Vluchtelingen in afgelegen dorp in Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:55

Ja doofpot.

Als elke keer dat de politie naar een azc moet in het nieuws zou komen had je pas een eerlijk beeld.
Maar dat wordt niet gedaan.
De ambulance is wel te zien op alarmeringen.nl en dan is het gemiddeld gezien wekelijks.
Maar ook dat staat niet in de krant.
Dus duidelijk doofpot.

Kelly_ann

Re: Vluchtelingen in afgelegen dorp in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:01

Ik geloof niet dat iemand ontkent dat er wel eens problemen zijn in AZC.... Zeker de pers niet....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:02

bruintje123 schreef:
Ja doofpot.

Als elke keer dat de politie naar een azc moet in het nieuws zou komen had je pas een eerlijk beeld.
Maar dat wordt niet gedaan.
De ambulance is wel te zien op alarmeringen.nl en dan is het gemiddeld gezien wekelijks.
Maar ook dat staat niet in de krant.
Dus duidelijk doofpot.

De politie en brandweer rukken ook dagelijks uit in iedere gemiddelde woonplaats. Komt ook niet in de kranten. Ook gevalletje doofpot??

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:04

Wel eens is het niet.
Het is zeer regelmatig. En dat wordt zoveel mogelijk uit de pers gehouden.
Ook de overlast.
Groot wordt uitgemeten als iemand zegt geen overlast te hebben.
Lees je dan berichten onder artikelen schrijven mensen ik ben buurtbewoner maar mij is niets gevraagd.
Ook hier op bokt lees je genoeg buren die wel overlast ervaren. Maar ook die worden genegeerd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:05

Goof. Als dat diverse keren in de week bij dezelfde instelling zou zijn wel ja.

Alleen is dat niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:07

bruintje123 schreef:
Goof. Als dat diverse keren in de week bij dezelfde instelling zou zijn wel ja.

Alleen is dat niet.

Een instelling is een woongelegenheid waar soms wel 100-en mensen wonen. Net als in een woonwijk in een willekeurige woonplaats. Waar ook gewoon met grote regelmaat politie en brandweer komen.
Dat wil niet zeggen dat ze iedere keer voor dezelfde persoon komen toch?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:08

Tja.... Die mensen zijn helaas ook maar onvolmaakt en écht :)

TS, ik ben benieuwd of je je gaat aanmelden als vrijwilliger o.i.d. Ben benieuwd naar je ervaringen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:12

Dat mag ik hopen van niet.
Maar in veel dorpen hier kwam zelden politie. Dat is nu anders als je de agenten spreekt.
Ook de ambulance medewerkers"
"grappen" dat de standplaats beter het azc kan zijn.
Niet een bepaalde wijk waar duizend mensen wonen. Of waar een ander soort instelling staat.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:16

Maar wat is je punt Bruintje? Dat asielzoekers en vluchtelingen rottigheid betekenen en dat je er maar ver uit de buurt moet blijven? Dat je moet strijden tegen de komst van de opvang?
Hoe los je het 'probleem' als burger op?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:19

Mijn punt is dat de feiten niet steeds verborgen moeten worden.

Ts mag niet eens bezorgd zijn. Terwijl ze er toch echt wel reden voor mag hebben.
Maar dat uitspreken is in links Nederland niet de bedoeling.
Gelukkig zien steeds meer mensen de waarheid.
Nouja gelukkig. Meestal door een opgedrongen opvang in de buurt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:22

De waarheid? Wat is dat dan precies?

En hoe neem je zorgen weg bij buurtbewoners?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:23

Ik heb de mensen gezien op het nieuws die tegen de azc's waren b.v. Geldermalsen. Dat lijkt me in ieder geval niet de oplossing van het probleem. Dan hou ik liever een positieve blik op vluchtelingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:24

Ghegheghe de waarheid.

