Relatiebreuk: wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silmitan

Re: Relatiebreuk: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:16

Alleen al het feit dat hij jou geen ruimte gaf om je eigen dingen te doen, vind ik al genoeg om deze heer aan de kant te schuiven. Als ik daar dan al jouw andere negatieve ervaringen bij optel. Is de uitkomst van deze rekensom duidelijk. Dit is géén geschikte partner voor jou.

Je hebt alle recht om even lekker te zwelgen in zelfmedelijden, verdriet te hebben en jezelf te laten verwennen door je moeder om daarna weer in alle vrijheid te doen waar je zin in hebt!
Sterkte.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:23

Simoonzel schreef:
Beste TS,

Je ex is een zak stront. Tijd om voor jezelf te kiezen. :wave:

Nou, kort maar krachtig. Neem dit advies ter harte.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 23:24

hagelslag schreef:
Toen mijn ex het uit maakte/ een pause wou zei hij ook dat hij tijd voor zichzelf wou hebben.
Ik heb toen gezegd als je tijd zonder mij wilt, die kun je krijgen.
Je krijgt alle tijd van de wereld. Terug kom ik namelijk niet.
Na bijna 2 jaar uit elkaar te zijn heeft hij een tijdje terug een bericht gestuurd dat hij me mist etc... Heb toen nog een keer gestuurd, jij wou tijd en die heb je gekregen.

Dat is zo ongeveer wat ik gezegd heb toen hij weer stuurde dat ik niet snapte waarom hij rust en tijd wilde: "je krijgt je tijd, maar don't blame me als ik na jouw pauze al een stap verder sta in het leven"

Dat hij gestopt is met blowen is hartstikke goed overigens, dat heb ik nog niet gezegd geloof ik. En ik hoop ook dat hij de juiste partner zal vinden. Maar ik hoop ook dat hij dan enigszins verandert is zodat zij niet hetzelfde mee hoeft te maken. En dan spookt hetgeen wat zijn moeder tegen me zei weer door mijn hoofd. "Hij heeft nou eenmaal 2 gezichten, en wij zijn niet anders gewend"

Het doet pijn, dat wel, natuurlijk. Maar ik voel voornamelijk opluchting. Heb zo vaak op het punt gestaan om dit verhaal op bokt te zetten maar durfde het niet. Ik wist denk ik al wat er gezegd zou worden, en ik kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan dat ik het al die tijd goedgepraat heb en ermee door ben gegaan. Inderdaad, een coma, of m'n lenzen niet in, zoiets. Eerste wat ik ga doen als het lichamelijk weer wat beter gaat is een heerlijke middag uitwaaien met mijn lieve paardenvriendinnetje <3

Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties, daardoor voel ik me weer iets beter!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:32

En hoe vervelend het nu is, ooit gaat het zich beter aanvoelen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:39

Nou, wat een pareltje. Daar moet je inderdaad flink rouwig om zijn.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:49

BaileyMix schreef:
Nou, wat een pareltje. Daar moet je inderdaad flink rouwig om zijn.

:')

Move on! Over een paar jaar sla je jezelf voor de kop dat je hier ooit bedroefd om bent geweest. Er zijn gelukkig heel veel normale, respectvolle jongens waar je veel beter je tijd in kunt investeren. En tot die tijd... Lekker je eigen ding doen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:44

Dat je gewoon gestopt bent met je bijrijdpaard voor die loser, dat zegt al genoeg. Wie weet waar dit geëindigd was als je constant bezig was om het hem naar z'n zin te maken.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:58

Lieve TS, je bent zoveel meer waard dan dit..

Je bent maar een halfjaar samen met die gozer, en in dat halfjaar heeft ie je al zoveel geflikt.. over 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar wordt dat alleen maar erger en gaan die goede momenten er echt niet meer tegen op wegen.

Kies alsjeblieft voor jezelf, zet die roze bril af en ga verder.

(En inderdaad, die 2.0 versies bestaan écht hoor!!)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:06

Je mag trots op jezelf zijn TS!
Ontzettend goed dat je nu voor jezelf en je paard/konijnen/enz hebt gekozen :D
Veel sterkte de komende periode maar ik weet zeker dat je hier (nog) sterker uit gaat komen!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:32

Eerlijk gezegd vind ik het gedrag niet zo bij blowen passen, dat zijn vaak hele zachte mensen, iets wat ook door blowen wordt versterkt.

Dit past meer bij andere verslavingen.
Ook zie ik er wel iets in wat ik meer bij persoonlijkheidsstoornis zou zoeken.
Dit even snel, op basis van wat ik in je openingstopic lees, en daaruit op maak.

