purny schreef:M D H: Dat vind ik dan weer triest. Ik werk zelf achter de kassa en vind leeftijden schatten gewoon moeilijk.
Tijd geleden kwam een vrouwtje aan m'n kassa. Ik vroeg om haar id en mevrouw begint tegen mij te vertellen dat ze 27 was. Toen vroeg ik aan haar of ze wist hoe oud ik was. Ik werd door haar 21 geschat. Ik zei haar dat ik 31 was. Ze begreep me wel en vond leeftijden schatten ook best moeilijk.
Als ik mensen z'n id vraag en ze hebben het niet bij zich mogen ze toch echt eerst het gaan halen en daarna afrekenen.
Wat vind je precies triest aan mijn verhaal en wat je is punt precies?
Want ik heb het meisje mijn id gewoon laten zien maar zij bleef volharden dat ik aan het liegen was.
Ik begrijp dat leeftijd schatten moeilijk is en daarom doe ik niet moeilijk over mijn id geven, ik geef echter wel aan dat het eigenlijk niet meer nodig is...
Maar zeggen dat de klant liegt alleen omdat je je gelijk wilt halen (ik heb dat meisje al vaker bij de kassa gehad en zij is echt niet klant vriendelijk) en dan weigeren het bewijs van mijn leeftijd als echt te erkennen... Ja sorry, maar dan ga je wel echt te ver...
Overigens weet ik dat als ik geen make-up draag dat ik ook onder de 18 wordt geschat, dus ik heb altijd bij voorbaat mijn id in mijn handen.
Edit: ik moet er aan toevoegen dat mijn vriend en mijn schoonouders in een dorp wonen waar ze alle 3 bekend en geliefd zijn. Iedereen uit het dorp kent ze. Wij hebben ook al behoorlijk lang een relatie dus iedereen kent mij ook
.
Iedere caissière pakt als ze mij zien al vast de sigaren voor mijn schoonvader en begroet mij altijd: hey MDH, ben je er weer, mocht je ze weer gaan halen voor hem. Hij mag toch wel blij zijn met zo'n schoondochter die lekker voor hem kookt en nog sigaren haalt ook.
Standaard. En na al die jaren vragen ze niet meer om mijn id, want ze kennen mij en weten dat ik ouder ben dan 18.
Deze caissière legt ook de sigaren al vast klaar, dus kent mijn gezicht. Ze weet ommerhand ook wel dat ik ouder ben dan 18 en ook ouder ben dan 26... en begroet mij op dezelfde manier als de anderen doen... en toch blijft ze vragen om mijn id kaart en heeft ze de laatste keer mij dus beschuldigd van liegen en vervalsing van mijn id kaart. En ja... dat zit mij dan behoorlijk dwars en ik vind dit gedrag ook heel klantonvriendelijk (zijn nog wel meer klantonvriendelijke dingen gebeurd met haar hoor)
en ja, nu was ik het zat en heb ik de manager er bij gehaald.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 06-07-16 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt