chanel1985 schreef:Dus je vader heeft gewoon recht op het kindergeld.
Precies.
Je moeder had geen recht op geld, maar je vader wel.
1 april is nl de peildatum.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
renskesanne schreef:Waarom ik er ben gaan wonen heb ik al een paar keer verteld omdat ik hem een kans wou geven hoeveel mensen mij ook voor gek verklaarde. Van mij mag dat geld gerust de prullenbak in het gaat mij er om dat hij weer egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt.
Kleedgeld heb ik inprincipe niet nodig omdat ik gewoon een baan heb en zelf me dingen kan betalen.
Mioux schreef:Klopt chanel, dan heeft de vader al het recht op het geld en kan je moeder ook verder niks ermee doen...
over de zonnepanelen die zijn in werkelijkheid zeker niet gratis
Sammie schreef:renskesanne schreef:Waarom ik er ben gaan wonen heb ik al een paar keer verteld omdat ik hem een kans wou geven hoeveel mensen mij ook voor gek verklaarde. Van mij mag dat geld gerust de prullenbak in het gaat mij er om dat hij weer egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt.
Kleedgeld heb ik inprincipe niet nodig omdat ik gewoon een baan heb en zelf me dingen kan betalen.
In je OP gaat het duidelijk over het geld, en in je titel ook. Je hebt al een reactie van de overheidsinstanties. Die weten hoe het zit. Je moeder heeft er geen recht op officieel. Dus dat hele gedoe dat je vader een zak patat is... dat komt allemaal pas later aanzetten. Dan draait het jou dus wel om het geld. En gratis zonnepanelen.. meid meid meid wat een frustratie allemaal..
Echt.. Laat dit gaan. Het is het allemaal niet waard op dit moment. Als je moeder dat geld wil kan ze een zaak aanspannen, maar ik kan je nu al vertellen dat dat zonde is van het geld, tijd en frustratie die er in stopt... Als je vader werkeloos is en voor jou kosten heeft betaald heeft hij dat geld zelf ook wrs hard nodig ipv het naar je moeder te storten zodat jij er kleding van kan kopen. Kinderen zijn ook niet gratis. En die kosten van de KB dekken de kosten van een kind écht niet.
dus de betaling van april is voor januari februari maart. Die van juli is voor april mei juni.
Brainless schreef:Keet schreef:Sowieso krijg je kinderbijslag pas aan het einde van het kwartaaldus de betaling van april is voor januari februari maart. Die van juli is voor april mei juni.
Mijn zoon werd op 3 juli geboren en wij kregen dus pas begin januari voor het eerst kinderbijslag
Ik denk per 1 oktober?
renskesanne schreef:Mioux schreef:Klopt [naam], dan heeft de vader al het recht op het geld en kan je moeder ook verder niks ermee doen...
over de zonnepanelen die zijn in werkelijkheid zeker niet gratis
Ik zal dat nog een keer herhalen die zonnepanelen waren WEL gratis heeft hij geen rooie cent voor betaald.
En ik woonde daar nog geen half jaar
renskesanne schreef:Hij is pas sinds kort werkeloos
HorseTopShop schreef:Zonnepanelen krijgt niemand gratis TS. En zeker niet van de NAM.
chanel1985 schreef:En wie heeft de schade betaald waardoor hij die zonnepanelen gratis heeft gekregen?
studiemiep schreef:Niets gunnen? Kom, zeg we kennen die hele vent niet evenmin als zijn financiële situatie en de afspraken tussen hem en zijn ex-vrouw.. Alleen wat ts zegt en die is gepikeerd omdat ze dr kleedgeld misloopt, ohnee omdat het een eikel is, of nee omdat ie gratis zonnepanelen heeft gekregen..(ik vraag mij dan soms echt af waarom sommige mensen ouder zijn geworden als je blijkbaar je kind ook niets gunt)
FV_Whisper schreef:HorseTopShop schreef:Zonnepanelen krijgt niemand gratis TS. En zeker niet van de NAM.
Even hier op reageren hoor.
TS heeft het hier over de waardevermeerderingsregeling die bestaat voor huizen in het aardbevingsgebied in Groningen. Mensen die over een x bedrag aan aardbevingschade hebben (ik dacht 1000 of 2000 euro, maar dat weet ik even niet meer uit m'n hoofd) kunnen een subside aanvragen voor energie zuinige maatregelen aan hun huis. Veel mensen kiezen ervoor om hiervoor zonnepanelen te installeren, en als je (en de installateur) dit een beetje goed aanpakt, heb je inderdaad een set zonnepanelen voor niets of weinig geld.
Daar staat tegenover dat je a. aardig wat schade aan je huis hebt en dit in de toekomst een mogelijk probleem wordt met verkopen, en b. je toch ook wel de nodige stress hebt van het leven in aardbevingsgebied.
De NAM heeft in principe niets met deze subside te maken (wel met de kosten van schadeherstel, en soms lopen beide kwestie door elkaar, alleen als je schade gemeld en vergoed is kom je hiervoor in aanmerking, om het eenvoudig te zeggen), maar in de praktijk worden deze zaken vaak in een mond genoemd.
Maar dit staat helemaal los van de kinderbijstandskwestie waar het hier over gaat.chanel1985 schreef:En wie heeft de schade betaald waardoor hij die zonnepanelen gratis heeft gekregen?
Zie mijn uitleg hierboven, de NAM moet de aardbevingschade vergoeden (die immers is ontstaan door hun gaswinning). TS heeft op dit punt wel gelijk, maar is waarschijnlijk niet zo 1,2,3 op de hoogte van de details van deze regeling.
studiemiep schreef:even een andere discussie...
ik vind vaders ook wel erg sneu doen hoor..tis je bloedeigen kind................
(ik vraag mij dan soms echt af waarom sommige mensen ouder zijn geworden als je blijkbaar je kind ook niets gunt)
HorseTopShop schreef:Dan zijn ze toch niet gratis? De schade aan het huis is vele malen groter dan een paar zonnepanelen.
(maar stuur me gerust een pb als je meer vragen hebt)chanel1985 schreef:Weet jij wat de vader misschien voor zijn dochter wel betaald heeft? Dat zal ze niet zeggen.
Ik heb vroeger ook nooit het kindergeld gekregen van mijn ouders, als het geld op mijn rekening. Wel ben ik nooit iets te kort gekomen. Kreeg wat ik nodig had en zelfs vaak meer.
Daar zullen ze het kindergeld ook wel voor gebruikt hebben, al is dat een fractie van wat ik gekost heb aan hun.