Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
petraaken schreef:Tja en als door een evenement de mensen de stad niet in kunnen om hun boodschappen te doen gaan ze naar een ander dorp of stad waar ze wel bij de winkels kunnen. Dus lopen de middenstanders in dat bewuste dorp of die stad wel inkomsten mis.
Ik kon afgelopen zaterdag niet eens mijn auto kwijt in de naburige stad door een evenement. Jammer voor de winkels in het centrum maar mijn klandizie waren ze kwijt die dag enkel doordat ik mijn auto nergens kwijt kon. Heb 20 minuten rondgereden en daarna was ik het echt zat en ben naar een ander naburig dorpje gereden.
.
slimmerik schreef:Ach kan me wel voorstellen hoor dat je ervan baalt dat je er wakker van ligt en dan mag je net als TS wel klagen. Vooral omdat je op zo'n moment natuurlijk niet beseft dat er zoveel mensen enorm plezier aan beleven.... hetzij in vermaak hetzij economisch.
Sammie schreef:Het geeft ongetwijfeld een boest, maar het is wel triest gesteld met je toko als je je geld moet verdienen in 1 tot ca 4 dagen festival en de rest van het jaar dik verlies draait. Daar hebben we het nl. overal we het hebben over 'overeind gehouden worden door dat soort evenementen.' Er zijn honderden zo niet duizenden cafés en campings die niet in de buurt van een festival of evenement zitten. Hoe zouden die dan het hoofd boven water moeten houden? Volgens mij gewoon van de bewoners uit de omgeving en enkele tot vele verdwaalde toeristen.
. Een deel van de café's in Nijmegen kan ook uitsluitend voortbestaan vanwege de 4-daagse
.
Blue_Eyes schreef:slimmerik schreef:Ach kan me wel voorstellen hoor dat je ervan baalt dat je er wakker van ligt en dan mag je net als TS wel klagen. Vooral omdat je op zo'n moment natuurlijk niet beseft dat er zoveel mensen enorm plezier aan beleven.... hetzij in vermaak hetzij economisch.
Nou ja, dit vind ik toch wat denigrerend overkomen. Sommige mensen hebben hun slaap meer dan hard nodig, bijvoorbeeld omdat ze herstellende zijn van een ongeluk of ziekte. Sommige mensen kunnen ook niet kiezen waar ze wonen, maar hebben het maar te doen met waar ze belanden. Als je dan door de plaats waar je terechtgekomen bent en het bijbehorende feestgedruis bijna een week lang nauwelijks aan je benodigde rust komt, snap ik best dat je daarvan baalt als een stekker.
Ik woon in de buurt van een recreatiegebied waar regelmatig van die mega-DJ-feesten worden georganiseerd, die tot in de wijde omtrek letterlijk te verstaan zijn. Als die bezig zijn in een nacht voordat ik 's morgens geconcentreerd aan de slag moet, baal ik ook. Net zo goed. Of die mensen nou lol hebben of niet - ik hoop voor hen van wel, maar ík baal ervan, want ik zit de volgende ochtend wel met de gebakken peren.
verootjoo schreef:Ik snap dat wel... Ik herinner me de start van de Tour de France in utrecht nog. Wat een organisatie was dat. Mijn werk lag midden in dat gebied, er was nauwelijks communicatie naar de bedrijven over hoe de medewerkers op het werk moesten komen, alles moesten we zelf vragen en er kwam geen fatsoenlijk antwoord op. Als er wat gebeurde en het peloton kwam langs hadden we pech en kon de ambu/brandweer niet komen. Alles zat potdicht en de medewerkers konden hun auto een paar km verderop parkeren en dan gaan lopen

) maar ook de omgeving is wisselend slecht bereikbaar.
Ir111 schreef:verootjoo schreef:Ik snap dat wel... Ik herinner me de start van de Tour de France in utrecht nog. Wat een organisatie was dat. Mijn werk lag midden in dat gebied, er was nauwelijks communicatie naar de bedrijven over hoe de medewerkers op het werk moesten komen, alles moesten we zelf vragen en er kwam geen fatsoenlijk antwoord op. Als er wat gebeurde en het peloton kwam langs hadden we pech en kon de ambu/brandweer niet komen. Alles zat potdicht en de medewerkers konden hun auto een paar km verderop parkeren en dan gaan lopen
Grappig, ik woon en werk in die zelfde stad en heb dat allemaal helemaal niet zo ervaren. Juist voldoende info voor zowel bewoners als bedrijven.
mijn werk lag toen midden in het afgesloten gebied en niemand mocht er dus in en uit. Op de vraag hoe de medewerkers in het weekend daar moesten komen was het antwoord dat de meeste bedrijven dicht gingen... Tja, dat er ook verpleeghuizen in dat gebied zaten waren ze even vergeten ofzo. Dus bedrijf weekend dicht is geen optie.
, ach, wie wil er de vis op je pizza ruiken

"
Ik opende het topic gisternacht deels voor de lol en verveling. Het is niet dat ik zo'n zuurpruim ben dat ik alles maar verschrikkelijk vind en over alles klaag.
. Maar aangezien ik echt kapot ben en in stukjes vind ik het fijner om bij iemand die ik ken te zijn, die niet raar opkijkt als ik morgen de hele dag in bed lig en even niet heel sociaal ben
.