Vriendschappen waar je partner moeite mee heeft.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:22

Zo, mi-auw. Bitchalert? Ik dacht al bij de OP: dit gaat verwarring geven :')

Ik vind dat je partner, als je een volwaardige relatie hebt, op 1 hoort te staan. Ik zou mijn man daarom altijd verdedigen en hij mij hopelijk ook. Als hij een probleem zou hebben met een vriendschap van mij, zou ik goed willen weten waarom en dan zelf een afweging maken of ik ermee zou stoppen. Zijn mening zou daarin wel heel zwaar wegen, hij is het belangrijkste. Maar ik weet ook dat hij niet zomaar zou vragen om een vriendschap te verbreken, hij is wat dat betreft gewoon erg reëel, dus dat scheelt.

Als het andersom zou zijn: hij zou ineens een vriendschap krijgen en diegene trashtalkt over mij/is ineens wel héél close met mijn man? Zou ik raar en ongepast vinden. Ik zou hem niks verbieden, maar volwassen een gesprek met hem aangaan en dan is het aan hem wat hij ermee doet. Maar zet hij mij niet op 1/heb ik niet het gevoel dat hij mij steunt, dan is dat voor mij heel hard maar wel belangrijke info: wil ik dan nog wel verder zo?

Overigens gaan al mijn alarmbellen wel af bij die situatie uit de OP: zeker dat je vriendin niet stiekem smoor is op die jongen? Als vriendin van die jongen zou ik me ook achter de oren krabben of wij wel zo'n goede match zouden zijn.

Of ik, als ik TS was, nu de vriendschap zou verbreken? Nah, denk het niet, maar het zegt wel iets over je vriendin als persoon denk ik (over haar invoelend vermogen), het zou denk ik wel iets met mijn vertrouwen doen richting haar. Hoewel: liefde maakt ook blind..

Urbanus

Re: Vriendschappen waar je partner moeite mee heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:04

Melody en Marieke gaan door voor de koelkast :D :D

En echt trashtalken doet ze niet. Ik denk ook oprecht dat zij niet vindt dat ze stookt en ik denk dat stoken ook een groot woord is, maar ze bespreken wel samen wat ze irritant vinden aan zijn vriendin en dat vind ik al heftig. En ik weet 100 procent zeker dat mijn vriendin niks voor hem voelt, het is gewoon vriendschap. Maar ik zou bijvoorbeeld ook geen vriendschap hoeven met iemand die zo met zijn verkering omgaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:06

lieveli schreef:

En echt trashtalken doet ze niet. Ik denk ook oprecht dat zij niet vindt dat ze stookt en ik denk dat stoken ook een groot woord is, maar ze bespreken wel samen wat ze irritant vinden aan zijn vriendin en dat vind ik al heftig. En ik weet 100 procent zeker dat mijn vriendin niks voor hem voelt, het is gewoon vriendschap. Maar ik zou bijvoorbeeld ook geen vriendschap hoeven met iemand die zo met zijn verkering omgaat.

Check :') Tja ik vind dat ze zich daar buiten moet houden. Gewoon gezellig kletsen prima maar dat soort relatiedingen moet ie niet met haar bespreken maar met zn vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:17

lieveli schreef:

Als ze hopeloos verliefd was , kon ik me er nog iets bij voorstellen. En als een vriend van mij zo over z'n vriendin zou praten , zou ik hem eens vragen wat er aan de hand is in de relatie ( en er zeker niet in mee gaan) .

Ik vind dan weer wel dat je een relatieprobleem met je beste vriend/ vriendin kan bespreken. Maar zo te horen is het hier een beetje op een ander,onprettig, niveau.

Het voelt een beetje kinderachtig , dat deden we toen we 15 waren en verkering niet langer dan twee maanden duurde.

Zou ik er de vriendschap voor beëindigen , dat denk ik niet. Zolang ze m'n mening erover respecteert.
Ligt natuurlijk wel aan de vriendschap, hoe goed die verder is.
Maar dat is wel heel persoonlijk, iedereen heeft zo'n eigen dingen die leiden tot het einde van een vriendschap.

Heb wel te doen met de vriendin van die jongen in het verhaal, dat ze maar snel een einde aan deze relatie maakt ( of hem een ongelovelijke schop onder z'n kont geeft ) .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:23

Ik begrijp volkomen waarom die vriendin zich er niet prettig bij voelt. Ik zou echt niet goed worden.

Zeker nadat zij uit huis is gegaan op kamers. Ik zou ook de gekste ideeën in mijn hoofd creëren.
Die volgens mij ook niet geheel onterecht zijn.
Ik zou erover praten met mijn vriend. Maar als hij geen reden ziet tot het beeindigen van zo'n vriendschap (die niet eens al jaaaaren bestaat en dus relatief 'safe' is), en ik blijf me zo rot voelen. dan denk ik dat ik stop met de relatie.
Ik ben niet samen met iemand om me zo rot te voelen door een ander. Dat vind ik zonde van mn tijd. Ik eis niet dat iemand geen contact zoekt met een ander, maar als het niet goed voelt voor mij, ga ik zelf weg. Want helaas kun je je gevoelens niet zomaar uit zetten, zeker zulke negatieve niet.

Ik denk ook dat je in een relatie met iemand soms offers moet maken met je vriendschappen. Maar ik vind dat helemaal geen probleem want vriendschappen gaan zovaak uit elkaar of je hebt gewoon niet meer zoveel contact en dat is prima. Soms moet je iets of iemand opgeven voor iemand waar je veel van houdt. maar blijf wel nadenken.