wie ben jij over 10 jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Re: wie ben jij over 10 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:01

Over 10 jaar
-afgestudeerd
-ga ik of heb ik veel gereisd
-heb ik een leuke baan
-heb ik een buitenlandstage gedaan
- heb ik de dingen gedaan die ik wil doen (skydiven is toch wel een beetje een droom :D )
-heb ik misschien een hele leuke relatie en misschien wel getrouwd <3
- heb ik een endurance rit gereden
- maar he belangrijkste, dat ik gelukkig ben
- vast nog wel meer :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:02

Over tien jaar ben ik vooral gelukkig met wat ik doe.

En voldoe ik aan het perfecte beeld van huisje, boompje, kindje, beestje, feestje! 8-)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:10

Over 10 jaar ik 26
Ik hoop dat ik dan zelf minder onzeker Ben, dat ik open Ben en hoed met mensen om kan gaan. Een leuke groep vrienden en mijn familie om mij heen. Ik hoop dat ik dan met mijn huidige paardje en een toekomstig paardje 2 span te rijden, eventueel zelfs 4 span. Mee te mogen rijden met de Eper Vierdaagse en lekker op trektocht gaan door Nederland.

Ik hoop dat ik mijn huidige opleiding heb afgemaakt (Hotelschool) en dat ik mijn volgende opleiding tot Kok ook heb afgemaakt. Mijn stages zou ik graag bij grote restaurants willen.

Ik hoop dat ik dan inmiddels mijn ouders bedrijf heb overgenomen of chef Kok bij een restaurant of een eigen zaak heb. Waar ik mijn passie laat zien aan de gasten en collega's.

Ik hoop dat mijn moeder nog niet super erge last heeft van haar versleten knieën. En dat wij allen gezond mogen blijven!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:14

Over 10 jaar.
Ben ik 54

Goh, dat gaat eigenlijk best snel!

Ik hoop heeeeeeel erg dat mijn allerliefste knuffelpony er dan nog is, en uiteraard mijn vriendinnetjes en familie ook nog :j
Ik hoop dat ik dan toch eigenlijk wel weer een fijne relatie heb en samen woon.
Dat ik mijn werk nog met plezier kan doen.

En dat ik eindelijk de loterij eens heb gewonnen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:37

Ik hoop in een wat groter huis te wonen (met 2-3 slaapkamers en een balkon of tuin), mss een relatie (of meerdere) te hebben.
Mijn interieur hoop ik ook langzaam vervangen te hebben voor kwalitatief beter spul, Ikea is leuk maar demonteer of versleep het een paar keer en het wordt gammel. :+
Naar verwachting zal ik dan nog steeds arbeidsongeschikt zijn, maar ik hoop dan in staat te zijn om 2-3 dagdelen per week vrijwilligerswerk te doen.
Oh en ik verwacht 2-3 katten van mezelf te hebben, katten op te vangen en mss een hond(je) erbij te hebben.
Mijn huidige katten leven tegen die tijd denk ik niet meer aangezien ze nu 11 en 13 jaar zijn.
Ook hoop ik dat ik mijn rijbewijs heb gehaald en een auto te hebben, hoeft niet groot of duur zolang 'ie maar een beetje zuinig is en me van a naar b brengt. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:40

Naomie hoezo? Klinkt niet heel fijn.

Ik ben dan 58 trouwens en heb nog 2 jaar allimentatie te gaan dan. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:44

Over 10 jaar ben ik hopelijk dierenarts, met een master in gezondheidszorg paard. Paardenarts dus. Ook ga ik over 10 jaar aan kinderen beginnen samen met mijn lieve vriend, en ga ik misschien al wel mijn eigen kliniek in Zweden beginnen! :) Grote ambities, dus.

En hopelijk zal ik over 10 jaar ook mijn eerste eigen paardje hebben.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:48

Over tien jaar ben ik geen van de dingen waarvan ik nu bang ben dat ik ze wordt. (Hopelijk).

