Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Billy1970 schreef:Hoe lang werkt jouw vriend nu bij zijn huidige baas dan, en hoeveel keer heeft hij verlenging van zijn contract gehad?
Want in vaste dienst nemen moet een bedrijf je pas na drie contracten en 24 maanden. Alleen is er één puntje: die keten gaat pas tellen op het moment dat je 18 wordt! Dus wellicht dat daar nog wat rek in zit en je vriend in elk geval iets langer nog zou mogen blijven. Is natuurlijk wel afhankelijk ook van of hij nu al bijna 20 is of maar net 19 maar het zou zomaar dan nog een paar maanden speling op kunnen leveren. Niet alle werkgevers zijn zich hiervan bewust dus check dat even en laat je vriend het desnoods even melden op zijn werk. Ik hoop voor jullie dat jullie het allemaal een beetje op de rails kunnen houden! En maatschappelijk werk, gewoon een beetje achter de vodden zitten, want zo lang jij niet steeds navraag doen lopen ze vaak niet erg hard voor je. Tenminste, dat is bij ons met een situatie binnen de familie wel een beetje zo.....
_love12_ schreef:Billy1970 schreef:Hoe lang werkt jouw vriend nu bij zijn huidige baas dan, en hoeveel keer heeft hij verlenging van zijn contract gehad?
Want in vaste dienst nemen moet een bedrijf je pas na drie contracten en 24 maanden. Alleen is er één puntje: die keten gaat pas tellen op het moment dat je 18 wordt! Dus wellicht dat daar nog wat rek in zit en je vriend in elk geval iets langer nog zou mogen blijven. Is natuurlijk wel afhankelijk ook van of hij nu al bijna 20 is of maar net 19 maar het zou zomaar dan nog een paar maanden speling op kunnen leveren. Niet alle werkgevers zijn zich hiervan bewust dus check dat even en laat je vriend het desnoods even melden op zijn werk. Ik hoop voor jullie dat jullie het allemaal een beetje op de rails kunnen houden! En maatschappelijk werk, gewoon een beetje achter de vodden zitten, want zo lang jij niet steeds navraag doen lopen ze vaak niet erg hard voor je. Tenminste, dat is bij ons met een situatie binnen de familie wel een beetje zo.....
Niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor een uitkering als ik zo de eisen even doorlees (hij is er een tijdje weg geweest omdat ie zijn sleutelbeen gebroken had en heeft daarna een nieuw contract gehad omdat z'n oude contract afgelopen was, dit is wel zijn 3e contract bij hun, maar daar heeft ie zo te lezen niks aan aangezien ze pas vanaf 18 gaan tellen :/ ..) Hij is in maart 19 geworden.
_love12_ schreef:Mandy_B schreef:Oei wat een lastige situatie.
Ik zat even in je berichten te spieken en las dat je al voor de tweede keer zwanger bent. Waar is je andere kind nu of hoe heb je het toen met hem/haar geregeld en school? Misschien kan je vriend een opleiding gaan volgen of BOL of BBL en hij dan de studiefinanciering etc. aanvragen?
Voor de 2de keer zwanger?

Billy1970 schreef:_love12_ schreef:
Niet lang genoeg om in aanmerking te komen voor een uitkering als ik zo de eisen even doorlees (hij is er een tijdje weg geweest omdat ie zijn sleutelbeen gebroken had en heeft daarna een nieuw contract gehad omdat z'n oude contract afgelopen was, dit is wel zijn 3e contract bij hun, maar daar heeft ie zo te lezen niks aan aangezien ze pas vanaf 18 gaan tellen :/ ..) Hij is in maart 19 geworden.
Nou ja, in die zin betekent het wel dat als hij zijn 3e contract heeft gekregen toen hij 18 was, ze hem dus nu nog wel een tijdelijk contract zouden mogen geven omdat de eerdere contracten dan niet meer meetellen. En aangezien je zegt dat er weinig kans is dat hij voor vast wordt aangenomen is dan een tijdelijk contract tot zeg maar volgend jaar februari misschien juist wel een optie en beter dan niets....
_love12_ schreef:Resistance schreef:Is dat niet het bericht van een ander wat gequote is?
Hahaha, dat is inderdaad een gequote bericht!![]()
Anders zou ik m'n navelpiercing sinds m'n 6e hebben, klopt niet helemaal

Roweentje89 schreef:Ik heb zelf op het citaverde in Roermond gezeten. Opleiding paardenhouderij, maar opleiding dierverzorging was er ook.
Er zat een meisje bij mij in de klas die ook zwanger was in haar examenjaar en ik heb nooit vernomen dat de school er problemen mee heeft gehad..
. Ik wilde het je als optie aangeven, lijkt me een moeilijke situatie waar je in zit. Sterkte! Sandalio schreef:Ja, óf, je besluit dat je géén gebruik maakt van het verlof en na een week na de bevalling weer in de schoolbanken zit. Doen heel veel studenten (meestal op het hbo/wo, maar toch). Dat kan ook gewoon, dat zijn keuzes die je kunt maken. Ik wilde het je als optie aangeven, lijkt me een moeilijke situatie waar je in zit. Sterkte!
DebGizmo schreef:Sandalio schreef:Ja, óf, je besluit dat je géén gebruik maakt van het verlof en na een week na de bevalling weer in de schoolbanken zit. Doen heel veel studenten (meestal op het hbo/wo, maar toch). Dat kan ook gewoon, dat zijn keuzes die je kunt maken. Ik wilde het je als optie aangeven, lijkt me een moeilijke situatie waar je in zit. Sterkte!
Als TS voor borstvoeding kiest, is dat geen optie.
KimD schreef:Als het aan het begin van het jaar is kan ik het eerlijk gezegd wel begrijpen, dan krijg je toch veel belangrijke informatie die je volledig mist.
Waarom sla je dit jaar niet over en schrijf je je in voor volgend jaar September?
_San87_ schreef:KimD schreef:Als het aan het begin van het jaar is kan ik het eerlijk gezegd wel begrijpen, dan krijg je toch veel belangrijke informatie die je volledig mist.
Waarom sla je dit jaar niet over en schrijf je je in voor volgend jaar September?
Dan ben je stufi, uitwonende beurs e.d. kwijt dacht ik. Geld dat ze hard nodig heeft, als ik de OP goed lees.