Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:39

TS, ik reageer niet vaak meer op bokt maar ik lees vooral nog mee. Maar dit kon ik niet laten passeren zonder te reageren, ik snap je maar al te goed! Namelijk in het kort: been there, done that ;)

Ik weet niet hoeveel ouder je vriend is, maar wij schelen maar liefst 22 jaar.
Ik heb hem leren kennen op het werk, ik word uitgestuurd naar onze klanten (als programmeur) en hij zat bij 1 van die klanten. Hij was gescheiden (zijn ex zat op een ander) en we kwamen bijzonder goed overeen, al vanaf dag 1. Nog geen maand na dat ik hem leerde kennen, waren we samen. Het voelde gewoon ZO goed (en nog steeds). Trouwens: nog geen maand mag je letterlijk nemen, ik ben op 12 mei 2014 bij die klant begonnen en we zijn samen sinds 11 juni 2014 :P

Mijn ouders was hier ook een probleem, niet vanwege afkomst (Mijn vriend is ook gewoon belg :) )
maar vanwege zijn leeftijd. Mijn pa is amper een jaar ouder dan mijn vriend ;)
Al vind ik wel dat mijn vriend er vele malen jonger uit ziet :D zal ook wel komen door de jaren sport dat hij gedaan heeft, de meesten schatten hem +/- 35 à 37 jaar.
Ik was trouwens ook 23 als ik hem leerde kennen, ik 23, hij 45.

Ben er overigens 100% van overtuigd dat ik mijn soulmate gevonden heb bij hem :-)

Nu over hoe ik het aangepakt heb bij mijn ouders: iedere keer ik daar op bezoek was heééééél vaak beginnen vertellen over hem. (Nuja, waar het hart van vol is, loopt de mond van over). En dan een paar keer gezucht en gezegd "was hij maar wat jonger, dan had ik geen seconde getwijfeld". Tot mijn ma zei: als leeftijd het enige is dat je moet tegen houden.. Tot ze wist dat het om maar liefst 22j verschil ging :D Al zag ze vooral dat ik tot over men oren verliefd was en zeér gelukkig terug was. Dat zag ze aan mij.
(Nuja, we waren toen al samen, maar dat wist ze nog niet :D )
En dan kwam het deel van mijn pa, die kon er niet zo hard mee lachen (nu zijn het goeie kameraden). Die dacht dat hij wat verkeerd gedaan had, dat het zijn schuld is... Nu snapt hij dat mijn vriend gewoon een pracht van een persoon is :)

Ondertussen: 2 jaar samen, een huis gekocht & verloofd ;)
(Hij heeft overigens ook een zoon van 18j, van een rare situatie gesproken :P )

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:44

Ik begrijp eigenlijk niet wat je moeder ermee te maken heeft, het is toch jouw leven?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:59

Zou eerst maar eens kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen, want het is nog wel erg pril allemaal :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:07

Ineke2 schreef:
Mavelle nee, de reacties zijn gericht op de reactie van Marlinderooz.

oliebol die bedoelde ik ook :+ Kan het nu alleen niet meer aanpassen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:27

xVerax schreef:
MarlindeRooz schreef:
Jouw moeder is echt een typische domme belg! :j Dat ze een hekel heeft aan alle Nederlanders. Ik zou haar niet eens serieus nemen en gewoon lekker je eigen ding doen.

Ben wel benieuwd hoeveel ouder hij is. :)

Dus je vind het gek dat ze uit dat ze iets tegen Nederlanders heeft en vervolgens noem je haar een domme belg? Dan doe je toch wel een beetje hetzelfde he.. :+

Nog nooit gehoord van sarcasme... :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:03

Geschreven woord wordt geïnterpreteerd zoals de lezer dat leest MarlindeRoozz. Ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen. :D

shilady

Re: Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:06

Ja vind ook dat mensen die opmerking hoog op nemen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:17

Nooit van Humor gehoord gok ik.
Meid, je bent 23 en geen 13. Je hebt geen goekeuring nodig en misschien maak je je druk om niks! Mij zou het als moeder niet uitmaken, zolang hij of zij goed is voor mijn dochter en haar gelukkig maakt,

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:34

DatBenIkNou schreef:
Nooit van Humor gehoord gok ik.
Meid, je bent 23 en geen 13. Je hebt geen goekeuring nodig en misschien maak je je druk om niks! Mij zou het als moeder niet uitmaken, zolang hij of zij goed is voor mijn dochter en haar gelukkig maakt,

Ja maar dat benjijnou :D ;)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:36

Vala schreef:
Geschreven woord wordt geïnterpreteerd zoals de lezer dat leest MarlindeRoozz. Ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen. :D

Precies dat dus. Alleen kwam het bij mij totaal niet binnen als sarcasme. Maar goed, ontopic.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:36

jij wel humor Vala :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:40

Schuur_ schreef:
Voorlopig hoef je toch niet officieel 'op kantoor' te komen om een aankondiging te doen? Babbel gewoon over hem en vertel het als je iets gaat eten met hem ofzo, go with the flow.

