Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huisgenoot schreef:Ik snap ElineS haar reactie wel, er wordt inderdaad geen diagnose gesteld maar het leek misschien een beetje suggestief. Ik heb zelf wat negatieve ervaringen met de schade die het te snel toeschrijven van zulke stoornissen op een mens kan hebben, zulke ervaringen heeft ElineS misschien ook wel, dus zo'n reactie van haar kant is misschien niet 100% terecht maar ook zeker niet vergezocht!
Janine1990 schreef:TS, heb je je huisgenoten er op aangesproken dat je het vervelend vond dat ze niet aan de afspraak hebben gedacht gisteravond? En heb je intussen (het is maandag) al wat stappen ondernomen, bijvoorbeeld met het decanaat van je school?
Ik begrijp dat je niet alleen wilt zijn in je gevoel, kan ik me ook wat bij voorstellen. Maar als je huisgenootjes van de app in het buitenland zitten, hoe echt is praten via de app dan? En als je huisgenoten thuis hun afspraken blijven 'vergeten', wat schiet jij daar dan mee op?
Decanaat noem ik, omdat ik daar destijds naar werd verwezen voor dit soort dingen. Oké, dat klinkt erger dan het is. Mijn SLB'er vond dat ik daar heen moest omdat ik niet echt met de klas optrok buiten school om
) Huisgenoot schreef:Yup, ik heb gezegd dat ik dat vervelend vond en daar is netjes op gereageerd. Natuurlijk heel stom, maar ik ben altijd wel degene die het meeste initiatief neemt in huis. Is ook niet erg, zeker niet nu ik weet dat ze allebei volledig achter dit gesprek staan en denken dat ze het voor hun eigen verwerking ook nodig hebben. We hebben al een beetje besproken hoe we het willen aanpakken met dat gesprek, dus daar heb ik nu al veel meer vertrouwen in! Ik zou liever ook niet appen hoor, heb je gelijk in, maar dat kan even niet anders nu..
Op de uni hebben we ook een psycholoog als het goed is, maar het is bijna zomer, dus daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb wel al iemand op het oog die ik ga benaderen, ook een psycholoog waar ik eerder een paar keer ben geweest. Heb alleen nog geen stappen ondernomen wat dat betreft.. Morgen nog een zwaar tentamen voor de boeg en naast m'n gedachten hier uitschrijven ben ik daar dus hard voor aan het leren (of nou ja.. poging doen tot)

, maar wat ik uit jou verhaal begrijp heb je wel een veel betere band met je huisgenoot dan ik had.
Dit tentamen niet halen betekent het hele vak opnieuw doen wat volgend jaar niet in m'n rooster past, dus de stress is voorlopig nog niet voorbij.. Ik ben vanuit de tentamenzaal eigenlijk op de automatische piloot naar mijn studieadviseur gelopen en heb daar m'n verhaal gedaan, gelukkig luisterde ze heel goed en wilde ze me graag helpen! Ik ga dus proberen een extra kans voor dit tentamen te krijgen zodat ik het vak volgend jaar niet opnieuw hoef te doen, de kans is klein dat het lukt maar zij staat in ieder geval achter me. Ook heeft ze me wat contactgegevens van psychologen binnen school gegeven, en zoals jij inderdaad al zei Janine1990 zijn die er ook gewoon in de zomer.
De herkansing valt precies in de 3 dagen die ik vrij had gemaakt er even lekker tussenuit te gaan met twee goede vriendinnen, wat nu dus niet door kan gaan. Lichte paniekaanval daardoor want nu voel ik me heel erg opgesloten in deze situatie. Maar goed... De rest van de dag zit ik mooi op de bank voor Netflix chocola te eten
Huisgenoot schreef:Daar maken jullie wel een punt.. Op zich lijkt het me ook niet meer dan normaal om te zeggen hoe ik me voel.
Gisteravond vroeg ik of ze mee wat wilde gaan drinken met een paar vrienden, ik kon de afleiding zelf wel gebruiken. Toen had ze het voor het eerst over wat er is gebeurd, dat ze bang is om mensen tegen te komen die weten dat ze in het ziekenhuis gelegen heeft en dat ze vragen gaan stellen.
Zeer binnenkort is iedereen weer thuis! Ik wil echt graag dat dit gesprek zo snel mogelijk plaatsvindt, ik denk ook wel dat het losloopt als het eenmaal zo ver is.
Maar ik vind het ook niet de bedoeling dat ze het aan jan en alleman vertellen. Ik verwacht ook niet dat TS zo'n persoon is. Maar ik vind wel dat het wel het meisje haar zaak is aan wie en wie ze het niet wil vertellen. Het is hartstikke naar, beschamend en persoonlijk. Ik heb zelf ook gehad dat anderen het ineens wisten en daar ben ik toch echt zwaar overstuur door geweest, dat bepaalde mensen hun mond niet konden houden, en daar heb ik ook heel veel negatieve gevolgen van gehad. Dus natuurlijk moet TS het kwijt aan anderen, want het is niet iets om in je eentje te dragen, maar wees wel selectief en discreet in wie je het verteld.
Het klinkt misschien raar, maar ik ben blij dat het in haar kamer is gebeurd (als het dan toch gebeurd is). Die schaamte mag er dan ook zijn en daar gaan we gewoon aan werken, als ik daar volgens haar überhaupt iets aan toe te voegen heb. En anders niet!