Schoonfamilie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:53

Hier ook getroffen met mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder is helaas vorig jaar overleden. Ze deed altijd haar eigen ding en zo. Maar ze drong zich niet op een konden dat eigenlijk altijd wel eten als ze het maar op tijd wist. Ook toen mijn dochter geboren werd was ze super blij. Ze heeft 2 zoons en wou altijd een dochter. Ze vond het geweldig wou haar later gaan leren paardrijden en zo. Ook paste ze af en toe op dat ik mee kon met mennen in het weekend. Ze wou geen oppasoma worden. Maar af en toe oppassen vind ze leuk. Ik kocht ze regelmatig een knuffel of iets voor haar.

Mijn schoonvader is niet de makkelijkste. Maar wel heel lief. Na het overlijden van zijn vrouw zijn er wel wat dingen geweest en zeker toen wij daar 5 weken in huis zaten door verbouwing (die hij betaalde omdat we naast hem wonen op de boerderij en het van hem is, hij wou graag dat we bleven en daar voor moest verbouwd worden.)

Maar hij doet ook veel voor ons. En is gek op zijn kleindochter. Echt met de opvoeding bemoeit hij zich niet. In het begin wel regelmatig de opmerking maar vroeger. Na een paar keer duidelijk gemaakt te hebben dat het nu geen vroeger is en wij het op onze manier doen is dat nu echt minimaal.

Alleen mijn zwager zullen we het maar niet over hebben. Die denkt alleen aan zichzelf en woont nog thuis.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:54

Hebben wij dezelfde schoonfamilie? Bij mij is het meer een dominante moeder , en de controle die ze nog steeds over mijn vriend heeft. Echt verschrikkelijk.[/quote]
Ze zijn familie van elkaar!
:')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:55

Ik ga ze maandag ontmoeten dus ben benieuwd :+

Ze wonen overigens in het oosten van Turkije dus zo vaak zal ik ze toch niet zien :=
Ben heel erg bang dat het niet gaat klikken, vanwege cultuurverschil. Ze leven daar nog heel erg ouderwets, en van de oude stempel. Gelukkig mijn verloofde niet.

Hou jullie op de hoogte

Ariannee

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:29

Ik heb ook hele toffe schoonouders :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:05

lieveli schreef:
KimD schreef:
Duurt nog lang voordat Quartel zich meld. _O-

Ze is al een tijdje met bokt gestopt dacht ik.

Ze is er nog in het valkparkieten topic :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:14

Schoonmoeder was al overleden voordat ik lover leerde kennen.. Dat is volgens hem maar goed ook, want het zou oorlog geweest zijn volgens hem.. Ik ga niet naar de kerk, ben geen keukenprinses enz.. Schoonvader ging na wat strubbelingen super goed.. Alleen wilde hij dat ik hem pa zou noemen en dat weigerde ik.. Dus werd het opa.. Ook goed..

Over de broers en schoonzussen van lover maar te zwijgen.. Ik was en ben in hun ogen maar een onvolwassen kind.. Ben tenslotte maar 2 maand ouder dan lovers oudste oom zegster.. Met 1 van zijn nichtjes kan ik het wel super vinden.. Zijn Kids zijn echter een geheel ander verhaal.. Die willen ons na 12,5 jaar nog steeds uit elkaar hebben hier ook echt alles voor uit de kast gehaald om dit te laten lukken.. Helaas voor hen is dit tot op heden mislukt..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:19

Nathalie18x schreef:
Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

Nee hoor :n hier ook niet.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:23

Ik had een hele goede band met mijn ex-schoonfamilie. Woonde half bij hen, stond regelmatig samen te kokkerellen met zijn moeder en ging samen naar zijn matches met zijn vader.. Zelfs toen het uit was zeiden ze dat ik nog steeds langs mocht komen als ik daar behoefte aan had. Dat is nooit gebeurd omdat ik toen niet meer door dezelfde deur kon met mijn ex en de problemen liever uit de weg ging :')

Ik hoop dat het met mijn volgende schoonfamilie net zo klikt.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:30

Keet schreef:
Nathalie18x schreef:
Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

Nee hoor :n hier ook niet.

