Janneke2 schreef:Vjestagirl schreef:Nee je bent geen eigendom van je ouders. Het huis however, wel. Je kunt met 18 jaar ook zórgen dat je genoeg geld hebt om weg te gaan, door te werken naast je studie etc.
"Doing!"
Om een gezinswoning als het eigendom van de ouders te bestempelen vind ik nogal wat.
Uiteraard bepalen ouders in grote lijnen de regels, maar dat is op basis van leeftijd en ervaring. Bij een dochter van 17 en een moeder "die zich verveelt en dus maar wat irritants gaat doen" is wat mij betreft het krediet 'je ouders zijn ouder en wijzer' wel zo'n beetje op.
Op basis van 'het krediet is weg' kan het verstandig zijn om benen te maken, dat zeer zeker.
Maar dat is geen rechtvaardiging "zij mogen de regels vaststellen naar hun luimen".
Ik ben het met je eens dat "ik verveelde me" een slechte reden is om dit te doen. Maar eerlijk: wie betaald die bepaald. Uiteraard kan daar over bepaalde onderwerpen vanaf een bepaalde leeftijd over meegepraat worden. Maar in principe: zolang je ouders de rekeningen betalen die dat huis boven je hoofd houden, vind ik de suggesties dat de TS maar een slot op de deur moet maken, of moet eisen dat haar moeder uit haar kamer blijft simpelweg ongelofelijk.
Maar dat is meer op de manier waarop het getypt is. En ja hoe je t went of keert de ouders huren de woning, of staat TS ook op het huur contract ? Want anders zijn de ouders wel niet de eigenaren, maar die huren de woning wel van bv de woningstichting. Als TS er echt zo problemen mee heeft, zou ik zeggen huur een kamer? Mijn ouders kwamen ook wel eens kijken hoor, prima toch? Had niks te verbergen en zo konden ze zien dat het netjes was en opgeruimd, daar ging het hun met name ook om. Je eigen kamer netjes en schoon houden. Ik denk als haar moeder werkelijk alles zo zou controleren zoals TS beschrijft, er meer achter zit als alleen even spieken
TS zal zeker niet zeggen dat ze - bijv... - een tijdje wiet heeft verhandeld en dat haar ouders dáarom haar kamer doorzoeken