Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:21

Lizzyy schreef:
miss_lizje schreef:
Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn vriend wel gehele dag welkom is en ik niet. Aangezien ik de persoon ben met rijbewijs (vriendlief mag niet rijden) zou ik alleen de avond gaan in jouw situatie. Mijn vriend staat daar zelf ook zo in. Of ons beide of niet.

Ik heb wel een rijbewijs maar geen auto. Dus ik moet überhaupt nog even bedenken hoe ik daar kom want het ligt middenin de bossen :+

Dan is het imo heel simpel. Of beide savonds gaan of niet.
Ik vind het ook wel heel apart dat je vriend wel voor de dag uitgenodigd is en jij niet. Zou dat geintje ook niet meespelen, ik ging dan gewoon niet. Hoop minder kosten.

Maar ik ben benieuwd wat de vriend (bruidegom to be) als uitleg aan je vriend gaat geven. Moet wel een heel sterk verhaal zijn, of hij weet van niks.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:21

ik zeg ook afmelden voor het vrijgezellen feestje! Mijn man zou zoiets niet pikken moet ik eerlijk zeggen hij zou verhaal halen bij zijn vriend. Van joh waarom zijn wij apart uitgenodigd? uitleg w.e. Dan zal hij vragen goed dus ze kan wel mee overdag? is dat nee zegt hij gerust prima bedankt voor de uitleg bij deze komen wij beide niet :+

Een echt goede vriend neemt zijn beste vriend vrouw/vriendin/ verloofde voor lief, ook al mag je ze niet. Al zit je nog zo onder de duim bij je wederhelft. Je staat op voor vrienden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:32

Zo, ze durven wel de vriendschappen op het spel te zetten zeg.... Oef!

Ik zou eerst rondvragen of er in de vriendengroep meer stellen 'los' van elkaar zijn uitgenodigd. Is dit niet het geval dan zou ik mijn vriend naar het bruidspaar laten gaan met de vraag: waarom, en de mededeling: als jullie mij de hele dag uitnodigen, dan komt mijn vriendin ook mee. Het is voor jouw vriend ook bijzonder dat zijn beste vriend gaat trouwen en dat wil hij ook met jou kunnen delen.

Niet zeggen: als vriendin niet mag komen, kom ik ook niet...werk ze maar de juiste richting op: beide de hele dag. Ik zou trouwens ook naar het vrijgezellenfeest gaan, als alle dames uit de vriendengroep ook zijn uitgenodigd. Je afmelden geeft dan ook weer reden tot roddelen en dan sta je er ook weer buiten.

Dus mijn advies: laat je vriend voor jullie opkomen. Samen uit, samen thuis. Jij bent onderdeel van zijn leven, daar mag het bruidspaar ook rekening mee houden.

Thesserd

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:40

Ik ben wel heel benieuwd wat de vriend van jouw vriend hierin te zeggen heeft. Zou hij het er ook mee eens zijn geweest dat jij alleen savonds mag komen of is zijn vriendin gewoon zo'n ongelooflijke bitch :')

Als ik jouw vriend was had ik even goed duidelijk gemaakt dat dit niet is hoe je als vrienden met elkaar om gaat. Vrij kansloos om een samenwonend stel apart uit te nodigen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:46

Jeetje, hoe verzinnen ze het...

Die groepsapp een bericht in zetten dat je op de grote dag zelf een logistiek probleem hebt zou ik zeker doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:03

MarlindeRooz schreef:
Ik vermoed dat die verloofde zelf (M) er niet eens vanaf weet. :n Wat een lage en kinderachtige streek. Ik zou in een groepsapp zeggen dat jij niet kan komen als avondgast zijnde omdat je niet met je vriend mee kan rijden die daggast is. Je hebt namelijk geen auto. Het liefst in een groep met zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen weet wat voor een trol ze is. :+

Precies dit!

En tja als mijn vriend toch zou gaan
zonder te eisen dat ik ook gewoon de hele dag en avond mee ga dan is het voor mij uit wegens gebrek aan ruggengraat :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:06

MarlindeRooz schreef:
Ik vermoed dat die verloofde zelf (M) er niet eens vanaf weet. :n Wat een lage en kinderachtige streek. Ik zou in een groepsapp zeggen dat jij niet kan komen als avondgast zijnde omdat je niet met je vriend mee kan rijden die daggast is. Je hebt namelijk geen auto. Het liefst in een groep met zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen weet wat voor een trol ze is. :+

Evil... I like it }:)

Ik ben wel benieuwd of de vriend ervan af weet eigenlijk.. Misschien is het wel een giga bridezilla.

