Ilse_C schreef:Hier ook één. Extreme notenallergie (vnml cashew, pistache en pijnboompitten), maar ook opletten met zonnebloempitten, pompoenpitten en sesam. Pinda's daarentegen mag ik wel! Echter worden amandelen en pesto vaak vergeten als noten en loop daarom ook altijd met een epipen op zak. Daarnaast lactose en tarwe intolerant en bepaalde groentes als ui en champignons zijn ook echt niet de beste. Thuis is het geen enkel probleem, je wordt makkelijk en creatief met koken en je weet gewoon dat je geen kant-en-klare zakjes/pakjes moet gebruiken, maar gewoon iets van normale tomatensaus. Ik eet veel rijstmie/mihoen, speltpasta, risotto en rijst etc.
Kant- en klaar eten wij inderdaad sowieso niet meer. In zo'n beetje alle maaltijden zitten wel sporen van noten. Pakjes en zakjes is inderdaad ook in de ban. Bevat het geen noten, dan wel weer selderij. De receptkaarten van Albert Heijn vind ik wel fijn! Daar staat alles ook gewoon duidelijk op zodat je bepaalde zaken weg kunt laten en het zijn vaak snelle en gezonde gerechten.
Van pesto ben ik inderdaad ook goed ziek geworden, ze waren even vergeten dat daar ook noten in zaten... heel vervelend als dat gebeurd, maar we worden daardoor zelf ook steeds alerter waardoor het in het vervolg minder snel mis gaat.
Overigens is het ook echt supermarkt afhankelijk. Bij de Jumbo kwam ik er van het weekend achter dat al het voorverpakte vleesbeleg voor op brood sporen van noten kan bevatten. Al het afbakbrood van Albert Heijn idem. Terwijl het afbakbrood van Jumbo dan bijvoorbeeld weer wel kan.