Vriend en familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 10:19

Ik kreeg van m'n vriend te horen dat zijn ouders ruzie hadden en wilden scheiden.. Waarom? Omdat zijn vader volgens zijn moeder meer aandacht gaf aan hem dan aan zijn broertje en zusje :')

Ondertussen is alles weer goed gekomen, maar dan denk ik even serieus? Haha

luuntje

Re: Vriend en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:47

Je vriend is de enige die het contact kan beperken.
Hij kan aangeven dat hij maar 2x per week telefonisch contact wil en maar 1x per dag op een appje reageert.
Als hij niks aangeeft en niks doet blijft zijn familie doorgaan.

Tenzij hij het wel prettig vindt natuurlijk.
Maar dan is rekening houden met jou wel zo lief.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:08

Als hij het zo vervelend vindt waarom belt hij dan niet gewoon minder? Of denk ik weer te makkelijk? :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:10

Denk dat hij dat maar gewoon zegt om van jouw gezeur af te zijn ;)

Laat die jongen toch!
Het is z'n familie.
Als het nou z'n ex was...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:37

Je zegt zelf in je OP dat hij ze na het werk zelf belt lijkt me dus niet dat hij het vervelend vindt anders doe je dat toch niet meer.
Als hij het daadwerkelijk vervelend vindt is hij de enige die er wat aan kan veranderen. En als ik jouw was zou ik daar niet tussen gaan zitten. Het is heel simpel als hij het niet zou willen kan hij het geluid uitzetten of gewoon niet aanpakken of als hij wel aanpakt zeggen dat hij geen tijd heeft. Als hun nu zo graag over auto's praten moet dat toch kunnen en anders kun je hem vragen om soms het geluid uit te zetten.
Waarom zou het erg zijn dat hij met z'n familie gaat eten als jij er niet bent? Wellicht bedenken ze zich gewoon dat als jij niet hoeft te werken jullie samen kunnen eten. Als ik het zo lees komt het niet over of je erg goed met zijn familie overweg kan? Dus zit je daar toch wel op te wachten om met allemaal uit eten te gaan anders kun jij dat natuurlijk ook voorstellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:41

Debortje_ schreef:
Bedankt voor jullie reacties, mijn vriend is bijna 24.
Ik kijk een beetje met een scheef hoofd naar zijn familie, er is nogal wat gebeurd in onze 4 jaar relatie.
Het is niet zo dat ze een goede band hebben, het is echt dat controlerend gedrag naar wat mijn vriend gaat doen etc.
Mijn vriend gaf ook eerlijk toe dat hij het irritant vindt maar hij kan er niks van zeggen omdat zijn moeder nou eenmaal zo is.
Wanneer hij bij zijn ouders op bezoek gaat dan hebben ze geen onderwerp om over te praten, weer die standaard vragen wat ga je doen etc.. Het enige waar mijn vriend met zijn vader en broer kan over praten is over auto's.. Verder niks.

Ik werk 5 avonden in de week en wanneer ik thuis kom is hij nog steeds bezig op de telefoon met zijn broer, zelfs als zijn broer net bij hem langs is geweest. Ook als ik aan t werken ben gaat m'n vriend bijv. Uiteten met z'n familie of ergens heen. Maar zijn familie vraagt nooit op mijn vrije dag om met z'n allen te gaan uiteten.

Ik spreek mijn vader 2x via de telefoon en zie hem 1x in de week, voor mij is dat voldoende. Mijn moeder is er niet meer.
Gisteren kreeg ik naar mijn hoofd: 'Ben je jaloers ofzo?' (Dat hij zo met z'n familie is)
Dat deed me best wel pijn..

Ik ben niet jaloers op wat hun hebben, want het is geen echte familieband vooral zijn moeder wilt alleen maar alles weten en kan geen leuke gesprekken voeren.

