Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:05

chanel1985 schreef:
Dus je vader heeft gewoon recht op het kindergeld.

Precies.
Je moeder had geen recht op geld, maar je vader wel.
1 april is nl de peildatum.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:06

renskesanne schreef:
Waarom ik er ben gaan wonen heb ik al een paar keer verteld omdat ik hem een kans wou geven hoeveel mensen mij ook voor gek verklaarde. Van mij mag dat geld gerust de prullenbak in het gaat mij er om dat hij weer egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt.
Kleedgeld heb ik inprincipe niet nodig omdat ik gewoon een baan heb en zelf me dingen kan betalen.

In je OP gaat het duidelijk over het geld, en in je titel ook. Je hebt al een reactie van de overheidsinstanties. Die weten hoe het zit. Je moeder heeft er geen recht op officieel. Dus dat hele gedoe dat je vader een zak patat is... dat komt allemaal pas later aanzetten. Dan draait het jou dus wel om het geld. En gratis zonnepanelen.. meid meid meid wat een frustratie allemaal..

Echt.. Laat dit gaan. Het is het allemaal niet waard op dit moment. Als je moeder dat geld wil kan ze een zaak aanspannen, maar ik kan je nu al vertellen dat dat zonde is van het geld, tijd en frustratie die er in stopt... Als je vader werkeloos is en voor jou kosten heeft betaald heeft hij dat geld zelf ook wrs hard nodig ipv het naar je moeder te storten zodat jij er kleding van kan kopen. Kinderen zijn ook niet gratis. En die kosten van de KB dekken de kosten van een kind écht niet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-07-16 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 15:06

Mioux schreef:
Klopt chanel, dan heeft de vader al het recht op het geld en kan je moeder ook verder niks ermee doen...

over de zonnepanelen die zijn in werkelijkheid zeker niet gratis ;)

Ik zal dat nog een keer herhalen die zonnepanelen waren WEL gratis heeft hij geen rooie cent voor betaald.

En ik woonde daar nog geen half jaar

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:07

Dan heeft je vader voor die 5 maanden maar 1 x geld gehad.
Je moeder heeft geld gehad over de eerste 3 maanden waarvan je het grootste gedeelte bij je vader woonde.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 15:08

Sammie schreef:
renskesanne schreef:
Waarom ik er ben gaan wonen heb ik al een paar keer verteld omdat ik hem een kans wou geven hoeveel mensen mij ook voor gek verklaarde. Van mij mag dat geld gerust de prullenbak in het gaat mij er om dat hij weer egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt.
Kleedgeld heb ik inprincipe niet nodig omdat ik gewoon een baan heb en zelf me dingen kan betalen.

In je OP gaat het duidelijk over het geld, en in je titel ook. Je hebt al een reactie van de overheidsinstanties. Die weten hoe het zit. Je moeder heeft er geen recht op officieel. Dus dat hele gedoe dat je vader een zak patat is... dat komt allemaal pas later aanzetten. Dan draait het jou dus wel om het geld. En gratis zonnepanelen.. meid meid meid wat een frustratie allemaal..

Echt.. Laat dit gaan. Het is het allemaal niet waard op dit moment. Als je moeder dat geld wil kan ze een zaak aanspannen, maar ik kan je nu al vertellen dat dat zonde is van het geld, tijd en frustratie die er in stopt... Als je vader werkeloos is en voor jou kosten heeft betaald heeft hij dat geld zelf ook wrs hard nodig ipv het naar je moeder te storten zodat jij er kleding van kan kopen. Kinderen zijn ook niet gratis. En die kosten van de KB dekken de kosten van een kind écht niet.

Hij is pas sinds kort werkeloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:08

Sowieso krijg je kinderbijslag pas aan het einde van het kwartaal :) dus de betaling van april is voor januari februari maart. Die van juli is voor april mei juni.

Mijn zoon werd op 3 juli geboren en wij kregen dus pas begin januari voor het eerst kinderbijslag :)

Je hebt van november tot april daar gewoont?
Dan heeft je moeder dus oktober gehad (juli-augustus-september)
Je vader heeft januari gehad (oktober - november - december)
En April (januari - februari - april)
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-07-16 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:09

Over die 5 maanden dat jij er woonde heeft hij 1x 220? Euro gekregen voor jouw onderhoud.
Dat is echt niks vergeleken met de kosten die hij heeft gehad.

