Platte schoenen zou me dan weer minder uitmaken, ik heb zelf ook geen hakken onder mijn bruidsjurk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KimD schreef:Ja inderdaad... Als mijn getuige hierin kwam opdagen dan stuurde ik haar per direct weer naar huis. Ik vind het totaal niet geschikt voor een bruiloft ongeacht de schoenen eronder.Platte schoenen zou me dan weer minder uitmaken, ik heb zelf ook geen hakken onder mijn bruidsjurk.
KimD schreef:Ja inderdaad... Als mijn getuige hierin kwam opdagen dan stuurde ik haar per direct weer naar huis. Ik vind het totaal niet geschikt voor een bruiloft ongeacht de schoenen eronder.Platte schoenen zou me dan weer minder uitmaken, ik heb zelf ook geen hakken onder mijn bruidsjurk.
Ayasha schreef:KimD schreef:Ja inderdaad... Als mijn getuige hierin kwam opdagen dan stuurde ik haar per direct weer naar huis. Ik vind het totaal niet geschikt voor een bruiloft ongeacht de schoenen eronder.Platte schoenen zou me dan weer minder uitmaken, ik heb zelf ook geen hakken onder mijn bruidsjurk.
Als ik getuige ben en ik word naar huis gestuurd omdat het jurkje de bruid niet aan staat zoekt ze maar een andere getuige.
Ayasha schreef:KimD schreef:Ja inderdaad... Als mijn getuige hierin kwam opdagen dan stuurde ik haar per direct weer naar huis. Ik vind het totaal niet geschikt voor een bruiloft ongeacht de schoenen eronder.Platte schoenen zou me dan weer minder uitmaken, ik heb zelf ook geen hakken onder mijn bruidsjurk.
Als ik getuige ben en ik word naar huis gestuurd omdat het jurkje de bruid niet aan staat zoekt ze maar een andere getuige.
chanel1985 schreef:Ik denk dan weer dat de bruid ook graag heeft dat haar getuige zich wat goed voelt in haar vel en in haar kleren.
Als ik getuige zou zijn en de bruid verwacht dat ik mij in beige ( of lichte kleuren) ga kleden wat mij totaal niet flatteerd zou ik daar niet mee gediend zijn. Als na overleg de bruid voet bij stuk houd, dan mag ze een andere getuige zoeken.
Ik zou dan helemaal het gevoel krijgen dat ze dit wil, zodat ze zeker is dat de getuige niet met de complimenten gaat lopen.
Waarom zou ze anders willen dat ik heel de avond mij slecht voel en echt niet om aan te zien ben?
Brainless schreef:chanel1985 schreef:Ik denk dan weer dat de bruid ook graag heeft dat haar getuige zich wat goed voelt in haar vel en in haar kleren.
Als ik getuige zou zijn en de bruid verwacht dat ik mij in beige ( of lichte kleuren) ga kleden wat mij totaal niet flatteerd zou ik daar niet mee gediend zijn. Als na overleg de bruid voet bij stuk houd, dan mag ze een andere getuige zoeken.
Ik zou dan helemaal het gevoel krijgen dat ze dit wil, zodat ze zeker is dat de getuige niet met de complimenten gaat lopen.
Waarom zou ze anders willen dat ik heel de avond mij slecht voel en echt niet om aan te zien ben?
Vaak kleden getuigen zich na de ceremonie gewoon weer om (voor de feestavond).
Over de complimenten slaat nergens op.
Mag de bruid zich niet god voelen?
Gaat het om de getuigen of om de bruid?
Was dus eens bij een trouwerij waarbij de bruid vroeg getuigen/familie in het licht (kleur eigen keuze) te kleden.
Dit omdat de bruid/gom in het zwart/rood waren.
Enm ja hoor, natuurlijk moest schoonzus (die ervan wist) in het zwart komen.
Nou... die had ik naar huis gestuurd.
chanel1985 schreef:De bruid moet in de middelpunt van de belangstelling staan, maar dat betekent niet dat iemand anders zich slecht moet voelen en ongeflatteerd ( lees: lelijk) moet uitzien.
Er zijn mensen die met bepaalde kleuren gewoon niet staan of totaal niet flateerd door hun lichaamsbouw.
Voort gaand op uw voorbeeld:
Ik ben daar zo één van, ik draag nooit geen lichte kleuren, er zijn nog andere kleuren dan zwart of rood die niet licht van kleur zijn. Of je kan het combineren.
Zijn allemaal mogelijke dingen om tot een compromis te komen, is dit niet mogelijk, dan stopt het voor mij en ben ik geen getuige en zal ik zelfs ook niet gewoon naar de bruiloft komen.
shilady schreef:Ik geef het op want het gaat er schijnbaar bij iedereen niet in dat je gewoon moet dragen waar je je goed in voelt en wat je portemonnee kan veroorloven.. Bruid heeft al haar zegen gegeven voor de jurkjes vader komt ook in kleding waar hij zich goed in voelt dit is niet The Royal wedding
Cayenne schreef:shilady schreef:Ik geef het op want het gaat er schijnbaar bij iedereen niet in dat je gewoon moet dragen waar je je goed in voelt en wat je portemonnee kan veroorloven.. Bruid heeft al haar zegen gegeven voor de jurkjes vader komt ook in kleding waar hij zich goed in voelt dit is niet The Royal wedding
De bruid weet dat het jurkje doorschijnt en geeft toch goedkeuring? Dat lijkt me sterk
turtlelito schreef:Ik zou zeggen: als de bruid het een leuke jurk voor je vind: meteen bestellen, zodat je de kwaliteit kunt beoordelen en eventueel nog kunt shoppen voor een passende onderjurk of iets dergelijks.
Voor tijdens het 'getuige-gedeelte' zou ik zelf kiezen voor een bolerootje,vestje, jasje ofzo om de bovenarmen te bedekken. Dat is wel zo gepast.
En dan de hamvraag: de schoenen. Ik zou ook gaan voor een sleehak, het hangt ook een beetje af van de kleur van je 'armbedekking', die zou ik daarin terug laten komen. En een leuk tasje erbij inderdaad, dat maakt het geheel af. Met een slippertje of ballerina zou ik het geheel wel weer heel casual vinden.
Over de discussie: 'wat aan te doen naar een bruiloft', ik vind het zelf het belangrijkste dat mensen hun best hebben gedaan en er over nagedacht hebben. Wij hadden een vrij chique bruiloft, maar hebben bewust op de kaart gezet dat er geen dresscode was. Gevraagd om 'iets feestelijks', wat dat is naar ieders eigen invulling. En ja, er waren mensen in een spijkerbroek en een bloesje, maar daarvan wisten wij wel dat voor hen dat soort spijkerbroek en zo'n bloesje al onder de categorie 'heel feestelijk' viel. Voor ons was dat genoeg, dat mensen hun best doen is al super volgens mij. TS heeft al gezocht naar een jurk (zoals ze aangeeft: 'eindelijk wat gevonden') en de bruid ook geconsulteerd. Dat moet toch genoeg zijn?