Ik dacht dat de clou ging zijn dat het je ex-stiefvader was. Dat zou pas moeilijk zijn om te vertellen

Jij hebt een twisted mind :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:49

_O- Dat van die stiefvader had ik geen seconde in mn hoofd :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:56

Een liefdevolle moeder gunt haar dochter toch alles? Mijn eigen dochter van 24 vertelde me 3 jaar geleden dat ze een vriend had die 13 jaar ouder is en ook nog Engels. Ha, nu ben ik niet echt dol op Britten, woon er tussenin, dus heb wel een beetje ervaring met ze. Maar als zij verliefd is, gun ik haar in elk geval de kans om hem aan ons voor te stellen voor ik me een mening vorm en dwars ga liggen.

En ja, hij is ouder, maar inmiddels snap ik best waarom ze van hem houdt, het is een doodgoede kerel die heel zorgzaam is voor mijn dochter. Ik mag hem graag!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:17

Amaris schreef:
Schuur_ schreef:
Voorlopig hoef je toch niet officieel 'op kantoor' te komen om een aankondiging te doen? Babbel gewoon over hem en vertel het als je iets gaat eten met hem ofzo, go with the flow.

Ik dacht dat de clou ging zijn dat het je ex-stiefvader was. Dat zou pas moeilijk zijn om te vertellen

Jij hebt een twisted mind :')

Hoho, er was een keer een aflevering van je zal het maar hebben / zijn oid. En daar was dit zo. :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:22

Is het Peter Jan Rens dat je het niet durft te vertellen? :+
Ik zou het gewoon vertellen en kijken hoe ze reageert. Misschien valt het wel erg mee en maak je je druk om niks.

Lara_Silver schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet wat je moeder ermee te maken heeft, het is toch jouw leven?

Op zich is het altijd wel leuk als je ouders je lover ook leuk vinden :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:43

verootjoo schreef:

_O-

Dat zou ik ook niet durven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:04

Willemina_L schreef:
verootjoo schreef:

_O-

Dat zou ik ook niet durven.

:oo ik ook niet :=

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:23

Meid vertel het aan je moeder eerlijkheid duurt het langst. Nu wil ik eigenlijk wel heel graag weten hoeveel ouder hij is

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:52

Ik vind het ook een beetje vreemd dat TS helemaal niet meer reageert.. Ben ook heel benieuwd hoe groot het verschil is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:57

Ach liefde gaat waar t niet gaan kan !
Verliefd worden komt onverwacht .
Het gebeurd of het gebeurt niet .
En als t gebeurd en t is wederzijds , geef je eraan over ! Ongeacht wat de wereld om je heen ervan vindt
Echt verliefd worden en een maat voor t leven vinden gebeurd niet zo vaak ...
Zonde als je dit weggooit omdat je mamma mogelijk niet blij zal zijn

Succes

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:12

Ach, mijn moeder was ernstig tegen tattoos, was jaren "70, raad waar ik mee thuiskwam }>
Daarna, mijn ouders moesten toen niets hebben van mensen die gekleurd waren, kwam ik met een Indische jongen huis :D
Gewoon zeggen TS, het is jouw leven!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:20

Sleeper schreef:
Zou eerst maar eens kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen, want het is nog wel erg pril allemaal :)

Mee eens, je kan toch eerst even rustig aankijken hoe e.e.a. zich ontwikkeld? Je bent volwassen en hebt een eigen leven (tenminste dat hoop ik voor je). Als het na 3 maanden echt serieus is dan kan je het altijd nog vertellen.
Je bent geen puber van 15 meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:18

verootjoo schreef:
Ik zou het gewoon vertellen en kijken hoe ze reageert. Misschien valt het wel erg mee en maak je je druk om niks.

ik denk emile ratelband :oo

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:38

Pfoe zoveel antwoorden! Heel erg bedankt hiervoor!

Hij is ongeveer 20 jaar ouder. De gevoelens waren niet verwacht bij ons, laat staan dat het nog wederzijds was. Ook niet gewild in het begin. Ik had me mijn toekomstige vriend een ietsje jonger voorgesteld (al val ik sowieso op ouder) en hij had het er ook niet mee, hij wou een jonge dame zoals ik niet opschepen met een oudere vent. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
We take things very slowly. Ik logeer het weekend bij hem en in de week praten we bijna continu. Maar we hebben de tijd dus gaan niks overhaasten. We zien wel waar de tijd ons brengt.

En... Het is ondertussen verteld! De leeftijd vond ze geen probleem. Het Hollander zijn wel. Belachelijk!
Alles bijeen vond ze het nog het ergste dat ik zo zenuwachtig was om het haar te vertellen.
Binnenkort komt hij eens naar hier en dan kunnen ze elkaar op neutraal terrein ontmoeten, kan hij hopelijk haar vooroordelen uit de wereld helpen...