Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 17:11

Dat bericht was wel echt ja! Ruiter is inmiddels gevonden.
Ik ga morgen figureren bij Hartenstrijd in amsterdam, ze zoeken nog mensen!

xJolijn, met een groepje van Dokter Tinus! Maar de meeste van die app komen uit leeuwarden :P

_Linn_, jammer dat je niet zoveel bent ingezet. Wel fijn dat je een leuke dag gehad hebt!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 17:11

_Linn_ schreef:
Ah ik ga donderdagmiddag weer terug naar de pijp in A'dam voor een andere film haha, en deze is betaald, super chill!

Gaaaf! Waar?

_Linn_

Re: Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:40

Hartenstrijd was ik vandaag dus ook!
Maar ze kunnen je niet echt meerdere dagen inzetten omdat dat natuurlijk raar is in de film stel je bent meerdere keren te zien op verschillende plekken.

Waar precies in de Pijp het is donderdag weet ik nog niet. Is voor de film New Kids 3.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:40

Dat is waar! Al was ik bij dokter Tinus patiënt van de huisarts, bezoeker van het ziekenhuis en zelf patiënt van het ziekenhuis haha! Maar aan de andere kant kan dat best want zo werden aflevering 4 en 12 opgenomen op verschillende dagen. Ben ik eerst patiënt bij de dokter, dan in het ziekenhuis en dan controle! Haha.

En bovendien... niemand herkent een schim die langsloopt :P

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:59

Wat een leuke hobby! Moet je dan ook naar de visagiste enzo? Of moet je dat zelf regelen?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:07

Gedaan in Spangas, en nu publiek geweest voor Dance Dance Dance (vorig jaar, gratis) en dit jaar bij Superkids. Flikken Maastricht staat nog hoop op mijn lijstje, maar ze hebben me helaas nog niet nodig gehad:(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:15

Ik heb 2 keer gefigureerd bij flikken Maastricht :)

Erg leuk om te doen !

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:23

Bopje schreef:
Wat een leuke hobby! Moet je dan ook naar de visagiste enzo? Of moet je dat zelf regelen?

Ik moest vandaag 3 setjes kleding meenemen en toen kwam die vrouw van de kleding kijken wat daarvan ik aan moest doen en de vrouw van de make-up deed mijn haar los en gaf me een klein beetje foundation tegen het glimmen. Dus ze controleerde wel bij iedereen de kleding en make-up maar verder niks.

Ben benieuwd hoe dat donderdag gaat.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 23:43

Leuk! Ik ben ook bij Superkids geweest dit jaar! Bij de finale! En achteraf op de foto met Erland, Johnny, Eric van Tijn, Angela schijf.... heeeel leuk!

Verder ben ik vaak publiek bij Soundcheckers van qmusic en KPN, ook erg leuk! Vorige x was t met O'gene!

Precies. Bij Dokter Tinus werd enkel je kleding bekeken en uitgekozen. Make up en haar enzo was gewoon zoale je er mee aan kwam. Zo naturel mogelijk hetliefst (maskara etc. Is prima maar geen knallende flitsende make up)

Ik wil echt graag eens naar Flikken Maastricht! (Al is het voor mij 3 uur reizen... enkeltje...) haha! Heb een vriendin in limburg wonen dus combineren we t gewoon :):)

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:25

Het lijkt mij echt super leuk om eens te doen. Ik ga eens kijken of ze ook zoiets in mijn regio gaan doen :)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:34

Ik, m'n zus, broer en moeder figureren ook vaker! Hebben 1x bij een film gefigureerd, meerdere reclames en ook vaker als publiek bij programma's (de jongens tegen de meisjes, ik hou van Holland, en veel andere), mijn moeder meerdere keren bij dingen als dokter Tinus en meerdere andere series en mijn broer ook met van alles (maar hij doet ook grotere rollen in reclames en films)
Wij staan bij een castingbureau ingeschreven en krijgen via daar oproepjes (zowel betaald als onbetaald)
Zijn altijd wel echt leuke dingen en bij programma's als bijv. de jongens tegen de meisjes hebben we al vaker in het winnende vak gezeten (en ja, ook als betaalde figurant krijg je dan gewoon de prijs mee)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 05:02

_love12_ gaaf! Welke bureaus zijn dit zoal?

Ik ben er nu al uit voor deze hobby haha! Om half 8 in amsterdam zijn voor hartenstrijd!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:55

Ah jammer, de draaidag voor morgen van New Kids 3 gaat niet door. Hij gaf me nog de optie om vrijdag of zaterdag te komen maar dan kan ik niet dus deze gaat voor mij helaas niet door.

Michelle hoe was Hartenstrijd vandaag?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:18

X_Michelle_X schreef:
_love12_ gaaf! Welke bureaus zijn dit zoal?

Ik ben er nu al uit voor deze hobby haha! Om half 8 in amsterdam zijn voor hartenstrijd!