Eigenlijk is het wel heel jammer , want als ik de verhalen zo lees denk ik oh zo kan het dus ook . Maarja een schoonmoeder die je dik noemt heeft het bij mij al verpest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:25

Nathalie18x schreef:
Eigenlijk is het wel heel jammer , want als ik de verhalen zo lees denk ik oh zo kan het dus ook . Maarja een schoonmoeder die je dik noemt heeft het bij mij al verpest.

Mijn schoonmoeder leeft niet meer (al voor ik man leerde kennen) maar zo te lezen is schoonvader hetzelfde als je schoonmoeder.
Inmiddels is het wat bijgetrokken, maar de eerste 3 jaar van onze relatie ben ik hem uit de weg gegaan.
Inmiddels een kindje die ik zijn opa niet wil ontzeggen en een opa die dus is bijgedraaid. Nu zijn mijn zwager en schoonzus + kinderen het struikelblok.
Voor ons kindje er was, konden we goed met hun door 1 deur. Sinds ons kindje er is hebben ze totaal geen respect voor onze wensen en houden ze totaal geen rekening meer met ons. Erg jammer

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:30

Ik heb helaas geen klik met m'n schoonouders. Het zijn hele lieve mensen, echt waar, ze accepteerden me vanaf dag 1, tonen interesse, nemen me mee op vakanties, maar de klik vanaf mijn kant mist gewoon een beetje. Voel me daar ook wel banketstaaf over soms, omdat ze het goed bedoelen. Met m'n schoonzus klikt het wel enorm goed, we hebben een vriendinnen-band nu :) Woon ook niet echt in de buurt van ze, dus ik zie ze zo'n 1 keer per maand denk ik. M'n schoonzus afgelopen week nog drie keer :+

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:38

Ik ken mijn schoonouders helaas niet.
Mijn vriend is buitenlands en zijn ouders zijn zo ouderwets dat ze mij niet zullen accepteren.
we zijn nog niet zo lang samen, ik hoop dat, als alles zo goed gaat en we bij elkaar blijven hoop ik dat hij toch zijn ouders verteld dat hij voor deze relatie gaat. Heb alleen geen idee of dat maanden of jaren duurt voordat hij daar iets over durft te zeggen.

Hij kan wel erg goed met mijn ouders, komt altijd hier en voelt zich thuis. Daar ben ik heel blij mee.
Dit is ook de eerste vriend die mijn ouders beide erg leuk vinden. Hij helpt ze met hun sport en voeding (PT) en delen dus dezelfde interesses

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:01

Hier geen ruzie met de schoonfamilie maar helaas ook geen goede band. Zo komen we minimaal twee keer per week bij mijn ouders en ik maar zo'n vier keer per jaar bij mijn schoonouders. Na 2.5 jaar voel ik me nog steeds niet bepaald welkom. Gelukkig kan mijn vriend het heel goed vinden met mijn ouders en gaat hij zelfs zonder mij nog naar mijn ouders.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:15

Anoeska27 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.

Same here. Ik kon heel goed opschieten met mijn schoonfamilie, kwam er heel graag. Maar sinds de zwangerschap van mijn zoontje is dat 180 graden gedraaid.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:20

Gosh... Ik ben echt jaloers als ik de gemiddelde reactie in dit topic lees!

Ik ben toch wel enigszins ervaren op 'schoonouders'-gebied :+ :+ :+ , maar heb het nu toch echt bar slecht getroffen (de afgelopen 7 jaar dus).

Koel, kil, egocentrisch, energieslurpend en a-sociaal (niet als in 'tokkie', maar de andere vorm van a-sociaal). Dat zijn mijn schoonouders in een notendop.

M'n schoon'moeder' is de grootste storende factor. Enórm negatief, sfeerbepalend en alleen maar geïnteresseerd in zichzelf.

