Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:13

Het gaat hier toch helemaal niet over of het wel of niet mag van TS en dat zij haar goed wil keuren?
TS bedoelt gewoon dat ze het had willen weten, uit interesse omdat die persoon ook met haar kind omgaat.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:14

Ik kan me best voorstellen dat je ex daar niet gelijk mee te koop loopt bij jou. Afgezien van dat het zijn leven en zijn keuze is, staat het internet ook vol van verhalen over rancuneuze ex-en (en meestal zijn dat dan vrouwen) die alles op alles zetten om de vader en/of de nieuwe vriendin op alle manieren zwart te maken en te stoken in de (prille) nieuwe relatie. Daarmee zeg ik niet dat jij dat gaat doen, maar jaloezie en teleurstelling kunnen gemakkelijk het slechtste in een mens naar boven halen. Jullie zijn nog maar een half jaar uit elkaar, dus de emoties zijn nog rauw en het is logisch dat je dit moeilijk vindt. We zijn maar mensen hè, geen engeltjes.

Waak er dan ook voor om je dochter als “postbode” te gaan gebruiken, ook niet uit nieuwsgierigheid. Het is al moeilijk genoeg voor haar dat pappa en mamma niet meer in 1 huis wonen. Wacht tot je dochter er zelf mee komt. Je heb 8 jaar een relatie gehad met je ex en je vond hem goed genoeg om er een kind van te krijgen. Vertrouw hem er dan ook in dat hij hier netjes mee om gaat.

A3a1 schreef:
Ik ga er van uit dat mijn partner een geweldige smaak heeft, anders was hij nooit iets met mij begonnen.
Dit dus.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:18

Dit is anders een heel normaal onderdeel van een ouderschapsplan, dat beide ouders een eventuele nieuwe partner eerst aan de andere ouder voorstellen, en dan pas aan het kind. Dus ja, daar heeft de andere ouder dan wel degelijk recht op. En dat lijkt me ook heel normaal, want je bepaalt samen de opvoeding, en als iemand daar opeens een derde partij in wil betrekken, dan moet dat aan beide kanten goedgekeurd worden. 'Onschuldig tot het tegendeel is bewezen' gaat in deze niet op aangezien enkel onschuld niet genoeg is om het privilege van iemand anders zijn kind opvoeden te krijgen.

In het geval van TS hoeft de partner hun dochter natuurlijk ook nog helemaal niet ontmoet te hebben, maar het had hem gesierd als hij het gemeld voor het op Facebook te zetten aangezien hij wist dat TS het nu toch zou zien. Daarmee creëert hij dus de spanning door het er niet over te hebben, ipv andersom. Maar nu je er toch mee zit zou ik het vooral even uitspreken, en inderdaad gewoon op een vriendelijke toon melden dat je het fijn had gevonden om het persoonlijk te horen (en eventueel nog even te bespreken hoe jullie je voelen over nieuwe partners introduceren aan de kinderen als dat nog niet gebeurt is).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:24

Killyenn schreef:
Dit is anders een heel normaal onderdeel van een ouderschapsplan, dat beide ouders een eventuele nieuwe partner eerst aan de andere ouder voorstellen, en dan pas aan het kind. Dus ja, daar heeft de andere ouder dan wel degelijk recht op. En dat lijkt me ook heel normaal, want je bepaalt samen de opvoeding, en als iemand daar opeens een derde partij in wil betrekken, dan moet dat aan beide kanten goedgekeurd worden.

Recht op? Want het staat in de wet beschreven?
Een 3e partij moet goedgekeurd worden? En zo niet, moet je de nieuwe relatie maar verbreken (want de ex vindt het niet leuk)?
Kom op zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:24

Daar ben ik het dan weer niet mee eens: het is geen recht hebben op, maar ik zou het wel een normale gang van zaken vinden. Wat hij doet en wie hij uitnodigt is geheel aan hem. Neem voor het gemak aan dat hij niet serieuze 'relaties' niet meteen aan het kind voorstelt. Voor mijn gevoel gaat dit over een nieuwe serieuze relatie en omdat kind ook van ex is, zal deze daarmee te maken gaan krijgen en misschien in de toekomst met mama over willen praten? Weet uit eigen ervaring dat een nieuwe relatie van een van je ouders (mijn situatie was anders omdat mijn moeder overleden is) het best lastig is om het als kind een plekje te geven en te wennen aan de nieuwe situatie. Dan is het fijn als je als kind kan praten met je andere ouder over wat je tegenkomt aan 'problemen' of andere dingen. Aan de ouders is het dan om alles in goede banen te leiden. Dus ja, ik vind het redelijk normaal dat er over gesproken wordt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:29

Yaralisa schreef:
Het gaat hier toch helemaal niet over of het wel of niet mag van TS en dat zij haar goed wil keuren?
TS bedoelt gewoon dat ze het had willen weten, uit interesse omdat die persoon ook met haar kind omgaat.