Eerlijk gezegd snap ik die reactie nogthans wel. Laat hem toch als hem dat gelukkig maakt.
Dat jij het onderwerp auto's niet boeiend vindt betekent toch niet dat zij dat ook maar niet moeten vinden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:49

Een goede band hebben heeft niks te maken met de frequentie van het contact. Je kan ook een goede band met je ouders hebben als je ze maar 1x in de week (of minder) spreekt of ziet. Ik zou er ook kriegel van worden als er constant met elkaar info uitgewisseld moet worden. Zeker op de momenten die juist belangrijk voor jezelf en je partner zijn (vakantie's bijvoorbeeld) Maar als beide partijen er blij van worden, zonder dat er op de achtergrond nog een verborgen agenda is, niet erg toch. Dat het als partner zijnde ergelijk is kan ik me iets bij voorstellen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:20

Debortje_ schreef:
Bedankt voor jullie reacties, mijn vriend is bijna 24.
Ik kijk een beetje met een scheef hoofd naar zijn familie, er is nogal wat gebeurd in onze 4 jaar relatie.
Het is niet zo dat ze een goede band hebben, het is echt dat controlerend gedrag naar wat mijn vriend gaat doen etc.
Mijn vriend gaf ook eerlijk toe dat hij het irritant vindt maar hij kan er niks van zeggen omdat zijn moeder nou eenmaal zo is.
Wanneer hij bij zijn ouders op bezoek gaat dan hebben ze geen onderwerp om over te praten, weer die standaard vragen wat ga je doen etc.. Het enige waar mijn vriend met zijn vader en broer kan over praten is over auto's.. Verder niks.

Ik werk 5 avonden in de week en wanneer ik thuis kom is hij nog steeds bezig op de telefoon met zijn broer, zelfs als zijn broer net bij hem langs is geweest. Ook als ik aan t werken ben gaat m'n vriend bijv. Uiteten met z'n familie of ergens heen. Maar zijn familie vraagt nooit op mijn vrije dag om met z'n allen te gaan uiteten.

Ik spreek mijn vader 2x via de telefoon en zie hem 1x in de week, voor mij is dat voldoende. Mijn moeder is er niet meer.
Gisteren kreeg ik naar mijn hoofd: 'Ben je jaloers ofzo?' (Dat hij zo met z'n familie is)
Dat deed me best wel pijn..

Ik ben niet jaloers op wat hun hebben, want het is geen echte familieband vooral zijn moeder wilt alleen maar alles weten en kan geen leuke gesprekken voeren.

Mijn man was eerst ook een beetje zo, en iedereen moet naar moeders pijpen dansen anders word ze boos.
Eerst zag hij het niet, we zijn nu 7 jaar samen, en hij is zelf in gaan zien dat zijn ouders zeuren en soms dwingend zijn. En het contact is langzaam ook minder frequent geworden.

Mijn tip, geef aan dat als jullie tijd samen hebben's avonds je deze graag echt met hem wilt doorbrengen, zonder andere "stoorzenders".
Hetzelfde geld voor als jullie een dagje weg zijn of op vakantie, spreek af dat er 's avonds gebeld kan worden indien hij hier echt behoefte aan heeft, en geef hierbij aan dat je zo graag samen wilt genieten van die momenten.

Ga geen verwijten naar zijn ouders/broer maken tegenover hem, dat win je namelijk niet, hij moet zelf in gaan zien dat het wat veel is anders wordt jij later degen die hem verbood contact te hebben.
Geef dus aan dat je ziet dat het een behoefte van hem is, dat dat geen probleem is maar dat je graag "met zijn tweeën blijft" wanneer jullie samen zijn.

(Mijn schoonloeder ging zelfs zo ver dat ze mijn man vroeg wanneer ik voor het laatst een uitstrijkje had laten maken :') )

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 12:40

Ik laat hem ook zijn gang gaan, hij weet dat ik het té vind maar ik kan er niks aan veranderen.

Als ik iets niet leuk vind dan ben ik niet gelijk een zeikerd, ik mag mijn mening laten weten.
En aan de reacties van sommigen hier die het niet erg vinden omdat ze zelf ook zoveel contact hebben met familie, ja dan is het logisch. Ik heb er geen behoefte aan en voor mij is het raar.

Als mijn vriend en ik een kind krijgen, moet moeders zeker ook elke dag te weten krijgen wat ons kind te eten krijgt.
Op een gegeven moment hoor je op je eigen benen te kunnen staan (vind ik).

Vriendlief gaat zometeen ook weer gezellig weg met zijn vader en broer als ik moet werken, zeik ik daarom? Nee.
Ik verbied hem niks.

Ik ga met elke verjaardag en feestdag mee naar zijn familie, hartstikke gezellig etc. Ik praat met alles mee, maar wanneer we naar mijn familie gaan zit m'n vriend met z'n hoofd in zijn telefoon en praat hij met niemand, aan zijn hele houding zie ik dat hij weg wilt.