Wij gaan vooral vaak via Dynamic casting (ook te vinden op FB). Maar ook wel vaak via oproepjes die we vinden via facebookgroepen (zal zo even kijken hoe deze groepen heten)

Edit:
*EU actrices/acteurs/figuranten/modellen (of iets in die richting)
* Dynamic casting

Als je in de zoekbalk bij groepen het woord 'figurant' intypt komen er nog meer :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 16:54

Dankjullie wel!

Hartenstrijd was mega mega tof! Superleuke mensen, heerlijk gekletst met de acteurs en wij hadden een fantastische rol! Had het niet beter kunnen bedenken :):) ik kan er nog niets over zeggen behalve dat we een rol hadden die veel met de acteurs te maken had *\%/*

Zooooo gaaf! 27 oktober zit ik met een grote groep in de bios! :D

Weet iemand nog iets te figureren voor morgen?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:01

Niet voor morgen, maar voor de laatste draaidagen van petticoat zoeken ze nog mensen.

Lokatie
Warmenhuizen, Lijnden, Den Haag

Omschrijving
Mannen en vrouwen tussen de 13 en 80 jaar.

Ik ben voor onze laatste draaidagen nog op zoek naar mannen en vrouwen tussen de 13 en 80 jaar die het leuk vinden om te figureren in deze bijzondere serie. Omdat het verhaal zich in de jaren ’50 afspeelt, zullen we bij de figuranten ook veel aandacht besteden aan het haar, visagie en de kleding.

Periode
Het betreft onderstaande data:

25 JUNI – WARMENHUIZEN – 10:30 – 21:00 - Optreden Petticoats

26 JUNI – LIJNDEN – 14:00 – 01:00 (!) - Optreden Petticoats

30 JUNI – DEN HAAG – 22:00 – 05:00 – EXT. night shoot!

4 JULI – DEN HAAG – 09:00 – 18:00 – EXT. Den Haag
Met verplichte doorpas op 2 juli in Amsterdam

Tijden zijn inschattingen. We zullen tussen de aangegeven uren draaien.

Wat bieden wij?
- Een leuke dag en hopelijk onvergetelijke ervaring op de filmset.
- €25,- per dag en eten en drinken gedurende de dag.

kijk op filmfiguranten.nl :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:33

Chips,heb ik mij net daar voor opgegeven, Blijk ik een belangrijke verjaardag te hebben :( Hoe zeg ik het nou weer af?

Edit: Al geregeld ! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:06

Ik ga zaterdag in Petticoat figureren :D

Vandaag Flikken Maastricht gedaan, was super leuk en ik moest vol met m'n kop voor de camera :=
Ik vond vooral Victor Reinier erg sympathiek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:12

Flikken Maastricht lijkt me zo leuk om te doen :P welke aflevering kom je in beeld?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:25

Aflevering 4!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:32

Oh ik ga opletten 8-)

Ik zag trouwens dat het vanaf 26augustus weer begint, maar ik zag hier ook dat in september de opnames nog zijn? Is de hele serie dan nog niet af als ze beginnen met uitzenden? Of is dat alweer een volgend seizoen :?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:28

verootjoo schreef:
Oh ik ga opletten 8-)

Ik zag trouwens dat het vanaf 26augustus weer begint, maar ik zag hier ook dat in september de opnames nog zijn? Is de hele serie dan nog niet af als ze beginnen met uitzenden? Of is dat alweer een volgend seizoen :?

nee, dat klopt. ze zijn nog bezig met het opnemen van de laatste afleveringen van seizoen 11 als ze de eerste al beginnen uit te zenden :) Seizoen 12 wordt later opgenomen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 05:44

X_Michelle_X schreef:
Dat bericht was wel echt ja! Ruiter is inmiddels gevonden.

Vriendin van mij had haar en dr paard opgegeven op aanradrn van mij. Ik had gezegd dat als ze mee mocht doen ik zou komen helpen... (zij komt uit limburg, ik uit de zaanstreek)

Ennehhh... ik ben opweg die kant op nu :):)
Waarschijnlijk kan ik zelf niet meedoen maar och. Vriendin na hele lange tijd weer zien, paard vast houden wanneer nodig en meegluren op de set.... nee ook niet verkeerd! Haha :):)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:32

Klopt het dat je precieze tijden etc. op het laatste moment binnen krijgt? :o Ik moet morgen namelijk ergens heen, maar weet behalve dat ik moet komen en wat voor serie het is nog niks. Bedankt !

Edit: Precies op het moment dat ik dit bericht stuurde, kreeg ik de betreffende mail :')

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:42

@Bopje fijn dat je nu de mail hebt haha!
Het is inderdaad vaak op het laatste moment. Callsheets etc. worden meestal de dagvan te voren pas helemaal ingepland zodat de precieze tijden bekend zijn, maar vaak wordt er wel een indicatie gegeven :)