Hoe zijn jullie getrouwd en wat zou je een ander aanraden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:50

Trouwen voor dat budget moet zeker kunnen hoor :j

Ik denk dat het allereerst belangrijk is om te kijken wat voor jou en je aanstaande prioriteit heeft; wil je veel mensen uitnodigen of het klein houden, wil je graag lekker eten met zijn allen of juist liever een knalfeest?

Wij vonden een aantal dingen heel belangrijk (mooie locatie, alle vrienden&familie aanwezig, goede fotograaf, jurk <3 ) daarnaast houden wij niet van het onderscheid tussen dag en avondgasten dus hebben ervoor gekozen om s'avonds te trouwen, dan hoeft niemand met het eten "weg". Overdag gaan we met onze gezinnen optutten, versiering ophangen, foto's maken en lekker eten. Daarna komen dan de rest van de gasten en is de ceremonie, met aansluitend een borrel en dan het feest. Wij doen geen taart want daar geven we niet om, maar doen een paar rondes met lekkere hapjes. Verder hebben wij wel vrij veel mensen uitgenodigd, omdat we het juist leuk vinden om het met iedereen te kunnen delen, maar hoe minder mensen je uitnodigt hoe goedkoper het wordt ;)

Ik denk dat wij uiteindelijk zo rond de 10.000 euro uitkomen, een beetje afhankelijk of we alles op ons "wensenlijstje" ook daadwerkelijk gaan doen. Maar dan hebben we gewoon alles wat we willen en nergens echt op bezuinigd. Dus 8.000 moet ook zeker te doen zijn! :j

kwita

Re: Hoe zijn jullie getrouwd en wat zou je een ander aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:54

ons feest was thuis in de schuur, met muzikant. we hebben wel catering besteld maar dat kun je ook zelf
En ook met muziek kun je wisselen cds en bekenden met zang dans etc
de fotograaf was mijn collega met top foto's

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:55

Gefeliciteerd! Doe je dag zo waar jullie je als bruidspaar goed bij voelen, het is jullie dag en die vier je maar 1x. Als je voor het hele plaatje gaat dan adviseer ik je om een seremoniemeester te nemen, die neemt je zoveel zorgen uit handen zodat jullie echt kunnen genieten.
Onze dag was simpel en ik zou m zo weer zo doen, wij zijn op een zaterdagmiddag getrouwd, geborreld en lekker gegeten met de daggasten en 's avonds feest, met een aantal daggasten hebben we geslapen op de locatie en de volgende morgen lekker een ontbijt en daarna naar huis. Onze locatie was een kasteeltje in de buurt.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:58

Wij hebben t in twee dagen opgesplitst.
Maandag officiele toestand met ouders en beste vrienden. Vrienden hebben ook de taart gemaakt.
Daarna samen geluncht.
En foto's met de paardjes gemaakt.
Zaterdag gegeten met de opa en oma's en daarna wel een feest gegeven.

Was allemaal heel relaxt en we werden ook niet geleefd en ik kon mn jurk 2x aan ;-)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:59

Ik heb de afgelopen jaren veel bruiloften meegemaakt (waaronder die van mijzelf :D) en mijn tip is: blijf vooral jezelf! Als jij niet houdt van poespas en een grote prinsessenbruiloft: doe dat dan vooral niet!

Wij hadden een ceremonie, 's middags met de daggasten in de tuin van mijn schoonouders vertoefd (hebben een enorme tuin) en daar 's avonds geBBQt, toen de kerkdienst gehad en 's avonds een feest. Al met al waren we rond de 5000,- kwijt. Ik vind het belangrijk dat je voor je bruiloft niet bespaard op de dingen die je erg graag wilt, zoals goede fotograaf of een mooie trouwauto die je man graag wilt (mijne wilde heel graag een VW T2). Dan denk je later: had ik het maar anders gedaan, want dat wilde ik zo graag...dus overleg goed met elkaar wat je verwachtingen zijn!

En....GENIET! :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:04

iemand naar ons favoriete restaurant laten komen die ons getrouwd heeft,alleen naaste familie,daarna taart,toen zijn we uitgezwaaid en vertrokken naar schiphol,overnachting gedaan en de volgende ochtend voor 3 weken naar bali gegaan!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:14

Wij gaan aankomende vrijdag trouwen :)
Aangezien ik 30 weken in verwachting ben hebben we gekozen om het heel erg low key te doen. Vrienden ook niet ingelicht.

