Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

A3a1 schreef:Dit dus.Ik ga er van uit dat mijn partner een geweldige smaak heeft, anders was hij nooit iets met mij begonnen.
Killyenn schreef:Dit is anders een heel normaal onderdeel van een ouderschapsplan, dat beide ouders een eventuele nieuwe partner eerst aan de andere ouder voorstellen, en dan pas aan het kind. Dus ja, daar heeft de andere ouder dan wel degelijk recht op. En dat lijkt me ook heel normaal, want je bepaalt samen de opvoeding, en als iemand daar opeens een derde partij in wil betrekken, dan moet dat aan beide kanten goedgekeurd worden.
Yaralisa schreef:Het gaat hier toch helemaal niet over of het wel of niet mag van TS en dat zij haar goed wil keuren?
TS bedoelt gewoon dat ze het had willen weten, uit interesse omdat die persoon ook met haar kind omgaat.
MariekeB schreef:Voor grootste deel eens met HC.
Zoals ik net ook al aangaf : er is maar 1 ding belangrijk en dat is jullie kind, en voor jullie kind is het belangrijk dat ouders geen verwijten naar elkaar maken, en normaal met elkaar omgaan.
Wat is de reden om ernaar te vragen, wat schiet je ermee op? De situatie wordt er niet anders van, en invloed heb je er ook niet op. Als je vaak met elkaar bijpraat over van alles en nog wat, is het iets wat je kan opmerken, maar dan wel zonder enig mening of verwijt.
( zoals die opmerking met beschuldiging van Liselot, dan kun je er op rekenen dat het mis gaat )
Als je echt goed met je ex bent, stelt hij haar vanzelf een keer voor, of verteld het, en neemt hij ook de tijd naar jullie kind toe.
Meeste ouders stellen niet elk vriendinnetje voor aan hun kinderen, en tegen de tijd dat het serieus wordt kun je het er altijd nog over hebben.
Zo hebben mijn ex en ik het altijd gedaan, en onze dochter is inmiddels volwassen, we zijn dan wel exen, maar we hebben toch maar mooi samen onze dochter kunnen groot brengen.

Yaralisa schreef:Het gaat hier toch helemaal niet over of het wel of niet mag van TS en dat zij haar goed wil keuren?
TS bedoelt gewoon dat ze het had willen weten, uit interesse omdat die persoon ook met haar kind omgaat.

Goof schreef:Killyenn schreef:Dit is anders een heel normaal onderdeel van een ouderschapsplan, dat beide ouders een eventuele nieuwe partner eerst aan de andere ouder voorstellen, en dan pas aan het kind. Dus ja, daar heeft de andere ouder dan wel degelijk recht op. En dat lijkt me ook heel normaal, want je bepaalt samen de opvoeding, en als iemand daar opeens een derde partij in wil betrekken, dan moet dat aan beide kanten goedgekeurd worden.
Recht op? Want het staat in de wet beschreven?
Een 3e partij moet goedgekeurd worden? En zo niet, moet je de nieuwe relatie maar verbreken (want de ex vindt het niet leuk)?
Kom op zeg.
Liselot schreef:MariekeB schreef:Voor grootste deel eens met HC.
Zoals ik net ook al aangaf : er is maar 1 ding belangrijk en dat is jullie kind, en voor jullie kind is het belangrijk dat ouders geen verwijten naar elkaar maken, en normaal met elkaar omgaan.
Wat is de reden om ernaar te vragen, wat schiet je ermee op? De situatie wordt er niet anders van, en invloed heb je er ook niet op. Als je vaak met elkaar bijpraat over van alles en nog wat, is het iets wat je kan opmerken, maar dan wel zonder enig mening of verwijt.
( zoals die opmerking met beschuldiging van Liselot, dan kun je er op rekenen dat het mis gaat )
Als je echt goed met je ex bent, stelt hij haar vanzelf een keer voor, of verteld het, en neemt hij ook de tijd naar jullie kind toe.
Meeste ouders stellen niet elk vriendinnetje voor aan hun kinderen, en tegen de tijd dat het serieus wordt kun je het er altijd nog over hebben.
Zo hebben mijn ex en ik het altijd gedaan, en onze dochter is inmiddels volwassen, we zijn dan wel exen, maar we hebben toch maar mooi samen onze dochter kunnen groot brengen.
Wát??? Een "ik had het fijn gevonden dat" is absoluut geen beschuldiging of verwijt. Ook geen vraag om verantwoording. Alleen aangeven dat je het fijner gevonden had als.... Een beetje rekening met elkaar houden in deze mega egoïstische wereld ga je echt niet kapot aan
Als je dat al niet eens meer tegen elkaar kan zeggen zonder dat het als verwijt gezien wordt is het niet zo raar dat veel mensen zo'n slechte band met de vader van hun kinderen hebben.
Palmera schreef:En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.
Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.
Palmera schreef:Dit is heel bizar wakker worden.
Ik sta perplex van wat sommige dames willen van hun ex. Dat de relatie over is wil niet zeggen dat de man in kwestie achterlijk is geworden en na de moeder van het kind alleen nog maar krankzinnige vrouwen opzoekt. Tenzij hij écht ontoerekeningsvatbaar is. Maar dan begrijp ik niet hoe je er een kind mee op de wereld hebt kunnen zetten.
Jullie hebben niets, maar dan ook echt niets, te eisen en te willen. De ex heeft recht op een nieuw leven, een nieuwe vriendin. En jullie moeten vertrouwen op het gezonde verstand (hij was tenslotte eerst met jou, dat geeft toch hoop?) dat hij met een leuke vrouw aankomt.
En aandegene die vindt dat nieuwe vlam eerst jouw hand moet schudden voordat de nieuwe vlam blijft slapen: jij bent helemaal het toppunt. Ik stel ook niet iedere vlam die wel blijft slapen maar met wie het toekomstbeeld nog niet duidelijk is aan mijn ouders voor. Laat staan aan mijn ex.
.
)?"Killyenn schreef:Palmera schreef:En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.
Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.
Nee, maar die zou mijn kind dan ook niet ontmoeten. Zeker in gedeeld ouderschap waarbij je dus genoeg dagen zonder kind hebt om van elkaar te genieten.
Als je er vanuit gaat dat het wel een blijvertje is? troi schreef:Tja je ex is je ex en hoeft jij niet ergens over in te lichten maar sjiek is het niet.. Ik zou vooral heel vriendelijk blijven om je ex niet tegen je in het harnas te jagen. Helemaal in dit soort situaties krijgen mensen al snel het label 'wraakzuchtige' of 'bazige' ex.