Hoe een goed feest geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:28

jasmijn16 schreef:
Jodie_ schreef:
Haha ik was al even bang dat wij zo erg waren :)) als we geen sterke drank hebben rekenen we soms nog wel eens een heel krat per man, en dan komen we vaak een heel goed eind, meestal houden we dan eens 2 kratjes over en ach die gaan dan in een weekend wel weer op. Sterke drank gaat eigenlijk ook altijd wel op, als het er staat drinken mensen het ook sneller.

Verder ons laatste feestje (mijn vriend en ik zijn de dag na elkaar jarig in februari) hebben we buiten een tent neergezet, goed dicht gemaakt, heaters gehuurd, goede boxjes, een grote biertafel en statafels, en verder zijn wij gek op drankspelletjes, dus mexxen, Stef stuntpiloot, 'ik heb nog nooit' etc, is bij ons eigenlijk altijd wel garantie voor een topfeest.

Oh en wat ik aaaaaltijd maak is jelloshots of anders dranksnoepjes, is hier altijd echt een hit, heb ze 1 keer niet gemaakt en toen was de helft teleurgesteld. :')

HEB JIJ STEF STUNTPILOOT?! daar zijn wij met de groep vrienden al zooo lang naar op zoek! Zou ik mogen weten hoe je daar aan gekomen bent :D

https://www.bol.com/nl/p/stef-stuntpilo ... 004223217/

Intertoys ook trouwens

Jodie_

Re: Hoe een goed feest geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:45

Bol.com inderdaad! En hier ligt ie standaard bij zowel de Intertoys als de Bart Smit :) het blijft een hit hoor, elk feestje komt ie weer tevoorschijn. Oh en 30 seconds is hier ook altijd een succes haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:16

Cards against humanity is hier altijd gebruikelijk. :') De mooiste ooit bij ons:

"I lost my virginity because of..."

"...A thousand scottish warriors, raising their kilts in unison"

:')

En kent iemand Dutch Blitz? Echt geweldig spel wat ook steeds luider wordt. Meestal eindigt het met mensen die elkaar vol uitschelden en de kaarten zo ongeveer door de tafel slaan. :')

Afbeelding

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:18

Haha dat klinkt erg leuk, ik heb er nog nooit van gehoord

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:29

Dutch blitz is leuk! Voor de mensen die het niet kennen, het is het zelfde als ligretto, dat is wat bekender.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:35

Ik zou een briefje bij de buren in de bus doen, een BYOB qua drank, zelf bier en wijn regelen, chips e.d. en een leuke playlist op Spotify maken. Spelletjes op feestjes vind ik trouwens altijd verschrikkelijk stom maar als je toch CAH gaat spelen is Crabs against humidity een leuke uitbreiding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:51

Je kent zelf je gasten het beste :D een feestje hier doet het het beste op bier en wijn en shotjes die uitgedeeld worden een aantal keer. Flessen drank op tafel eindigt in teveel zuipen, kotsen en drama. No thanks.... Maar misschien gaat dat bij jullie wel prima ;)

Verder qua eten: ik zou iig zorgen voor een zak chips of nootjes per 2-4 mensen, afhankelijk van hoe lang het duurt en wat er verder te eten is. Wil je je werk op de hals halen dan maak je wat hapjes, wil je dat niet houd je het lekker bij chips en nootjes.

En skittles washed wodka is een geweldige cocktail, dit weekend gehad icm aardbeien, marshmallows er in en daarop suikerspin, limoenzout en knettersnoep. Echt, best cocktail ever!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:07

Uit eindelijk komen wij meestal uit op of bussen, of ik heb nog nooit, of spiel ohne ende

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:10

Je zou een paar grote barbecues kunnen huren (kan vaak bij de slager), dan kan iedereen zijn eigen hapjes braden.

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:42

Hou een amerikaanse party! erg gezellig! de betekenis is dat iedereen wat eten of drinken meeneemt en dat dan deelt met iedereen op het feest! dus gewoon een tafel met hapjes en een koelkast (of 2) gevuld met drank! zo geef je niet teveel uit en heb je genoeg drinken en eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:57

We gaan iets doen dat iedereen 5 euro of meer meebrengt. Ik heb gerekend en kom op ongeveer 270 euro uit aan spullen, dus dat moet wel lukken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:18

Slim, anders zit je straks met 50 zakken chips en niets anders haha (dat hadden wij op de american party, stelletje fantasieloze gasten :') alleen maar chips :') )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:26

Ik zou een American party geven; zelf eten en drank laten meenemen.
Ik zou niet teveel onbekenden uitnodigen. Dat geeft meestal toch ellende. Eventueel gewoon samen met een vriendin uitnodigen? Dan kan zei die een beetje in er oog houden die jij niet kent maar zij dan wel.

Wil je toch zelf drank inkopen; even goed informeren bij vrienden.
Als ik voor mijn Nederlandse vrienden een feestje moest geven had ik aan 6 sterke drankjes per persoon genoeg.
Maar bij mijn Belgische vrienden zouden ze na 2 uur de drank al op hebben, daar moet ik eerder denken aan 15 sterke drankjes per persoon Dus dat verschilt heel erg. En ik moet zeggen dat er evenveel feestjes uit de hand lopen, bij 6 pp en ook bij 15 pp. ik denk ook niet dat bokt je dat dus kan zeggen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:30

Resistance schreef:
We gaan iets doen dat iedereen 5 euro of meer meebrengt. Ik heb gerekend en kom op ongeveer 270 euro uit aan spullen, dus dat moet wel lukken.

Als het geen grote drinkers zijn komt dat wel goed ja!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 02:04

Voor een goed feest zorg ik altijd voor voldoende drank, lekkere hapjes op tafel, eventueel een drankspel en een lekker muziekje. Geef binnenkort ook weer een feest met vier vrienden dus dat zal ook wel rond de 50 man worden die komt. Dus zorgen voor mooi weer en lekker in de tuin, scheelt een hoop smerigheid. Verder doe ik niet aan veel sterke drank, worden mensen en feestjes vaak niet leuker van. Voor wie wil kan die zelf meenemen.
Ben nu alleen nog op zoek naar een goed thema, vorig jaar gaf ik een feest met Valentijnsdag en hadden we iedereen gevraagd iets roze of roods aan te doen en de rest zo aangekleed. Erg geslaagd!
Dus zonder het topic over te nemen, iemand ideeën voor een leuk thema?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 03:43

Ik zou zeggen iedereen brengt z'n eigen drank.

Ik vind dat best iets NLs.. dat de organisator alles moet regelen (sjouwen, kopen, voorschieten).

In USA/UK/Australie/NZ/Wherever waar ik woon neem je gewoon je eigen drank mee.

Dit weekend nog; Ik nam mezelf een fles gin mee, mn vriend whiskey..

En dan doen we niet moeilijk over frisdrank of chips/pizza/chinees. Dat haalt de organisator of word gedeeld.

Ga echt niet drank kopen voor 60 man hoor.