"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:55

Mijn kleine man (4) komt naar buiten met z'n plaatjes en gaat ze eerst weggeven aan kindjes die staan te wachten. (omdat ie ze graag blij maakt)

Vervolgens wil ie zelf ook nog even bij de grote kinderen staan want dat vind ie reuzestoer. Naja, ik laat m. Blijf wel in de buurt staan om m een beetje in de gaten te houden.

Fish_n_Chips

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:56

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:57

Bij ons staan ze ook al luidkeels te schreeuwen. Vandaag had ik geen dinoplaatjes dus ik kreeg nog een brutale opmerking naar m'n kop. :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:00

Hier staan ze ook, maar ik koop nooit genoeg voor plaatjes. Laatst per toeval twee. Twee jongetjes zaten op moeders te wachten die aan het inpakken was en toen ik ze de kaartjes wilden geven, vroegen ze zelfs eerst of ze deze mochten aannemen. Kinderen helemaal blij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:03

djuulsie schreef:
Bij onze AH staat zelfs zo'n dranghek waar ze achter moeten blijven. Vind het ook ronduit irritant.

Hier staat gelukkig ook zo'n hek. De meeste kinderen blijven daar ook echt achter staan en wanneer ze in de winkel komen worden ze er wel op aangesproken door de medewerkers.
Ik neem de plaatjes steeds wel mee, maar ik geef ze ze niet, gewoon omdat ik die kinderen zo irritant vind. :')

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:04

Bij ons staan er ook altijd van die kinderen achter een dranghek. In de winkel mag het ook niet gevraagd worden. Dan wordt er heel vriendelijk door het personeel gezegd dat het niet toegestaan is om het in de winkel te vragen, maar dat ze wel buiten mogen staan.
Mijn moeder heeft wel echt een geniaal antwoord voor al die kinderen: Ja, ik heb plaatjes, maar ook 4 kinderen.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:10

Op zich is het logisch dat de kinderen ze vragen, want anders krijg je je album nooit vol.

En Albert Heijn zet bij ons zelfs speciale hekken en borden neer die ervoor gemaakt zijn. Dus dan komen de kinderen vanzelf wel :=

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:12

Kaus schreef:
Ik zeg altijd 'ja, en ik hou ze zelf.' Stomme kinderen. :Y)

Die laatste 2 woorden klink je zelf ook niet erg "volwassen" imo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:13

Iris82 schreef:
Mijn kleine man (4) komt naar buiten met z'n plaatjes en gaat ze eerst weggeven aan kindjes die staan te wachten. (omdat ie ze graag blij maakt)

Vervolgens wil ie zelf ook nog even bij de grote kinderen staan want dat vind ie reuzestoer. Naja, ik laat m. Blijf wel in de buurt staan om m een beetje in de gaten te houden.

Dat vind ik wel heel lief van hem, zeg.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:13

Ik ga 's morgens rond een uur of 9-10 boodschappen doen, nergens een kind te bekennen :Y) Maar ik snap dat niet iedereen die keuze heeft. Ik was zondag bij de XL en daar stonden iets van 20 kinderen achter een klein spandoekje te dringen en geen ouder te bekennen :') Laten ze dan daar hun kind achter tijdens het boodschappen doen? Kreeg er een beetje een Ikea gevoel bij :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:15

Flowery schreef:
Ik ga 's morgens rond een uur of 9-10 boodschappen doen, nergens een kind te bekennen :Y) Maar ik snap dat niet iedereen die keuze heeft. Ik was zondag bij de XL en daar stonden iets van 20 kinderen achter een klein spandoekje te dringen en geen ouder te bekennen :') Laten ze dan daar hun kind achter tijdens het boodschappen doen? Kreeg er een beetje een Ikea gevoel bij :+

Precies, een soort van ballenbak maar dan anders. :j

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:22

De AH in België heeft een EK actie, dus geen bedelende kinderen hier :) Allemaal voor de boodschappen naar België jullie :P

Zelf nooit gedaan vroeger, zou het niet eens durven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:23

Als ik een klant heb en die wil de plaatjes niet en er staat toevallig een kind met z'n moeder in de rij geef ik ze door. Kind blij en ik weer klantvriendelijk

