Trouw: Quarterlife crisis / Generatie die niet kiezen kan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Hmmm, een "pre midlife crisis"...Die is nieuw voor mij.
Ik vraag me af, gaat zoiets dan naadloos over in de midlife crisis zelf? En wordt die dan weer gevolgd door een "post midlife crisis"?
Misschien moet je je dan toch eens afvragen of er niet iets grondig mis is met hoe je je leven hebt ingericht. Of hoe je het leven beschouwd, tenslotte hebben de posters hier een hogere levenstandaard en meer keuzemogelijkheden dan pak hem beet, 99% van de wereldbevolking.
Selka schreef:Kuggur schreef:Hmmm, een "pre midlife crisis"...Die is nieuw voor mij.
Ik vraag me af, gaat zoiets dan naadloos over in de midlife crisis zelf? En wordt die dan weer gevolgd door een "post midlife crisis"?
Misschien moet je je dan toch eens afvragen of er niet iets grondig mis is met hoe je je leven hebt ingericht. Of hoe je het leven beschouwd, tenslotte hebben de posters hier een hogere levenstandaard en meer keuzemogelijkheden dan pak hem beet, 99% van de wereldbevolking.
Eindelijk een poster die hetzelfde denkt.
Mensen lijken niet meer tevreden te kunnen zijn met wat ze WEL hebben. Het moet altijd anders want de buurvrouw heeft dit en mijn collega doet dat.
Is mijn leven perfect? Nee natuurlijk niet. Maar wat ben ik blij met alles wat ik heb.![]()
Gelukkig kwam dit besef met een jaar of 23 en toen werd alles in mijn hoofd rustig. Misschien een idee om eens zo naar je leven te kijken.
Selka schreef:Maar SETEFURII, dan heb jij toch helemaal geen last van een pre-midlife crisis? Dan is gewoon jouw instelling om het meest uit iedere dag te halen en daarbij hoort verandering.
Kuggur schreef:Wel eens gehoord van de term "first world problems"?

Kuggur schreef:Wat jij daar bij betrekt (ziekte in de familie, het op een nare manier sterven van je vader, gecondoleerd trouwens) zijn geen "first world problems", maar ernstige échte problemen, in je naaste omgeving. Verschrikkelijk mee te maken, ongetwijfeld zeer stressvol, en het heeft niets met het topic te maken.
Je ziet het volgens mij zelfs vaker bij mensen die de zaakjes goed op orde hebben... het is een vaag fenomeen
denice schreef:Vooral dat voorbij zien vliegen van de tijd en niet het gevoel te hebben echt iets nuttigs te doen of iets geweldigs te hebben bereikt. Ik baal er van dat je rond deze leeftijd beslissingen moet maken over kinderen willen, je serieus moet doen, je niet meer na 1 dagje hersteld bent van flink feesten, je je eerste rimpeltjes krijgt en afvallen moeilijker gaat

denice schreef:Vooral dat voorbij zien vliegen van de tijd en niet het gevoel te hebben echt iets nuttigs te doen of iets geweldigs te hebben bereikt. Ik baal er van dat je rond deze leeftijd beslissingen moet maken over kinderen willen, je serieus moet doen, je niet meer na 1 dagje hersteld bent van flink feesten, je je eerste rimpeltjes krijgt en afvallen moeilijker gaat