Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:26

Tja en als door een evenement de mensen de stad niet in kunnen om hun boodschappen te doen gaan ze naar een ander dorp of stad waar ze wel bij de winkels kunnen. Dus lopen de middenstanders in dat bewuste dorp of die stad wel inkomsten mis.

Ik kon afgelopen zaterdag niet eens mijn auto kwijt in de naburige stad door een evenement. Jammer voor de winkels in het centrum maar mijn klandizie waren ze kwijt die dag enkel doordat ik mijn auto nergens kwijt kon. Heb 20 minuten rondgereden en daarna was ik het echt zat en ben naar een ander naburig dorpje gereden.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:32

Tip: volgend jaar op zoek gaan naar iemand die gráág naar de TT wil en daarmee een paar dagen van woning ruilen. Kan jij rustig slapen en de ander heeft een voordelig slaapplaats dichtbij de TT.
Iedereen blij en probleem opgelost

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:41

Vervelend TS, voor volgend jaar maar iets proberen te regelen? Gaat je weiland niet helemaal stuk trouwens?

Hoe zit het eigenlijk met het verkeer naar de stad? Ik moet morgen ochtend werken en kom over de N33 en ik heb geen idee wat ik kan verwachten :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:06

petraaken schreef:
Tja en als door een evenement de mensen de stad niet in kunnen om hun boodschappen te doen gaan ze naar een ander dorp of stad waar ze wel bij de winkels kunnen. Dus lopen de middenstanders in dat bewuste dorp of die stad wel inkomsten mis.

Ik kon afgelopen zaterdag niet eens mijn auto kwijt in de naburige stad door een evenement. Jammer voor de winkels in het centrum maar mijn klandizie waren ze kwijt die dag enkel doordat ik mijn auto nergens kwijt kon. Heb 20 minuten rondgereden en daarna was ik het echt zat en ben naar een ander naburig dorpje gereden.

Dat hebben we hier ook op de zgn. "Duitse feestdagen" maar het feit dat er op deze enkele dagen geen parkeerplaats is, betekent dat de middenstand een topomzet draait. Plaatselijke bewoners doen hun boodschappen zulke dagen met de fiets of inderdaad naar naburige stad. Ik weet wel dat de middenstanders en horeca jammer vinden dat zulke dagen er te weinig parkeerplaatsen zijn maar ze willen deze dagen voor geen goud missen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:08

De meeste mensen vinden de TT top!! Het gaat niet om de middenstand en dat er wat wordt verdiend. TT is sinds jaar en dag gewoon een groot feest. Na de rellentijd (jaren 80 schat ik) alleen maar gezelligheid. Motoren, kermis, muziek, internationaal sfeertje ..... daar genieten heel veel mensen van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:09

Inderdaad Kendra!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:15

Als groot fan van MotoGP kijk ik hier juist ontzettend naar uit! Het is elke race zo spannend!!! 8-)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:16

Mijn oom gaat daar ook altijd heen en vindt het fantastisch. Ik begrijp alleen niet waarom mensen er lastig om doen. Hoe veel keer in het jaar is het nou? En hoe lang duurt het nou? Gewoon even afzien en daarna heb je er geen last meer van. In Leiden hebben we ook met 2 en 3 oktober chaos en overlast. Tja, dat weet je van te voren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:18

Daar draait nu juist die hele topic om :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:19

Ach kan me wel voorstellen hoor dat je ervan baalt dat je er wakker van ligt en dan mag je net als TS wel klagen. Vooral omdat je op zo'n moment natuurlijk niet beseft dat er zoveel mensen enorm plezier aan beleven.... hetzij in vermaak hetzij economisch.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:33

Soms als ik ergens op een feest in een stad ofzo ben denk ik wel eens: 'je zal er maar wonen' :').

Tja, sterkte TS.

Van mij heb je in ieder geval geen last want ik kijk lekker op tv :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:37

slimmerik schreef:
Ach kan me wel voorstellen hoor dat je ervan baalt dat je er wakker van ligt en dan mag je net als TS wel klagen. Vooral omdat je op zo'n moment natuurlijk niet beseft dat er zoveel mensen enorm plezier aan beleven.... hetzij in vermaak hetzij economisch.

