Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:57

Ik word gewoon blij van het lezen van dit topic. Niet om wat je doorgemaakt hebt, maar om hoe je er uit hebt weten te komen! Onwijs knap, want weggaan uit wat je kent is echt heel moeilijk, maar wat heb jij het goed gedaan. Wat dat betreft gun ik je alle geluk van de wereld.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:20

Heb het helemaal gelezen, Zo ontzettend knap hoe je voor je zelf koos en dat ook deelt! Hier zullen veel andere ook wat aan hebben.

Ik wens je heel veel geluk in je huidige relatie

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:22

Ontzettend knap hoe je dit hebt weten te doen, en hebt weten te verwoorden!
Zelf herken ik mij in een deel van het verhaal, zit dan wel in een heel ander schuitje, maar sommige stukken zijn ook voor mij echte eye openers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:07

Toen ik je topic zag dacht ik "het die heb ik een tijdje niet gezien". Nu weet ik ook gelijk waarom. Dikke duim and reach to the sky, you van touch it while you fly :D

Goed gedaan meid.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:29

Ja daar lijkt het idd op, alsof je afbreken het enige is dat je verdient. Maar dat is niet zo. Heel vreemd, die houding, de persoon waar je van houdt zou je moeten willen goed doen voelen, niet slecht.

Zo mooi om te lezen dat je nu iemand gevonden hebt die echt er voor je is en zo blij is met jou. Een veel beter leven zo.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:43

Als hier iemand applaus verdient, ben je het zelf wel ! Way to go girl ! Trots op je, ook al ken ik je niet.

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:59

Dit had ik even nodig +:)+

Ik ben net 2 maanden terug alleen na een soortgelijke relatie van bijna 5 jaar. Het geweld nam niet zo'n grote proporties aan als bij jou maar het was er wel. Het schelden op wie je bent, wat je doet, hoe je leeft, je vrienden, je familie ... ik weet precies hoe het er aan toe gaat. Ook de tienduizenden 'sorry's' nadat je dat je stap hebt gezet krijg ik nog dagelijks. Ik heb een zoontje samen met mijn ex dus het contact helemaal verbreken gaat helaas nooit lukken. Ook moet er bij ons nog allerlei geregeld worden omtrent het huis dat we samen hebben, dus echt rust heb ik nog niet. Ik hoop dat ik op een dag terug net zo gelukkig en gerust wordt als jij nu bent :)

En heel hard bedankt om je verhaal te delen _/-\o_

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:10

Super TS. Ik ben het volledig met je eens *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:22

TS, fantastisch dat je voor jezelf hebt gekozen, heb je toch wel durf voor nodig als je zo onderdrukt wordt. Hopelijk ben je met je verhaal een inspiratie voor anderen, die het nog niet durven.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:02

Super TS, knap dat je je verhaal zo neer durft te zetten, hopelijk is je verhaal een inspiratie voor anderen.

Gelukkig durfde jij het wel en heb je nu een super lieve vriend :)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:16

Heel goed gedaan! Zowel het zetten van de stap "dit wil ik niet - ik ga weg, kies voor mezelf" als het lekker van je af schrijven in dit topic. En inderdaad, weer lekker genieten vanaf nu! *\o/*

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:28

Dit topic heeft me wel aan het denken gezet om eerlijk te zijn. Ik zit in een enigzins soortgelijke situatie, niet met fysiek geweld maar 'mentaal geweld' wel (denk ik? Ik kan er zelf niet zo goed over oordelen doordat ik er zelf middenin zit). Het is nog geen geval van: samen al een huis/kind/getrouwd of wat dan ook, maar het voelt zeker wel alsof ik 'niet weg zou kunnen', mocht ik dat ooit willen. Lastig :n Ik ga het nog wel een tijd aankijken, maar wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd. TS, bedankt!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:46

Wauw. In 1 woord wauw. Meid, wat ben jij een ontzettend stoer wijf.

Echt enorm respect dat je het hier durft te delen en dat je andere mensen zo'n opsteker geeft. Een happy end maak je zelf!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:57

onbarefeet schreef:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet om eerlijk te zijn. Ik zit in een enigzins soortgelijke situatie, niet met fysiek geweld maar 'mentaal geweld' wel (denk ik? Ik kan er zelf niet zo goed over oordelen doordat ik er zelf middenin zit). Het is nog geen geval van: samen al een huis/kind/getrouwd of wat dan ook, maar het voelt zeker wel alsof ik 'niet weg zou kunnen', mocht ik dat ooit willen. Lastig :n Ik ga het nog wel een tijd aankijken, maar wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd. TS, bedankt!

