Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geef dan liever gewoon niks. Mijn dochter kreeg een tas waar nog zooi inzat van haar. 

) Maar ik verschijn net zo makkelijk op een verjaardag met een leuk ingepakt, mooi opgemaakt zelf gebakken brood (waarde max 2 euro, denk ik, maar wel een flinke pot liefde). Als ik contant geld 'moet' geven, kies ik soms voor een overmaking naar een goed doel waarvan ik weet dat de ontvanger er hart voor heeft. Dan maak ik een leuke kaart waar ik op schrijf dat ik dat gedaan heb, die krijgt de ontvanger. Maar als ik weet dat iemand heel krap zit, zal ik dat niet doen, dan doe ik een envelop, maar ik verpak het geld wel leuk, ik vouw het of zo.
)Sammie schreef:Cabelona schreef:Het was er op wachten, hé.. Wat is er precies mis met dat het van de action vandaan komt. Succesformule, Nederland komt er graag om te kopen, maar het krijgen is blijkbaar te min? En betekent dat zij fulltime werken ook dat ze geen schulden of hoge vaste lasten hebben? Dat ze bakken met geld hebben? Kun jij in hun portemonnee kijken?Mijn vriend die heeft twee nogal zuinige vrienden, terwijl zij fulltime werken. Daar krijg je altijd een of ander action prul van. Daar ga ik dan ook niet veel geld aan uitgeven.
Kwantiteit boven kwaliteit?
Ook in een zeer beperkt budget kun je leuke cadeau's geven, genoeg voorbeelden te vinden al in dit topic. tengeltje11 schreef:Hog,veel factoren zijn belangrijk.
Een puber/jongere die cadeau geeft bij een verjaardag,kan je moeilijk vergelijken met iemand die een groot feest geeft omdat hij bv 40j geworden is.
Wij hebben hier bv al 2 keer een babyborrel gegeven(dus feestje omdat er een kindje geboren is).
Amper iemand geeft minder dan 50 euro.
Een avondfeest van een huwelijk,daar gaan wij toch ook niet heen zonder minder dan 100 euro.
Uiteindelijk krijg je dan ook x-aantal gangen om te eten,nadien nog een feest met muziek en drank tot in de vroege uurtjes,dan kan je toch moeilijk met 20 euro/man afkomen?
tengeltje11 schreef:Hog,veel factoren zijn belangrijk.
Een puber/jongere die cadeau geeft bij een verjaardag,kan je moeilijk vergelijken met iemand die een groot feest geeft omdat hij bv 40j geworden is.
Wij hebben hier bv al 2 keer een babyborrel gegeven(dus feestje omdat er een kindje geboren is).
Een avondfeest van een huwelijk,daar gaan wij toch ook niet heen zonder minder dan 100 euro.
Uiteindelijk krijg je dan ook x-aantal gangen om te eten,nadien nog een feest met muziek en drank tot in de vroege uurtjes,dan kan je toch moeilijk met 20 euro/man afkomen?
) tengeltje11 schreef:Hog,veel factoren zijn belangrijk.
ik kijk liever naar het kado dan naar het bedrag.
Veel beter dan 'geld' uitwisselen