Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:29

ik zou graag willen dat jij deze vraag voor jezelf beantwoord (wij hoeven geen antwoord daar hebben we geen recht op )
maar kan en durf jij hem nog recht aan te kijken? hem te vertrouwen?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:30

Ts echt rennen. Hoe erg het ook is dat je vriend Black outs heeft. Maar voor je eigen veiligheid ga weg. Zorg dat hij het eerst zelf serieus neemt en bereid is om er iets aan te doen. Dus zelf weg en laat hem eerst maar therapie nemen en dan als hij goed onderweg is eventueel weer in gesprek. Heel veel sterkte maar uit ervaring kan ik j bijna alleen maar smeken ga daar weg uit huis

Schaduw_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:31

Waarom we niet gelijk naar de eerste hulp zijn gegaan komt omdat ik zelf ook iets had van het zal wel bij een blauw oog horen.

De reden dat ik zelf niet snel ergens anders heen kan komt omdat ik 3 behoorlijke honden heb ala formaat shetlander en nog 6 paarden bij huis heb staan. Hun worden nu verzorgd door mijn moeder. Door vrienden ect te laten doen is geen optie.

Hij is vrachtwagenchauffeur met het klaar zetten van de materialen behoort daar ook bij. Dat hij na werk tijd drugs of iets kan gebruiken lijkt me haast onmogelijk omdat ik daar altijd bijhoorlijk op aan het letten was. Maar het lijkt wel sinds hij daar werkt dat hij gehersenspoeld is. Dingen zoals een telefoon met watsapp en facebook heeft hij nu ineens wel terwijl hij daar nooit wat van wou weten. We gingen altijd met honden naar training 2 dagen in de week maar ook dat heb ik af moeten zeggen. Omdat ik niet met ze 3en tergelijke tijd kan trainen.

De problemen die er eerder dus waren was innd aggressie maar toen was hij 12 jaar jong.

Mars

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:34

Als jij weg wil, dan kun jij weg... Want waar een wil is daar is ook een weg.. Maar in alles lees ik dat jij niet weg gaat en excuses verzint voor zijn gedrag. Wat hoop je in dit topic te vinden? Want goede adviezen etc leg je naast je neer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:35

Je dieren mogen nooit een excuus zijn om bij iemand te blijven. Er is altijd wel een mouw aan te passen, je moet voor je eigen geluk gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:36

Het verhaal rond de dieren klinkt als een excuus. Jouw gezondheid gaat voor alles. Voor die dieren is heus wel een oplossing te vinden.
Wie zorgt voor ze wanneer jij straks opnieuw lens geslagen word? Ik denk dat ze er op lange termijn meer aan hebben wanneer je je zaken op orde hebt en een stabiele omgeving hebt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-07-16 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:37

Je zou kunnen beginnen, naast veiligheidsmaatregelen zoals een nood-app op je telefoon waarmee je een nood-smsje kunt sturen, met een Wegga-Plan om ook de 6 paarden weg te krijgen en naar een pensionstal, vriend, of Bokker te krijgen. Er is zeker weten een Bokker bij jou in de buurt, en anders niet bij jou in de buurt, met een weiland of stal die bereid is om je (tijdelijk) op te vangen. Honden kun je meenemen naar een vertrouwd adres.

Het scheelt dat je vriend veel van huis is: in de tijd dat hij er niet is kun je je voorbereiden op weggaan en ook kan je 'makkelijk' de paarden inladen.

Als je in direct gevaar bent, of als er constant spanning is, niet aarzelen en toch de dieren (tijdelijk) achterlaten. Jouw eigen veiligheid is belangrijker dan of je jouw dieren meteen bij je hebt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:37

TS: hij slaat jou knock out. Waarom pak je zijn onderbroeken en sokken niet op en bonjour je hem voor onbepaalde tijd niet naar zijn ouders? Jij even tijd om na te denken, hij even tijd om na te denken.