Idem hier geen fysieke maar mentale . Ben ook even wakker geschud door dit verhaal

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:04

You go girl *\o/* *\o/*

Ben blij dat je van die stomme manipulatieve eikel af bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:04

Wauw TS. Respect dat je dit hier allemaal neer zet. Respect dat je hier uitgekomen bent!

Ik herken mijzelf hier ook wel in. Alleen lang niet zo heftig als bij jou, met fysiek geweld, maar zoals hierboven ook al gezegd wordt, mentaal geweld. Afhankelijk zijn van iemand, dus je mond maar houden en alles pikken. Dingen tegen je zin doen. Gelukkig is dat nu voorbij, hoewel hij het nog wel eens probeert.

TS; ik hoop dat je supergelukkig wordt met je huidige vriend! Gun je al het geluk vd wereld!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:05

rienne schreef:
onbarefeet schreef:

Idem hier geen fysieke maar mentale . Ben ook even wakker geschud door dit verhaal

Zodra jij tot een 'conclusie' bent gekomen, zou je me dan misschien (via PB) kunnen vertellen wat je hiertoe bracht? Misschien kan ik dan zelf een stap in de goede richting zetten, welke richting dit dan ook mag zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:12

@ ts: zo te zien heb je met je verhaal al minstens twee mensen op weg geholpen. :-) Top!!!!
@ rienne en onbarefeet: allebei heel veel moed gewenst om ook voor jezelf te kiezen maar de eerste stap is alvast gezet: het besef is er... You go girls!!!!!

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:18

Ik ben sinds 3 jaar weg bij mijn ex, waarmee ik ook kinderen heb. We zijn bijna 10 jaar samen geweest en heel eerlijk, ik wist niet beter. Dacht dat het zo hoorde. Dat ik me ellendig en minderwaardig voelde, dat ik geen discussie meer aanging want het had toch geen zin. Mijn grenzen? Welke grenzen?

Fysiek heeft hij me misschien 5 keer iets gedaan in die 10 jaar, maar emotioneel was het veel erger. Ik was niks meer waard, stelde niks voor en ik was nergens goed voor. Uiteindelijk na een zware depressie waarin hij me ook totaal niet steunde en nog verder de grond intrapte, hij me toewenste dat ie wilde dat ik niet was genezen van de kanker en ik eens goed in de ogen van mijn zoontje keek, heb ik een huis geregeld, meubelen bij elkaar gesprokkeld (dit in een paar maanden waar hij toen nog niks van wist) en ben vertrokken met kind, kat, en kleren en speelgoed.

Ondanks dat ik echt een moeilijke tijd heb gehad (kwamen heel veel dingen boven tafel) is het nog steeds de beste beslissing ooit.

Ik ben gelukkig met mijn zoon en heb sinds een kleine 9 maanden een nieuwe vriend (LAT).

TS hartstikke goed gedaan!

Andere dames of heren die in een zelfde situatie zitten, denk goed na. Als je op zo'n manier twijfelt aan je relatie, zit er iets niet goed. Je verdient beter! Voor vragen staat mijn PB altijd open.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:27

Wow, allereerst super dat je eruit wist te komen.
Ik heb in mindere mate een agressieve ex (dame) gehad wat ik veel te lang heb laten gebeuren omdat haar kind erbij betrokken Was en ik daar dol op was.
Uiteindelijk toch de stap gemaakt, paarden moeten verkopen, terug bij mijn ouders, schuldsanering in, maar wat voelde ik me gelukkig.

Goed om dit hier neer te pennen, kan me voorstellen dat het oplucht!
Het ga je goed!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:33

Trots op je ts!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:42

Je kan echt goed schrijven en wat dapper. Diep respect voor jou TS! <3

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 08:29

Ik ben ZO blij met jullie lieve antwoorden... Dit was exact wat ik met dit topic wilde bereiken: mensen duidelijk maken dat ze wel degelijk een keuze hebben. En dat je niet bij iemand moet blijven, die jou ongelukkig maakt.

Allemaal toppers jullie!
En mijn inbox staat altijd open voor iedereen die nood heeft aan een gesprek!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:51

Top TS dat je door je verhaal naar buiten te brengen niet alleen anderen hebt wakker geschud en geïnspireerd, maar dat je daar bovenop je nog "beschikbaar" stelt...
Ik kan niet anders dan zeggen respect +:)+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:06

petitparis schreef:
Top TS dat je door je verhaal naar buiten te brengen niet alleen anderen hebt wakker geschud en geïnspireerd, maar dat je daar bovenop je nog "beschikbaar" stelt...
Ik kan niet anders dan zeggen respect +:)+

Dat dus!
Ik vind het super knap wat je doet. Je verhaal spreekt enorm aan :j