Verder zou ik me er persoonlijk niet al te druk om maken. Je vriend kan er naar vragen en er vervolgens naar handelen, maar ik zou het hem verder niet kwalijk nemen als hij wel gaat, aangezien hij voornamelijk voor zijn goede vriend gaat. Zelf zou ik dan inderdaad helemaal niet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:13

Ik zou me er echt niet druk over maken. Het staat het bruidspaar vrij om diegene uit te nodigen die ze er op dat intieme moment bij willen hebben. Stellen compleet uitnodigen omdat 'het zo hoort' vind ik dan weer heel vreemd. Ze pakken het een beetje vreemd aan en dat geeft jou een rotgevoel maar daar zou ik mn vriend niet de dupe van laten worden. Dus hou de eer aan jezelf en laat hem gaan.

Een goede vriend van mijn vriend heeft een vrouw waar wij beiden 0,0 mee hebben en die ik zachtjes uitgedrukt absoluut niet mag. Sorry maar haar zou ik niet uitnodigen omdat dat van me verwacht wordt. Die dag is dan voor mensen die me aan het hart gaan. Daar hoef ik geen buitenstaander bij.

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:20

ik zou gewoon even vragen waarom je apart uitgenodigd bent. ik ben een paar maanden teruf nog alleen uitgenodigd en mijn man was savonds welkom. ik was getuige. mn man had er toch weinig aan gevonden zo'n hele dag. bij de andere getuige precies t zelfde haar partner kwam ook savonds. ik vond t zo stom niet hoor... je wil die dag delen met je beste vrienden/familie en t gezellig houden. maar t kost ook bakken met geld en soms moet je daarin keuzes maken... wellicht hadden ze je eerst even moeten inlichten hoe en wat maar nu ben je zelf aan t invullen.. en wie weet is t precies zo (nou dan zou ik mijn man ook verzoeken savonds met mij samen te gaan) maar wie weet ligt t heel anders?

even om duidelijkheid vragen :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:39

Wat een drama wordt hier gedaan over een trouwfeest, de mensen die trouwen nodigen uit, en het is hun recht om te beslissen wie er wel en niet meekomt...

Toen een paar weken terug mijn collega trouwde waren de collega's welkom, maar zonder partner. (Groot bedrijf, 250 man personeel + 250 partners, dat zou ik ook niet willen...) Dus wij zijn gezellig zonder partner gaan feesten, moet kunnen toch.

Als het qua vervoer wat moeilijk wordt zou ik gewoon niet gaan, jij hebt de locatie niet gekozen, en kunt gewoon eerlijk zeggen: ik ga niet wegens vervoersproblemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:41

shilady schreef:
En tja als mijn vriend toch zou gaan
zonder te eisen dat ik ook gewoon de hele dag en avond mee ga dan is het voor mij uit wegens gebrek aan ruggengraat :D

Als je dit echt meent vraag ik mij af wie er flauwer is: de aankomende bruid of jij! :)

Ontopic: ik vind dit een tikkeltje vreemd. Iedereen valt over de aankomende bruid. Enerzijds ben ik het ermee eens. Een stel hoort bij elkaar en dat stel nodig je gezamelijk uit of niet.

Anderzijds zeg ik dat het zo niet persé moet. In dit geval is de vriend van TS een goede vriend van de a.s bruidegom. Het is dus redelijk logisch dat hij belangrijk is voor de a.s bruidegom. TS is 'slechts' de vriendin van deze voor de a.s bruidegom belangrijke persoon. Met de a.s bruid is weinig klik.

Dus ja, we kunnen op strepen gaan staan want: "stel=stel".

Maar anderzijds zeg ik: als de ceremonie nou in intieme kring plaatsvind snap ik dat TS er in dat geval niet bij hoort. Zíj is namelijk geen intieme kring, maar haar vriend wel. En natuurlijk kunnen we intieme kring weer zo smal of zo breed zien als we willen. Maar érgens begrijp ik het wel.