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:46

Over 10 jaar hoop ik zeker 2 kinderen te hebben. In mijn dromen zou ik een fok -en pensionstal hebben, maar ben bang dat dit lichamelijk te zwaar zal worden of als ik echt een goede arts kan vinden die mij beter kan maken hoop ik mijn dromen waar te kunnen maken.
Verder hoop ik een hbo diploma te hebben en wat meer van de wereld gezien te hebben. Verder ben ik wel tevreden met het leven wat ik nu heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:30

10 jaar..

Ik weet wel 10 jaar terug , diep in de stront en ellende van mijn puberteit. Naief en boos , onhandelbaar en druk . Toen zag ik me op de bank zitten , gewoon bij pa en ma. Geen baan of opleiding , misschien wel het hoekje om . Eenzaam , onbegrepen en overlevingsmodus .

10 jaar na die moeilijke tijd heb ik een baan , een huurhuis en enigzins gelukkig .

Maar nu over 10 jaar.., weet niet misschien ben ik dan wel perongeluk moeder . Heb ik een vent en een dikke vette bak op de stoep , over 10 jaar woon ik hier zeker nog . Wie weet dat mijn vader dan al overleden is (die word dan 79 -O- ) , of mam (die word 70 dan)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:46

Ierpier schreef:
Over tien jaar ben ik geen van de dingen waarvan ik nu bang ben dat ik ze word. (Hopelijk).

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 01:28

Als het goed is heb ik mijn bachelor en evt. (als ik door wil en mag) mijn masterstudie aan het conservatorium voltooid, Klassieke Muziek, hoofdvak zang :) Ik wil heel goed piano kunnen spelen, als in a prima vista toch redelijk ingewikkelde stukken kunnen spelen. Ik wil leuk (alt)viool kunnen spelen (ik weet nu, naast algemene dingen hoe het instrument werkt, zeg maar hoe een viool eruit ziet en dat de eerste snaar A gestemd is :+ ), als in met enig studeerwerk redelijk ingewikkelde stukken prima kunnen spelen. Ik wil een landhuis in Italië met zo'n mega boomgaard om in paard te rijden met de pony die ik nu heb, en dan nog een paar erbij <3

Maar als ik een gelukkige zangeres ben en daar mijn inkomen uit kan halen dan ben ik al 100% dik tevreden!! :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 02:08

Hoe het vrees ik zal zijn:
Werk-huisje-tuintje-paard zoals nu, met continu tegenslagen en drama's. Zoals de laatste 2 jaar dus.

Hoe ik hoop dat het zal zijn: beide parttime werkend, parttime op vakantie, paard mag mee op vakantie, maar ook af en toe paar weekjes rust, tegen dan is paard al 21. Parttime genoeg verdienen om de vakanties te kunnen betalen, niet meer, niet minder.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:32

Leuke, interessante vraag. Maar niet zo eenvoudig, je hebt niet alles in de hand.
Wat ik zou willen...beetje hetzelfde als wat ik nu heb. Werk, dieren om me heen, vrienden, gelukkig zijn,... Misschien een aantal dingen wat meer op orde en wat minder stress, maar ben over het algemeen nu best tevreden met mijn leven

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:45

Leuk topic en leuke reacties.
Over 10 jaar hoop ik een baan te hebben en samen te wonen met mijn vriend, misschien getrouwd te zijn. Ik ben nu 20 jaar, dus in deze 10 jaar zal veel veranderen. Ik studeer voedingsmiddelentechnologie en ben eerste jaars, ik hoop deze opleiding afgerond te hebben over 3/4 jaar. Als ik aan het werk bent komt mijn paard weer terug, deze staat nu bij mijn tante. Ik hoop de vrienden te houden die ik nu ook heb. Kinderen hoef ik voorlopig nog niet, ik denk dat die als ze komen na mijn 30ste komen. Eerst eens leven en alles op orde krijgen :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:50

Over tien jaar ben ik 34.

Ik weet dat mijn vriend zichzelf dan wel met kind ziet, maar ik heb echt geen kinderwens en ik weet niet of die zal komen. Ik kan mezelf niet als moeder voorstellen. Misschien dat mijn vriend en ik dan dus niet meer samen zijn. Dat vind ik wel een erg verdrietige gedachte. We kennen elkaar namelijk alweer ruim 8 jaar en zijn nu 7,5 jaar samen.

