Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Askja schreef:Ik denk dat dit opvallende detail veel verklaart. Als begin twintiger had ik zoenen met een ander zeker als einde relatie gezien. Al midveertiger kan ik dat beter relativeren, maar mijn relatie is daar ook naar.
Citaat:Toch denk ik niet dat ik eenmaal zestig geworden geëvolueerd ben in de richting van open relatie
josien_m_ schreef:Inderdaad een wereld van verschil, die leeftijden!
Maar, op mijn 18e dacht en deed ik het ook zo hoor, dat dan weer wel.
Zo heb ik het meegekregen/ontwikkeld binnen mijn vriendenkring toen. En daar ben ik heel tevreden mee geweest altijd.

Huertecilla schreef:De jaren zeventig; toen sex velig was en racen gevaarlijk.
ga sporten, of een andere hobby zoeken, ontdek wie jij zelf bent! josien_m_ schreef:Er is meer mogelijk dan je denkt en je hoeft niet klakkeloos de nu heersende norm te volgen. Doe wat je gelukkig maakt en bedenk je 3 maal voor je een echte liefde opgeeft!
Courses schreef:Maar als voor jou 'zoen exclusiviteit' belangrijk is dan maakt het geen zak uit wat andere zeggen
Anoniem schreef:Ik zal hier wel de enige midden veertiger zijn die eeuwig 20 blijft... Ik zou het niet pikken. Mijn man trouwens ook niet. Vind ik overigens heel fijn dat hij er zo over denkt. We vinden het ook helemaal niet erg van elkaar als we beetje jaloers zijn, dat doet ons juist goed.
Wij hebben het idee dat mensen die seksuele handelingen (valt bij ons hartstochtelijk zoenen ook onder, dus geen drie kussen op de wang op een verjaardag ofzo) met anderen buiten hun relatie verrichten eigenlijk op dat gebied een beetje uitgekeken zijn op elkaar binnen die relatie.
Want als je 100% voor elkaar gaat en niet op elkaar uitgekeken bent dan heb je ook geen behoefte aan een ander. Dan komt zoiets niet eens in je op.
Anoniem schreef:Wij hebben het idee dat mensen die seksuele handelingen (valt bij ons hartstochtelijk zoenen ook onder, dus geen drie kussen op de wang op een verjaardag ofzo) met anderen buiten hun relatie verrichten eigenlijk op dat gebied een beetje uitgekeken zijn op elkaar binnen die relatie.
Want als je 100% voor elkaar gaat en niet op elkaar uitgekeken bent dan heb je ook geen behoefte aan een ander. Dan komt zoiets niet eens in je op.
Mirashiba schreef:@Huertecilla; ik waardeer het dat je je ervaring deelt met ons, maar ik moet toegeven dat ik dit niet als prettig ervaar.
Ik heb dit topic aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen en er eventueel over door te praten en elkaar te steunen. Ik merk dat jouw reacties mij niet een beter gevoel geven of mij steunen. Daarom wil ik je beleefd vragen of je zou willen stoppen met (zoveel) te reageren in dit topic. Wanneer je dat helaas niet wil doen, zal ik dit topic achter me laten en de reacties onthouden die mij een positief gevoel gaven en motivatie gaven om voor mezelf te gaan.
Huertecilla schreef:Mirashiba schreef:@Huertecilla; ik waardeer het dat je je ervaring deelt met ons, maar ik moet toegeven dat ik dit niet als prettig ervaar.
Ik heb dit topic aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen en er eventueel over door te praten en elkaar te steunen. Ik merk dat jouw reacties mij niet een beter gevoel geven of mij steunen. Daarom wil ik je beleefd vragen of je zou willen stoppen met (zoveel) te reageren in dit topic. Wanneer je dat helaas niet wil doen, zal ik dit topic achter me laten en de reacties onthouden die mij een positief gevoel gaven en motivatie gaven om voor mezelf te gaan.
Dan rest mij je sterkte te wensen