Ik denk dat het allereerst belangrijk is om te kijken wat voor jou en je aanstaande prioriteit heeft; wil je veel mensen uitnodigen of het klein houden, wil je graag lekker eten met zijn allen of juist liever een knalfeest?
Wij vonden een aantal dingen heel belangrijk (mooie locatie, alle vrienden&familie aanwezig, goede fotograaf, jurk
) daarnaast houden wij niet van het onderscheid tussen dag en avondgasten dus hebben ervoor gekozen om s'avonds te trouwen, dan hoeft niemand met het eten "weg". Overdag gaan we met onze gezinnen optutten, versiering ophangen, foto's maken en lekker eten. Daarna komen dan de rest van de gasten en is de ceremonie, met aansluitend een borrel en dan het feest. Wij doen geen taart want daar geven we niet om, maar doen een paar rondes met lekkere hapjes. Verder hebben wij wel vrij veel mensen uitgenodigd, omdat we het juist leuk vinden om het met iedereen te kunnen delen, maar hoe minder mensen je uitnodigt hoe goedkoper het wordt 
Ik denk dat wij uiteindelijk zo rond de 10.000 euro uitkomen, een beetje afhankelijk of we alles op ons "wensenlijstje" ook daadwerkelijk gaan doen. Maar dan hebben we gewoon alles wat we willen en nergens echt op bezuinigd. Dus 8.000 moet ook zeker te doen zijn!
) en mijn tip is: blijf vooral jezelf! Als jij niet houdt van poespas en een grote prinsessenbruiloft: doe dat dan vooral niet! 
Ik ga dan naar de kapper om m'n haar te laten opsteken. Daarna wordt om 13:00 de bruidstaart gebracht (hebben wel echt een mooie) en om 14:00 ga ik zelf nog mijn bruidsboeket en de corsage halen.
)