ijs handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: ijs handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:35

Kan je niet een bak ijs kopen in plaats van hoorntjes.Deze goed verpakken in een lekdicht bakje met plastic zakken eromheen.En bij je broer weer in de vriezer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:59

Ladybird schreef:
Goof schreef:

Serieus?
En je denkt niet dat het allang ontdooit is tijdens de rit naar het vliegveld toe en de wachttijd voordat je mag boarden enzo? :') :')

Aan de andere kant,
Het is op 11km hoogte echt pittig koud en ik gok zo dat het ruim niet verwarmt word

Of maak ik nu echt een hele domme opmerking :')

Tuurlijk is dat ijskoud, maar voordat je op 11 km hoogte bent heb je er toch al een rit naar het vliegveld en enkele uren wachten voor vertrek erop zitten.
Is het nou zo moeilijk te bedenken dat ijs al ontdooit is als je op het vliegveld aan komt? :')
Of neem inderdaad maatregelen zoals Sammie zegt.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:11

Vliegtuig maatschappij bellen vragen of ze willen meewerken aan deze lieve goedbedoelde actie. Grote kans op nee toch proberen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:20

Britta31 schreef:
Kan je niet een bak ijs kopen in plaats van hoorntjes.Deze goed verpakken in een lekdicht bakje met plastic zakken eromheen.En bij je broer weer in de vriezer.

Roomijs wat gesmolten is geweest en later weer wordt ingevroren komen ijskristallen in.
Dat is niet lekker.
Daarnaast mag je geen bak (ontdooit ijs...dus vloeistof) meenemen in je handbagage.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:28

Ik had laatst ergens gelezen dat iemand het helemaal had uitgezocht en tot de conclusie kwam dat het volgens de regels zolang het 'frozen solid' was op het moment van checken wel mocht theoretisch gezien (was volgens mij een amerikaan die dat gedaan had, dus mss is het hier, of per luchtvaartmaatschappij nog anders?). Denk wel dat je een probleem hebt bij de douane aangezien de werknemers dat ook niet zullen weten, omdat er zoveel onduidelijkheid over is, en voor je met veel stampij een hele studie naar het regelboek hebt laten doen zal je vliegtuig inmiddels wel weg zijn en je ijs gesmolten.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 24-06-16 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:28

De enige manier waarop je dit mee kunt nemen is als ruimbagage met droogijs. Droogijs moet je speciaal aanmelden en is qua hoeveelheid ook beperkt.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 19:57

Wat een reacties :wow:
Had er inderdaad aan gedacht dat er allerlei koelmateriaal om heen zou moeten. Ik laat de ijsjes wel achterwege, heb niet zo veel zin om daar ellende mee te krijgen :=

Iedereen wel bedankt voor het mee denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:06

Ik vind je idee wel ontzettend lief! Maar je broer is waarschijnlijk blijer met een ijsje eten daar

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:09

Heeft iemand eraan gedacht dat er koel en vries installaties in een vliegtuig zitten (Toch??)? Waar komen anders die ranzige maaltijdjes uit? Ik zou een belletje wagen en vragen of ze iets kunnen verzinnen voor je

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:14

Bij de Lidl heb je "neo" ijsjes heeft wat weg van oreo het zit tussen 2 koekjes. Misschien het proberen waard? :+

En anders zelf oreo koekjes met lekker ijs mixen? Ik maakte wel eens mcflurrys met ola softijs en m&ms

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:35

Storm2009 schreef:
Heeft iemand eraan gedacht dat er koel en vries installaties in een vliegtuig zitten (Toch??)? Waar komen anders die ranzige maaltijdjes uit? Ik zou een belletje wagen en vragen of ze iets kunnen verzinnen voor je

Juist, je loopt 2 a 3 uur te wachten tot je mag boarden met je ontdooide ijsjes, vervolgens vraag je of jouw inmiddels ontdooit prutje in hun kombuis mag (en natuurlijk zeggen ze daar direct ja op... veiligheid who cares?). Na de vlucht krijg je je bevroren ontdooide prutje weer terug. Je gaat naar de check out en stap in een bus, auto of op de fiets. Na x periode stap je in een huis en daar leg je je ontdooide bevroren ontdooide ooit leek het op een ijsje prutje weer opnieuw in de vriezer. Super idee!
Het aantal bacteriën in het ijs heeft zich ook lekker kunnen vermenigvuldigen dus een fikse buikontsteking is helemaal welkom omdat je na een bepaalde periode natuurlijk wel je broer wil kunnen zieken. Niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:31

Hahaha Sammie, ik dacht meer in de trant van: dikke ice packs eromheen en direct bij inchecken afgeven. En niet daar vragen maar vooraf bellen?

Leek me gewoon leuk voor dit meisje om mee te denken in mogelijkheden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:38

Bagage hoor je ten alle tijde bij je te hebben of op naam te hebben. Ik denk dat uit veiligheidsoverwegingen dat gewoon niet mag.

maar verder natuurlijk super dat je meedenkt hoor. Zo was het niet bedoeld.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:39

:') Onmogelijk.

Maar wel heel lief :=

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:40

:) ik zou ook nooit verzinnen om ijs mee te nemen in het vliegtuig

Maar ik vind het idee echt té lief om niet mee te denken ;)
Maar idd pak Oreo koekjes in je tas, daar een bak ijs halen, mixen en klaar is kees ;)