Gisteren zat ik express de hele tijd toen we naar de winkels gingen op mijn telefoon, meneertje vond dat niet leuk. En als ik zeg dat hij dat altijd doet is het 'Ja maar dat is anders' .. Oke.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:15

Ik zou het gevoel hebben dat ik in een relatie zit met twee of drie personen, in plaats van 1...
Zeker als je kinderen krijgt, brrr zo controlerend... Je staat dan toch inderdaad op eigen benen, bent onafhankelijk, jullie zijn toch geen aanhangsel van jullie ouders denk ik dan...
Maar goed, er lijkt me niets anders mogelijk dan erover praten, vertellen hoe je je erbij voelt, en inderdaad misschien eens zelf zijn gedrag na-apen met jouw familie of vrienden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:20

Mijn man heeft nogal een geschiedenis dus mijn schoonmoeder vond het toen wij net samenwoonde heel moeilijk om hem los te laten. Ze belde dus standaard elke dag om te vragen hoe het ging. Uiteindelijk werd dat in de loop der tijd steeds minder en nu belt ze eigenlijk alleen nog als ze iets wil overleggen. Nu de ruimte er wat meer is gaan we juist weer wat vaker heen, waar we eerder met tegenzin heen gingen. Mijn man was er op een gegeven moment klaar mee en nam dan gewoon niet op als ze belde en dan kwam ze er de dag erna pas achter dat hij nog steeds leefde en er niets geks was gebeurd.

Persoonlijk zou ik gek worden van zo'n schoonmoeder/familie als je kinderen wilt samen mag je je borst wel nat maken dan wordt het eigenlijk altijd weer erger. Je vriend zal zelf actief zijn moeder af en toe moeten negeren als hij er inderdaad ook wel klaar mee is. Hij moet het initiatief nemen en ook al zal het misschien eerst geen zin hebben niets doen veranderd ook niets.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:26

Debortje_ schreef:
Ik ga met elke verjaardag en feestdag mee naar zijn familie, hartstikke gezellig etc. Ik praat met alles mee, maar wanneer we naar mijn familie gaan zit m'n vriend met z'n hoofd in zijn telefoon en praat hij met niemand, aan zijn hele houding zie ik dat hij weg wilt.

Gisteren zat ik express de hele tijd toen we naar de winkels gingen op mijn telefoon, meneertje vond dat niet leuk. En als ik zeg dat hij dat altijd doet is het 'Ja maar dat is anders' .. Oke.

... je moet dit uitpraten met je vriend ipv dit soort "spelletjes" te spelen. -O- Als je het idee hebt dat jullie relatie niet voldoende basis heeft om dat te doen moet je misschien over hele andere dingen nadenken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:29

Debortje_ schreef:

Hoe oud ben je eigenlijk zelf? Ik vind dit nogal kinderachtig gedrag van je.
Accepteer de situatie gewoon en ga er niet 'tussenin' zitten en dit soort rare spelletjes spelen.
Neem van mij aan: je wint het nooit van zijn familie en je hebt ook niets te eisen.
Leven en laten leven.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:39

Debortje_ schreef:
Ik laat hem ook zijn gang gaan, hij weet dat ik het té vind maar ik kan er niks aan veranderen.

Als ik iets niet leuk vind dan ben ik niet gelijk een zeikerd, ik mag mijn mening laten weten.
En aan de reacties van sommigen hier die het niet erg vinden omdat ze zelf ook zoveel contact hebben met familie, ja dan is het logisch. Ik heb er geen behoefte aan en voor mij is het raar.

Als mijn vriend en ik een kind krijgen, moet moeders zeker ook elke dag te weten krijgen wat ons kind te eten krijgt.

Vriendlief gaat zometeen ook weer gezellig weg met zijn vader en broer als ik moet werken, zeik ik daarom? Nee.
Ik verbied hem niks.

Dit klinkt eerlijk gezegd meer als een relatie tussen 2 kinderen van 15 dan van jullie leeftijd..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:45

of dit normaal is of niet is voor iedereen verschillend.
Blijkbaar vind jouw vriend dit prettig, dus daar moet je mee dealen.
Blijkbaar vind jij het teveel, dus dan zou je vriend het iets kunnen minderen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:49

Sommige mannen hebben een keer zo'n eyeopener nodig hoor, ik snap de TS wel. En als je relatie verders goed zit, is er niks aan de hand om een keer zoiets terug te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:51

Cayenne schreef:
Debortje_ schreef:

Hoe oud ben je eigenlijk zelf? Ik vind dit nogal kinderachtig gedrag van je.
Accepteer de situatie gewoon en ga er niet 'tussenin' zitten en dit soort rare spelletjes spelen.
Neem van mij aan: je wint het nooit van zijn familie en je hebt ook niets te eisen.
Leven en laten leven.

