Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:02

'Wat je wel gaat krijgen, als jongere partner, is dat de oudere op een gegeven moment wel echt oud-oud gaat worden en jijzelf nog niet. Het hangt van de rest van de relatie af hoe je dat ervaart.'
Heel gek is mijn reactie toch niet op dit stuk he, Vrees dat in onze relatie de jonge partner eerst oud-oud gaat zijn :')

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:05

Ik zal me nu niet voor kunnen stellen om een relatie te hebben met iemand van 10 jaar ouder ook al zouden we heel goed bij elkaar passen en elkaar heel leuk vinden en alles. Je hebt dan toch hele andere prioriteiten/bezigheden/behoeftes. Denk dat als je eenmaal allebei volwassen bent het leeftijdsverschil niet meer zoveel uitmaakt. Maar straks als je weer ouder wordt... Is de ene al met pensioen moet de ander nog 10 jaar of zelfs langer doorwerken.... Loopt de ene straks met een rollator en bij de echt grote leeftijdsverschillen is de ander nog gewoon elke dag aan het sporten? Dat lijkt me toch raar? Zou ik me echt niet kunnen voorstellen...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:06

Mijn vader begon een relatie met een meisje dat twee maanden ouder was dan ik (24 toen, met een leeftijdsverschil van 30 jaar). Dit heb ik heel erg moeilijk gevonden, vooral omdat ze zichzelf zo enorm puberaal gedroegen, ook als we met z'n drieën waren. Maar aan elkaar zitten, kietelen et cetera.

Was ze een paar jaar ouder geweest dan was het voor mij makkelijker geweest. Ik heb het niet in de weg gestaan en ik heb niet moeilijk gedaan, maar het was een lastige situatie voor mij. Daarnaast was ze getrouwd en had ze een kind...

Uiteindelijk heeft dit natuurlijk niet lang geduurd en is er een eind aan gekomen. Maar dit heeft mij wel aan het denken gezet.

Een groot leeftijdsverschil maakt niet uit, zolang beide partners maar gelukkig zijn en dit ook voor eventuele kinderen niet vervelend is (is dit egoistisch?). Een andere voorwaarde voor mij, maar wat gaat er nou helemaal volgens het boekje in de liefde, is dat beide partners meerderjarig zijn, hoe conservatief dit ook mag klinken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:13

Als de jongste partner boven de 20 is maakt mij de oudste niet zo veel uit. Ik verwacht dat als je eenmaal de leeftijd van 20 heb dat je voor jezelf redelijk goed kan nadenken. Maar als de jongste onder 20 of zelfs minderjarig is dan gaan er wel vlugger bij mij twijfels ontstaan bij meer dan 10 jaar verschil

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:23

Licht helemaal aan de leeftijd vind ik.
30 en 40 vind ik prima gaan.
Maar voor mijzelf (17) vind ik 25 echt al te oud. Terwijl dat "maar" 7 jaar is.
Maar het licht er ook aan of diegene nog aan het studeren is of al een vaste baan en dergelijke heeft en dus in een hele andere levensfase zit als ik.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:28

Ik geloof niet dat liefde tijds of leeftijdsgebonden is.
Wel ken ik mensen van dertien die een relatie met iemand hebben van 21. Dan vraag ik me wel altijd af of het serieus is of dat die jongen van 21 het gewoon grappig vindt :=.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:34

ElineR schreef:
Ik geloof niet dat liefde tijds of leeftijdsgebonden is.
Wel ken ik mensen van dertien die een relatie met iemand hebben van 21. Dan vraag ik me wel altijd af of het serieus is of dat die jongen van 21 het gewoon grappig vindt :=.

Jij vraagt je nog serieus af of dat serieus kan zijn??
Ik vind dat totaal ongezond en absurd, geen gezonde 21 jarige wordt oprecht verliefd op een kind, want je bent niks meer dan een kind op je 13e.
het is ook niet voor niets strafbaar. bah bah.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:37

Creepiness factor is dit toch?

Acceptabel leeftijdsverschil = hoogste leeftijd gedeeld door 2 plus 7 :) Als je 40 bent zou 27 dus acceptabel zijn, als je 80 bent 47.

Ik vind het voor mijn gevoel wel een redelijke richtlijn maar elke situatie is anders. Zo mag iemand van 18 best met iemand van ouder dan 22, voor mijn gevoel...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:40

Mijn vriend is 15 jaar ouder dan ik(zijn zoon is 3 jaar jonger dan ik).
Je wordt verliefd op iemand om wie hij/zij is, niet om hoe oud hij/zij is.
Hij was arbeidsongeschikt en ik werkte,dus nee, om zijn geld heb ik het niet gedaan)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:55

Tot een jaar of 15 verschil vind ik het vaak niet zo opvallen. Al zou ik zelf denk ik max. 5 jaar wel genoeg vinden. Het ligt helemaal aan de leeftijd.