Om een klein voorbeeldje uit de poel van voorbeelden te noemen: mijn vader had al 15 jaar Parkinson, is na een mislukte operatie in december '15 in een neerwaartse spiraal terecht gekomen, waardoor m'n moeder, zusje en ik 2 maanden lang non-stop in het ziekenhuis bij hem waren tot aan zijn overlijden begin februari. In die maanden hebben mijn schoonouders precies 0 keer gebeld, gesmst, gemaild of geappt om te vragen hoe het ging. :?

Sterker nog... Het duurde 2 dagen (na het overlijden van m'n vader) voor ze me een whatsapp-bericht (!) stuurden met de tekst: 'gecondoleerd met het overlijden van je vader. Hij was natuurlijk al lang ziek, maar toch sterkte.' |o

En on top of that: op de uitvaart heeft m'n trouwma alleen maar lopen kakelen over hoe geweldig ze m'n ex-vriend vond (die ook aanwezig was). Het was zo erg dat m'n beste vriendin zei: 'volgens mij wil ze je weer kwijt aan je ex' :+

Het moge duidelijk zijn: ik beperk het aantal bezoeken tot een strikt minimum en zelfs dat vind ik nog te veel. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:25

Heb het ook niet echt getroffen. Nouja schoonpa is prima te pruimen en doet goed zijn best. Echter mijn schoonmoeder.. Ze zijn gescheiden en dat was geen pretje. Zij is hierin erg blijven hangen. Wij zien mijn schoonmoeder 1x per jaar. Overigens kan ik nog beter met haar door 1 deur dan mijn vriend. Het ligt dus niet aan de vervelende schoondochter (ikke dus) in dit geval ;)

Maar al die familieverplichtingen zijn toch niks voor mij. Erg vind ik het niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:37

Ik heb 19 jaar schoonmonsters gehad. Types die niets anders deden dan oordelen over anderen, alleen hun opvattingen en manieren waren goed. Heb me jarenlang ingehouden maar dat hielp ook niet veel als je een narcistische schoonvader hebt. Toen ze zelfs (uiteraard achter mijn rug om) commentaar hadden op de crematie van mijn moeder was ik er klaar mee. Kan er boeken over schrijven ;) :D
En toen ontmoette ik mijn schoonfamilie…stiekem een beetje klaar voor de strijd. En ik ontmoette de 4 broers en 1 zus van mijn man, met in totaal daarbij 16 kleinkinderen in de leeftijd van een jaar of 5 tot puberleeftijd. En ik maar wachten op de roddels, het gezeik, de ruzies, kortom….ik was er klaar voor :D
Nu 9 jaar later wacht ik er nog op, er is namelijk geen gedoe en geen gezeik etc. Iedereen gaat heel harmonieus met elkaar om, neefjes en nichtjes gaan samen op stap en eindelijk had ik een top schoonmoeder. Helaas heb ik haar maar 1 jaar mogen kennen voor ze ernstig ziek werd en slechts een paar weken na de diagnose overleed. Ook zat ik in het begin te wachten op een soort 'zendelingendrang', aangezien mijn hele schoonfamilie katholiek is en ik overtuigd ongelovige :D
Kortom, het bestaat en het is hartstikke leuk!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:53

Ik heb fantastische schoonouders. Ik kom met hen beter overseen als met mijn eigen ouders. En ik zie ze ook veel meer. Na ongeveer een jaar samen met mijn vriend, heb ik zelfs anderhalfjaar bij hen ingewoond voor we ons eigen huis kochten, en dat liep geweldig. Ik zou ze niet meer kunnen missen.
Samen een weekendje weg met hen, de twee schoonzussen en aanhangsels en wij, zalig, ik doe niet liever! We gaan ook standaard elke week bij mijn schoonouders eten vrijdags, en dan komt het hele gezin daar samen. Super gezellig.
We kunnen ook altijd op hen rekenen en ze zijn super betrokken, maar niet té. Als we nog maar denken aan iets te veranderen aan of in het huis, komen ze de volgende dag al kijken naar de werken of het resultaat. Maar nooit onaangekondigd, ze bellen altijd keurig vooraleer ze langskomen. Als we opvang nodig hebben voor de kat of hond, of we gaan op reis, komen zijn met plezier 2x per dag tot bij ons om de beesten eten te geven, te wandelen, de rolluiken omhoog en omlaag te laten...
Schatten van mensen zijn het en hardwerkend ook. Altijd bereid om bij werken te komen helpen, in het huishouden bij te springen (na operatie en binnenkort na bevalling),...
Ik kan met de beste wil van de wereld geen slecht woord over hen verzinnen, en wil dat ook helemaal niet :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:27

