Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hagelslag schreef:Toen mijn ex het uit maakte/ een pause wou zei hij ook dat hij tijd voor zichzelf wou hebben.
Ik heb toen gezegd als je tijd zonder mij wilt, die kun je krijgen.
Je krijgt alle tijd van de wereld. Terug kom ik namelijk niet.
Na bijna 2 jaar uit elkaar te zijn heeft hij een tijdje terug een bericht gestuurd dat hij me mist etc... Heb toen nog een keer gestuurd, jij wou tijd en die heb je gekregen.

BaileyMix schreef:Nou, wat een pareltje. Daar moet je inderdaad flink rouwig om zijn.
. Sterkte! 
PureSG schreef:Nee, je bent niet zo slecht als dat hij zegt. Laten we dat voorop stellen.
Hij klinkt erg manipulatief, ik denk dat je blij mag zijn om hier vanaf te zijn, zo iemand kan je (meestal) niet goed gebruiken in je leven.
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees met mijn ex, na 2 jaar ben ik bij hem weggegaan en het was enorm moeilijk om daar van los te komen, maar het is het beste wat ik ooit heb gedaan.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
A3a1 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het gedrag niet zo bij blowen passen, dat zijn vaak hele zachte mensen, iets wat ook door blowen wordt versterkt.
Dit past meer bij andere verslavingen.
Ook zie ik er wel iets in wat ik meer bij persoonlijkheidsstoornis zou zoeken.
Dit even snel, op basis van wat ik in je openingstopic lees, en daaruit op maak.
Dan mijn persoonlijke ervaring met alkoholistische mensen.
Het was echt mijn valkuil dat ik veel had geinvesteerd en daarom heel veel moeite had met loslaten, ik hielp ze, zorgde voor ze, vergaf altijd.
Maar toen het puntje bij paaltje kwam, was ik gewoon opgebruikt en werd gedumpt, nieuw exemplaar wat nog vers was, kon weer half jaartje mee.
Het werd enorm symbiotisch en wel van mijn kant, ik meen dat ook een beetje in jouw verhaal te herkennen.
Ik heb er enorm van geleerd om de problemen van de ander daar te laten, die had hij al, voordat ik hem leerde kennen.
Maar me juist te focussen op mijn eigen patronen, wat doe ik, waarom doe ik het en hoe kan ik mezelf helpen. Waarom reageer ik zoals ik reageer? Waarom zoek ik altijd de probleem gevallen op?
Waarom heb ik het nodig om iemand te pamperen?
En blijven zien, wie ben jij, wie ben ik, duidelijke scheidingslijn.
Volwassen mensen moeten in eerste instantie gewoon voor zichzelf zorgen.
Wat heb ik nodig om een relatie aan te gaan met een gezond persoon.
En daar kwam bij mij de aap uit de mouw, slecht zelfbeeld.
Het is een groeiproces om jezelf te helen en uit de valkuil te trekken, nu 25 jaar later, is het nog altijd aandachtspunt.

Knudd schreef:Een beetje offtopic reactie naar iedereen die iets heeft gezegd over TS haar ex op een niet zo'n nette manier: wat zijn jullie nare mensen. Met een beetje logisch redeneren kan je makkelijk uit de OP opmaken dat deze jongen problemen heeft. Ik hoop ook dat hij ooit de realisatie krijgt om serieuze hulp te zoeken.
Knudd schreef:Een beetje offtopic reactie naar iedereen die iets heeft gezegd over TS haar ex op een niet zo'n nette manier: wat zijn jullie nare mensen. Met een beetje logisch redeneren kan je makkelijk uit de OP opmaken dat deze jongen problemen heeft. Ik hoop ook dat hij ooit de realisatie krijgt om serieuze hulp te zoeken.
Bij het begin is het ontzettend lastig om te zien dat iemand slechte invloed op je heeft... Uiteindelijk kom je daar wel uit en voel je je daarna opgelucht en stukken beter! Je bent een sterke vrouw, jij kunt dit! Knudd schreef:Heel vervelend TS, lijkt me geen fijne relatie waar jij in hebt gezeten en ik begrijp heel goed dat je nu al het contact hebt verbroken. Denk aan jezelf en blijf bij jezelf, als iemand jouw hulp niet wil/kan accepteren is het beter om je energie in jezelf te steken. Ik begrijp erg goed dat het lastig is om dan niet met het gewicht van een ander te lopen, maar zeker wanneer iemand zo standvastig is, is het alleen jezelf maar onderuit vegen. Ik hoop dat je jezelf kan focussen op de leuke dingen en kan stilstaan bij wat jij leuk vindt. Maar uiteindelijk ook je wensen en behoeften binnen een relatie en dat je dan kan beseffen dat deze relatie daar niet aan voldeed. Je kan het meid, ik vind het al heel knap dat je er een punt achter hebt gezet
Een beetje offtopic reactie naar iedereen die iets heeft gezegd over TS haar ex op een niet zo'n nette manier: wat zijn jullie nare mensen. Met een beetje logisch redeneren kan je makkelijk uit de OP opmaken dat deze jongen problemen heeft. Ik hoop ook dat hij ooit de realisatie krijgt om serieuze hulp te zoeken.
Knudd schreef:Ik praat het gedrag van ex niet goed, maar ik vind het ook niet ok om in dit geval de TS op te hemelen en ex een klootzak, lamzak, eikel etc. te noemen. Een verhaal heeft altijd twee kanten en mentale problemen kunnen heel goed het vermogen om te kunnen relativeren en mentaliseren verstoren. Beide, in dit geval, kunnen zich even goed achter de oren krabben over hun handelen, óók TS. Betekent niet dat ik de situatie niet vervelend en sneu vind.