Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretteeee schreef:Ik vind het heel knap hoe je erin staat! Ik hoop echt voor je dat jullie samen kunnen blijven en (opnieuw) gelukkig kunnen worden samen met de kinderen. Hoe zijn zij er eigenlijk onder? Weten/begrijpen zij de situatie?
Nogmaals heel veel sterkte gewenst..
In onze situatie was het zo dat praten met de verslaafde eigenlijk nooit effect heeft gehad. Je kon prima praten, maar de drugs praatte voor hen.. ik hoop echt dat de hulp je genoeg kan helpen. Probeer vooral aan jezelf te denken en de kinderen.. Hoe moeilijk dit ook is..
Het is dat ik het zelf ook ervaren hebt, en er is geen enkel goed advies wat je kan geven.. Maar echt, het loslaten is het enige wat werkt.
De mensen die zeggen, ik zou mijn spullen pakken en vertrekken. Ik denk dat je dat niet kan.. Je houdt toch van die persoon en je weet dat hij momenteel niet zichzelf is. Je blijft hoop houden dat het goed komt, en steeds verder beschadigd je vertrouwen en hoop.. Er gaat een punt komen waarop TS zelf zal ervaren dat het genoeg is voor haar en dat de knoop wordt doorgehakt.. Al is het wel het beste advies wat je kan geven..
schaduwhero schreef:Ik heb er vertrouwen in dat het beter zal gaan na een paar sessies.
danzzz schreef:Het leven heeft nou eenmaal highs and lows en spanning, stress, ruzie, ongemakkelijkheden horen gewoon bij het leven. Excuus nr 1 om te gebruiken is dat soort dingen. Maar het is niks meer of minder dan een excuus, en excuses kunnen ook gevonden worden. TS kan heel duidelijk zijn. in MIJN huis zijn mensen ALTIJD nuchter en er wordt NIET gebruikt in MIJN omgeving. Daarmee zet zij een duidelijke grens en geeft ze hem de mogelijkheid toch te gebruiken en daarmee heeft hij een keuze.
danzzz schreef:hij KIEST ervoor om te gebruiken en hij weet dat hij dan thuis niet welkom is tot hij weer nuchter is OF hij kiest ervoor om niet te gebruiken en thuis te zijn. Het is een keuze die een verslaafde maakt, elke dag weer, elk uur weer.