Ik hoop tegen die tijd in een groter huis te wonen en een baan te hebben waar ik voldoening uit haal en met plezier doe. In een ander land wonen lijkt me ook ontzettend gaaf. Een eigen paard zou ik ook nog graag willen hebben.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:59

Over 10 jaar... dan ben ik 33. Moet er nu nog niet aan denken :+

Ik hoop dan nog steeds samen te zijn met mijn vriend en hopelijk 2 kids. We wonen dan hopelijk ook wat groter.
Wie weet winnen we wel een dikke vette geldprijs bij de postcodeloterij of de staatsloterij. Dan hoop ik lekker vrijaf te wonen met mijn lieve paard (en misschien dan nog wel een paar meer) aan huis.

Wat werk betreft geen idee hoe het allemaal gaat lopen. Ik twijfel nu nog steeds over wat ik wil. Wie weet begin ik wel weer aan de pabo en sta ik dan voor de klas.
Mijn vriend heeft zich op zijn werk vast wel weer omhoog gewerkt en heeft er dan hopelijk nog steeds net zo veel plezier in als dat hij nu heeft.

Ik hoop dan ook een hond te hebben (als het aan mij ligt komt die er dit jaar nog :+ )

Met paard hoop ik vele goed uitgereden endurance wedstrijden gereden te hebben.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:03

Over tien jaar ben ik 30.

Ik hoop dat ik dan 1 of 2 kinderen heb. Liefst met een man, maar zonder is ook prima.
Mijn studie heb ik dan afgerond en ben ik aan het werk als radiodiagnostische laborant voor zo een 32 uur. Of ik heb ook mijn studie natuurkunde afgerond en ben aan het werk al kliniens fysicus.
Koop huis in Zandvoort of anders ergens in Drenthe of Limburg, vind het daar zo mooi.

Ik gok helaas dat ik dan afscheit heb moeten nemen van mijn moeder :( (dan 66) mijn vader is er gelukkig wel nog (dan 68)

Verder hoop ik nog bezig te zijn met mijn hobby's. Een eigenpaard hoeft niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:09

Dan ben ik hopelijk afgestudeerd. :')

Hoop op een baan waar ik (meestal) met plezier heen ga. Verder hoop ik dat ik binnen 10 jaar in een leuk bandje speel en daar veel energie uit kan halen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:10

Over 10 jaar ben ik 30.
Ik hoop dan mijn HBO te hebben afgerond en op avontuur te gaan in het buitenland.
Het liefst in het buitenland te gaan wonen en werken

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:17

Pfoe uhm :+

Ik wil in ieder geval niet trouwen :') maar hoop wel samen te wonen.
Over kinderen ben ik nog in dubio maar ik sluit niet uit dat ik over 10 jaar in ieder geval één koter rond heb lopen.

Hopelijk rijd ik nog steeds paard maar de wedstrijden zullen wel achterwege blijven. Wil lekker lessen en thuis trainen. Merk dat ik nu al steeds meer die kant op ga.
Vind starten nog wel leuk maar door fulltime baan vind ik het heerlijk dat het weekend "vrij" is.
Hoop dat ik mijn huidige paard nog heb, maar dan met een leuke opvolger er bij.

Qua carrière, ik ben doorgegroeid, heb eigen cliënten ipv dat ik assistent ben en werk 4 dagen in de week in plaats van 5 :Y)

Heb heel veel van de wereld gezien (vader werkte altijd in het buitenland) maar wil nog wel eens minimaal 4 weken weg om te zien waar we stranden.
Beetje op de bonnefooi in plaats van gepland.
Hoop dat ik die reis over 10 jaar wel heb gemaakt.

Ik woon in een mooie vrijstaande woning (aan het water?) ben gezond en zielsgelukkig.
Rijd in een Audi A1 en indien ik kinderen heb in een Q5 :')

Oja en ik ben spontaan 6 cm gegroeid zodat ik mooi 1.70 ben haha

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:51

Ik weet dat het een oud topic is maar ik ben echt heel erg benieuwd naar de antwoorden. Ik verveelde me, iets met corona, en toen kwam ik bij dit bericht uit van mezelf.
Het is dan wel geen 10 jaar later maar 6.5 jaar later. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe iedereen er nu in staat, waar je bent en wat er is terechtgekomen van je berichtje toentertijd!

