Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:57

Winged schreef:
Joolien schreef:
Ps. ga me niet voor elke plaats vragen wat er wanneer en hoe laat gaat gebeuren, want dat kan niet ik zeggen. Deze waarschuwing geldt voor west-zuid-oost en midden Nederland en België met mogelijke uitzondering het oosten van België.
.

Dan hoop ik dat het daar blijft hangen := Niet omdat ik jullie dat weer gun, maar meer omdat het TTweek (Assen) is deze week en ik toe ben aan een goed feestje :=

Kleine kans dat t daar komt. Ligt er een beetje aan op de bui naar het oosten gaat afbuigen(rightmover) en wanneer hij dat gaat doen, of dat ie over zee weg trekt.

Dit is een kaartje voor kans op een supercel.
Afbeelding

Nou ik ga op pad, we gaan het zien!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:58

Joh ze kunnen het weer van een uur van te voren nog niet voorspellen paard blijft lekker buiten ik zie het allemaal wel morgen.

Vorig jaar was er ook zo'n ophef met zo'n topic en wat gebeurde er.......... Juist niks noppes nada

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:59

Hier is er gelukkig op de radio enorm gewaarschuwd voor hele zware onweders vandaag en morgen. We halen er mogelijks weer het nieuws mee. Ook nog een punt is dat de bodem al verzadigd is waardoor er weer een hele grote kans is op wateroverlast + de buien trekken niet zo gek snel

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:59

Het is niet alleen Jolien die hier ons voor waarschuw. Op facebook ben ik volger van meerdere pagina's betreft weer, en ook die geven deze voorspelling.

En om eerlijk te zijn, liever een verkeerde voorspelling dan achteraf denken, jeetje hadden ze dat niet kunnen voorspellen. Al blijft het voorspellen van het weer moeilijk, vorig jaar hadden we hier vlakbij een flinke windhoos/tornado die toch wel een paar flinke boerderijen gesloopt heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:04

Zie dat wij net aan de rand zitten. Zal hier wel weer niks/niet veel vallen gok ik. Tot nu toe alle keren de laatste weken hier voorbij getrokken, en net een paar kilometer verderop gevallen. Ook het onweer is hier steeds net voorbij getrokken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:08

@ iedereen die het nu al een storm in een glas water vinden: Er wordt niet geadviseerd om in een schuilkelder 3 dagen af te wachten. Mooi als er(bij jou) straks niets aan de hand is.

Het is wat het is: een waarschuwing. Doe er mee wat je wil.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:11

Op het weerbericht van RTL nieuws klinkt geen waarschuwing. Alleen dat het morgen 26 graden wordt met pittige buien.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:12

En waar moeten we dan naar kijken Jolien?op je kaartje?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:12

Ja.. Maar een waarschuwing op iets dat gigantisch amper voortkomt.. Als alle omstandigheden optimaal zijn blablablabla.. KNMI meldt compleet iets anders, dus dit is weer gewoon stemmingsmakerij.. Laat de waarschuwingen aan de officiële instanties.. Die hebben t al vaak mis door te overdrijven. Ik waardeer je enthousiasme joolien, maar de kans dat ik de miljoen win is groter!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:13

Sammie schreef:
Ja.. Maar een waarschuwing op iets dat gigantisch amper voortkomt.. Als alle omstandigheden optimaal zijn blablablabla.. KNMI meldt compleet iets anders, dus dit is weer gewoon stemmingsmakerij.. Laat de waarschuwingen aan de officiële instanties.. Die hebben t al vaak mis door te overdrijven. Ik waardeer je enthousiasme joolien, maar de kans dat ik de miljoen win is groter!

Ik zou voor de zekerheid een lot kopen :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:14

Vorig jaar had je ook zo'n kaart en het is toen bij oa Den Oever enorm mal geweest.
Het blijft altijd afhangen van toeval maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:14

KNMI geeft idd niets aan voor vandaag en morgen code geel onderin (midden niet) voor onweer met zware windstoten.

Geen Pinkpop 2014 dus. Wel jammer, ik vind onweer eng maar ook wel weer heel erg mooi om naar te kijken :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:15

Wij vallen er gelukkig mooi buiten.Gisteravond een hele lange zware tropische regenbui gehad,wat een water! en niemand die dit voorspeld had.