Ook al is het een zakkenwasser dan nog heeft hij voor jou gezorgd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:10

Keet schreef:
Sowieso krijg je kinderbijslag pas aan het einde van het kwartaal :) dus de betaling van april is voor januari februari maart. Die van juli is voor april mei juni.

Mijn zoon werd op 3 juli geboren en wij kregen dus pas begin januari voor het eerst kinderbijslag :)

Ik denk per 1 oktober?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:11

Euhm dat lijkt me een rekenfout, als ze er 5 maanden was, en de laatste hiervan telde voor de uitkering als 3, dan zit je op 7 maanden. In 7 maanden is dan één keer aan mam uitgekeerd voor 2 maanden daar (en 1 bij pap), erna 2 keer uitgekeerd voor pap. Eigenlijk is het dus allemaal niet zo unfair.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:11

Brainless schreef:
Keet schreef:

Ik denk per 1 oktober?

Nee, wij kregen pas begin januari kinderbijslag (vorig jaar juli is hij geboren)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:12

renskesanne schreef:
Mioux schreef:
Klopt [naam], dan heeft de vader al het recht op het geld en kan je moeder ook verder niks ermee doen...

over de zonnepanelen die zijn in werkelijkheid zeker niet gratis ;)

Ik zal dat nog een keer herhalen die zonnepanelen waren WEL gratis heeft hij geen rooie cent voor betaald.

En ik woonde daar nog geen half jaar

En wie heeft de schade betaald waardoor hij die zonnepanelen gratis heeft gekregen?
Niet dat het enigzinds hier iets bij bijdraagt want het heeft totaal geen waarde in dit onderwerp. Al krijgt hij alles gratis, dan nog heeft hij recht op het kindergeld.

Als het niet om het geld te doen was, waarom dat erbij betrekken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:15

renskesanne schreef:
Hij is pas sinds kort werkeloos

Dus? Kun jij in zijn portemonnee kijken? Weet jij zijn exacte financiële situatie. Gaat jou dat trouwens ene bal aan hoe zijn financiële situatie is? Je hebt daar een aantal maanden gewoond.. Wat heb jij in die periode allemaal betaald in huis? GWL, boodschappen, afvalstoffenheffing, rioolrecht, diverse kleine dingen die nodig waren voor onderhoud?

Frustratie frustratie..En je verandert er niks mee.

Mioux

Re: Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:17

Wat chanel1985 zegt, wie heeft de schade betaald? Hij zelf lijkt me, dus dan is het niet gratis.

Snap ook dat onderdeel niet waarom je dat noemt TS, als ik alles zo lees zie ik je alleen over het geld beginnen, en erna over hoe slecht je vader wel niet is ? en toch zeg je het gaat niet om het geld ?

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:24

HorseTopShop schreef:
Zonnepanelen krijgt niemand gratis TS. En zeker niet van de NAM.

Even hier op reageren hoor.

TS heeft het hier over de waardevermeerderingsregeling die bestaat voor huizen in het aardbevingsgebied in Groningen. Mensen die over een x bedrag aan aardbevingschade hebben (ik dacht 1000 of 2000 euro, maar dat weet ik even niet meer uit m'n hoofd) kunnen een subside aanvragen voor energie zuinige maatregelen aan hun huis. Veel mensen kiezen ervoor om hiervoor zonnepanelen te installeren, en als je (en de installateur) dit een beetje goed aanpakt, heb je inderdaad een set zonnepanelen voor niets of weinig geld.

Daar staat tegenover dat je a. aardig wat schade aan je huis hebt en dit in de toekomst een mogelijk probleem wordt met verkopen, en b. je toch ook wel de nodige stress hebt van het leven in aardbevingsgebied.

De NAM heeft in principe niets met deze subside te maken (wel met de kosten van schadeherstel, en soms lopen beide kwestie door elkaar, alleen als je schade gemeld en vergoed is kom je hiervoor in aanmerking, om het eenvoudig te zeggen), maar in de praktijk worden deze zaken vaak in een mond genoemd.