Helaas zijn veel verslaafden zo gehaaid geraakt, dat velen van ons er met open ogen intuinden. Been there, done that, overigens met andere verslaving (als partner van een verslaafde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:38

Met mishandeling heb ik niet zoveel ervaring maar met verslaving wel en geloof mij... Als ze niet willen dat je het ziet dan zie je het niet. :n

Dat kan zo ver gaan als snel even gebruiken terwijl jij net de andere kant op kijkt of even naar de wc loopt. Ik heb me daar enorm over verbaasd want ik was op de hoogte van de verslaving van die persoon... En ik had niks door :n

Ik zou zeggen; jij blijft wonen waar je woont en hij mag verdwijnen.

Schaduw_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:39

Alleen het advies weg rennen lost tot zover niet op. Dan gebeurt het ander vroeg of laat. Ik wil eerst weten of therapie zin heeft of niet. En dat ik excuses zoek om niet weg te kunnen gaan ga ik niet te ver op in. Maar mijn honden zijn geen standaard europees of amerikaanse huishond.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:40

Sorry, maar ik was al gelijk weg bij hem, als ik in jouw schoenen stond.

Zoiets is absoluut niet acceptabel en er is geen excuus voor.

Gewoon er direct weggaan, klaar punt uit.

Je bent gek dat je nog met hem in het hulptraject wilt nadat hij jouw oogkas had gebroken........durft hij wel he, tegen een meisje dat bewusteloos is, bah een walgelijk vent is het.

Jammer dat je te zwak bent om bij hem weg te willen, dus wat wil je dan met deze topic?

Inney

Ts je woont toch in de oude boerderij van JOUW grootouders. Is hem eruit kicken geen optie?

Je moet even los van hen komen om goed tot jezelf te komen en na te denken.

maximuss

Je verzamelt wat vrienden en familie (knokploeg zeg maar), pakt zijn spullen in zet ze buiten tegen dat hij thuiskomt. Weg ermee...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:41

TS, let je op dat je niet teveel details over je leven hier neer zet?
Je hebt al behoorlijk persoonlijke informatie gedeeld waardoor het niet zo moeilijk is om te weten wie jij bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:43

Schaduw_roos schreef:
Alleen het advies weg rennen lost tot zover niet op. Dan gebeurt het ander vroeg of laat. Ik wil eerst weten of therapie zin heeft of niet. En dat ik excuses zoek om niet weg te kunnen gaan ga ik niet te ver op in. Maar mijn honden zijn geen standaard europees of amerikaanse huishond.

Welk ander gebeurt? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:44

En anders heb je nog minder leuke opties:
Aangezien het huis van jou familie is: aangifte tegen hem doen en een contactverbod aanvragen. Verzamel wat mensen om je heen en vertel hem dat hij het huis dient te verlaten.

Ik snap dat je van hem houd (been there!) en dat het heeeeel moeilijk is om weg te stappen.
Maar je moet echt beseffen dat hoeveel jij ook van hem houd, Jij kan hem niet veranderen. Dat gaat ook niet gebeuren.
En heel zielig voor hem als hij een psychische aandoening heeft, maar dat mag nooit ten koste gaan van jou gezondheid...of léven

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:45

In dit geval is hij het dat direct zijn eigen rotzooi mag gaan inpakken, aub wel met zijn vader erbij, zodat hij jou tegen die losser kan gaan beschermen mocht hij weer gaan flippen en met onmiddelijke ingang eruit en nooit meer erin.

En ga lekker verder met je boerderij, en voor de beesten is er een oplossing mogelijk zodat je ze wel kan verzorgen.

Het allerbelangrijkste van alles is dat hij opgekrast is met alles erop en eraan wat van hem is en wat bij hem hoort.

En heb je schitterende bakken van honden die jou moet gaan beschermen tegen hem en alles er bewaakt voor indringers.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:47

Wegwezen daar!!!!! Geen enkele reden kan dit rechtvaardigen. En de statistieken wijzen uit dat dit soort acties zelden eenmalig zijn.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:47

Lieve TS, het is niet laf of raar of een vreemd advies om 'weg te rennen' als iemand je oogkas kapot heeft geslagen.. Ik vind het dapper van je dat je therapie wil proberen, maar ik denk alsnog dat je het beste (snel) afstand kunt nemen van deze situatie, hetzij doordat hij wegmoet door een contactverbod, hetzij omdat jij weggaat. Als er afstand is kun je A. rustig overdenken en B. kan hij aan zichzelf werken, als hij dat écht wil, zonder dat jij gevaar loopt. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat zoiets blijvend resultaat heeft.

