Eerstejaars WO studenten 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:06

Even een schopje :o
Hoe gaat het met jullie allemaal? Al een beetje gewend aan jullie studie? :)
Met mij gaat het iig goed! Het studentenleven bevalt me prima ;). A.s. vrijdag heb ik mijn eerste tentamen (plantkunde), spannend, maar wel fijn omdat het eerste vak dan is afgesloten, en we verder kunnen met een (imo) leuker vak, namelijk dierkunde! :)

xemmafalcon

Re: Eerstejaars WO studenten 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:11

Plantkunde? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Doe je de dierenarts opleiding?
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Ik heb het onwijs naar mn zin bij rechten! Heb ook afgelopen weekend het eerstejaarsweekend achter de rug. Heb ook een fijn rooster; tot en met november zit ik alleen de dinsdag en donderdag op de uni. Buiten de colleges ben ik ongeveer 1 dag kwijt aan alles voorbereiden enzo.
Ben dan ook onwijs benieuwd naar mn tentamens. Die zijn pas eind oktober

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:19

xemmafalcon schreef:
Plantkunde? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Doe je de dierenarts opleiding?
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Ik studeer (medische) Biologie in Nijmegen! Dus dan is het nog wel redelijk logisch dat ik ook plantkunde heb hahah

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:25

Owww waarom heb ik dit topic nog niet eerder gezien! :D

Ik ben ook net begonnen aan mijn studie Biologie in Groningen, en tot nu toe vind ik heel erg leuk (vooral de mensen :P ). Nog meer mensen die in Groningen studeren?

Ik zou eigenlijk voor mn tentamen voor woensdag moeten leren, maar bokt is veel leuker :Y)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:10

Hier gaat het heel goed! Ik vind psychologie tot nu toe onwijs interessant en veel leuker nog dan ik verwacht had :) ik heb ook een fijn rooster; ik zit maandag, woensdag en donderdag op de uni. Woensdag en donderdag ook maar 2 en 3 uur les dus dat is wel fijn!
Alleen de planning is nog wel iets waar ik tegenaan loop. Ik krijg het allemaal wel af maar het is enorm veel dus ik moet dat nog wat beter in leren plannen zodat ik niet iedere keer de laatste dag nog een hoop moet doen. Maar goed, het is ook lastig inschatten omdat het per casus scheelt hoeveel tijd je kwijt bent.

Fijn dat het jullie ook allemaal bevalt!

Marieke, wat leuk dat er in je opleiding ook een stukje dierkunde zit! Biologie is echt een superbrede opleiding of niet?

Ik studeer aan het Erasmus in Rotterdam :) Heb mijn eerste tentamen op 7 oktober, geen idee wat ik me erbij voor moet stellen dus ik vind het best spannend haha!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:28

Precies dat dus! :')

ik merk wel dat op kamers wonen soms best een beetje eenzaam is

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:22

Char_lotte schreef:
Marieke, wat leuk dat er in je opleiding ook een stukje dierkunde zit! Biologie is echt een superbrede opleiding of niet?

Jaa klopt! Eerste kwartaal heeft 3 vakken (wiskunde, plantkunde en dierkunde), maar we krijgen komende kwartalen ook echt vanalles ja! In het 4e kwartaal kan je de keuze maken tussen de medische vakken en de biologische vakken, dus dan begin je echt met het kiezen van een kant zeg maar. Ben heel benieuwd! :)

Succes allemaal alvast met de tentamens! En je moet maar zo denken, iedereen heeft zo'n eerste tentamen gehad, dus moeten wij het ook kunnen :).

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:26

Ik vind alle academische vakken echt niks aan :') helaas hoort het er ook bij haha.
Verder vind ik het een prima studie. Wel moet ik toegeven dat ik best veel colleges skip haha. Het wordt opgenomen en ik heb twee uur reisafstand (nee, ik zit niet op kamers), waardoor het gewoon efficiënter is om op vrijdag niet te gaan en op dinsdag het laatste college niet te gaan.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:53

Marieke_963 schreef:
Char_lotte schreef:

Jaa klopt! Eerste kwartaal heeft 3 vakken (wiskunde, plantkunde en dierkunde), maar we krijgen komende kwartalen ook echt vanalles ja! In het 4e kwartaal kan je de keuze maken tussen de medische vakken en de biologische vakken, dus dan begin je echt met het kiezen van een kant zeg maar. Ben heel benieuwd! :)

Succes allemaal alvast met de tentamens! En je moet maar zo denken, iedereen heeft zo'n eerste tentamen gehad, dus moeten wij het ook kunnen :).