Maar dit staat helemaal los van de kinderbijstandskwestie waar het hier over gaat.

chanel1985 schreef:
En wie heeft de schade betaald waardoor hij die zonnepanelen gratis heeft gekregen?

Zie mijn uitleg hierboven, de NAM moet de aardbevingschade vergoeden (die immers is ontstaan door hun gaswinning). TS heeft op dit punt wel gelijk, maar is waarschijnlijk niet zo 1,2,3 op de hoogte van de details van deze regeling.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:25

even een andere discussie...
ik vind vaders ook wel erg sneu doen hoor..tis je bloedeigen kind................

(ik vraag mij dan soms echt af waarom sommige mensen ouder zijn geworden als je blijkbaar je kind ook niets gunt)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:29

Plus ze zijn niet eens gratis ook in die strikte zin van het woord. Het is aangeschaft van uit een schadebedrag.. En laten we eerlijk wezen.. dat staat meestal in het niet wat het huis daadwerkelijk minder waard is geworden. Een druppel op een gloeiende plaat. Pssss.. en het is al verdampt...

studiemiep schreef:
(ik vraag mij dan soms echt af waarom sommige mensen ouder zijn geworden als je blijkbaar je kind ook niets gunt)
Niets gunnen? Kom, zeg we kennen die hele vent niet evenmin als zijn financiële situatie en de afspraken tussen hem en zijn ex-vrouw.. Alleen wat ts zegt en die is gepikeerd omdat ze dr kleedgeld misloopt, ohnee omdat het een eikel is, of nee omdat ie gratis zonnepanelen heeft gekregen..

ts en nog veel meer haar moeder heeft er klaarblijkelijk geen recht op. Zo simpel zit het in elkaar. Leuker kan het niet gemaakt worden.

Ik heb nog een sandwich waar ik even naar moet kijken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:33

FV_Whisper schreef:
HorseTopShop schreef:
Zonnepanelen krijgt niemand gratis TS. En zeker niet van de NAM.

Even hier op reageren hoor.

TS heeft het hier over de waardevermeerderingsregeling die bestaat voor huizen in het aardbevingsgebied in Groningen. Mensen die over een x bedrag aan aardbevingschade hebben (ik dacht 1000 of 2000 euro, maar dat weet ik even niet meer uit m'n hoofd) kunnen een subside aanvragen voor energie zuinige maatregelen aan hun huis. Veel mensen kiezen ervoor om hiervoor zonnepanelen te installeren, en als je (en de installateur) dit een beetje goed aanpakt, heb je inderdaad een set zonnepanelen voor niets of weinig geld.

Daar staat tegenover dat je a. aardig wat schade aan je huis hebt en dit in de toekomst een mogelijk probleem wordt met verkopen, en b. je toch ook wel de nodige stress hebt van het leven in aardbevingsgebied.

De NAM heeft in principe niets met deze subside te maken (wel met de kosten van schadeherstel, en soms lopen beide kwestie door elkaar, alleen als je schade gemeld en vergoed is kom je hiervoor in aanmerking, om het eenvoudig te zeggen), maar in de praktijk worden deze zaken vaak in een mond genoemd.

Maar dit staat helemaal los van de kinderbijstandskwestie waar het hier over gaat.

chanel1985 schreef:

Zie mijn uitleg hierboven, de NAM moet de aardbevingschade vergoeden (die immers is ontstaan door hun gaswinning). TS heeft op dit punt wel gelijk, maar is waarschijnlijk niet zo 1,2,3 op de hoogte van de details van deze regeling.

Dan zijn ze toch niet gratis? De schade aan het huis is vele malen groter dan een paar zonnepanelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:33

studiemiep schreef:
even een andere discussie...
ik vind vaders ook wel erg sneu doen hoor..tis je bloedeigen kind................

Weet jij wat de vader misschien voor zijn dochter wel betaald heeft? Dat zal ze niet zeggen.

