. waardoor huur + zelf boodschappen regelen, goedkoper uitkomt.

gratis wonen en alleen kost betalen, dat doet men eigenlijk alleen voor vrienden en familie.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-08-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:06

Briefje hangt ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:16

Niet alles gelezen, maar wie weet kan ik je helpen. Ik woon zelf in Tiel en mijn familie in Beneden- en Boven-Leeuwen :) Ik kan je morgen een PB sturen, zit nu in het buitenland met dramatische wifi :D