Last van muggen; wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:31

cissy schreef:
Klamboe ophangen, daar zijn ze voor....
Slaap al weken onder klamboe, komt geen mug doorheen.

Dat dus.

Ik zou niet weten waarom je zou tobben als je ook gewoon een haakje in je plafond kan schroeven.

Britt_Sisi

Re: Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:36

Ik spuit mezelf in met muggenspray met 30% deet. Sinds ik dat doe geen zoemende muggen meer gehad en snachts niet meer geprikt nadat ik me inspray! (Vergeet je hoofd niet anders komen ze als nog zoemen!)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 23:39

Sizzle schreef:
cissy schreef:
Klamboe ophangen, daar zijn ze voor....
Slaap al weken onder klamboe, komt geen mug doorheen.

Dat dus.

Ik zou niet weten waarom je zou tobben als je ook gewoon een haakje in je plafond kan schroeven.

Het probleem vind ik niet zo zeer het prikken, maar echt puur het geluid. Dan kunnen ze alsnog om de klamboe heen vliegen en geluid maken :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:42

En als je s nachts standaard naar de wc moet en in de knup zit... Was er heel snel klaar mee hier komt er geen klamboe meer :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:49

Klamboe en spuitbus zijn hier ook geen oplossing.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:52

Is er ook een mogelijkheid zo'n klamboe op te hangen bij een bed die tegen de muur staat onder een schuin dak? :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:00

Volgens mij heb ik er op dit moment wel 50 aan het plafond zitten :') Echt vreselijk..

En het enige wat ik nu heb om me te verdedigen is een handdoek, waarmee ik naar ze sla als ze in de buurt komen. Gelukkig kan niemand zien wat er gebeurd als er een op me zit en ik daar achter kom.. Denk dat iedereen dan denkt dat ik gek ben, vind ze zo eng :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:02

Hier ook last van muggen. Wat een rotbeesten zijn het ook! :(
Iets qua geur gaat helaas niet, ik heb gerbils op mijn kamer en mijn hond slaapt ook bij mij.
Klamboe kan niet door de hond, en omdat de tv tegenover mijn bed staat en ik dat irritant vind kijken dan.
Ventilator staat de hele nacht aan. Horren voor de ramen heb ik ook.
Elektrische vliegenmepper werkt soms wel, maar vaak gaan ze op het plafond zitten waardoor ik er niet bij kom. Dan moet ik eerst een kruk pakken en eer dat ik die heb gepakt en erop sta, vliegt de mug alweer weg en ben ik te laat om hem te raken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:27

cissy schreef:
Ik heb een klamboe en ook 3 katten die op bed slapen. Soms springen ze op bed en liggen dan buiten/op de klamboe en soms melden ze zich aan de rand van mn bed en dan til ik de klamboe even op. Ja ik moet wel eens een gaatje dichten en elke twee jaar een nieuwe klamboe kopen. Maar dat is altijd nog minder erg dan lek geprikt worden. :D

Goed om te lezen dat het bij jou wel samengaat!
Maar mijn kat is niet heel slim dus ik ben bang dat ze de opening niet gaat vinden als ze erop ligt en ook niet meer terug kan komen. Ging dat bij jou vanzelf gelijk goed bij alle drie?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:29

JudArthos schreef:
Is er ook een mogelijkheid zo'n klamboe op te hangen bij een bed die tegen de muur staat onder een schuin dak? :')

Ja hoor! Gewoon in het midden boven je bed een ring in het plafond schroeven en dan ophangen. Mijn vorige woonruimte was ook scheef. Is ook gelukt door mijn handige vader.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 02:01

Als je horren in de ramen plaatst en de deur dicht houdt, zul je weinig last van muggen hebben. De enkeling die toch binnenkomt mep je met een elektrische vliegenmepper eenvoudig uit de lucht. Een blauwe lamp helpt ook goed. Ik woon in een gebied met veel muggen en houd het op deze manier onder controle. Spuiten met insectenspray is ongezond en regelmatig Deet op je huid smeren is ook niet al te best. Muggen hebben een hekel aan Lavendel- en Eucalyptusgeur en met (verdunde) etherische olie kun je ze wat op afstand houden. Tegen de zwelling en jeuk vind ik Tea Tree olie fijn werken en anders natuurazijn.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 03:41

Mijn vriend is als de dood voor muggen :') maar hij is Engels en waar hij vandaan komt zijn gewoon echt geen muggen te bekennen!
Zo grappig , het verschil met mij..
Mij maakt het niet zo uit als ik een muggenbult heb...
Maar natuurlijk als ik lek gestoken word vind ik dat natuurlijk ook niks haha!!
Maar als ik 1 mug ziet word ik niet gelijk bang maar m'n vriend wil gelijk de kamer sprayen met muggenspray haha!

