Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:16

Niet doen. Sowieso niet doen.

Aan de hand van de OP dacht ik nog; even doorbijten, het zijn maar 2 dagen, maar aan je laatste berichten te lezen, denk ik dat het alles behalve verstandig is als je daar gaat werken. Werk hoeft niet leuk te zijn, maar je moet er ook niet dusdanig van gestresst raken dat je moet huilen. Lekker jammer voor je cv op dat moment, maar je gaat zelf toch echt voor dat papiertje :)

Jolandaa_

Re: Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:20

Hwt is voor 2 dagen in de week. Dan heb je er nog 5 vrij. Beetje sparen kan geen kwaad.indeedaad cv vullen en ik kan mij ook indenken dat je moeder dat wilt ipv een puber die de hele dag op de bank hangt ;)

Zoveel is 2 dagen niet

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:21

@maylotje

Al zijn de taken koffiezetten en vegen dat staat voor mij nog lang niet gelijk aan verschrikkelijk. Nog eens niet misschien.
Dat de stage dan niet is van wat je er van verwacht had begrijp ik direct.
Maar niet om jankend thuis te komen.
Zoals TS dat nu omschrijft denk ik aan een werkgever die de handen niet thuis kon houden.
Dan is het maken dat je weg komt. Maar dan zou ik de stage niet afmaken en aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:22

Jolandaa_ schreef:
Hwt is voor 2 dagen in de week. Dan heb je er nog 5 vrij. Beetje sparen kan geen kwaad.indeedaad cv vullen en ik kan mij ook indenken dat je moeder dat wilt ipv een puber die de hele dag op de bank hangt ;)

Zoveel is 2 dagen niet

Nouja zeg.. :=

Een puber die de hele dag op de bank hangt? Waar haal je dat nou weer vandaan? Dit wordt echt een beetje te gek.. Lekker stereotiep weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:23

bruintje123 schreef:
@maylotje

Al zijn de taken koffiezetten en vegen dat staat voor mij nog lang niet gelijk aan verschrikkelijk. Nog eens niet misschien.
Zoals TS dat nu omschrijft denk ik aan een werkgever die de handen niet thuis kon houden.
Dan is het maken dat je weg komt. Maar dan zou ik de stage niet afmaken en aangifte doen.

Maak je maar niet druk, dat is het niet. Wat het wel is ga ik ook niet aan de grote klok hangen. :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:24

Zo zwaar is t niet 2 dagen te werken. Je komt mij over alsof je geen zin hebt... en eigenlijk nu een excuus zoekt om niet te hoeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:25

Jolandaa_ schreef:
Zo zwaar is t niet 2 dagen te werken. Je komt mij over alsof je geen zin hebt... en eigenlijk nu een excuus zoekt om niet te hoeven

Geen zin hebt? Lees je mijn andere posts wel of heb jij geen zin om derest van het topic door te lezen? :') Ik heb namelijk nergens gezegd dat die 2 dagen een punt waren, je leest wat je wilt lezen. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:26

Je hoeft het ook niet hier te beschrijven, maar begrijp wel dat je daarom de antwoorden krijgt als verwende puber. Zonder informatie komt het zo over.
Want ik denk dat veel mensen zich dan niet in kunnen denken wat er aan werk nu zo erg is dat je huilend op de bank ploft.
Ik geef toe dat ik dan ook denk de jeugd van tegenwoordig.

En ik geloof best dat dat een onterechte gedachte is, maar met deze informatie is het er wel een die voorbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:28

Vind je het dan echt eerlijk om zulke gedachtes zomaar te plaatsen over mij? (Of elk ander persoon).

Er worden zomaar onterechte conclusies getrokken nu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-16 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:28

Als je er geen zin in hebt dan niet doen. Genieten van je vakantie en over 1,5 maand weer knallen op je nieuwe stage.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:29

Ik heb alles gelezen, maar dat is mijn interpretatie. Zoek zelf uit wat je wel of niet wilt. Dat kunnen wij niet bepalen. Want als ik mijn mening deel is die naar jouw gevoel te hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:30

Jolandaa_ schreef:
Ik heb alles gelezen, maar dat is mijn interpretatie. Zoek zelf uit wat je wel of niet wilt. Dat kunnen wij niet bepalen. Want als ik mijn mening deel is die naar jouw gevoel te hard

Nee hoor, imo trek jij gewoon zomaar conclusies..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:30

Waarom nou gelijk weer speculeren over luie puber, verwend zijn en excuses zoeken??
T's vraagt wat een ander zou doen en legt uit of ze iets wel of niet ziet zitten
En is gelukkig voor haar in de positie dat het baantje niet noodzakelijk is
Punt
Dat daar dan uitgehaald word dat werkgever losse handjes heeft, t's een luie puber etc ... Echt, zijn jullie helderziend of zo?