Ik heb een fantastische schoonbroer en zus en geweldige schoon-omen ( :') ) maar mijn schoonmoeder kan ik niet mee door één deur, haar broer kan dat trouwens ook niet. (En daar kan ik dan weer wel heel goed mee om :') ). Met mijn schoonvader wel.
Schoonmoeder is overigens ook niet mijn man zijn grootste held zeg maar... :) Die komt hier dus ook amper (zijn keuze, ik vind dat niet erg, maar zou hij haar meer willen zien zou ik daar niet moeilijk om doen maar dat wil hij niet.)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:53

Mijn schoonouders zijn hartstikke lief, maar een beetje simpel en daar kan ik slecht tegen. Over zwager en schoonzus heb ik geen goed woord te zeggen, asociaal, egoistisch, en gewoon niet leuk.
Wij zien ze 1 a 2 keer per jaar omdat zij in Nederland wonen en wij niet. Schoonzus en zwager zien we niet, beide hebben zelf kinderen die jongste 2 hebben we zelfs nog nooit gezien. De oudste wel omdat mijn schoonmoeder oppast en wij daar ook waren toen.

Schoonouders zijn gek met onze (7) kinderen en ze bedoelen het allemaal goed, maar kunnen slecht omgaan met hun beperkingen. Kinderen moeten normaal zijn, stel je voor wat de buren anders zeggen enzo.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:11

Ik ben blij met mijn schoonouders!
Ze hebben voor mijn verjaardag mij een vakantie gegeven samen met hun zoon (mijn vriend dus haha).
Ben er zoo onwijs blij mee, zondag vertrekken we naar Málaga *\o/*

Enige wat tegen zit .... ziekte ...
Mijn schoonmoeder is ongeneselijk ziek dus het is gewoon naja...afwachten...
Maar mijn schoonvader ... tjaa ... is wel heel aardig maar hij is heel stil en in zichzelf, dus een goed gesprek ermee voeren kan je niet helaas. ;(
Maakt hem niet minder aardig, maar is wel jammer ... weet soms ook niet hoe ik met hem moet omgaan ....

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 20:36

Super leuk, al die verhalen!
Las net al over vrienden zijn met je schoonzus/zwager.
Ik zie inmiddels mijn zwager ook echt als n goeie vriend. Gisteren tot 2 uur samen in de kroeg gezeten en bijgekletst :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:54

Ik zie mijn schoonzusje bijna elke dag. :') Als mijn dochter op de peuterspeelzaal zit ga ik mee werken met haar. Dat is op maandag en donderdag. Op woensdag komt ze altijd idols kijken en in het weekend vaak een filmpje kijken of we gaan weg samen. Of ze komt op zondag langs als ze zich weer verslaapt voor de kerk haha. :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:04

Jammer genoeg kan ik er niet van mee praten... Erger me echt dood en ze krijgen het ook echt altijd klaar om me kwaad re maken..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:08

Ik heb 4 zwagers en 6 schoonzussen. Met 2 zwagers kan ik heel goed overweg en we spreken vaak met z'n drietjes af, met 2 schoonzusjes regelmatig contact, met 2 zwagers amper contact, 2 schoonzusjes neutraal -> niks mee maar ook niks tegen en 2 schoonzusjes die ik niet zo goed kan hebben en dus zoveel mogelijk ontwijk.

Schoonouders zijn wel ok, hele andere cultuur dan ik, hele andere mindset dus vooral veel links laten liggen want ik heb alleen mezelf er mee. Mijn ouders zijn gelukkig dubbel zo leuk dus daar gaan we veel op bezoek.