Autoverzekeringen en schadevrije jaren overnemen, hoe zit t?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 07:21

:') Die tussenpersoon van ons is toch ook echt een enorm zielig mannetje :')
Ik heb hem dus terug gestuurd dat ik het inmiddels met de verzekering geregeld heb en weer met 0 jaar moet beginnen. Dat ik er niet blij mee ben dat hij ons iets beloofde wat niet waar bleek te zijn, dat hij eerlijk had moeten zijn, maar dat het uiteindelijk toch goed is gekomen en ik alles dus heb geregeld. Gewoon netjes gebracht uiteraard.
Nou, toen kreeg ik twee mails terug, echt, je gelooft je ogen niet :') Hoe ik het durfde om hem voor leugenaar uit te maken, zo ga je niet met mensen om, en dat het allemaal mijn schuld was en ik het onderste uit de kan wilde en ik was een leek en hij de professional etc etc :') Met een hoop ge-capslock ook nog :') Echt heel erg professioneel ja _O-

Terwijl hij dus echt gewoon heeft gelogen, hij beloofde dat de jaren op mijn naam kwamen te staan zonder dat ik daar iets voor hoefde te doen, en doordat ik het gewoon niet vertrouwde en ben gaan mailen met verzekeringen bleek dat dus niet te kloppen. Als ik het op zijn manier had gedaan dan had ik gewoon een verkeerde polis gehad en een naheffing kunnen verwachten.

En dan zeg je er iets van en is ie op zijn tenen getrapt!

Ik heb mijn inboedel en wa verzekering ook nog via hem lopen, dus die ga ik ook maar eens ergens anders aanvragen :=

Dorus

Re: Autoverzekeringen en schadevrije jaren overnemen, hoe zit t?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:35

Wat een onprofessioneel mannetje.

Overigens had het wel moeten kunnen. Mijn eerste auto stond op mijn moeders naam en viel onder hun verzekering. Zat meteen 3 svj op van mijn brommer en wat in de loop der jaren is opgebouwd, maar ook met mij als regelmatige bestuurder. Op een gegeven moment hebben we die over gezet naar onze eigen verzekering en dat was inderdaad een hoop gedoe, tussenpersoon kwam ook drie keer terug met dat ze het niet in roydata kon vinden, maar uiteindelijk wel geregeld. Scheelt misschien dat mijn vader werkzaam was bij hun verzekeraar en dus wist wie hij moest bellen om alles aan elkaar te knopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 07:43

Na het doorpluizen van een hoop teksten en een aantal verzekeringen te hebben gemaild kwam ik er uiteindelijk achter dat er inderdaad verzekeringen bestaan die daarin wel meewerken, en dat zijn dan vooral verzekeringen die partner van elkaar zijn, zoals bv de verschillende verzekeringen die via voogd en voogd afgesloten zijn.
En misschien krijg je inderdaad nog het een en ander geregelt als je goede connecties hebt, maar het blijkt dus niet zomaar door elke verzekering zonder gedoe te worden overgenomen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:03

Het verbaast ook niks van je tussen persoon, wel bijzonder dat die zelf niet door heeft :x

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:38

Hij heeft wel een erg hoge pet op van zichzelf ja :+ Hij weet volgens mij echt wel dat hij fout zat, maar ipv het toe te geven probeert hij het voor zichzelf goed te praten. Dat doe je toch niet naar je klanten toe :=

PPeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:53

Als jij als bestuurder op de polis aangetekend staat en daar de premie ook naar berekend is, zou je wel recht hebben op de schadevrije jaren. Ik zou Voogd zelf een mail sturen met het verzoek de schadevrije jaren op jouw naam te registreren. Dan kun je de nieuwe verzekeraar, Bovag, alsnog de jaren op laten nemen. De korting is leuk, maar als je nu de komende jaren een schade rijdt, kom je direct op een negatief aantal schadevrije jaren uit en krijg je een forse toeslag. Dan zie je niets meer terug van je korting en heb je wel wat aan schadevrije jaren.
Dus ik zou zeggen, niet je oude tussenpersoon mailen als hij zo doet, maar er even een mailtje aan wagen naar Voogd. Je huidige verzekeraar kan namelijk altijd de schadevrije jaren nog opnemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:59

Kan dat ook nadat de verzekering al in is gegaan?
Ik heb namelijk al eerder naar voogd en voogd gemaild (via via een email adres weten te vinden), en het duurde twee weken voordat ik reactie kreeg. Ze hebben namelijk geen telefoonnummers of mailadressen online staan omdat ze alleen via tussenpersonen werken.
Dan ga ik dat in ieder geval nog wel proberen :) Dank je!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:02

ja dat kan 8nnemiek..

van mijn huidige auto was hij ook al ingegaan, omdat er niets in roydata stond heb ik m dus moeten afsluiten zonder schadevrije jaren..

toen achter mijn oude verzekeraar aangegaan die alsnog keurig netjes melding heeft gedaan, en mijn huidige verzekeraar heeft het daarop direct aangepast.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:03

+:)+ super!

Edit, ik heb meteen een mail naar voogd en voogd gestuurd, en hoop dat ze het alsnog voor me kunnen regelen!