Ah okay! Leuk zeg :D Heb je al een beetje een idee of je de medische of de biologische vakken gaat kiezien?

Snap ik Marrie_L... Hier ook twee uur reistijd. Gelukkig hoef ik niet iedere dag haha. Heb je wel een fijn rooster?

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:21

Plantenkunde valt mij echt vies tegen, maar dat komt misschien ook omdat ik al zeker weet dat ik voor medische biologie ga kiezen! Ik heb wel erg veel zin in het volgende kwartaal, dan krijgen we oa microbiology en biochemie :j

Marieke wij gaan gewoon allebei dat tentamen halen!! *\o/*
Moet ik misschien wel eerst even mijn boek openslaan, ik heb last van een ernstig gevalletje studieontwijkend gedrag :=

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:49

Char_lotte schreef:
Snap ik Marrie_L... Hier ook twee uur reistijd. Gelukkig hoef ik niet iedere dag haha. Heb je wel een fijn rooster?

Ik moet te vroeg opstaan :+
Nou ja, wanneer ik veel tijd ertussen heb, ga ik dus gewoon niet. Momenteel is het, afgezien het feit dat ik twee keer in de week (officieel drie) om kwart over zes 's ochtends in de trein zit wel te doen. Maar over een paar weken verandert alles weer, dus dan moet ik dan maar eens kijken wat ik allemaal ga doen.
Jij?

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:07

Ik vind het op mezelf wonen echt heerlijk, maar de universiteit zelf vind ik toch wat lastiger dan verwacht. We hebben elke week een toetsvraag, en elke week een essay te schrijven, en mijn punten daarvoor zijn nog niet denderend, hoewel ik wel gewoon goed leer. Beetje frustrerend is het wel

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:28

Imke1998 schreef:
Plantenkunde valt mij echt vies tegen, maar dat komt misschien ook omdat ik al zeker weet dat ik voor medische biologie ga kiezen! Ik heb wel erg veel zin in het volgende kwartaal, dan krijgen we oa microbiology en biochemie :j

Marieke wij gaan gewoon allebei dat tentamen halen!! *\o/*
Moet ik misschien wel eerst even mijn boek openslaan, ik heb last van een ernstig gevalletje studieontwijkend gedrag :=

Hahahha jeaaah that's the spirit *\o/* *\o/* . Heb al wel wat geleerd, maar iedere keer als ik dan weer klaar ben met een hoofdstuk, haal ik al weer termen door elkaar.. wordt nog wat!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:56

Marrie_L schreef:
Char_lotte schreef:

Ik moet te vroeg opstaan :+
Nou ja, wanneer ik veel tijd ertussen heb, ga ik dus gewoon niet. Momenteel is het, afgezien het feit dat ik twee keer in de week (officieel drie) om kwart over zes 's ochtends in de trein zit wel te doen. Maar over een paar weken verandert alles weer, dus dan moet ik dan maar eens kijken wat ik allemaal ga doen.
Jij?

Jeetje zeg, kwart over 6 :oo
ik moet maar drie dagen naar school gelukkig, moet twee keer om 7 uur te bus hebben en een keer om 9 uur op dit moment. Maar de terugreis is veel rotter omdat mijn overstap dan niet goed aansluit waardoor ik vaak lang moet wachten... Maar goed, mijn rooster gaat binnenkort ook weer veranderen dus dan zie ik wel weer haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:59

Ik kom me ook melden :D

Ik ben Esmée en ik studeer psychologie aan de Erasmus Universiteit. Heb het enorm naar m'n zin, geniet van het studentenleven en vrijdag m'n eerste tentamen. Nu dus hard aan het leren!