T's laat je niet opnaaien, uit ervaring weet ik dat flink onder niveau werken, maar bijvoorbeeld ook een mindere werksfeer etc heel erg belasten kan zijn.(ik zeg biet dat het speelt , maar puur als voorbeeld)
Een ander kan dat misschien prima hebben maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat kan hebben
Daar hoef je echt geen jeugd/puber voor te Zijn ,

Dus ga lekker valantie houden en laat de speculatie Posts lekker links liggen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-07-16 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:31

Als je zelfs vaak huilend op de bank zit zou ik er niet eens over twijfelen. Dat zou ik echt niet doen. Dan liever solliciteren naar iets anders of lekker vakantie houden :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:34

bruintje123 schreef:
@maylotje

Mijn stage was niet alleen daarom heel vervelend. Ik werd daar continue voor gek gezet en de grond in geboord door de begeleider en kreeg zelfs dingen naar mn hoofd als ga naar een dokter, laat maar je kan het toch niet etc.
Maar dat is een heel ander verhaal. Denk wel te vergelijken als met de tegenzin die ts ervaart. Behalve als de werkgever echt zn handen niet thuis houd want dat zorgt wel voor meer stress denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:35

Om de idiote gedachte van losse handjes uit de lucht te halen: dit is niet het geval. Wat een speculatie wederom.

Dan was ik allang naar de politie gestapt, zoals je misschien wel kunt begrijpen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:38

Gelukkig!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:40

Meidje, je hoeft aan ons geen verantwoording af te leggen waarom!
Je hebt het er totaal niet naar je zin!
Leef toe naar je laatste dag daar, hang de vlag uit en nooit meer een stap binnen zetten daar!

Afhankelijk van de situatie zou je overigens wel kunnen overwegen om je stagebegeleider in te lichten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:43

maylotje schreef:
bruintje123 schreef:
@maylotje

Mijn stage was niet alleen daarom heel vervelend. Ik werd daar continue voor gek gezet en de grond in geboord door de begeleider en kreeg zelfs dingen naar mn hoofd als ga naar een dokter, laat maar je kan het toch niet etc.
Maar dat is een heel ander verhaal. Denk wel te vergelijken als met de tegenzin die ts ervaart. Behalve als de werkgever echt zn handen niet thuis houd want dat zorgt wel voor meer stress denk ik zo.

Maar zonder die informatie te geven, dus alleen te schrijven ik vond het werk niet aansluiten krijg je dat mensen het zelf in gaan vullen.
Als je schrijft ik werd daar voor gek gezet, dan is het heel duidelijk wat je moet doen. Weg wezen!
In zo'n cultuur moet je geen minuut langer blijven dan noodzakelijk.
En dan hoef je nog niet in detail te gaan maar dan krijg je wel een ander topic.

En TS ja ik vind het eerlijk om zulke gedachtes te hebben. Dat is menselijk. Dat zal altijd gebeuren bij halve verhalen.
Normaal hou ik ze voor me, maar omdat jij nu tegen meerdere van deze reacties aanliep heb ik ze uitgesproken.
Niet om je te kleineren maar om duidelijk te maken waarom er van dit soort reacties komen,

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:44

Nou als het zo erg is dat je huilend op de bank zit zou ik het wel weten, niet doen!

Ik dacht gewoon " niet zo leuk werk" dat hou je nog wel een paar weekjes 2 dagen per week vol.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:47

@Bruintje was ook niet vervelend naar jou bedoeld maar wilde in eerste instantie niet met mijn "oud zeer" in anders topic gaan zeuren. Maar nu ik jou reactie zag besefte ik ook dat het anders opgevat word als werk dat gewoon niet echt aansluit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:49

Ik pak het ook niet als vervelend op :)
Ik wilde alleen TS maar helpen in wat halve informatie aan reacties geeft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:51

Je wilt het duidelijk niet, dus wat mij betreft is de keuze dan eigenlijk heel simpel? :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:59

Werk is nu eenmaal niet iets dat iedereen voor de lol doet. Ik zou gewoon eens door de zure appel heen bijten. Het is een goede referentie ongeacht of het er leuk is. Het is maar voor even omdat het vakantie werk is, toch? Je hebt er profijt van in de toekomst lijkt me. En als het echt zooo erg is, dan doe je het niet. Maar er werken veel mensen in vakanties hoor, vind het werken vorige vakantie wel een beetje een zwak excuus om nu vrij te willen hebben. Denk dat je de 40 uren weken dan echt niet leuk gaat vinden want dan wil je pas echt vakantie :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:02

Jolandaa_ schreef:

Maar iedereen heeft het volste recht om niet te willen, zeker niet in de vakantie. Wij als maatschappij hebben wel bepaald dat werken de norm is, maar als je de mogelijkheid hebt om die keuze te maken (dus als je niet in financiele problemen komt), heb je alle recht om te besluiten om niet te gaan werken. Zonder dat je dat hoeft te verantwoorden naar anderen.

Vakantie kan nodig zijn als oplaadtijd, maar het kan ook simpelweg een prima keuze zijn om niets te doen, gewoon omdat dat je het meest aantrekkelijk lijkt. Er zijn mensen die bv graag een paar weken flink werken en geld verdienen om daarna datzelfde geld uit te geven aan een bijzondere vakantie - en dat is prima. En er zijn mensen die ook tevreden zijn met een handdoekje in het park, een paar biebboeken en eventueel liftend naar kennissen in het buitenland. En dat is ook prima. Als iemand de hele zomer bij haar paard wil zijn: doen. Als iemand een vakantie lang World of Warcraft wil spelen met de gordijnen dicht - niet mee bemoeien.

We leven in een vrij land, en dat is ook de essentie van vrije tijd: je mag zelf kiezen. Zonder dat de rest van de wereld daar een oordeel over heeft.