Joh bruintje, enige wat ik niet nodig vind ik dat iemand al angstig kan zijn zonder directe aanleiding en met 'wat als' en 'stel dat'. Voor hetzelfde komen er allemaal toffe mensen in terecht. Wie dan leeft, dan zorgt en bij deze: ts, top dat je er open voor staat! :) want dat maakt al een verschil, er gewoon open ingaan. Voor jezelf ook fijn om zélf een oordeel te vormen.
En ik hoop voor je dat die mensen gewoon een aanwinst zijn in het dorp :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:27

Die zorgen kun je niet wegnemen omdat ze terecht zijn.

En dat moet eens uitgesproken worden.
Misschien dat den haag dan eens wakker wordt en de niet oorlogs ontlopers direct terug zet en rel schoppers ook.
Zodat je echte dankbare vluchtelingen over houd.
Die verdienen hulp.

Wat er nu gebeurt kan niet.
Dat is Nederland de afgrond in werken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:29

Ambulance rukt ook uit voor bijvoorbeeld hartproblemen en verwarde mensen. Niet alleen voor vechtpartijen. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:30

Welke terechte zorg? Er woont nog geen 1 vluchteling? :')

Zorgen kun je pas wegnemen door er te kijken en het mee te maken. Niet door bangmakerij op internet. En gelukkig staat ts er open in ;) en laat haar maar mooi een eigen mening vormen.

En ach, toen een aso gezien achter mij kwam wonen kwam de politie ook wekelijks. En op hun nieuwe plek ook. Zijn ook berucht en bekend met naam, maar ja... Om nou alle mensen in de sociale huurwoning als aso te beschouwen is ook weer zoiets :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-06-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:30

Klopt jenny.
Maar die jonge mannen hebben het niet zo vaak aan de rikketik hoor. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:33

Nou laten we het hopen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:33

Terechte zorg door echt te kijken hoe het nu op plaatsen gaat.
En dan is er wel degelijk veel overlast.
Maar in Zweden niet volgens jullie. (ondanks dat daar ook voorzichtig andere berichten buiten komen)

Ik zou zeggen. Fijne avond nog.
Ga fijn verder met geloven in een mooie wereld.
Ik ben werkelijk blij dat jullie dat kunnen.
Ik ga naar mijn bedje.
Morgen de vroege dienst.
Kijken wat we weer tegenaan lopen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:51

bruintje123 schreef:
Die zorgen kun je niet wegnemen omdat ze terecht zijn.

En dat moet eens uitgesproken worden.
Misschien dat den haag dan eens wakker wordt en de niet oorlogs ontlopers direct terug zet en rel schoppers ook.
Zodat je echte dankbare vluchtelingen over houd.
Die verdienen hulp.

Wat er nu gebeurt kan niet.
Dat is Nederland de afgrond in werken.

Als we het dan toch over de 'feiten' gaan hebben, zo simpel is het allemaal niet om de oorlogsontlopers te onderscheiden van de 'gelukszoekers' (om het maar even zo te noemen. Relschoppers pik je er nog wel uit, dat is zichtbaar, maar elk persoon zou een 'relschopper' kunnen worden in zo'n situatie. Het is echt niet normaal afzien voor hen, dus dat je dan een keer een opstootje veroorzaakt is niet gek en ze zijn hierdoor ook niet minder dankbaar voor de hulp :)

En daarbij, dit is een beetje afgedwaald. Dit topic gaat toch echt over Zweden :j

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:33

Ik snap TS wel 40 vluchtelingen op 150 inwoners is gewoon heel veel. Wat de meeste mensen niet begrijpen is dat men in Zweden de mensen nog leven zoals de mensen hier 50 jaar terug leefde. Spullen in de tuin laten staan zonder dat het gejat word, deuren, auto of fiets af sluiten? Niet nodig. Een Zweed heeft respect voor het mein en dein.. mensen leven daar in en met de natuur een leeg blikje op straat vind je daar niet.. Als vrouw zijnde hoefde je niet bang te zijn als je daar alleen in het bos liep..