Nou ja, dit vind ik toch wat denigrerend overkomen. Sommige mensen hebben hun slaap meer dan hard nodig, bijvoorbeeld omdat ze herstellende zijn van een ongeluk of ziekte. Sommige mensen kunnen ook niet kiezen waar ze wonen, maar hebben het maar te doen met waar ze belanden. Als je dan door de plaats waar je terechtgekomen bent en het bijbehorende feestgedruis bijna een week lang nauwelijks aan je benodigde rust komt, snap ik best dat je daarvan baalt als een stekker.
Ik woon in de buurt van een recreatiegebied waar regelmatig van die mega-DJ-feesten worden georganiseerd, die tot in de wijde omtrek letterlijk te verstaan zijn. Als die bezig zijn in een nacht voordat ik 's morgens geconcentreerd aan de slag moet, baal ik ook. Net zo goed. Of die mensen nou lol hebben of niet - ik hoop voor hen van wel, maar ík baal ervan, want ik zit de volgende ochtend wel met de gebakken peren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:38

Sammie schreef:
Het geeft ongetwijfeld een boest, maar het is wel triest gesteld met je toko als je je geld moet verdienen in 1 tot ca 4 dagen festival en de rest van het jaar dik verlies draait. Daar hebben we het nl. overal we het hebben over 'overeind gehouden worden door dat soort evenementen.' Er zijn honderden zo niet duizenden cafés en campings die niet in de buurt van een festival of evenement zitten. Hoe zouden die dan het hoofd boven water moeten houden? Volgens mij gewoon van de bewoners uit de omgeving en enkele tot vele verdwaalde toeristen.

En toch is het zo :j. Een deel van de café's in Nijmegen kan ook uitsluitend voortbestaan vanwege de 4-daagse ;).

Overigens vind ik niet dat het woongenot van omwonenden moet lijden onder een evenement hoor. Maar iets van overlast zul je, vermoed ik, altijd wel houden. Geluid draagt ver bij de verkeerde wind, veel bezoekers maken het verkeer ook drukker en parkeerplekken worden schaarser. Tijdens carnaval is het ook niet leuk wonen in Cuijk denk ik. In Epe is het, als je niet van paarden houdt, ook niet leuk dat er zo'n 800 paarden en ruiters/menners een week in je dorp vertoeven en als je bij het Gelredome in de buurt woont heb je ook overlast van alle concerten.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:39

Allereerst: sorry, maar ik ga dit weekend ook naar de TT in Assen. 1ste keer weliswaar, maar ook met vrienden die zichzelf graag iets te veel inschenken :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:48

Blue_Eyes schreef:
slimmerik schreef:

Nou ja, dit vind ik toch wat denigrerend overkomen. Sommige mensen hebben hun slaap meer dan hard nodig, bijvoorbeeld omdat ze herstellende zijn van een ongeluk of ziekte. Sommige mensen kunnen ook niet kiezen waar ze wonen, maar hebben het maar te doen met waar ze belanden. Als je dan door de plaats waar je terechtgekomen bent en het bijbehorende feestgedruis bijna een week lang nauwelijks aan je benodigde rust komt, snap ik best dat je daarvan baalt als een stekker.
Ik woon in de buurt van een recreatiegebied waar regelmatig van die mega-DJ-feesten worden georganiseerd, die tot in de wijde omtrek letterlijk te verstaan zijn. Als die bezig zijn in een nacht voordat ik 's morgens geconcentreerd aan de slag moet, baal ik ook. Net zo goed. Of die mensen nou lol hebben of niet - ik hoop voor hen van wel, maar ík baal ervan, want ik zit de volgende ochtend wel met de gebakken peren.

Tja, je doet het als organisator, gemeente, buren etc. etc. nooit voor iedereen het naar de zin. Moet je ook niet willen. En aan mijn opmerking is niets denigrerends aan. Je leeft in een samenleving..... met de nadruk op samen. Ik kreeg van de opvoeding thuis mee dat verdraagzaamheid een hoog goed is....
Irisjeeh geniet ze!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:09

Kan wel wezen, maar hoort TS dan niet bij 'samen'?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:17

Jazeker. TS heeft overlast ervaren. Maar zal toch moeten accepteren dat ze vier nachten wat slechter slaapt. En ja ik weet dat TS herstellende is en mag dus best klagen maar ik vind dat ze dit van te voren heeft kunnen weten en daar maatregelen voor had moeten nemen. Zal ze de komende nachten ook wel doen vermoed ik zo. En ik leef best wel met haar mee hoor.... Ff doorbikkelen dus...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:30

verootjoo schreef:
Ik snap dat wel... Ik herinner me de start van de Tour de France in utrecht nog. Wat een organisatie was dat. Mijn werk lag midden in dat gebied, er was nauwelijks communicatie naar de bedrijven over hoe de medewerkers op het werk moesten komen, alles moesten we zelf vragen en er kwam geen fatsoenlijk antwoord op. Als er wat gebeurde en het peloton kwam langs hadden we pech en kon de ambu/brandweer niet komen. Alles zat potdicht en de medewerkers konden hun auto een paar km verderop parkeren en dan gaan lopen :7

Grappig, ik woon en werk in die zelfde stad en heb dat allemaal helemaal niet zo ervaren. Juist voldoende info voor zowel bewoners als bedrijven.