Dan mijn persoonlijke ervaring met alkoholistische mensen.
Het was echt mijn valkuil dat ik veel had geinvesteerd en daarom heel veel moeite had met loslaten, ik hielp ze, zorgde voor ze, vergaf altijd.
Maar toen het puntje bij paaltje kwam, was ik gewoon opgebruikt en werd gedumpt, nieuw exemplaar wat nog vers was, kon weer half jaartje mee.
Het werd enorm symbiotisch en wel van mijn kant, ik meen dat ook een beetje in jouw verhaal te herkennen.

Ik heb er enorm van geleerd om de problemen van de ander daar te laten, die had hij al, voordat ik hem leerde kennen.
Maar me juist te focussen op mijn eigen patronen, wat doe ik, waarom doe ik het en hoe kan ik mezelf helpen. Waarom reageer ik zoals ik reageer? Waarom zoek ik altijd de probleem gevallen op?
Waarom heb ik het nodig om iemand te pamperen?

En blijven zien, wie ben jij, wie ben ik, duidelijke scheidingslijn.
Volwassen mensen moeten in eerste instantie gewoon voor zichzelf zorgen.

Wat heb ik nodig om een relatie aan te gaan met een gezond persoon.
En daar kwam bij mij de aap uit de mouw, slecht zelfbeeld.

Het is een groeiproces om jezelf te helen en uit de valkuil te trekken, nu 25 jaar later, is het nog altijd aandachtspunt.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:36

Lieve TS, gefeliciteerd dat je van deze eikel af bent. Je verdient zo veel beter. In een relatie hoor je je zelf niet voorbij te lopen, maar hoor je respect voor elkaar te hebben. Laat hem gaan, blokkeer hem overal waar het ook maar kan en ga genieten van je eigen leventje. Als ik dit verhaal lees, krijg ik spontaan de rillingen... Denk nu alleen maar aan je zelf, want een (nieuwe) vent is echt niet het belangrijkste :n. Sterkte!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:38

Wat moet je hiermee? Niks. Avondje huilen op de bank en dan weer door :)
Meis wees blij dat je hier vanaf bent, jullie waren maar 6 maanden samen en zoals je het nu schrijft wat het 6 maanden niks dan ellende.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:38

PureSG schreef:
Nee, je bent niet zo slecht als dat hij zegt. Laten we dat voorop stellen.

Hij klinkt erg manipulatief, ik denk dat je blij mag zijn om hier vanaf te zijn, zo iemand kan je (meestal) niet goed gebruiken in je leven.

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees met mijn ex, na 2 jaar ben ik bij hem weggegaan en het was enorm moeilijk om daar van los te komen, maar het is het beste wat ik ooit heb gedaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

Ik ga hier voor de volle 100% in mee, zelf ook een soortgelijke situatie meegemaakt en ontzettend blij dat ik eruit gestapt ben.

Lieve TS, kies alsjeblieft voor jezelf, je verdient zo ontzettend veel beter dan dit!!

Sterkte met het maken van de keus :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 12:14

A3a1 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het gedrag niet zo bij blowen passen, dat zijn vaak hele zachte mensen, iets wat ook door blowen wordt versterkt.

Dit past meer bij andere verslavingen.
Ook zie ik er wel iets in wat ik meer bij persoonlijkheidsstoornis zou zoeken.
Dit even snel, op basis van wat ik in je openingstopic lees, en daaruit op maak.

Dan mijn persoonlijke ervaring met alkoholistische mensen.
Het was echt mijn valkuil dat ik veel had geinvesteerd en daarom heel veel moeite had met loslaten, ik hielp ze, zorgde voor ze, vergaf altijd.
Maar toen het puntje bij paaltje kwam, was ik gewoon opgebruikt en werd gedumpt, nieuw exemplaar wat nog vers was, kon weer half jaartje mee.
Het werd enorm symbiotisch en wel van mijn kant, ik meen dat ook een beetje in jouw verhaal te herkennen.

Ik heb er enorm van geleerd om de problemen van de ander daar te laten, die had hij al, voordat ik hem leerde kennen.
Maar me juist te focussen op mijn eigen patronen, wat doe ik, waarom doe ik het en hoe kan ik mezelf helpen. Waarom reageer ik zoals ik reageer? Waarom zoek ik altijd de probleem gevallen op?
Waarom heb ik het nodig om iemand te pamperen?

En blijven zien, wie ben jij, wie ben ik, duidelijke scheidingslijn.
Volwassen mensen moeten in eerste instantie gewoon voor zichzelf zorgen.