Mijn vent gaat vrijdagochtend nog gewoon werken :Y) Ik ga dan naar de kapper om m'n haar te laten opsteken. Daarna wordt om 13:00 de bruidstaart gebracht (hebben wel echt een mooie) en om 14:00 ga ik zelf nog mijn bruidsboeket en de corsage halen.
Daarna ga ik mijzelf omkleden en opmaken en om 16:00 worden we verwacht op het gemeentehuis. De enige gast zijn onze ouders en broers/zussen met kinderen.
Na de ceremonie gaan we naar ons huis voor een stuk taart en echt lekkere champagne.
Daarna gaan we met z'n allen lekker uit eten.

Door mijn zwangerschap zit ik echt niet te wachten op een feest, veel drukte en mensen.

We hebben alles gepland zoals wij willen. Hebben mooie ringen. Ik heb een leuke jurk (niet wit en niet lang). En naderhand vertellen we iedereen dat we getrouwd zijn en zetten wat op de geboortekaart.
We willen vooral een warme dag met de voor ons belangrijkste mensen, waar het vooral draait om onze liefde voorelkaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:25

Allen de openingspost gelezen, dus geen idee of anderen iets vergelijkbaars gedaan hebben, maar dit is hoe het bij ons ging:

Op maandag op het gratis uur voor de gemeente handtekeningen gezet in het bijzijn van uitsluitend onze getuigen en mijn moeder (getuigen waren mijn vader en beste vriendin, zijn moeder en beste vriend, zijn vader was al overleden en ik wilde mijn moeder er toch wel heel graag bij).
Na afloop met de aanhang van de getuigen, de kinderen van mijn man en zijn ex (met wie we een heel goed contact hebben) bij ons thuis geproost met champagne, taart gegeten en daarna met ditzelfde clubje een lunch.
Op de zaterdag die volgde hadden we een leuk eettentje bij ons in het dorp geregeld en met alleen naaste familie (ouders, mijn broers met partner en kinderen) en onze intieme vrienden een gezellig culinair avontuur aangegaan.
In totaal waren we met 36 personen, borrel met hapjes, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, toetje, kaasplankje, koffie/borrel na, een avondvullend programma.

Het splitsen van het geheel was ons zeer goed bevallen (mijn man had al een traditionele bruifloft gehad ooit en kon dus vergelijken met alles op 1 dag gepropt, je holt van hot naar her de hele dag).

En ook het kleine intieme feestje, in onze stijl, met vooral heel lekker eten en alleen mensen met wie we echt veel contact hebben, was echt perfect.

We hebben een topdag gehad.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:34

Donna89 schreef:
Wat ik wel heel jammer vind is dat er 3 mensen op de familie foto's staan die er ook niet meer bij zijn. Maar dat kun je nooit voorkomen ben ik bang, Relaties eindigen nu eenmaal.
Maar wel erg jammer

Haha dit is herkenbaar... een vriendin van me is 2 jaar terug getrouwd en we hebben een foto met het bruidspaar + vriendenclub gemaakt.
En grappig genoeg zijn alle relaties (behalve het bruidspaar zelf) uit gegaan in de afgelopen 2 jaar, en hebben de single mensen juist allemaal een nieuwe relatie.

We hadden veel scenario's kunnen verzinnen, maar die niet denk ik :')

Ach, nu wordt de foto in ieder geval nog vaak naar voren gehaald om dit te vertellen en we kunnen er goed om lachen (de rest ook, hoop ik tenminste :+ )
Eerstvolgende bruiloft in die club zal nog wel even duren met deze situatie, maar dan wordt er zeker ook een foto zonder aanhang gemaakt! ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:41

Ons budget was 1000 gulden maximaal voor alles. En we waren in totaal kwijt geloof ik 600 gulden of zo. Inclusief kleding. Enige wat erbij kwam was de auto huur. Was nu een huurpanda :') omdat de volvo amazon van mijn collega de dag van de trouwerij niet meer wilde remmen, panda was het enige dat te huur was toen. Tsja met groot achterop de huurprijs, :P

Trouwen op een goedkope dag, kleding gekocht die vaker mee kan, ik ben geen jurken mens dus dat scheelde wel. Feest thuis gehouden, wel servies ed gehuurd bruidstaart laten maken wel meerdere verdiepingen maar slagroom versie. Ik vind destandaard taart vies en deze was nog goedkoper ook :+

de rest aan hapjes iedereen zelf laten maken. We hadden bij de uitnodiging gezegd dat iedereen welkom was creatief bezig te zijn in de keuken. En dat kadootjes niet percee hoefden Daardoor was er meer dan voldoende lekker eten. De meeste mensen vonden het ook leuk omdat het persoonlijk was om te doen.