Ja, en ik zou niet zoveel behoefte hebben in die interesse van mijn ex.
Mijn ex mag er gewoon op vertrouwen dat ik een geweldige smaak heb, ik heb tenslotte ook 8 jaar een relatie met hem gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:31

Is het niet zo dat je ex eerst even wilt ontdekken en kijken wat voor relatie het is? Voordat hij het jou gaat vertellen.
Ik vind dat je wel recht hebt om het te weten. Zouden jullie geen kind hebben dan niet

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:37

MariekeB schreef:
Voor grootste deel eens met HC.

Zoals ik net ook al aangaf : er is maar 1 ding belangrijk en dat is jullie kind, en voor jullie kind is het belangrijk dat ouders geen verwijten naar elkaar maken, en normaal met elkaar omgaan.

Wat is de reden om ernaar te vragen, wat schiet je ermee op? De situatie wordt er niet anders van, en invloed heb je er ook niet op. Als je vaak met elkaar bijpraat over van alles en nog wat, is het iets wat je kan opmerken, maar dan wel zonder enig mening of verwijt.
( zoals die opmerking met beschuldiging van Liselot, dan kun je er op rekenen dat het mis gaat )

Als je echt goed met je ex bent, stelt hij haar vanzelf een keer voor, of verteld het, en neemt hij ook de tijd naar jullie kind toe.

Meeste ouders stellen niet elk vriendinnetje voor aan hun kinderen, en tegen de tijd dat het serieus wordt kun je het er altijd nog over hebben.

Zo hebben mijn ex en ik het altijd gedaan, en onze dochter is inmiddels volwassen, we zijn dan wel exen, maar we hebben toch maar mooi samen onze dochter kunnen groot brengen.

Wát??? Een "ik had het fijn gevonden dat" is absoluut geen beschuldiging of verwijt. Ook geen vraag om verantwoording. Alleen aangeven dat je het fijner gevonden had als.... Een beetje rekening met elkaar houden in deze mega egoïstische wereld ga je echt niet kapot aan ;)
Als je dat al niet eens meer tegen elkaar kan zeggen zonder dat het als verwijt gezien wordt is het niet zo raar dat veel mensen zo'n slechte band met de vader van hun kinderen hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:38

Yaralisa schreef:

Ja op een gegeven moment wel, maar een FB status beantwoord eigenlijk helemaal niks. Het zegt echt helemaal niks. Zeker niet of die persoon nu al met haar kind omgaat. En trouwens wat dan nog? Doen moeders ook zo moeilijk als pa in een nieuwe buurt gaan wonen en dan wordt eerst uitgebreid gescreend, want stel je voor dat de buuf met het kind omgaat?

Mi is het het laatste stukje dat je uit handen geeft wat nog je 'had' met je ex. Een heel klein stukje jaloezie en misgunnen. Zeker als die persoon eerder een ander heeft dan (de hypothetische zelf) 'jij' zelf. Gelukkig is niet iedereen zo!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:38

Dit is heel bizar wakker worden. :')

Ik sta perplex van wat sommige dames willen van hun ex. Dat de relatie over is wil niet zeggen dat de man in kwestie achterlijk is geworden en na de moeder van het kind alleen nog maar krankzinnige vrouwen opzoekt. Tenzij hij écht ontoerekeningsvatbaar is. Maar dan begrijp ik niet hoe je er een kind mee op de wereld hebt kunnen zetten.

Jullie hebben niets, maar dan ook echt niets, te eisen en te willen. De ex heeft recht op een nieuw leven, een nieuwe vriendin. En jullie moeten vertrouwen op het gezonde verstand (hij was tenslotte eerst met jou, dat geeft toch hoop?) dat hij met een leuke vrouw aankomt.

En aandegene die vindt dat nieuwe vlam eerst jouw hand moet schudden voordat de nieuwe vlam blijft slapen: jij bent helemaal het toppunt. Ik stel ook niet iedere vlam die wel blijft slapen maar met wie het toekomstbeeld nog niet duidelijk is aan mijn ouders voor. Laat staan aan mijn ex.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 10:47

Ten eerste bedankt voor de reacties allemaal! :)

Ik lees veel reacties over mis gunnen en jaloezie.. dat is totaal niet aan de orde.
Ik gun mijn ex al het geluk van de wereld, en ben blij voor hem dat hij een nieuwe vriendin heeft.