Wat heb ik nodig om een relatie aan te gaan met een gezond persoon.
En daar kwam bij mij de aap uit de mouw, slecht zelfbeeld.

Het is een groeiproces om jezelf te helen en uit de valkuil te trekken, nu 25 jaar later, is het nog altijd aandachtspunt.

Dat inderdaad... Hij is ook verslaafd aan harddrugs geweest. Geweest, hoewel hij er nogal belabberd uitzag de laatste keer dat ik 'm zag.
Ik denk ook dat er meer speelt. Komt het door het blowen, of is het de aard van het beestje..?

Na gisteren weer een uitbarsting terwijl ik alleen maar vroeg om mijn pijnstilling die daar ligt, was voor mij de koek op. Ik heb hem geblokkeerd en ik laat hem nu. Het doet pijn en het was gisteren nogal huilen geblazen, maar dat is maar voor kort hoop ik. Ik heb de neiging om te denken "maar als ik hem nou zijn afstand had gegeven waren we nog samen..." En dan zeg ik tegen mezelf: "maar wil je dat?" En dan voel ik me weer iets beter :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:18

Goedzo TS!

Ik kan mij goed vinden in hetgene wat al gezegd is. In ieder geval 'Rok optillen en blijven rennen!' Je kan beter krijgen dan zo'n lamzak.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:22

Hoe vaker hij zo tegen je doet, hoe sterker je wordt. Echt, kies voor jezelf!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:25

Heel vervelend TS, lijkt me geen fijne relatie waar jij in hebt gezeten en ik begrijp heel goed dat je nu al het contact hebt verbroken. Denk aan jezelf en blijf bij jezelf, als iemand jouw hulp niet wil/kan accepteren is het beter om je energie in jezelf te steken. Ik begrijp erg goed dat het lastig is om dan niet met het gewicht van een ander te lopen, maar zeker wanneer iemand zo standvastig is, is het alleen jezelf maar onderuit vegen. Ik hoop dat je jezelf kan focussen op de leuke dingen en kan stilstaan bij wat jij leuk vindt. Maar uiteindelijk ook je wensen en behoeften binnen een relatie en dat je dan kan beseffen dat deze relatie daar niet aan voldeed. Je kan het meid, ik vind het al heel knap dat je er een punt achter hebt gezet :)

Een beetje offtopic reactie naar iedereen die iets heeft gezegd over TS haar ex op een niet zo'n nette manier: wat zijn jullie nare mensen. Met een beetje logisch redeneren kan je makkelijk uit de OP opmaken dat deze jongen problemen heeft. Ik hoop ook dat hij ooit de realisatie krijgt om serieuze hulp te zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:36

Knudd schreef:
Een beetje offtopic reactie naar iedereen die iets heeft gezegd over TS haar ex op een niet zo'n nette manier: wat zijn jullie nare mensen. Met een beetje logisch redeneren kan je makkelijk uit de OP opmaken dat deze jongen problemen heeft. Ik hoop ook dat hij ooit de realisatie krijgt om serieuze hulp te zoeken.

Ik denk dat iedereen begrip heeft voor iemand met problemen en dat iedereen hem het beste wenst, maar het is geen excuus om TS te behandelen zoals hij deed. En het betekent ook niet dat TS dan ineens wel moet blijven 'want hij heeft problemen'.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:42

Knudd schreef:

Ik vind het nogal een nare uitspraak voor iemand die andere mensen nare mensen noemt. Ik zie geen nare mensen in dit topic. Wel vind ik sommige uitspraken hard.

En als ik de reacties van TS goed doorlees, snap ik ook wel dat de ex een probleem heeft. Maar cru gezegd is dat niet het probleem van TS ALS zij hier zo onder te lijden heeft. En uit hetgeen ik kan halen, is TS alleen maar ontzettend bezig om zichzelf weg te cijferen. En dat zou niet moeten hoeven, niet voor mensen met problemen, noch voor mensen met wat minder problemen.

TS, ik hoop dat je over een paar dagen eens diep kunt ademhalen en jezelf erop betrapt dat je je vrijheid weer terug hebt. ook deze periode is een leerschool voor jou geweest. Je past je imo teveel aan aan een ander. Kijk eens, als je weer een beetje beter voelt, of je hier aan kunt werken. Dan zijn die 6 maanden niet voor niets geweest.