deksel schreef:
Over tien jaar? Ik hoop dat ik dan nog steeds leef. Dat ik niet in 'oude' gewoontes ben teruggevallen. Dat ik een leuk, blij leven mag hebben.
Als ik dit lees kan ik alleen maar trots op mezelf zijn. Ik ben er nog steeds en gaat het de afgelopen twee jaar echt goed met me en ben ik mentaal én fysiek stabiel en gezond. Scheelt ook dat ik nu eindelijk de juiste diagnose heb, autisme. Ik heb momenteel een leuk, blij leven. Als ik me een dag poedersuiker voel, blijft het bij een dag en blijf ik er niet in hangen. Vooruitgang!

Dan ben ik bijna 25 jaar (nog een week tot ik 15 ben). Ik hoop dat ik tegen die tijd mijn studie heb afgerond (ik heb eigenlijk geen idee hoe dat allemaal zit oeps), een baan heb en misschien wel een leuke vriend (of vriendin :+).

In februari mag ik gaan afstuderen. Ik werk als persoonlijk begeleider bij een bso+, nooit gedacht dat ik dat zou gaan doen. Ik heb ook een hele leuke vriend, al bijna 5.5 jaar. Ook heb ik mijn seksuele identiteit kunnen en mogen ontdekken, iets wat me toen heel erg bezighield.

Ik wil later iets met schrijven of fotografie doen of design of of of, ik weet het nog niet. Ik zou ook graag iets voor mensen willen betekenen, de wereld een beetje beter maken.

Schrijven, fotografie, met mensen bezig zijn, de wereld een beetje beter maken, zijn nog steeds thema's waar ik mee bezig ben.

Ik hoop dat tegen die tijd er ook een hoop mensen van bewust zijn dat het steeds een beetje slechter gaat met het milieu etc. Ik hoop dat we (of in ieder geval ik) er iets aan kunnen gaan doen. En dat er vrede zal zijn, maar goed, misschien zie ik het allemaal een beetje te rooskleurig.

Wat dit betreft heb ik het te rooskleurig ingezien. Ik heb heel lang heel erg mijn best gedaan door veganistisch te zijn, alleen ging ik daar mentaal helemaal aan onder door. Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat ik zelf op nummer 1 sta, dat is het allerbelangrijks. Als ik niet goed voor mezelf kan zorgen, kan ik ook niet goed voor de wereld en mensen om me heen zorgen.

Voor echt mezelf zou ik dus een baan willen, een baan die ik leuk vind, waar ik lol kan hebben maar ook serieus goed aan de slag kan gaan. Misschien een eigen huisje (of een leuk, schattig, boerderijtje met diertjes, ja!) en een relatie of zo.
Een soort van huisje, boompje, beestje, alleen dan mijn eigen draai hehe.

Mijn grote droom is nog steeds om een eigen huisje/boerderijtje met mijn partner te hebben. Momenteel is dat niet haalbaar, hopelijk zo snel mogelijk
Oja, ik wil ook nog kinderen adopteren en nog heel veel (onbereikbare) mensen meeten. Maar er moet wat te dromen blijven :').

Deze droom is wat minder gaan leven. Ik hoef niet per se kinderen. Mocht die wens er wel ooit komen, is adoptie een goede optie denk ik

Leuk om te lezen hoe ik best dicht bij mezelf ben gebleven, dat ik toen al redelijk goed wist wat ik wilde.

En over 10 jaar? Hoop ik dat ik dan toch echt een eigen boerderijtje heb met mijn vriend. Dichtbij onze vrienden. Dat ik een betekenisvol leven mag hebben naar anderen toe maar ook vooral naar mezelf. Dat ik dingen onderneem waar ík écht blij van word. Dat ik genoeg rust inplan voor mezelf en luister naar mijn grenzen en deze aangeef. En dat ik beter ben geworden in het genieten van de kleine dingetjes om me heen, want ik weet dat ik daar veel energie van krijg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:09

Winged schreef:
Ik heb jaren geleden, toen ik 15 was, een mail gestuurd die aankwam op mijn 25ste verjaardag. In die mail had ik allemaal verwachtingen van hoe ik mijn leven als 25 jarige zou hebben. Koophuisje, vriend, goede baan, bestseller geschreven, kinderen.... En ik was tante geworden.