Op vakantie waren er een keer buren, de 'vrouw' (was haast nog een meisje) was 18 en de man 59... Dat gaat mij wel echt veel te ver.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:57

Zolang beide partijen meerderjarig zijn en het een gelijkwaardige relatie is moet iedereen zelf weten hoeveel leeftijdsverschil er in een relatie is.
Wel is het handig als je een beetje in dezelfde levensfases zit denk ik, lijkt mij niet echt werken als de ene aan het feesten en gek doen is terwijl de andere een gezinnetje wil starten enzo, al zal in goed overleg ook best een middenweg gevonden kunnen worden hierin. :)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:09

Ik ben ook illegaal bezig dan ..... :P
Ik ben 16 en vriendlief 23

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:21

Sheran schreef:
Creepiness factor is dit toch?

Acceptabel leeftijdsverschil = hoogste leeftijd gedeeld door 2 plus 7 :) Als je 40 bent zou 27 dus acceptabel zijn, als je 80 bent 47.

Ik vind het voor mijn gevoel wel een redelijke richtlijn maar elke situatie is anders. Zo mag iemand van 18 best met iemand van ouder dan 22, voor mijn gevoel...

Nog nooit van gehoord, maar ik vind het opzich wel een goede richtlijn!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:40

Dan kan ik met iemand van 17, vind ik toch wat creepy met mijn 30 jaar _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:44

phormicola schreef:

22 ;)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:50

cheybinky schreef:
Ik ben ook illegaal bezig dan ..... :P
Ik ben 16 en vriendlief 23

Volgens mij is dat inderdaad niet toegestaan, maar ik kan het mis hebben. Ik vind het zelf not done, een minder- en meerderjarig persoon in een relatie met zo'n relatief groot leeftijdsverschil.

EDIT: nuancering toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 22-05-16 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:53

Is idd niet toegestaan maar wordt gedoogd, tenzij de ouders van de minderjarige naar de politie stappen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:53

Plien91 schreef:
phormicola schreef:

22 ;)

Cougarrrr :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:58

Mijn vriend is 19 jaar ouder dan mij (ik ben 33 en hij is 52), maar daar merken we zelf niets van :D
Het is geen bewuste keuze, je wordt verliefd op iemand om de persoon en niet de leeftijd. Voor ons heeft het op alle fronten goed uitgepakt,bijvoorbeeld ik wil geen kinderen en hij heeft een dochter en wil ook niet meer kinderen.
We denken over veel dingen hetzelfde, hebben nooit ruzie (alleen meningsverschillen ;) ) en kunnen goed praten en samen dingen ondernemen :+:
Age is just a number :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:12

Als je het maar leuk hebt.
Je kiest het meestal niet uit op wie je verliefd wordt.

En wat is oud.
Mijn stiefvader is 70+ en echt een oude man.
Buurman is 70+ en nog een kwieke vent.

Frits Wester heeft een jonge vriendin en Patrica Paay een jonge vriend. Prima toch.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:15

Zolang beide 18+ zijn moeten ze het allemaal lekker zelf weten. Al kan ik me er werkelijk niets bij voorstellen hoe je je aangetrokken kunt voelen tot iemand die heel veel ouder is. Maar goed, ieder zijn ding.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:21

Ben blij dat mijn vriend zijn leeftijdsgrens heeft bijgesteld .. hij is 34 en ik 42 :=
maar ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit later geen problemen gaat opleveren... maar das meer gevoelsmatig.. Komt hij straks aan met zn 42 en dan ben ik al 50 -O- maar ja, dat zien we dan wel weer :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:22

Mensen moeten zelf weten wat ze doen als ze 18+ zijn :P. Mijn vriend ik schelen ruim 2 jaar, niet zoveel. Ken ook mensen (niet van mijn leeftijd, gewoon ruim volwassen) die 10 jaar schelen, niks mis mee.

Ben alleen van mening dat mannen van 55+ oid met een vriendin van 20 jaar jonger niet nog aan kinderen moeten beginnen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:23

Tja.. ik was ook maar 16 toen ik verliefd werd op mijn vriend.. Die toen dus 24 was. Daar hadden mijn ouders in het begin wel moeite mee. Tot dat ze hem leerden kennen.

Moest ik zelf in mijn ouders hun schoenen gestaan hebben, zou ik hetzelfde reageren, dat geef ik toe. Het is namelijk ongewoon. Ik ben wel blij dat ze ons tijd hebben gegund.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:25

Ik blijf het altijd wel vreemd vinden, zo'n enorm leeftijdsverschil. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen en praktisch lijkt het me ook niet echt wat. Dan ben je straks in de 50 en kun je je partner begraven omdat hij bejaard was.
Om over kinderen nog maar te zwijgen.