Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:IJsco_Love schreef:Dan nog even domme vraag van mijn kant: wat is verschil tussen een bloeduitstorting en blauwe plek?ik dacht altijd dat dat het zelfde was
Succes vanmiddag! Hopelijk levert het iets op.
Blauwe plekken zijn blauw (/groen/geel/paars/zwart), bloeduitstortingen zijn rode vlekken. Blauwe plekken zitten dieper en doen vaak vrij veel pijn, bloeduitstortingen zitten hoger in de huid en doen vaak minder pijn

. Nogmaals, het waren geen blauwe plekken hoor maar bloeduitstortingen die nog enkele dagen nodig hadden om weg te trekken. Ik wil ook kijken of school inderdaad een interne begeleider heeft die misschien ook hierbij kan helpen. Zodat hij ook het gevoel krijgt dat hij ook bij school bij iemand terecht kan mocht dit nodig zijn. Ik snap ook niet dat het 2 weken duurt, met ingrijpen van politie, voor er wat gedaan word. Dat gaat mij wel mijn pet te boven...

Happywoman schreef:Gezien zijn leeftijd en dat het recent gebeurt is, lijkt speltherapie mij een betere optie. Eén een speltherapeut begeleidt hem bij de verwerking, wat hij later in zijn leven zelf kan toepassen, twee ze kunnen vaak ook helpen bij problemen als broekplassen, niet willen eten, mocht zich dit voor blijven doen. Waarschijnlijk heb je dan maar één therapeut nodig, terwijl je na EMDR mogelijk alsnog hulp zou willen als het broekplassen ed blijft bestaan.
. Speltherapie vind ik ook voor zijn leeftijd meer passen op dit moment.