In ieder geval , ik weet niet of het al gezegd is , maar knoflook door je eten helpt ook!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:59

Ik heb sinds kort weer zo'n stekker met verdamper eronder. Vroeger had ik dat altijd al en werkte prima en naar mijn idee werkt dat nu weer ook prima. Na nachten lek gestoken te zijn, heb ik het idee dat ik de laatste nachten niet meer gestoken ben :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:49

Citroen Geraniums op je kamer zetten.Moet je wel voor je gaat slapen de bladeren even aanraken,dan komt de citroen geur vrij.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:04

Supervixen schreef:
Ik las van de week op nu.nl dat ze druk bezig zijn met onderzoek naar de muggen (ivm malaria) en de onderzoekers hebben ontdekt dat muggen niet van kippen houden. Ze hadden mensen laten slapen met kippenveren naast hun bed en dat hielp. Aangezien veren misschien wat moeilijk aan te komen zijn, jezelf insmeren met een kipfilet? :') :+
Of kipnuggets naast je bed leggen..

:j
Het beste kun je nog een levende kip in je slaapkamer houden:
http://www.newstalk.com/Sleeping-next-t ... mosquitoes
Ik vraag me alleen af wat erger is: het geluid van muggen en gebeten worden door die krengen of het geluid van een kip in doodsnood en elke ochtend bloed van het plafond vegen (iets met een kat die dol op gevogelte is := ).

Mij moeten ze trouwens ook altijd hebben. Waarschijnlijk is de enige oplossing me voortdurend in te smeren met het meest gore goedje wat maar te vinden is want dag en nacht met een klamboe om rondlopen lijkt me nou ook weer zo wat. En 's nachts is het niet eens zo zeer het steken maar vooral dat gezoem waar ik de pest aan heb (nog meer aan dat het gezoem ophoudt zodra ik de lamp aan doe, alsof ze weten dat ze dan een verhoogde plettingskans hebben). En ja, ik weet dat ik een aanzienlijk achterwerk heb, maar ik heb nog veel meer lijf, dus waarom ik dan altijd met minimaal één beste bult op mijn derrière moet rondlopen is me een raadsel.

Heb het wel één keer zo erg gehad dat ik er echt bijna gek van werd. Sliep bij familie in een vakantiehuisje. In een ouderwetse bedstee. Waar ze vandaan kwamen mag joost weten maar ze kwamen, en bleven komen. Had mijzelf al zo dik ingesmeerd dat ik aan de muur bleef plakken en op een gegeven moment heel die bedstee zo vol gesprayed dat ik zelf onpasselijk werd maar ze bleven komen.
De volgende ochtend 21 muggenbulten. Was niet grappig...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:38

Ik had vroeger regelmatig een mug in mijn klamboe zitten :') . Dus dat vind ik toch een minder fijne oplossing dan horren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:23

Supervixen schreef:
Ik las van de week op nu.nl dat ze druk bezig zijn met onderzoek naar de muggen (ivm malaria) en de onderzoekers hebben ontdekt dat muggen niet van kippen houden. Ze hadden mensen laten slapen met kippenveren naast hun bed en dat hielp. Aangezien veren misschien wat moeilijk aan te komen zijn, jezelf insmeren met een kipfilet? :') :+

Ik heb donzen dekbed en veren kussens, maakt geen f*ck uit. Of is het de verkeerde verensoort.. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:28

cissy schreef:
Supervixen schreef:

Ik heb donzen dekbed en veren kussens, maakt geen f*ck uit. Of is het de verkeerde verensoort.. :D

Ik denk niet dat die nog ruiken naar het beest waar ze ooit op zaten :D

Een hor voor je raam doet wonderen :j dan komen ze sowieso niet meer binnen. Snap het probleem niet :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:31

Geen idee of het werkt, persoonlijk weinig last van muggen.
Ik heb overigens wel een flybuster in huis staan. Navulling van flybuster in airwickhouder gestopt :D

Maar misschien is dit een tip voor iedereen die wel last van muggenbeten heeft:
https://www.facebook.com/chiropractiela ... =3&theater

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:15

cissy schreef:
Supervixen schreef:

Dat zijn ganzenveren denk ik.

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:24

Ik gebruik ook DEET, werkt bij mij erg goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:49

Misschien is het al gezegt.Maar koop voor een 1 persoons bed een 2 persoons klamboe.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:15

Ik las vandaag toevallig op FB dat het kan helpen om vitamine B1 bij te slikken om niet gestoken te worden. Wij gaan het experiment morgen starten, want ik wordt gek van de jeuk!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:58

Op youtube staan filmpjes hoe je een muggenval kan maken(musquito trap).
Ik weet niet of het werkt,maar misschien het proberen waard.
ik heb zelf net de vliegen variatie gemaakt(fly trap)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:12

Ik denk dat ik maar eens dat DEET ga halen waar iedereen het over heeft. Ben wel benieuwd, ik hoop echt dat ik dan niet meer gestoken wordt onder mijn voeten :o