Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Duhelo schreef:Ik heb niet echt een biologische klok, word er nu 28. Vriend wil wel graag kinderen.
Enerzijds zeg ik ergens, ja, ok, misschien wel.
Maar eigenlijk liever niet.
We wonen samen, hebben geen eigen huis, een wolfhond, drie katten, drie paarden. Vriend werkt 5-6 dagen per week relatief lange dagen, met wisselende uren, ik werk maar 32 uur per week, maar moet op ma,woe en vrij na 17 uur de paarden gaan doen (doe het zelf stal). Op dinsdag en donderdag ben ik in de namiddag vrij, maar die zitten nu bomvol met boodschappen, paarden, hond, dingen doen voor mijn moeder, etc...
Mijn hond gaat mee naar de paarden, ligt daar aan de lijn terwijl ik bezig ben of gaat mee op buitenrit, een kind kan ik moeilijk vastleggen terwijl ik bezig ben met de paarden, dus heb er al weer opvang voor nodig daar mijn vriend nooit thuis is.
Pfff, nee, ik zie gewoon niet hoe ik het zou kunnen inplannen ...
had ik dus maar een tikkende klok en enorme drang, dan had ik wellicht geen behoefte meer aan al die andere dingen waarvan ik denk dat het met kind veel lastiger tot niet gaat tita schreef:Ik mis nog wat polletjes.
Ik had geen kinderwens en werd toch zwanger op mijn 38ste
. Tenzij je dit zo supergeweldig vond dat je het nog eens zou willen overdoen dan tikt hij nu
.
).
.
moonsparkle schreef:Duhelo schreef:Ik heb niet echt een biologische klok, word er nu 28. Vriend wil wel graag kinderen.
Enerzijds zeg ik ergens, ja, ok, misschien wel.
Maar eigenlijk liever niet.
We wonen samen, hebben geen eigen huis, een wolfhond, drie katten, drie paarden. Vriend werkt 5-6 dagen per week relatief lange dagen, met wisselende uren, ik werk maar 32 uur per week, maar moet op ma,woe en vrij na 17 uur de paarden gaan doen (doe het zelf stal). Op dinsdag en donderdag ben ik in de namiddag vrij, maar die zitten nu bomvol met boodschappen, paarden, hond, dingen doen voor mijn moeder, etc...
Mijn hond gaat mee naar de paarden, ligt daar aan de lijn terwijl ik bezig ben of gaat mee op buitenrit, een kind kan ik moeilijk vastleggen terwijl ik bezig ben met de paarden, dus heb er al weer opvang voor nodig daar mijn vriend nooit thuis is.
Pfff, nee, ik zie gewoon niet hoe ik het zou kunnen inplannen ...
ja hé, en vooral ook, ik heb sowieso al geen zin in die hele zwangerschap, dik worden, niks kunnen doen, dan die bevalling zelf, oh nee, gruwel!
En daarnaast vooral het praktische, wie zal in die 9 maanden zwangerschap voor mijn paarden zorgen? Wie zal ze voeren en uitmesten? Ik heb geen geld genoeg om dat uit te besteden. Stel dat ik 6 maand platte rust moet, wat dan?
Pff, nee, echt niet
Precies dit, ik ben ook dus dezelfde leeftijd. Ik wil wel, maar voel absoluut geen tikkende eierstokklokken. Ik zie ook niet voor me hoe ik dat kan combineren. Mn vriend wil ook maar heeft eigenlijk hetzelfde. We vinden 30 dan wel weer een mooie leeftijd voor een eerste of dat je nog even hebt mocht het niet gelijk lukken... Maar de 30 komt zo om de hoek! Vooral als ik denk aan wat ik nog allemaal wil doen voor dathad ik dus maar een tikkende klok en enorme drang, dan had ik wellicht geen behoefte meer aan al die andere dingen waarvan ik denk dat het met kind veel lastiger tot niet gaat
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57D11189 https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5809A2FD
en totaal geen kinderwens nog. Ik ben nog teveel met mezelf bezig en wat ik leuk vind en heb nog geen zin om dingen op te geven voor een klein monster.