We hebben hier regelmatig evenementen die de stad deels 'plat leggen'. Waarschijnlijk niet zo erg als de TT. Maar wel met regelmatig wielerwedstrijden, marathons enzo waardoor een dag(deel) je normale routes niet kunnen.

Ik vind het allemaal alleen maar gezellig en leuk en kan me niet druk maken om een stuk omrijden. Als ik de foto uit de OP zie denk ik alleen maar 'gezellig zeg, was ik daar maar'. :')

Ik ben wel benieuwd hoe Nijmegenaren de wandelvierdaagse ervaren. Ik ken het feest alleen als wandelaar en feestganger en leefde altijd in de veronderstelling dat iedereen daar even hard van genoot als ik eigenlijk. Tijdens de vierdaagse zit niet alleen Nijmegen op slot (toen ik daar werkte gingen het bedrijf gewoon dicht op de laatste dag, was geen doorkomen aan :D ) maar ook de omgeving is wisselend slecht bereikbaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:02

Helaas TS, mijn logeerkamer is dit weekend al bezet. Anders was je welkom geweest :)

Wat betreft evenementen, het is een beetje geven en nemen. Toen ik nog bij het centrum van Groningen woonde was het elke zomer ook raak met Noorderzon. Tja, da's wel eens wat onhandig (en je slaapt inderdaad wat later), maar er lopend naar toe kunnen had ook écht zo z'n voordelen :))

Sowieso is (geluid)overlast iets wat heel persoonlijk is. Waar de één al horendol wordt van lichte bastonen in de verte slaapt de ander nog vredig verder als een motor naast z'n bed vertrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:40

Mijn collega woont zo ongeveer aangrenzend aan het plein met de trancemuziek (doevenkamp ofzo?), maar hij pakt het slim aan, neemt vrij en gaat zelf lekker iedere nacht de stad in.. Die ene week in het jaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:53

Lekker gezellig.
En als je in centrum gaat wonen dan kan je natuurlijk wel dit soort dingen verwachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:00

Ir111 schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap dat wel... Ik herinner me de start van de Tour de France in utrecht nog. Wat een organisatie was dat. Mijn werk lag midden in dat gebied, er was nauwelijks communicatie naar de bedrijven over hoe de medewerkers op het werk moesten komen, alles moesten we zelf vragen en er kwam geen fatsoenlijk antwoord op. Als er wat gebeurde en het peloton kwam langs hadden we pech en kon de ambu/brandweer niet komen. Alles zat potdicht en de medewerkers konden hun auto een paar km verderop parkeren en dan gaan lopen :7

Grappig, ik woon en werk in die zelfde stad en heb dat allemaal helemaal niet zo ervaren. Juist voldoende info voor zowel bewoners als bedrijven.

Grappig dat anderen het anders ervaren. :P mijn werk lag toen midden in het afgesloten gebied en niemand mocht er dus in en uit. Op de vraag hoe de medewerkers in het weekend daar moesten komen was het antwoord dat de meeste bedrijven dicht gingen... Tja, dat er ook verpleeghuizen in dat gebied zaten waren ze even vergeten ofzo. Dus bedrijf weekend dicht is geen optie.
En hierover is dus niet gecommuniceerd... Pas een week van tevoren ofzo een kaartje met wat strikt afgesloten gebied was en dat wij als bedrijf dus niet bereikbaar waren :\

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:21

Zei mijn man gisteren: "schat, gefeliciteerd dat je geslaagd ben op school, als verrassing om het te vieren neem ik je romantisch mee uit eten, ik heb gereserveerd in.....ASSEN !!" :P