Mijn ouders wonen niet ver van de woonplaats van TS af en bij hun in het dorp en in de omliggende dorpen zijn heel veel vluchtelingen komen te wonen. De vluchtelingen krijgen/ worden daar door de overheden echt wel goed geholpen, maar er zijn vluchtelingen die denken dat ze gezien hun situatie meer rechten hebben of denken te hebben. Ze hebben een woning, geld om te leven, de zorg is daar goed geregeld. Er is 1 moet.. integreren en de taal leren. En daar gaat het als eerste al fout, op school weigeren te leren, geen respect voor de leraar/ lerares, andere klasgenoten die daar wel de taal willen leren. Vluchtelingen die andere mensen op school intimideren en bedreigen omdat ze....
Woningen waar ze wonen zijn in no time zo goed als onbewoonbaar geworden omdat ze "gesloopt of gestript" worden door.. De overheid probeert de mensen verspreid te huisvesten omdat het getto's werden. Deze mensen willen graag bij elkaar in de buurt wonen wat eigenlijk ook wel snap. Maar is alles behalve wenselijk.

Mijn ouders hebben ook geprobeerd om daar mensen te proberen te helpen met extra meubels, kleding en voedsel.
Op een gegeven moment probeerde deze mensen van mijn ouders spullen/ goederen te eisen.. Want mijn ouders waren in hun ogen "rijk".. mijn ouders zijn op leeftijd en hebben altijd hard gewerkt voor de spullen die ze hebben..
Mijn ouders zijn gestopt met naar school gaan vanwege al het bovenstaande.. leraren die stoppen of zich ziek melden vanwege al het bovenstaande.. en dat allemaal omdat ze in eerste instantie vluchtelingen willen helpen maar nu toch enigzins "bang en angstig" zijn geworden. Bij mijn ouders in het dorp en omliggende dorpen is een ware inbraakgolf.. dat is iets wat de Zweedse dorpelingen niet kennen..
Dus ja ik snap TS wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:57

En na deze reactie was het stil :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:46

Pfff, bruintje123, wat een uitspraken doe je daar..

Niet iedereen zit 24 uur per dag op Bokt, Janne. Deze reactie verandert niets aan mijn mening. Nogmaals, het gaat in sommige gevallen zeker mis, maar ik ben tegen generaliseren en alles over één kam scheren en al helemaal als vluchtelingen en moslims als één geheel worden gezien. Alsof het geloof bepaald of je wel of geen vluchteling bent en alsof alleen moslims verkeerde dingen doen... :n

Ja, het zijn veel mensen op de 150, maar in plaats van nu al paniek te gaan zaaien kun je je ook positief opstellen (zoals TS zegt te doen) en er proberen samen met deze mensen het beste van te maken. Denk je dat zij voor hun lol naar Europa vluchten?

Een inbraakgolf is vervelend, maar die hebben we hier in het dorp ook gehad en dat waren toch echt rasechte Hollanders. Als wij als Europeanen nou perfect zouden gedragen en nooit iets fout zouden doen, dan vind ik dat we recht van spreken hadden om te zeggen dat deze mensen onze landen terroriseren, maar dat is (helaas) niet het geval dus vind ik niet dat we vluchtelingen zo mogen zien. Já, er zitten rotte appels tussen, maar die heb je overal.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:27

Ik vind het verhaal van flitzz toch wat uitgebreider dan alleen inbraakgolf.

Natuurlijk kun je niet zien hoe het zal gaan,maar alles met de mantel der liefde/openheid en niet over 1 kam scheren bedekken behoorlijk naief.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:17

Ik snap je reactie ENIGSZINS... je wordt immers bang gemaakt door alles wat je in de media hoort :+
Ik werk met vluchtelingen en heb me nog nooit onveilig gevoeld! Waar komen deze mensen vandaan?

Als je ze niet kent moet je JUIST kennis gaan maken, alles wat je niet kent kan "eng" zijn! So just get over there! En ontmoet, maak een praatje en dan zul je merken dat het allemaal niet zo eng is!