Muziekje is zo gedaan ook. Goede geluidsinstallatie en muziek.

Na afloop zijn we met de getuigen gaan eten. Dat was nog het duurste.

Maar we waren allebei geen zaal, bandje, ringen en veel drukte mensen dat maakt het wel goedkoper. Maar zelfs met een zaal en zo kun je veel zelf doen. Creatief zijn met versieringen, eten kun je zo duur maken als je zelf wilt ook.

Zou ik het weer zo doen, ja denk het wel. Vooral de meegebrachte hapjes waren een succes. Iedereen is lekker aan het frobelen geweest ervoor. Zelf hadden we ook van alles gemaakt. Alleen zou ik nu wel een zaaltje of ruimte gebruiken en niet meer thuis. Scheelt toch in de rommel de dag erop.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:14

Wij zaten op de helft van jouw budget,

De allergrootste tip is dat je vooral moet doen wat JIJ (en je man) leuk vind, en vooral niet doen wat je denkt dat hoort of moet.

Voor de helft van jullie budget hebben wij:
- foto's laten maken,
- heerlijk gepicknickt met verse aardbeien in het gras.
- Getrouwd op een prachtige plek bij een klein kasteeltje en daarna zijn we doorgegaan naar Ouwehands. - We hadden een klein gezelschap met relatief veel kinderen. Dus die konden heerlijk de dierentuin in.
- Wat later kwamen we weer bij elkaar en hebben we in het dierenpark gebbq't.

Was echt TOP en zou niets anders doen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:19

Wij gaan volgend jaar trouwen.
Ons budget is rond de 2500 tot 3000 euro.

Wij willen wel echt graag een volledige ceremonie in t mooie (oude) gemeentehuis van Harderwijk.
We zijn druk opzoek naar een locatie waar je alles zelf mag doen en dan daar high teaen en dat allemaal zelf maken van te voren.

Simpele jurken van maximaal 250 pp (trouw met een vrouw dus 2 jurken)

En dan wel lekker lang doen over de high tea.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:54

Wij zijn ook goedkoop getrouwd.

We waren voor ongeveer 1500€ klaar.
Getrouwd in het gemeentehuis, daarna feestje in een zaaltje met hapjes en ect.
Fotograaf was een vriendin, die het voor een klein prijsje wilde doen.
Ringen kosten €200.
Gemeentehuis en zaaltje (incl. Eten en drank) €1100.
Trouw auto was van de broer van mijn getuige mochten we kosteloos gebruiken ervoor en zijn ouders hebben de bloemen en trouwboeket betaald als cadeau <3
Kleding hadden we gehuurd, omdat we beide dat prima vonden :)

Mijn tip: doe wat jullie het mooist en fijnst vinden. Het is tenslotte jullie dag!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:56

Wij zijn in Schotland getrouwd, nu alweer bijna 17 jaar geleden. We hadden alleen niet verwacht dat er evengoed nog zoveel mensen uit Nederland overkwamen (we dachten alleen mijn ouders en broer en heel misschien mijn schoonouders en verder alleen onze vrienden uit Schotland zelf), dus het werd ietsje duurder dan berekend. Het verschil hebben we betaald van het geld dat we gekregen hadden als trouwcadeau. Het verblijf (lodge of hotel) en de reis moest iedereen sowieso zelf betalen, dus die kosten hadden we gelukkig niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:57

Wij waren 8000 euro kwijt voor onze bruiloft. Hadden 27 daggasten (zaten 9 kinderen bij) en 42 avondgasten.
Kleding (jurk en pak) zijn zelf betaald. Op ringen hebben wij niet bezuinigd, dit is het enige tastbare wat overblijft voor je hele leven, daar hadden we bewust geen budget op. Dat was ook samen met de kleding de hoogste kostenpost, 2200 euro (kleding ook).
Verder woont schoonfamilie 275 km verderop, dus hebben we ook voor 3 gezinnen onderdak geregeld voor 2 nachten (ook 800 euro).
Wij hebben gelunched bij mijn ouders, gewoon broodjes. Daarna opgehaald met de koets en getrouwd. Na het trouwen foto's gemaakt, en vanaf 18 uur waren de avondgasten welkom, om 18:30 ging de BBQ aan.
Feest hielden we thuis, maar als ik in het HK topic lees is dat niet echt goedkoper als op locatie. Catering, huur tafels en stoelen, tap, extra koelkast, serviesgoed enz kost toch behoorlijk wat. In totaal waren we voor het feest 1750 euro kwijt.