@TS: doe vooral jezelf een groot plezier en voel je niet beledigd. Dat is namelijk nergens voor nodig. We kunnen niet met iedereen een klik hebben. Laat dat vrijgezellenfeest zitten, want daar ging het tenslotte ook al niet van harte. Accepteer (indien je kan en wilt) de uitnodiging die je hebt gekregen. En laat je vriend hetzelfde doen met zijn uitnodiging. Het is niet waard om door slechts (ondanks dat het voor jou niet zo voelt) dit akkefietje een vriendschap (jouw vriend en de a.s bruidegom) op de spits te drijven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 01:42

Seltje schreef:
Toen een paar weken terug mijn collega trouwde waren de collega's welkom, maar zonder partner. (Groot bedrijf, 250 man personeel + 250 partners, dat zou ik ook niet willen...) Dus wij zijn gezellig zonder partner gaan feesten, moet kunnen toch.

Maar dat vind ik wel wat anders dan de helft van een koppel voor de hele dag uitnodigen en de ander alleen voor de avond.
Dat is gewoon gek.
En als je geen andere optie ziet, dan is het wel zo netjes om dat even te melden ipv de uitnodiging zo op de mat te laten vallen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 02:27

ik had de vriend een kaartje gestuurd " sterkte"
en dus niet gegaan helemaal niet!.
en al mijn vriend wel zou gaan zonder überhaupt zijn vriend daarvoor aan te spreken ontbreekt indd zijn ruggegraat

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 05:05

Sorry maar echt belachelijk van het bruidspaar! Die kerel heeft ook echt geen ruggengraat om zijn beste vriend en aanhang zo te laten behandelen! Ik zou maar eens af gaan vragen hoe die vriendschap al is!

En daarnaast idd jezelf niet laten kennen en samen met jou vriend de avond gaan feesten. Maar zou zeker niet appart gaan!

En dat vrijgezellenfeest! Stop die 100 euro die het kost in je zak en ga er iets voor doen wat jij leuk vind!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:01

Jammer dat het zo loopt. Wat ik zou doen:
Absoluut niet naar vrijgezellenfeest. Zij wil het niet, haar dag, niet gaan.

En de dag zelf; maak dat een punt waarvan jij en je vriend beslissen hoe daar mee om te gaan. Mij is het ook ooit overkomen bij de beste vrienden van mijn vriend met de uitleg, we wisten niet hoe serieus de relatie was. Ja je kan wel de zoveelste vriendin zijn. BAM! We hadden idd ook niet zo heel lang een relatie, maar ze wisten best hoe het zat en dat wij samenwoon plannen hadden. Maar goed .... Even slikken, ego opzij en gewoon avonds naar het feest. Toen ik daar kwam en werd gezegd dat ik nu toch wel bij de "club" hoorde was voor mij de toon gezet. En wist ik ineens waarom ik het helemaal niet erg vond om er niet de hele dag bij te zijn.. Ik ben niet zo van clubjes. Ik Vond het wel zelf moeilijk omdat een ander beslist over jouw relatie en vond naar dat ze ons niet serieus namen. Maar moet wel zeggen dat deze houding voor mij de jaren erna wel een eye-opener is geweest, met wat gereserveerde afstand naar de vriendschap gekekeken. Mijn vriend en ik hebben er goed over gepraat, ik vond niet tof, maar gunde hem wel zijn dag. Hij heeft wel duidelijk aan hen laten merken dat hij heel jammer vond en Het heeft dus wel invloed gehad op de vriendschap. Moet er nog wel eens aan denken, zij zijn nu gescheiden.. Wij 16 jaar verder...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:31

Nou als dit mij gebeurde dan wist ik het wel; ik zou helemaal niet gaan. Ik weet ook 100% zeker dat mijn vriend ook niet zou gaan en meteen verhaal zou gaan halen.

Lekkere beste vriend.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:50

Ik zou me lekker afmelden voor het vrijgezellenfeestje.

Als vriendlief de gehele dag wil gaan zou ik hem veel plezier wensen, maar ik ga echt geen moeite doen om vervoer te vinden om 's avonds alleen te komen.

