Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kelly_ann schreef:Ik sta ook op menig vakantie kiekje van toeristen, met mijn paard op het strand ben ik bezienswaardig.
Huertecilla schreef:Kelly_ann schreef:Ik sta ook op menig vakantie kiekje van toeristen, met mijn paard op het strand ben ik bezienswaardig.
Dat is openbaar.
Daar heb ik het in het geheel niet over.
Een kiek van een bbq is totaal wat anders.
Daar behoort de kieker heel zorgvuldig mee om te gaan, om geen andere reden dan RECHT op privacy.
Palmera schreef:Maar die kiek op het strand, te paard of voor mijn part naakt zonnend, hoort imo óók niet ongevraagd op de facebook pagina van de fotograaf te verschijnen.
Dat je op het strand/bos/heide wandelt/ligt/rijdt betekend niet dat je vogelvrij bent voor facebookpagina van een ander.
KoudbloedKim schreef:Hier ook alles zoveel mogelijk afgeschermd.
Eén keer flinke heibel gehad.
Maarten had mij ten huwelijk gevraagd en ik werd op mijn tijdlijn gefeliciteerd.
Gevolg was dat een lid van mijn schoonfamilie een hysterische aanval kreeg omdat zij het eerst had willen horen.
Maar ik heb ook niet zoveel vrienden op FB en degene die er staan, daarvan weet ik dat ze te vertrouwen zijn.

nontie schreef:Zo had ik de buren op hun tijdlijn gefeliciteerd met de geboorte van hun zoon. (Kind was 11/12 uur 's avonds geboren ik stuurde dat bericht tegen 4 uur 's middags)
Of ik dat wel even wou verwijderen want ze hadden de familie nog niet ingelicht..
Dat is toch het eerste wat je doet na een geboorte?
nontie schreef:Zo had ik de buren op hun tijdlijn gefeliciteerd met de geboorte van hun zoon. (Kind was 11/12 uur 's avonds geboren ik stuurde dat bericht tegen 4 uur 's middags)
Of ik dat wel even wou verwijderen want ze hadden de familie nog niet ingelicht..

nontie schreef:KoudbloedKim schreef:Hier ook alles zoveel mogelijk afgeschermd.
Eén keer flinke heibel gehad.
Maarten had mij ten huwelijk gevraagd en ik werd op mijn tijdlijn gefeliciteerd.
Gevolg was dat een lid van mijn schoonfamilie een hysterische aanval kreeg omdat zij het eerst had willen horen.
Maar ik heb ook niet zoveel vrienden op FB en degene die er staan, daarvan weet ik dat ze te vertrouwen zijn.
Zo had ik de buren op hun tijdlijn gefeliciteerd met de geboorte van hun zoon. (Kind was 11/12 uur 's avonds geboren ik stuurde dat bericht tegen 4 uur 's middags)
Huertecilla schreef:nontie schreef:Zo had ik de buren op hun tijdlijn gefeliciteerd met de geboorte van hun zoon. (Kind was 11/12 uur 's avonds geboren ik stuurde dat bericht tegen 4 uur 's middags)
Waarom niet wachten met reageren via Facebook tot het op Facebook is aangekondigd??
Hoe/wat mensen waarom wel/niet doen is niet aan jou om te beoordelen maar om te respecteren.
Het is écht niet leuk voor diegene die zelf het nieuwtje wil vertellen aan de dierbaren. nontie schreef:Omdat Facebook net een update had gehad had ik niet door dat ik het op de tijdlijn zette ipv priveberichtje.
@palmera er waren geen complicaties want mijn vriend was al langs geweest de hond terug brengen dus die had me al verteld hoe en wat.
Ik dacht dat ik het privé stuurde maar door een update die ik niet onder de knie had ging dat dus een beetje mis.

Huertecilla schreef:nontie schreef:Omdat Facebook net een update had gehad had ik niet door dat ik het op de tijdlijn zette ipv priveberichtje.
@palmera er waren geen complicaties want mijn vriend was al langs geweest de hond terug brengen dus die had me al verteld hoe en wat.
Ik dacht dat ik het privé stuurde maar door een update die ik niet onder de knie had ging dat dus een beetje mis.
Dat klinkt als een smoes na jouw eerste post waarin jij jezelf rechtvaardigt.
Mbt tot die smoes: Als je niet weet wat je doet, doe het dan niet.
Zoals uit deze draad blijkt wordt het recht op privacy via Facebook met voeten getreden, compleet met uiteenlopende onterechte 'rechtvaardigingen'.

Simoonzel schreef:Ik heb ook geen reden om mijn relatie verborgen te houden
Huertecilla schreef:nontie schreef:Omdat Facebook net een update had gehad had ik niet door dat ik het op de tijdlijn zette ipv priveberichtje.
Dat klinkt als een smoes na jouw eerste post waarin jij jezelf rechtvaardigt.
Mbt tot die smoes: Als je niet weet wat je doet, doe het dan niet.
Zoals uit deze draad blijkt wordt het recht op privacy via Facebook met voeten getreden, compleet met uiteenlopende onterechte 'rechtvaardigingen'.
nontie schreef:Natuurlijk want jij bent HC en jij was overal bij en hebt overal gelijk in.
Geniet van je topic, moi!