Sterkte meissie

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:49

Er zijn genoeg mensen op deze aardbol met problemen, behandelen de hun partners allemaal als stront? Nee, daar is namelijk geen excuus voor en hopelijk wordt TS hier wakker van. Ik ben depressief, betekent ook niet dat ik mijn vriend zo rot behandel. Die dingen staan namelijk los van elkaar.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:02

Voor mensen die een ander mentaal of fysiek mishandelen heb ik geen respect voor. Kan je nog zoveel problemen hebben.
Ik hoop ook dat hij hulp gaat zoeken voor zichzelf.

TS: heel veel sterkte! :(:) Bij het begin is het ontzettend lastig om te zien dat iemand slechte invloed op je heeft... Uiteindelijk kom je daar wel uit en voel je je daarna opgelucht en stukken beter! Je bent een sterke vrouw, jij kunt dit!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 13:46

Knudd schreef:
Heel vervelend TS, lijkt me geen fijne relatie waar jij in hebt gezeten en ik begrijp heel goed dat je nu al het contact hebt verbroken. Denk aan jezelf en blijf bij jezelf, als iemand jouw hulp niet wil/kan accepteren is het beter om je energie in jezelf te steken. Ik begrijp erg goed dat het lastig is om dan niet met het gewicht van een ander te lopen, maar zeker wanneer iemand zo standvastig is, is het alleen jezelf maar onderuit vegen. Ik hoop dat je jezelf kan focussen op de leuke dingen en kan stilstaan bij wat jij leuk vindt. Maar uiteindelijk ook je wensen en behoeften binnen een relatie en dat je dan kan beseffen dat deze relatie daar niet aan voldeed. Je kan het meid, ik vind het al heel knap dat je er een punt achter hebt gezet :)

Hij heeft problemen ja, maar om dit dan allemaal goed te praten... Hij wil hulp, op zijn manier en hoe hij het wil. En wie ie daarmee raakt maakt blijkbaar niet uit.

Ik ben zojuist ook mijn medicijnen gaan halen, en nadat hij begon te brullen dat ie me niet binnen liet (wat ik niet eens wilde) heeft hij me flink getrapt en geduwd. Vervolgens bedreigd dat ie me in elkaar gaat laten trappen dus de politie is op de hoogte.

Exit, echt. Ik ben niet eens verdrietig meer, wat een kl**tzak.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:17

Ik praat het gedrag van ex niet goed, maar ik vind het ook niet ok om in dit geval de TS op te hemelen en ex een klootzak, lamzak, eikel etc. te noemen. Een verhaal heeft altijd twee kanten en mentale problemen kunnen heel goed het vermogen om te kunnen relativeren en mentaliseren verstoren. Beide, in dit geval, kunnen zich even goed achter de oren krabben over hun handelen, óók TS. Betekent niet dat ik de situatie niet vervelend en sneu vind.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 16:40

Knudd schreef:
Ik praat het gedrag van ex niet goed, maar ik vind het ook niet ok om in dit geval de TS op te hemelen en ex een klootzak, lamzak, eikel etc. te noemen. Een verhaal heeft altijd twee kanten en mentale problemen kunnen heel goed het vermogen om te kunnen relativeren en mentaliseren verstoren. Beide, in dit geval, kunnen zich even goed achter de oren krabben over hun handelen, óók TS. Betekent niet dat ik de situatie niet vervelend en sneu vind.

Volgens mij word ik door niemand opgehemeld? Daarbij heb ik ook aangegeven dat het mijn kant van het verhaal is. Zo is het altijd, er zijn altijd 2 kanten en ik heb dit verhaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen, vanuit mij. Zal hij wellicht ook doen, op zijn manier, bij zijn vrienden ofzo. Ik begrijp heel goed dat hij mentale problemen heeft maar dat is geen excuus... Ik heb ook mijn probleempjes maar geloof mij, ik kan prima nadenken en relativeren. Zou wat zijn als ik hem zo behandelen zou omdat ik clusterhoofdpijn heb. Zo ga je niet met mensen om, en als ik zijn ouders moet geloven is dit voor hem standaard.
Ik ben wel benieuwd waarom ik volgens jou achter mijn oren zou moeten krabben.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:09

Wow TS, veel sterkte met de aangifte bij de politie e.d. ! Wat een ***. Als je eventueel nog spullen op moet halen, neem dan in elk geval een of meerdere fysiek sterke personen (broers, vrienden, neven) mee om jou te beschermen.

Iemand die bereid is jou zo fysiek aan te vallen en te mishandelen is jouw liefde totaal niet waard, ik hoop dat je, nadat je hem uit je leven hebt verwijderd, een liefdevolle & gelijkwaardige relatie vindt!