Het gaat me er meer om dat ik toch wel graag zou willen weten wie er inderdaad in het huishouden betrokken worden waar ons kind is. Ik hoef echt geen beste vrienden te worden met haar, ik wil haar ook helemaal niet screenen of een sollicitatie laten doen, maar zou graag toch kennis willen maken om te weten waar ons kind bij over de vloer komt :)
Alles op een positieve manier.

Ik heb al wel gezien dat ons kind daar ook al (meerdere) keren is geweest, en wat nou als zij er over begint naar mij toe? En vragen heeft over de nieuwe vriendin van haar vader? Dan kan ik daar niet over communiceren met haar, geen antwoorden geven, omdat ik haar zelf ook niet ken.

Gaat me er meer om dat ik het wel zo fijn had gevonden om haar even de hand te schudden oid, of het persoonlijk van m'n ex te horen, ipv tegelijk met de rest van Nederland :)
Laatst bijgewerkt door UltimOo op 10-06-16 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:47

Door ervaringen die ik om me heen gezien heb bij andere die nadien een nieuwe relatie kregen zou ik het wel graag willen weten.
En nee niet omdat ik haar perse goed moet keuren of zo. Maar om te weten wie die vreemde is die dan ook deels voor ons kind zorgt. Gewoon om een inschatting te maken hoe diegene is.

Maar ik heb het helaas vaker gezien dat het allemaal niet zo goed ging als dat de partner in kwestie dacht. Die ging er ook vanuit dat zijn/haar partner het wel goed zou doen in zijn/haar keuze.

Ik vind dat er in het belang van het kind gekeken moet worden, en niet of je die nieuwe persoon nu wel of niet mag. Zolang ze maar goed zijn voor je kind(eren).

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:48

Goof schreef:
Killyenn schreef:
Dit is anders een heel normaal onderdeel van een ouderschapsplan, dat beide ouders een eventuele nieuwe partner eerst aan de andere ouder voorstellen, en dan pas aan het kind. Dus ja, daar heeft de andere ouder dan wel degelijk recht op. En dat lijkt me ook heel normaal, want je bepaalt samen de opvoeding, en als iemand daar opeens een derde partij in wil betrekken, dan moet dat aan beide kanten goedgekeurd worden.

Recht op? Want het staat in de wet beschreven?
Een 3e partij moet goedgekeurd worden? En zo niet, moet je de nieuwe relatie maar verbreken (want de ex vindt het niet leuk)?
Kom op zeg.

Als je dat met elkaar afspreekt dan heb je daar inderdaad recht op ja. Niet omdat dat zo in de wet staat beschreven, maar omdat wel in de wet staat geschreven dat ouders zich aan het ouderschapsplan te houden hebben.
Als de andere ouder een serieus concern heeft over de nieuwe partner, en dat ook gerechtvaardigd is, dan kan die ouder inderdaad afdwingen dat de partner geen onderdeel wordt van het leven van het kind. Over het wel of niet stopzetten van de relatie heb ik niets gezegd. Uiteraard hebben we het dan over extreme zaken, zoals drugs, misbruik, etc. Het punt is dat de andere ouder die kans wel moet krijgen, ook al is er in 99% van de gevallen geen gegronde reden om bezorgd te zijn. Persoonlijk vind ik het erg naïef om Russisch roulette te spelen met de gezondheid van je kind.

En het idee dat je iemand maar moet vertrouwen vanwege het feit dat het je ex is vind ik al helemaal bizar. Natuurlijk hoop je dat iemand te vertrouwen is. Maar iedereen maakt fouten, en het kind zou daar uiteindelijk de dupe van worden. We hebben het hier over een simpele ontmoeting van twee mensen, niet over een heel interview, backgroundcheck en politieonderzoek. Samen opvoeden betekent beide inspraak op grote beslissingen in het leven van het kind, en daar valt een nieuwe volwassene inbrengen imo zeker onder. Dat betekent niet dat een ouder het recht heeft om zonder gegronde reden het geluk van de andere ouder tegen te houden, maar je moet wel de kans krijgen om je (waarschijnlijk gewoon positieve) mening te vormen over een persoon dat een onderdeel zal zijn van het leven van je kind. Gedeeld ouderschap betekent niet dat elke ouder kan doen wat het wil met het kind op de dagen dat het bij jou is. Het betekent dat ouders samen handelen in het belang van het kind, en ja, daar hoort de nieuwe partner aan de andere ouder voorstellen voor het een onderdeel wordt van het leven van het kind bij. Voor je een nieuwe partner aan je kind voorstelt lijkt het me dat je relatie al redelijk richting serieus aan het gaan is aangezien je je kind ook niet aan elke nieuwe vlam bloot wil stellen, dus dan kan ze best ook even de moeder van je kind (in die rol, niet als ex dus) ontmoeten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:51

Liselot schreef:
MariekeB schreef:
Voor grootste deel eens met HC.