Saskia9

Re: Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:16

Ik steek sochtends mn kop uit t raam en bekijk terplekke wat het weer doet. Afgelopen weken zoveel voorspeld en t leek er weinig op..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:17

_Friemel schreef:
KNMI geeft idd niets aan voor vandaag en morgen code geel onderin (midden niet) voor onweer met zware windstoten.

Geen Pinkpop 2014 dus. Wel jammer, ik vind onweer eng maar ook wel weer heel erg mooi om naar te kijken :D

Ik vond t niet zo tof :+. Konden nog net op tijd terrein af en sporthal in :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:23

Bagheera_206 schreef:
En wie gaat er morgen naar Down the Rabbit Hole... Besloten om dan toch maar mijn stormproof tent mee te nemen ipv mijn el cheapo Quecha. :=

DTR is toch pas vanaf vrijdag? :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:23

Echt vreemd doen sommige mensen hier. Sinds ik paarden heb, houd ik het weer dagelijks in de gaten.
Ze zijn mijn verantwoordelijkheid en ik heb er maar voor te zorgen dat het goed met ze gaat. Ik ga zelf namelijk ook niet in noodweer buiten staan.
En als het niet boven jouw hoofd valt, wil niet zeggen dat een ander zich maar moet zien te redden.
Hoeveel ongelukken gebeuren er niet op de weg met auto's met slecht weer. Bomen op een auto enz.
Blijkbaar denken sommigen nog steeds dat ze in een film met happy end leven.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:24

Ja ik zat veilig binnen sorry _O-

Ik moet toch fietsen naar het werk, ik check dus nooit t weer alleen qua temperatuur, ik doe de voordeur open en bepaal dan of ik m'n regenpak aan doe of niet. Ik heb al zo vaak gehad dat m'n collega's riepen oh ben je niet met de bus t gaat zo stormen :')

Mars

Re: Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:26

Nou het gaat idd vreselijk tekeer hier :oo

Heb voor de zekerheid alvast factor 30 gesmeerd :Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:26

Nou ik hoop dat ze ons een keertje overslaan.
We hebben zoveel wateroverlast gehad de laatste paar weken dat ik me stal al 3 x blank heb gehad.
Vind het eigenlijk wel genoeg.

Afbeelding
Mijn veulen van 3 maanden heeft al zwemdiploma A,B en C. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:29

een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Nadeel van dit weer is dat het vaak zo plaatselijk is, dat het veel mensen achteraf denken: zie je wel: ze weten er ook niets van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:29

Sammie schreef:

Laatste keer dat ik zo dacht kreeg ik een tent op mijn kop en vielen er 5 doden.

Uiteraard is de kans klein en moeten we het vooral niet overdrijven. Maar gewoon een waarschuwing dat er een kans is op erg slecht weer....prima.

KNMI geeft nu nog niets,...maar die schalen vaak op het laatste moment bij.
In mijn situatie kan dat precies te laat zijn omdat ik dan ver van huis ben.

Nu mijn man gevraagd om op te letten en mogelijk de paarden op stal te zetten als het inderdaad slecht weer wordt.

En meer niet.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:30

Ik hou het graag in de gaten.

Wij zijn aanwezig op het CHIO dus hoop dat het in Rotterdam zal meevallen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:30

Het zijn waarschuwingen, hé? Wil niet zeggen dat per definitie Nederland verdwijnt maar het is dan wel handig om net even iets alerter op het weer te zijn als je buiten dingen gaat doen. Kan zomaar wezen dat er niks gebeurd maar voor hetzelfde geld krijg je een beste bui op je kop. En als dat zo'n megabui is is dat niet echt het toppunt van gezelligheid.
En al hebben we hier amper echt code rood weer, ik hou het voor de zekerheid in de smiezen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:33

Wat een flauwe reacties hier. Joolien staat er toch wel om bekend verstand te hebben van dit soort dingen. En voorlopig is het hier ook hartstikke zonnig maar ik ben blij dat ze wel even waarschuwt.

Margee schreef:
Echt vreemd doen sommige mensen hier. Sinds ik paarden heb, houd ik het weer dagelijks in de gaten.
Ze zijn mijn verantwoordelijkheid en ik heb er maar voor te zorgen dat het goed met ze gaat. Ik ga zelf namelijk ook niet in noodweer buiten staan.

Dit dus. Precies dit.