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:23

Mijn kinderen mogen er niet om vragen. Heb ook echt niet genoeg aan boodschappen dat we ze krijgen. Maar het zijn niet altijd de kinderen die vervelend zijn.. Heel vaak heb je volwassenen voor je in de rij staan en die kijken je al zo vals aan als de vraag "spaart u dino plaatjes" horen, terwijl mijn kinderen en ik er niet om gaan vragen.. Dat kan ook anders toch. Laatst was ik 3,- kwijt voor 2 broden eb 2 soorten groenten, kwam er een mevrouw van een andere rij naar ons toe en die gaf haar dino plaatjes aan ons, zo lief. Zal het vast niet vol krijgen maar wie weet treffen wij nog aardige rij genoten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:26

Hier staat inderdaad ook een hek waar ze achter moeten blijven. Zolang ze daarachter blijven vind ik het niet erg. En ik ben zo kinds dat ik ze zelf spaar :+

Mijn kind hoeft 't later ook echt niet te proberen om mensen lastig te vallen. Achter zo'n hek, prima. Beleefd blijven en samen delen. Al zie k m liever gewoon buitenspelen ipv hangen bij de AH :+

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:45

Ik geef het ook veel liever mee aan een lief kindje die met zijn moeder in de rij staat dan aan bedelende kinderen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:49

Als ik eens niet spaar voor een ander dan zeg ik bij de kassa altijd "nee dank u, maar mss wil degene achter mij ze wel."
Wordt 9 vd 10x enorm gewaardeerd. :)

En laatst hadden ze stickertjes en boekjes in mijn bestelling gestoken voor het beddengoed sparen terwijl ik die dus niet spaarde. :+
Toen ben ik gewoon naar een andere klant gelopen en heb gevraagd of die er belangstelling bij had, diegene was helemaal blij want ze hadden nog precies dat aantal nodig en de actie was bijna afgelopen. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:50

Gentlegiant schreef:
Kaus schreef:
Ik zeg altijd 'ja, en ik hou ze zelf.' Stomme kinderen. :Y)

Die laatste 2 woorden klink je zelf ook niet erg "volwassen" imo

Dat zeg ik ook niet tegen hen. Maar is wel mijn mening over kinderen die vlak bij de uitgang van de deur staan te bedelen en zelfs bij je aanbellen voor die plaatjes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:52

Jolien87 schreef:
Dat vind ik wel heel lief van hem, zeg.

Vind ik ook. *trots*

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:56

Ik heb altijd de neiging om de plaatjes in de groep met kinderen te gooien.Gaan ze er om vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:00

Ik zeg keihard nee en eventueel beuk ik me door de kindjes menigte , ze wijken van geen kant normaal. Maar tegen 110 kilo kijken ze wel op en stappen aan de kant netjes :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:03

lor1_1984 schreef:
Als ik eens niet spaar voor een ander dan zeg ik bij de kassa altijd "nee dank u, maar mss wil degene achter mij ze wel."
Wordt 9 vd 10x enorm gewaardeerd. :)

Hihi, dit dus, standaard, bij iedereen. Dus ook die twee opgeschoten knullen gevraagd of ze kristalzegels spaarden. Had op z'n hoogst een gekke opmerking verwacht maar één van die knullen was er echt zó blij mee, zijn oma spaarde ze. Lief!

Maar je moet niet gaan zeuren, dat blief ik niet zo. Dingen als dino-plaatjes worden trouwens toch gespaard voor neefjes en nichtjes, dus die zijn al bezet. Overigens zijn het niet eens alleen de kinderen die bedelen om plaatjes. Heb ook weleens een oma-type mevrouw gezien die alle kassa's afschuimde voor, ik dacht, voetbalplaatjes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:03

Hier gelukkig geen AH maar wel een Jumbo.
Kom daar al vele jaren maar gelukkig nog nooit geen bedelende kinderen gezien.

Soms spaar ik dingen maar lang niet altijd, dan vraag ik even of diegene achter me intresse hebben.

Mijn kinderen zijn nooit geen spaarders geweest van iets maar ik weet wel dat er hier in het verleden ruil dagen waren met drinken en lekkers voor de kinderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 21:06

Maar: als je twee plaatjes hebt, en er staan 10 kindjes, aan wie geef je ze dan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:06

Nee mijn kind mag dit absoluut niet! Maar ze vraagt het ook geen eens. Zelfs niet aan de cassiere als ik aan het afrekenen ben. En als ze dan krijgt is ze helemaal verrukt en zegt ze oh dank u wel mevrouw!
Maar ze is bevoorrecht mijn beste vriendin werkt bij de Albert Hein