Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ik denk zelfs dat een zodanig depressieve moeder op dat moment 'denkt' dat dat de allerbeste oplossing is, ook voor het kindje...
verootjoo schreef:Huh? Denk je nou serieus dat mensen die al zo ver heen zijn überhaupt dit denkvermogen nog hebben en dat allemaal nog overzien
ze nam mijn moeder zo vaak mee naar films, avondjes uit etc. Ze kwam ook soms hele dagen meehelpen in de tuin of in huis. Ze was echt zo'n vreselijk lief en enthousiast persoon dat ik het gewoon niet snap dat ze ooit depressief is geweest... BaileyMix schreef:Ja, moeilijk. Zolang het nog niet mogelijk is om er op een 'legale' manier voor te kiezen, verandert er ook niks.
Euthanasie bij psychische ziektes is enorm moeilijk, vooral als de persoon in kwestie nog niet zo oud is. De enige andere uitweg is dan een alternatieve manier zoeken. Waarbij voor een trein springen blijkbaar de meeste zekerheid geeft.
Ik heb een diep respect voor zowel het slachtoffer als iedereen die ermee geconfronteerd wordt. Het is een moeilijke kwestie.
amoj schreef:Wil hier ook wel graag even wat neerzetten.
Dat er mensen zijn die het egoïstisch vinden als iemand zichzelf van het leven berooft...
Uhm, is het niet heel egoïstisch om iemand in leven te willen houden?
Waarom denken we er met dieren al een stuk makkelijker over... Maar met mensen nog niet?
Iemand die zelfmoord wil plegen, heeft niet eens meer besef dat hij/zij de mensen in de trein 'iets aan doet'. Als je zelfmoord wil plegen, is de hele wereld poedersuiker in je ogen, kan het je geen barst meer schelen wat anderen zien/denken van wat jij wil doen; ZIJ hebben jou pijn gedaan in jouwn ogen...
Want er is niemand die van jou houdt, aan je denkt, om je geeft... Dus who cares wie er in die trein zitten en wat ze er van mee krijgen.
Ik heb zelf ook aan zelfmoord gedacht. Een paar jaar geleden was ik ontzettend depressief. En geloof me, dan voel je je alleen en kan het je geen ruk meer schelen wie of wat er last van heeft. Dan denk je alleen van ik spring voor die trein want dan heeft niemand ooit meer last van mij.
Tenminste, zo heb ik het ervaren.
Nayomie schreef:Wat ik veel hoor is dat mensen het egoïstisch vinden, maar dan vraag ik mij af, hebben zij wel door hoe ver en veel er gebeurd is, voor een persoon dit besluit? Zoiets besluit je niet zomaar even, daar is heel veel aan vooraf gegaan voor iemand dit besluit neemt.