Zoals ik net ook al aangaf : er is maar 1 ding belangrijk en dat is jullie kind, en voor jullie kind is het belangrijk dat ouders geen verwijten naar elkaar maken, en normaal met elkaar omgaan.

Wat is de reden om ernaar te vragen, wat schiet je ermee op? De situatie wordt er niet anders van, en invloed heb je er ook niet op. Als je vaak met elkaar bijpraat over van alles en nog wat, is het iets wat je kan opmerken, maar dan wel zonder enig mening of verwijt.
( zoals die opmerking met beschuldiging van Liselot, dan kun je er op rekenen dat het mis gaat )

Als je echt goed met je ex bent, stelt hij haar vanzelf een keer voor, of verteld het, en neemt hij ook de tijd naar jullie kind toe.

Meeste ouders stellen niet elk vriendinnetje voor aan hun kinderen, en tegen de tijd dat het serieus wordt kun je het er altijd nog over hebben.

Zo hebben mijn ex en ik het altijd gedaan, en onze dochter is inmiddels volwassen, we zijn dan wel exen, maar we hebben toch maar mooi samen onze dochter kunnen groot brengen.

Wát??? Een "ik had het fijn gevonden dat" is absoluut geen beschuldiging of verwijt. Ook geen vraag om verantwoording. Alleen aangeven dat je het fijner gevonden had als.... Een beetje rekening met elkaar houden in deze mega egoïstische wereld ga je echt niet kapot aan ;)
Als je dat al niet eens meer tegen elkaar kan zeggen zonder dat het als verwijt gezien wordt is het niet zo raar dat veel mensen zo'n slechte band met de vader van hun kinderen hebben.

Liselot, ik vind jou het ook best wel egoïstisch dat je dat aangeeft.
Je misgunt de ander de tijd om te ontdekken en te onderzoeken.

Wat nou als je ex zegt, die vlieger gaat niet langer op, het voelt niet goed wat jij wilt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:54

En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.

Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:56

Palmera schreef:
En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.

Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.

Nee, maar die zou mijn kind dan ook niet ontmoeten. Zeker in gedeeld ouderschap waarbij je dus genoeg dagen zonder kind hebt om van elkaar te genieten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:58

Ik vind dat sommigen hier wel meteen enorm met z'n hakken in het zand gaat. Alles wordt zo in het extreme getrokken. De TS heeft nergens recht op, het wordt een vechtscheiding, een ex is exit. Naar wat ik van de TS lees gaan zij en haar ex vriendschappelijk met elkaar om. Wat is er mis om er dan een keer over te praten? Zijn toch volwassen mensen, gewoon bespreken wat je er mee gaat doen als een van de twee een nieuwe relatie krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 10-06-16 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:59

Palmera schreef:
Dit is heel bizar wakker worden. :')

Ik sta perplex van wat sommige dames willen van hun ex. Dat de relatie over is wil niet zeggen dat de man in kwestie achterlijk is geworden en na de moeder van het kind alleen nog maar krankzinnige vrouwen opzoekt. Tenzij hij écht ontoerekeningsvatbaar is. Maar dan begrijp ik niet hoe je er een kind mee op de wereld hebt kunnen zetten.

Jullie hebben niets, maar dan ook echt niets, te eisen en te willen. De ex heeft recht op een nieuw leven, een nieuwe vriendin. En jullie moeten vertrouwen op het gezonde verstand (hij was tenslotte eerst met jou, dat geeft toch hoop?) dat hij met een leuke vrouw aankomt.

En aandegene die vindt dat nieuwe vlam eerst jouw hand moet schudden voordat de nieuwe vlam blijft slapen: jij bent helemaal het toppunt. Ik stel ook niet iedere vlam die wel blijft slapen maar met wie het toekomstbeeld nog niet duidelijk is aan mijn ouders voor. Laat staan aan mijn ex.

Het gaat niet altijd om je ex partner die opeens ontoerekeningsvatbaar is geworden.
Maar ik wel heb om mijn heen gezien dat soms liefde blind maakt en dat daar het kind zwaar de dupe van is geworden.