Ervaringsdeskundigen hier zeggen dat je écht weg moet, en ook ik ken vriendinnen die (lang) bleven hangen in een relatie waar de vriend plotse "aanvallen" had. Eén vriendin bleef nadat hij haar in de buik had getrapt; een ander bleef nadat haar arm door hem was gebroken. Beiden zijn uiteindelijk pas na meerdere incidenten, pogingen tot "reparatie" van de relatie, en eindeloos lange perioden waarin zij zich 'aanpasten' aan hem om er toch maar voor te zorgen dat hij niet 'ontplofte', weggegaan. Beiden zijn nog nooit zo opgelucht geweest.

Ik wens je sterkte TS, en ik hoop dat je goed op jezelf past door grenzen te trekken en je daaraan te houden en ook door risico's in te schatten! Ik maak me zorgen om je veiligheid en ik hoop dat dat niet terecht is! :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:49

Tja, aan de andere kant.....
Dit is wel typisch een geval waarbij liefde blind maakt (no pun intended....)
In dat geval moet het echt tot een bepaald punt komen waarbij TS in ziet dat dit levensgevaarlijk is.
Tot die tijd praat je helaas tegen een muur. Ik heb dat zelf ook gedaan. Iedereen kon mij blijven vertellen dat ik bij hem weg moest, maar ik bleef er heilig in geloven dat hij zou veranderen.
Pas toen het zover uit de hand liep dat het heel weinig scheelde of ik was er nu niet meer geweest, ging er bij mij een lichtje branden.
Ik vermoed dat dit bij TS ook het geval is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:50

Cayenne schreef:
Tja, aan de andere kant.....
Dit is wel typisch een geval waarbij liefde blind maakt (no pun intended....)
In dat geval moet het echt tot een bepaald punt komen waarbij TS in ziet dat dit levensgevaarlijk is.
Tot die tijd praat je helaas tegen een muur. Ik heb dat zelf ook gedaan. Iedereen kon mij blijven vertellen dat ik bij hem weg moest, maar ik bleef er heilig in geloven dat hij zou veranderen.
Pas toen het zover uit de hand liep dat het heel weinig scheelde of ik was er nu niet meer geweest, ging er bij mij een lichtje branden.
Ik vermoed dat dit bij TS ook het geval is.

Jep,same here...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:51

Geldt dat niet voor (praktisch) iedereen die in die situatie heeft gezeten?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:54

Los van het feit dat hij je wel dood had kunnen slaan, wat voor kans heeft een relatie met iemand die zover heen is? Wat doe je jezelf aan door bij zo iemand te blijven? Hij mag blij zijn dat hij niet in de bak zit. Het begrip voor zijn kant van het verhaal dat hier door sommigen geventileerd wordt, begrijp ik van geen kant. Word ik zelfs een beetje misselijk van. Kom op zeg! Hij is ver, ver over de schreef gegaan en spijt is altijd makkelijk achteraf. Red jezelf, maak je los van deze idioot. Ja hij heeft dringend hulp nodig maar niet van jou ...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:54

Rocamor: Dat denk ik wel ja. Daarom zijn de reacties van TS ook niet zo vreemd.
Ik hoop voor haar uiteraard dat het niet zover komt, maar soms moet je door een nog dieper dal heen voor je zelf knopen door kunt hakken.
Het is alleen wel zaak om dat te doen vóór het te laat is.
Had ik toen geweten wat ik nu weet, was ik al veel eerder gevlucht, maar dat is altijd achteraf praten ;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:58

Klopt Cayenne, als hij al in staat is om te blijven rammen nadat ze volledig out is gegaan? Die ene drempel is hij nu over, ben zo bang wat er nog meer kan gaan gebeuren.

Maar TS zal zelf pas kunnen beslissen als ze er klaar mee is / klaar voor is. En tot die tijd kan de zijlijn helaas niets anders doen dan toekijken. En hopen dat een volgende keer niet haar nek betreft die breekt