Dit dus.

Ts, wat maak jij het jezelf onnodig moeilijk. Doe jezelf een plezier en laat het gewoon los.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:55

Ts kan je ook uitleggen waarom je dit zo vervelend vind of heb ik daar overheen gelezen??

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:02

Ik zou dit ook heel irritant vinden! Komt over alsof jij niet zo belangrijk bent.

Ik snap dat je het hier lastig mee hebt.

Een goede relatie heeft volgens mij niets te maken met frequentie van horen en zien. Ik heb een goede relatie met mijn ma en broer maar ik hoor hen soms een werk niet...

Bij mij zou het ook als controlerend overkomen....maar veel is opvoeding. Ik ben opgevoed met het idee dat ouders hun kinderen loslaten. Jouw vriend is opgegroeid met het idee dat ouders niet loslaten en het gezin heel kortbij willen. Dus beiden een heel groot verschil in gezinscontext.

Uit vorige relaties weet ik dat je niet veel kan doen. Want de loyaliteit naar ouders toe is vaak groter dan naar een vriendin toe. Maw als je hem gaat dwingen hier mee te stoppen is de kans groot dat dit voor hem niet lukt en dat hij met een groot schuldgevoel komt te zitten.

Moeilijke situatie. Ik vrees dat je de kracht gaat moeten zieken bij jezelf om het los te laten.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 14:06

Ik wil ook niks eisen ;)

Het zou fijn zijn als het wat minder wordt als wij samen zijn. En kinderachtig? Och, ik zit een keer op mijn telefoon omdat meneer dat ook altijd doet en dan ben ik kinderachtig ;') toevallig was ik wel echt bezig met iets, maar normaal gesproken ga ik niet op m'n telefoon zitten als wij een dagje weg zijn.

Ik vind het vervelend omdat ik 5 dagen in de week werk tot half 11, en het niet leuk vind als ik thuis kom dat m'n vriend naast mij op de bank zit en alleen maar bezig is met z'n broer totdat we naar bed gaan.
Zondagen zijn we meestal allebei vrij en dan gaan we iets doen, en als we dan in een winkel lopen en meneer achter mij loopt met z'n hoofd in zijn telefoon, en ik vraag met wie hij bezig is dan is het zijn broer. Zijn we ergens gezellig een hapje aan het eten dan zit hij zelfs met z'n tel op tafel en reageert ondertussen snel.
Zitten we in de auto ergens heen, wordt er zeker 2x heenweg, 1x als we daar zijn, en 2x op terugweg gebeld.

Ik vind dat stront vervelend, heb er geen problemen mee dat hij even snel whatsappt maar niet continu.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 14:08

Barbabientje schreef:
Debortje_ schreef:

Ik verbied hem niks.

Dit klinkt eerlijk gezegd meer als een relatie tussen 2 kinderen van 15 dan van jullie leeftijd..

:') :') :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:09

Heb je dit ook al eens zo specifiek gezegd, dat je het niet gezellig vind dat hij belt als jij net thuis bent na het werk en dat je dan graag samen met hem jullie dag zou willen bespreken? Kan me goed voorstellen dat dat inderdaad niet leuk is, helemaal als hij in de tijd dat jij aan het werk was ook had kunnen bellen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 14:13

Ja dat heb ik gezegd, het is dan ook wel iets minder geworden. Hij legt z'n telefoon weg maar als hij dan geappt wordt dan staat hij toch gelijk op om te reageren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:15

Op bepaalde tijdstippen beide jullie telefoon uit doen? :)

Complimenteer hem ook dat het al minder is geworden :j positief benaderen werkt beter dan kritiek uiten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:37

Als je vind dat jij te weinig aandacht krijgt op de momenten dat jullie samen thuis zijn of iets leuks aan het doen zijn moet je dat gaan benoemen. Maar zou proberen alleen het gedrag te benoemen en niet zijn relatie met zijn familie daarin te betrekken.
Het proberen duidelijk te maken door het gedrag te kopiëren is niet helemaal meteen de juiste tactiek of je moet denken dat ruzie de situatie beter maakt.