Ik denk dat mijn mannetje er ook voor zou kiezen om enkel de avond te gaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:52

Ben ik nu de enige die dat begrijpt, daggasten zijn vaak mensen die heel dicht bij het bruidspaar staat en als ik het zo lees klinkt het dat het toch niet zo klikt. Wat ik wel raar vind dat je uitgenodigt bent voor de vrijgezellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:57

Ik zou het niet heel tof vinden, maar als het bruidspaar mij bijvoorbeeld wel heel goed kent en mn vriend eigenlijk niet zo, dan zou ik het opzich wel kunnen begrijpen. Ik nodig trouwens wel alle aanhang ook uit het voelt wel een beetje apart omdat ik sommige helemaal niet ken, maar zo leer ik ze gelijk kennen. Maar wij doen wel een beperkte groep mensen, iedereen die hier minstens op de verjaardagen komt of als ze niet konden wel binnen 2 jaar echt bij elkaar thuis zijn geweest of regelmatig ergens afgesproken hebben.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-07-16 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:58

Gloa schreef:
Ik zou me er echt niet druk over maken. Het staat het bruidspaar vrij om diegene uit te nodigen die ze er op dat intieme moment bij willen hebben. Stellen compleet uitnodigen omdat 'het zo hoort' vind ik dan weer heel vreemd. Ze pakken het een beetje vreemd aan en dat geeft jou een rotgevoel maar daar zou ik mn vriend niet de dupe van laten worden. Dus hou de eer aan jezelf en laat hem gaan.

Ik denk er net zo over. Het is aan het bruidspaar wie wel en wie niet.
Prima toch.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:59

Ik vind het ook raar dat jullie uit elkaar gehouden worden. Als in, hij de hele dag en jij alleen de avond.

Toen ik verloofd was (inmiddels al een tijdje niet meer :')) hebben wij ook iedereen als stel uitgenodigd en ook wij zaten ermee dat wij met bepaalde mensen niet zo'n band hadden.
Wij vonden het echter niet kunnen, om ze afzonderlijk van elkaar te laten komen.

En zeker omdat jouw vriend de bruidegom's beste vriend is, vind ik het echt heel vreemd.
Als ik in jouw vriend zijn schoenen had gestaan, was ik verhaal gaan halen en zou ik samen met mijn vriendin in de avond naar het feest gaan.
Maar dat is nu voor mij ook makkelijk praten, ik zit niet in de situatie..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:04

Dat partners van collega's niet uitgenodigd worden vind ik trouwens niet raar, wij hadden ook de partners van stalgenoten die niet structureel op stal komen niet uitgenodigd.

De stalgenoten en collega's waren bij ons ook geen daggasten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:05

cobiie schreef:
Dat partners van collega's niet uitgenodigd worden vind ik trouwens niet raar, wij hadden ook de partners van stalgenoten die niet structureel op stal komen niet uitgenodigd.

De stalgenoten en collega's waren bij ons ook geen daggasten.

Dat vind ik ook niet raar.
Maar in dit geval gaat het om de beste vriend van de bruidegom, is wel een ander verhaal lijkt mij.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:08

Ik was trouwens ook niet uitgenodigd voor het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzusje. Daar was ik persoonlijk wel blij mee, ik had daar gevoelsmatig ook niets te zoeken.

Maar ik had het wel raar gevonden als ik geen daggast was geweest op hun bruiloft.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:12

Aan de andere kant: toen wij gingen trouwen, hebben we het feest wat groter gemaakt, maar overdag hebben we het echt supermini gehouden. Alleen onze gezinnen en de beste vrienden (op 1 hand te tellen), en dus ook zonder aanhang. Die was wel savonds uitgenodigd op het feest. We hebben dit wel uitgelegd en eigenlijk van niemand teruggehoord dat ze dit vervelend vonden. Misschien wel een iets andere situatie omdat we niet echt een vriendengroep zijn maar meer "losse" individuele contacten. Ik zou best raar hebben opgekeken als die gezegd zouden hebben: "hey je nodigt mn vriend ook uit anders dan kom ik niet".

In jouw plek kan ik me goed voorstellen dat dit op deze manier niet leuk is. Ik vind dat het aan je vriend is om om uitleg te vragen. Maar in ons geval was het niets persoonlijks om de aanhang niet overdag uit te nodigen, en echt niet banketstaaf bedoeld, het was meer: oké we vinden deze dag enorm spannend, bij wie voelen we ons 100% op ons gemak en bij wie niet?