Ik heb vroeger ook nooit het kindergeld gekregen van mijn ouders, als het geld op mijn rekening. Wel ben ik nooit iets te kort gekomen. Kreeg wat ik nodig had en zelfs vaak meer.
Daar zullen ze het kindergeld ook wel voor gebruikt hebben, al is dat een fractie van wat ik gekost heb aan hun.

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:38

HorseTopShop schreef:
Dan zijn ze toch niet gratis? De schade aan het huis is vele malen groter dan een paar zonnepanelen.

Ben ik het helemaal met je eens hoor, maar ik merk dat er hier in de wandelgangen heel makkelijk over 'gratis zonnepanelen van de NAM' gesproken wordt.

Ook al klopt het niet, ik kan me voorstellen hoe TS aan het verhaal komt.

Maar gaat erg off-topic van het onderwerp ;) (maar stuur me gerust een pb als je meer vragen hebt)

chanel1985 schreef:
Weet jij wat de vader misschien voor zijn dochter wel betaald heeft? Dat zal ze niet zeggen.

Ik heb vroeger ook nooit het kindergeld gekregen van mijn ouders, als het geld op mijn rekening. Wel ben ik nooit iets te kort gekomen. Kreeg wat ik nodig had en zelfs vaak meer.
Daar zullen ze het kindergeld ook wel voor gebruikt hebben, al is dat een fractie van wat ik gekost heb aan hun.

Same here.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:41

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen mij: "Ik bewaar alle bonnetjes van wat ik voor jou betaald heb en op je 18e mag je pas uit huis als je alles terug betaald hebt" :')
Uiteraard heeft ze zich daar niet aan gehouden. Dan zou ik er op mijn 90e nog wonen :') :')
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 08-07-16 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:41

Voor elk kind een porsche :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:45

Als het je niet om het geld gaat had je een andere topictitel moeten kiezen. Als ik het goed lees gaat het nog om 1x bijslag? Waarom maak jij je daar zo druk om? Het is jouw geld niet eens. Je zegt van niet maar volgens mij gaat het je er wel degelijk om, dat als je mammie het geld nog krijgt, het waarschijnlijk naar jou gaat.
Wat nou als je moeder er deze keer geen kleding voor jou van zal kopen? Open je dan een topic met hoe slecht je moeder is?
Ik snap dit topic niet helemaal :o?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:50

Maar TS, wie ben jij om te bepalen of je vader zijn geld wel of niet "mag" uitgeven. Ben jij op de hoogte van zijn huishoudboekje en verplichtingen? Ik mag hopen van niet en eerlijk gezegd heb jij daar ook niets mee te maken.
Wat hebben de zonnepanelen in dit verhaal voor toegevoegde waarde? Je hebt het over zaken waar je helemaal geen zicht op hebt!

Mijn mening in deze: je bent betrokken geraakt in een situatie die tussen 2 volwassenen opgelost zou moeten worden en zeker niet door jou.... Maar je "wijsheden" zijn wel een beetje lachwekkend. Logisch ook, want je hebt de leeftijd er nog helemaal niet voor....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:52

maar als hij jou volgens eigen zeggen al zolang heeft laten zitten....dan had je dit kunnen weten, ik heb het idee dat je een soort van verbitterd bent, (wat ik ook kan begrijpen) en dat het een soort van wraak is of zo.
Het is niet aan jou laat het zo en tja dan heb je een keer geld minder. dan zul je zuinig moeten doen met je andere inkomsten of bezuinigen op dingen.
Laat het zo , dat bespaart jezelf veel ellende en verdriet wat je toch misschien al genoeg hebt gehad!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:54

nee ik kreeg ook nooit kleed geld en amper zak geld

hoefde ik ook niet en had het ook niet nodig.

Maar je ziet juist bij gescheiden ouders dat het om machtsspelletjes gaat................ waar de kinderen de dupe van worden. (en het op de andere ouder schuiven).

(en vind het oprecht sneu dat TS daar dan de dupe van is).

Ik als moeder zou denken, weetje wat vaders stik maar lekker in dat geld en proberen mijn dochter een x uit winkelen te nemen en een kleding stuk te kopen wat ze nodig heeft.