1 ding ervan is gelukt: Ik was tante geworden, 2 dagen ervoor :+

Ik hoop over 10 jaar nog steeds gezond en gelukkig te zijn. Met fijne familie, vrienden en misschien een leuke vent en kinderen. Een leuke carrière gun ik mijzelf ook :D Maar ik ben dan wel al 37 :=

Ik heb dit in 2016 geschreven. Dus nog 4 jaar te gaan :+

Leuke vent en kinderen zijn er nog steeds niet. Over die kinderen denk ik ook niet dat die dan nog gaan komen :+ (ook geen wens eigenlijk).

Wel nog steeds gezond en gelukkig, familie en vrienden ook aanwezig. En heb een leuke (vaste) baan.

In de tussentijd ook heel veel andere dingen voor de kiezen gehad. Dus ik doe nu gewoon aan wat goede voornemers per jaar. En dat komt neer op 'lekker bezig zijn, gezelligheid, sporten, wat reizen, gezond blijven.'

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:25

Grappig dat het topic weer naar boven is gekomen ik had destijds niet gereageerd maar doe het nu gewoon :')

Ik hoop over 10 jaar vrijstaand te wonen, ik hoop dat ik in die tien jaar bepaalde dingen van mijn bucket list heb kunnen afstrepen zoals een paar maanden op reis. Ik hoop dat ik wat beter met veranderingen om kan gaan en dan nog steeds uitdaging vind in mijn huidige beroep(3e carrière inmiddels). Ik hoop dat ik dan gezond en gelukkig ben. Ik ben nu 34.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:42

lor1_1984 schreef:
Ik hoop in een wat groter huis te wonen (met 2-3 slaapkamers en een balkon of tuin), mss een relatie (of meerdere) te hebben.
Mijn interieur hoop ik ook langzaam vervangen te hebben voor kwalitatief beter spul, Ikea is leuk maar demonteer of versleep het een paar keer en het wordt gammel. :+
Naar verwachting zal ik dan nog steeds arbeidsongeschikt zijn, maar ik hoop dan in staat te zijn om 2-3 dagdelen per week vrijwilligerswerk te doen.
Oh en ik verwacht 2-3 katten van mezelf te hebben, katten op te vangen en mss een hond(je) erbij te hebben.
Mijn huidige katten leven tegen die tijd denk ik niet meer aangezien ze nu 11 en 13 jaar zijn.
Ook hoop ik dat ik mijn rijbewijs heb gehaald en een auto te hebben, hoeft niet groot of duur zolang 'ie maar een beetje zuinig is en me van a naar b brengt. :D

Ik heb mijn woningwens in vervulling zien gaan in 2017, enige wens is bij een evt volgende woning dat ik 3 slaapkamers zou hebben en de eis van een voortuintje (als is het maar een halve meter).
Heb nu 2 slaapkamers en de stoep ligt tegen mijn gevel, wat ik toch best vervelend vind qua privacy/rust. :o
Maar verder erg blij met iig die extra slaapkamer, dat ik gelijkvloers woon op straatniveau en een tuin heb (voorheen appartement op de eerste verdieping zonder lift of balkon).
Inrichting is nog steeds een verzameling van nieuw, tweedehands, kringloopwinkel, ikea etc, wel hier en daar wat dingen vervangen.
Ook heb ik geen katten meer, mijn toenmalige katten zijn in 2017 overleden en de derde kat die ik er inmiddels bij had in 2020.
Helaas knetter allergisch inmiddels, dus er komen geen nieuwe katten meer.
Wel 2 hondjes nu, de eerste in 2017 en de tweede in 2019.
Rijbewijs en auto niet, is financieel ook niet haalbaar tenzij ik mijn huisdieren weg doe maar dat gaat ten koste van mijn welzijn en ik ben liever gelukkig met huisdieren dan dat ik een auto etc heb. :)

Ik heb een relatie gehad maar ben inmiddels ook alweer 3 jaar vrijgezel.
Bevalt prima voor nu, komt er tzt weer iemand op mijn pad dan is het leuk en zo niet is het ook best. :)