Wel hebben we een prachtige en vooral relaxte dag gehad. Draaiboek hadden we niet, we zagen wel hoe het liep. Iedereen heeft onze bruiloft ook als ontspannen, relaxed en ook intiem ervaren.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:17

Trouwen op budget kan heel goed als je van tevoren een goede kosten planning maakt en je daar bij iedere aanbieder (kleding, taart, catering, ringen, etcetc ) je goed aan houdt natuurlijk. Wij zijn voor 5000 euro rond gekomen. Zijn getrouwd op een vrijdag, ceremonie in het openluchtmuseum in Arnhem, en daarna koffie taart, eten en feest op een thuislocatie. Daarmee hebben we enorm veel geld bespaard. Mijn ouders hebben een boerderij en we hebben een soort festival bruiloft in de boomgaard gehouden met tentjes voor wie bleef slapen, kampvuur, de platenbus (een oude brandweerbus die elpee's en moderne muziek draaide), festival armbandjes laten drukken, en zelf de bruidstaart gemaakt. Verder geen catering maar gewoon zelf lekkere hapjes overal op tafel gezet en lekker vrijblijvend gefeest. We hadden voor 40 personen avondeten a 17,50 pp dmv een buffet met Indische en Mexicaanse gerechten. Verder later op de avond nog een frietkar laten komen. Erg leuke sfeer en de versiering zelf gedaan met lampionnen in de bomen, leuke vaasjes van jampotjes met kanten lint etc. Bekijk pinterest ook vooral voor leuke zelf maak ideeën ! Maak er vooral jouw feestje van zou ik zeggen !

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:25

Ik herken de OP helemaal, haha.
Ik vind het gewoon zonde van het geld. Daarom dat mijn vriend een nieuwe auto heeft gekocht i.p.v. te trouwen.. nu er een kleine op komst is, moeten we toch wel wat gaan regelen..

Als we veel geld gehad zouden hebben, zou ik wel in een dierenpark willen trouwen (tante van me is tussen de apen getrouwd, daarna bbq en iedereen kon zelf door het park lopen. Top!) Of een bowlingbaam af willen huren ofzo. Gewoon iets leuks doen.

Nu zijn mijn vriend en ik geen feestbeesten, hebben we niet veel vrienden en vind ik het maar lastig om te bepalen wie we uit zouden nodigen. Heel eerlijk... ik zit niet te wachten op mijn broer en zijn vriendin, maarja, die "moet" je wel uitnodigen. En hoe zit het met nichtjes en neefjes? De ene kant van mijn familie heb ik veel contact mee, met de andere kant juist niet. Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn schoonmoeder het leuk vindt om stiekem dingen te regelen, wat ik dus juist NIET wil!
Denk dat we gewoon een keer op dinsdagochtend naar het gemeentehuis gaan, uit eten gaan en later misschien nog een bbq met familie ofzo. Lekker losjes. En dan koop ik wel een leuk jurkje bij TopVintage ofzo :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:43

Ook wij vonden het zo zonde van ons geld. Uiteindelijk is het maar 1 dag en je hebt er mooie herinneringen aan.

Wij hadden gewoon nette kleren gekocht. Thuis op de oprit en tuin/terras tenten gezet en een buffet laten komen. Met een 40 man waren we in totaal.

Waren geloof ik tussen €1500 en €2000 kwijt voor alles. Ringen mogen we beiden niet aan ivm ons werk dus dat waren eigenlijk ook simpele.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:52

Welke omgeving woon je?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 08:02

ZuidHolland, vlakbij Delft.

Ik krijg er bijna zin in als ik al die verhalen lees :=

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:31

denice schreef:
ZuidHolland, vlakbij Delft.

Ik krijg er bijna zin in als ik al die verhalen lees :=

ik weet niet of het is wat je zoekt en of je dit te duur vind maar ik werk op een onwijs leuke trouwlocatie

Je trouwt aan een meer (Brielse meer) alles zit op locatie van trouwen tot eten tot het feest alles is mogelijk wil je alleen trouwen en knus eten met een gezelschap is dit ook mogelijk.