*Voorbeeld.
Ouders uit elkaar, kinderen wonen bij moeder.
Moeder krijgt nieuwe vriend, een man die absoluut niet van kinderen houd.
Hij doet er alles aan om de kinderen weg te krijgen.
Moeders is verblind door de liefde en zijn gemanipuleer heeft haar in zijn greep.
Het gaat zo ver dat de oudste uit huis word geplaatst naar een kinder tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen. De handtekening die de vader in kwestie had horen te zetten was door hem vervalst.
Doet het erg goed als je als vader een telefoontje krijgt (hadden ze alleen thuis gelaten toen ze de andere weg gingen brengen)van je kind: papa wil je me alstublieft ophalen, mama is gek geworden.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

Kan je er op voorhand veel tegen doen? Nee waarschijnlijk niet want dan ben je de jaloerse ex die een ander niks gunt.
Maar vaak heb je bij een eerste ontmoeting wel een bepaald gevoel, die je ex partner niet altijd ziet omdat liefde (soms) blind maakt.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:01

Jemig de pemig 8)7
de woorden rechten en plichten worden je hier echt om de oren geslingerd.
daar gaat dit verhaal toch ook niet over? of zie ik dat verkeerd.
Volgens mij wordt er gevraagd waar TS goed aan doet omdat ze er wel een gevoel over heeft, maar er geen kwaad bloed mee wilt zetten.
En hier wordt met zeer grote regelmaat gereageerd alsof TS dat al van plan is en dat TS geen enkel recht van spreken heeft %)
Over opspringen als een bos met vlooien gesproken zeg :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:03

Gewoon geen situatie van maken TS :P .

Jullie kunnen goed overweg, en hij heeft het op fb dus het is niet bepaald dat hij het voor je wil verstoppen. Ik zou het gewoon de volgende keer luchtig zeggen "hé, ik zag dat je opnieuw verliefd bent. Leuk voor je! En wie is de gelukkige (of slachtoffer :P )?"
En dan zie je zelf wel wat hij zegt. Wie weet zegt hij wel dat het nog pril is en hij daarom nog geen groot gedoe ervan wou maken. En als het serieus wordt zeg je gewoon dat je het hem gunt en ze zich zeker niet hoeft te verstoppen als je eens langskomt om je dochter op te halen oid.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:05

Killyenn schreef:
Palmera schreef:

Nee, maar die zou mijn kind dan ook niet ontmoeten. Zeker in gedeeld ouderschap waarbij je dus genoeg dagen zonder kind hebt om van elkaar te genieten.

Zolang mijn kind er (nog) niet in betrokken is hoeft hij mij dat allemaal niet te vertellen hoor. En gun ik hem heel veel plezier en geluk.
Van mijn part heeft hij iedere keer een ander, moet hij mooi voor zichzelf weten.
Zolang ons kind maar niet iedere keer uit bed komt en er zit weer een andere scharrel aan de keukentafel omdat papa weer zo nodig aan zijn trekken moet komen.
En dat is omgekeerd ook zo!
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-06-16 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:06

@Kiki: En dan wil je je ex confronteren met jouw gevoel? Wat nou als je de plank mis slaat? Dat lijkt mij ook niet bevordelijk voor de relatie tussen de beide exen en dus het gezamelijke kind.

En de voorbeelden die jij aangeeft zijn echt uitzonderingen.
Ik, vrouw met een soort van hekel aan kinderen, zal nooit een relatie beginnen met een man die jonge kinderen heeft. En ik denk dat de meeste die in mijn schoen staan zo redeneren.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 10-06-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:07

Wat is het juiste moment om je nieuwe vlam, op wie je hoteldebotel bent, aan je ex voor te stellen.
En hoe ziet dat scenario eruit.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:11

Euh, het moment dat je vroeger je vriendje aan je ouders voorstelde? :D Als je er vanuit gaat dat het wel een blijvertje is?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:11

troi schreef:
Tja je ex is je ex en hoeft jij niet ergens over in te lichten maar sjiek is het niet.. Ik zou vooral heel vriendelijk blijven om je ex niet tegen je in het harnas te jagen. Helemaal in dit soort situaties krijgen mensen al snel het label 'wraakzuchtige' of 'bazige' ex.

Hier ben ik het niet mee eens, die vrouw, zijn relatie dus, gaat in contact komen met het dochtertje van TS.
Als er zo goed contact is, en kindje die vrouw gaat zien, zal dat zeker even besproken moeten worden.