En zo raakten wij gisteravond verzeild bij de Italiaan op het Markt-plein..niet wetende dat de TT-week was begonnen.
Wat was het drúk....en ook zo romantisch...Chardonnay uit slappe plastic glaasjes gedronken: "ja mevrouw, voor uw eigen veiligheid als het knokken geblazen is" <<)
Het terras uitgerookt door rokers :7 , ach, wie wil er de vis op je pizza ruiken :=
Romantisch geen gesprek kunnen voeren vanwege kei-harde honkietonk muziek:
Manlief: "ik hou van jou...."
Ik: "waaaaaat zeg je, kan je niet verstaan" !!!
Een heerlijk veilig gevoel met security waar je ook kijkt, lopend, op de scooter, alleen, in teams, mobiele camera's op iedere hoek van de straat.
Rustig tafelen: "Mevrouw, bent u al klaar met eten, want er staan nog zoveel mensen te wachten op een tafeltje....o, u neemt alleen even een slokje wijn tussendoor >;)

Kortom, wij hebben snel gegeten.....om heel snel weer de stad te verlaten. Het zag en klonk allemaal heel gezellig, maar voortaan mijden wij Assen tijdens deze week.
Manlief: "we worden oud, schat :(:) "

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:04

Woa, een discussie die ik niet verwacht had :P Ik opende het topic gisternacht deels voor de lol en verveling. Het is niet dat ik zo'n zuurpruim ben dat ik alles maar verschrikkelijk vind en over alles klaag.

Ik heb hiervoor, als ik in Assen was met TT, nooit geklaagd, ook al hield ik er niet van. Daarna heb ik het vermeden. Maar nu kan ik het helaas niet vermijden, want ik woon uit noodzaak weer bij mijn vader in en toen als 8-jarige kon ik natuurlijk niet beslissen in welke stad we zouden gaan wonen, dus ga er dan niet wonen, gaat niet helemaal op :+

Daarnaast, ik reageer nu pas, omdat ik de rest van de dag op bed en soms bank heb gelegen, proberen te slapen met die hitte of huilende van de extra zenuwpijn. Daarom dat ik het nog verschrikkelijker vind normaal. Normaal had ik mijn schouders opgehaald en prima.

Maar oef, ik slaap al zo moeilijk en het heeft me tijden gekost om er weer een redelijk normaal slaappatroon in te krijgen zonder al te veel slaapmedicatie waar ik van aan het afkicken ben. Maar omdat ik de hele nacht haast niet kon slapen en vandaag ook niet door de hitte en vannacht ook niet veel vanwege het kabaal (het feest is alweer begonnen), ben ik morgen nog een groter wrak dan nu en mijn ritme is naar de knoppen.

Want door mijn medicatie ben ik veel vermoeid en heb ik zeker 10 tot 12 uur slaap nodig om normaal te functioneren door een dag. Ben ik moe, dan krijg ik sneller last van zenuwpijn en heb ik zenuwpijn dan kan ik niets anders doen dan de hele dag op de bank zitten, tv kijken of lezen, of proberen te slapen (wat moeilijk is met pijn en nog eens kabaal en hitte).

Als dat één nacht/dag was, oké, maar ik moet dit nog tot zondag uitzitten. Ik probeer geen zelfmedelijden te hebben, maar ik moet al janken bij het idee om morgen nog zo'n dag te hebben als vandaag, of nu al kijk ik zwaar tegen de nacht op.

Dus het is niet dat ik andermans plezier wil verzieken of een klager ben. Ik wens iedereen superveel plezier als ze naar de TT gaan. Geniet ervan, want het is een bijzonder iets wat we in Assen hebben en het kan ook heel gezellig zijn.

Maar dit jaar zie ik het gewoon voor mezelf niet zo zitten, de TT, en als ik dan na middernacht zo gefrustreerd van het kabaal raak, dan mag ik daar toch echt wel eventjes over posten toch?

In ieder geval, morgen ga ik naar een vriendin toen en blijf daar de rest van de week slapen. Ik heb ook een paar lieve berichtjes gehad met aanbod tot overnachting en natuurlijk rina, dankjewel <3 . Maar aangezien ik echt kapot ben en in stukjes vind ik het fijner om bij iemand die ik ken te zijn, die niet raar opkijkt als ik morgen de hele dag in bed lig en even niet heel sociaal ben :+ .

@Freespirit: Ik heb keihard moeten lachen. Heeeeerlijk. Wat een ervaring haha. Voortaan de kalender van de stad even checken voor je ergens reserveert :D
Laatst bijgewerkt door ElineS op 23-06-16 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:15

Ik snap je helemaal hoor ts en in jouw geval mag je absoluut even lekker klagen hier. Fijn dat je naar een vriendin kan!