.
Zou er toch maar eens goed voor zitten, alleen of samen. Misschien kun je voor jezelf eens kijken of je mening wel of niet veranderd als je heel open bent naar kinderen. Die man met de hamer gaat toch een keer komen. En dan beter een korte klap dan een lange klap. En spijt krijgen? Ja dat kan, maar misschien tref je dan wel iemand die ook kinderen wil. Of al heeft en is dat voldoende voor jou. Vervelend zulke situaties, vooral omdat ik mij niet kan voorstellen dat iemand bereid is zo'n lange relatie op te geven voor iets dat je niet kent of weet hoe het is. Het wordt altijd zo geromantiseerd, maar die nachten wakker, plasbroeken, kotsopruimen en de rest vertellen ze er niet bij. En als man zijnde heb je dan nog meestal de makkelijkste taak, die trekt de deur achter zich dicht en opent 'm weer in de avond.
F_Orumster schreef:@ Sammie, ik weet dat ik bij mezelf moet blijven. En dat het teveel is om voor een ander te doen. Ik moet dus echt zelf een kinderwens zien te vinden of te maken, en zoals iemand hierboven zegt, dat gaat niet onder druk.
..
. Zij is er echt heilig van overtuigd dat hij gewoon aan het idee moet wennen en zal bijdraaien, ik hoop voor haar dat dit effectief ook is en dat hij ook niet meestapt in het verhaal omdat zij hem zo onder druk zet...Mazida schreef:Ik heb gestemd op 'weet het niet'. Ben eind twintig. Mijn vriend wil wel kinderen. Mij lijkt het leuk als ik baby's en kleintjes zie, maar als ze de deur weet uit zijn ben ik altijd weer blij om het rijk alleen te hebben. Ik kan er ook echt van genieten om lekker beetje te klooien in huis en uit te slapen. Toch wat lastiger mét kinderen. Vriendlief heeft een eigen bedrijf. Ik weet zeker dat hij zich honderd procent voor de kids zou inzetten, maar het grootste gedeelte zal op mijn schouders terecht komen en ik weet niet of ik dat ga trekken. Voorlopig is het niet niet zover, maar ik weet niet of het ooit zover gaat komen.
. Niet erg eens op te passen, heerlijk om ze weer te kunnen meegeven
. F_Orumster schreef:@ Sammie, ik weet dat ik bij mezelf moet blijven. En dat het teveel is om voor een ander te doen. Ik moet dus echt zelf een kinderwens zien te vinden of te maken, en zoals iemand hierboven zegt, dat gaat niet onder druk.
Ik weet enerzijds wat me resteert, maar ik vind het toch superlastig om de deur definitief dicht te knallen...
En ik zit er nu al lang in... Je gooit bijna 8 jaar relatie ook niet zomaar weg. En wat als ik spijt krijg?
Dat soort hoofdbrekers...
Wat een rotsituatie zeg. Ik ben er ook altijd heel duidelijk over geweest dat ik absoluut geen kinderwens had en ben ergens in mijn achterhoofd (nog) bang dat vriendlief (bijna 11 jaar samen) daar toch nog anders over gaat denken. Ik ben inmiddels 36 en ik weet dat ik eierstokken heb, maar rammelen doen ze echt niet. Hij kan me natuurlijk inruilen voor een jonger exemplaar dat wel kinderen wil... Inderdaad ontzettend zonde dat een relatie daar op stuk loopt, maar aan kinderen beginnen terwijl je eigenlijk niet wil lijkt me ook geen wenselijke situatie. Ik heb in mijn directe omgeving wel dat soort gevallen meegemaakt. Soms pakte dat goed uit, soms ook niet. En gokken op 'ja maar je eigen kindje vind je echt wel leuk'... Nou.