Stel je kiest voor alles dan ben je met 22 dsggasten en 100 avondgasten 3950 kwijt hier zit alles in heb je minder gasten gaat de prijs natuurlijk omlaag. Tuurlijk biedende extra's aan maar dat is dan aan jullie of jullie dat willen je bent verder helemaal vrij in evt versieren etcetera het is jullie dag en deze moet zijn zoals jullie dit willen.

We zitten aan het Brielse meer onder de Brielse brug.

http://Www.breezze.me

https://www.toptrouwlocaties.nl/paviljo ... 3348.lynkx

Misschien vind je het helemaal niets en als je denkt nou ik wil meer weten als je dan je mail adres naar me stuurt zal ik je onze brochure sturen daarin kan je alles lezen wat er mogelijk is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:41

Herkenbaar. Ik denk ook de de aantal mensen het vooral duur maakt.. Ik zelf wil het ook klein houden.

Want de familie van m'n vriend (hij heeft nog 3 stiefbroers met aanhang, en zelf nog een broer en een zus met aanhang. ) we al op veel mensen zitten.

Maarja eerst moet ik nog ten huwelijk gevraagd worden..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:43

Heel mooie locatie inderdaad breeze! Zag vorige week nog een prieeltje en stoelen klaar staan bij het water voor een trouwerij.

Ti amo in Schiedam kan ik echt aanraden voor jurken

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:27

Hier hadden we ook niet extreem budget. Uiteindelijk heeft onze bruiloft 11000 gekost. Maar meer dan dit hebben we als kado terug gekregen omdat we geld hadden gevraagd.

Wij hadden wel veel mensen exact 100 . Ik heb een grote familie en mijn schoonouders en boerderij met pensionstal. Via die weg kende we ook veel mensen die we dingen hebben gevraagd voor de bruiloft zoals een tent,bloemen en tafelsen zo. Omdat we dit voor niks mochten gebruiken wouden wij die mensen ook uitnodigen.

Onze dag zag er als volgt uit.
Eerst kapper visagist(ml niet.) en aankleden. Daarna werd ik bij mijn huis opgehaald door ml met 4 span (eigen friesen en wagen van mijn schoonvader) daarna foto's maken en dan naar het gemeentehuis om te trouwen. Op de terugweg van gemeentehuis naar de boerderij van mijn schoonouders nog ergens foto's gemaakt met de paarden en rijtuig.
Daarna foto's gemaakt met mijn pony's. Toen met de daggasten taart en toost. Dit was maar een klein groepje. Toen ff tijd voor ons zelf en in de avond bbq. Die was op de boerderij en binnenbak.
Versiering en aankleding hebben we zelf gedaan. Voor de bbq hebben we een bedrijf gevraagd die eten en drinken en de bbq regelde.
Bediening hadden we niet echt. Wel iemand van stal die met haar zoon alles bij hield en op het einde opruiende. Ze had het zelf aangeboden.

Hebben wel naar een feestlokatie gekeken of alleen een feest en dan alleen eten met daggasten maar dit was goedkoper en vonden we eigenlijk nog leuker.

2 dagen voor de bruiloft alles opgebouwd en versierd. Veel Hulp gekregen hier bij. En 1 dag er na alles opruimen ook weer met veel hulp.

Was uiteindelijk wel helemaal zo als wij het wouden.

Wat ik anders had gewild was de muziek hadden die wel geregeld maar niet goed getest waardoor Bleek dat we verkeerde kabel hadden en de moderne muziek niet mooi klonk.
Oplossing van stal genoten op de avond zelf. Auto met goede installatie in de bak gerede (hadden maar de halve bak voor het feest en in het midden zijl en daar achter dan de auto) en zo was er toch muziek.
Ik zelf heb het niet heel erg gemist op zich.
En ik zou mijn zwager geen taak meer geven.

Maar verder zou ik het exact weer zo doen.

Je moet vooral doen wat je zelf wilt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 12:15

Michelle77 schreef:
Heel mooie locatie inderdaad breeze! Zag vorige week nog een prieeltje en stoelen klaar staan bij het water voor een trouwerij.

Ti amo in Schiedam kan ik echt aanraden voor jurken

Is dat een beetje te betalen?